Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náboženství a duchovnost v současné společnosti
Zelenka, Martin ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
Tato práce se bude zabývat stavem náboženské sféry v dnešní době. Cílem bude prozkoumat, popsat a zanalyzovat náboženství a duchovnost v kontextu s některými nejvýraznějšími charakteristikami současné společnosti. Sociologie náboženství, vědní disciplína, která ještě před několika málo desítkami let byla na okraji odborného zájmu, je na vzestupu. Zatímco v 60. a 70. letech dvacátého století si jen málokdo troufal předpovídat náboženstvím světlou budoucnost, řada událostí či úkazů, které se vyskytly na konci 20. nebo začátku 21. století, nás nutí tyto předpovědi přehodnotit. Mezi fenomény, jež výrazně ovlivnily tvář dnešního světa, patří zejména návrat náboženství do veřejné sféry, přičemž nejrazantněji a pro mnohé nejneočekávaněji tak činí fundamentalistická hnutí. Výrazně se také zvětšuje obliba tzv. individuální duchovnosti a všude na světě vznikají nová a nová náboženská hnutí, z nichž některá navazují na staré velké náboženské tradice, zatímco jiná jsou více inovativní. Některá tradiční náboženství sice ztrácí svůj vliv ve svých původních baštách (např. křesťanství v Evropě), nabývají však neobvyklého globálního rozsahu.
Netradiční výroba vinných nápojů
Zelenka, Martin
Diplomová práce se zabývá technologickou úpravou vstupního vína s následnou aplikací pro výrobu aromatizovaných vinných nápojů. Klíčovým prvkem jsou teoretické znalosti chemického složení vína s jeho praktickým patentovým zpracováním až do reálné podoby finálních produktů, které mohou být uvedeny na trh. Součástí diplomové práce je legislativní náhled nad danou problematikou, senzorické a analytické vyhodnocení v grafické i tabelární podobě.
Náboženství a duchovnost v současné společnosti
Zelenka, Martin ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
Tato práce se bude zabývat stavem náboženské sféry v dnešní době. Cílem bude prozkoumat, popsat a zanalyzovat náboženství a duchovnost v kontextu s některými nejvýraznějšími charakteristikami současné společnosti. Sociologie náboženství, vědní disciplína, která ještě před několika málo desítkami let byla na okraji odborného zájmu, je na vzestupu. Zatímco v 60. a 70. letech dvacátého století si jen málokdo troufal předpovídat náboženstvím světlou budoucnost, řada událostí či úkazů, které se vyskytly na konci 20. nebo začátku 21. století, nás nutí tyto předpovědi přehodnotit. Mezi fenomény, jež výrazně ovlivnily tvář dnešního světa, patří zejména návrat náboženství do veřejné sféry, přičemž nejrazantněji a pro mnohé nejneočekávaněji tak činí fundamentalistická hnutí. Výrazně se také zvětšuje obliba tzv. individuální duchovnosti a všude na světě vznikají nová a nová náboženská hnutí, z nichž některá navazují na staré velké náboženské tradice, zatímco jiná jsou více inovativní. Některá tradiční náboženství sice ztrácí svůj vliv ve svých původních baštách (např. křesťanství v Evropě), nabývají však neobvyklého globálního rozsahu.
Úprava a zpracování vína pro další nápojové aplikace
Zelenka, Martin
Bakalářská práce se zabývá možnostmi úpravy a zpracování vína s následnou aplikací pro výrobu aromatických vín a pro výrobu lihovin na bázi vína. Stěžejním prvkem jsou teoretické znalosti chemického složení vína s jeho praktickým patentovým zpracováním až do podoby produktů uveditelných na spotřebitelský trh. Součástí bakalářské práce jsou senzorické, analytické a legislativní opory a jejich vyhodnocení v grafické i tabelární podobě.
Marketing obchodní společnosti
Zelenka, Martin ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Adrián, Michal (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl analyzovat marketing obchodní firmy Eljets.r.o. V teoretické části jsou definovány jednotlivé metody, které slouží ke správnému postupování při analýze vnějšího prostředí společnosti na cílovém trhu. Dále zde nalezneme informace o jednotlivých nástrojích marketingového mixu a typech konkurenčních strategií. Na základě těchto poznatků vznikla praktická část práce, která nejprve zkoumá současný marketing a postavení firmy Eljet s.r.o. na českém trhu. Následně jsou zde stanoveny nové záměry a plány marketingové propagace do budoucna. Některé závěry provedených analýz vedly k myšlenkám, které byly okamžitě reálně uplatněny v praxi, což výrazně pomohlo ke zlepšení stavu firmy. Návrhy nových marketingových aktivit se staly reálnými plány do budoucna.
Analýza trhu virtuálních mobilních operátorů v České republice
Zich, Štěpán ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Zelenka, Martin (oponent)
Práce se zabývá analýzou trhu virtuálních operátorů v České republice. Jedná se o mladý a dynamický trh, na který první subjekt vstoupil na podzim roku 2012 a do dvou let má přes šedesát konkurentů. Z tohoto důvodu je v práci zahrnuta část zabývající se historickým pozadím liberalizace trhu telekomunikací v ČR. Dále se text krátce věnuje současnosti telekomunikací v ČR a ve světě. Práce si klade za cíl zhodnotit, zda se zvýšilo konkurenční prostředí na českém telekomunikačním trhu po vstupu virtuálních operátorů a kteří z nich mají nejvyšší šanci na úspěch. S pomocí Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil lze charakterizovat dnešní prostředí jako konkurenčnější z pohledu všech sil. Matice pro potenciál úspěchu popisuje v práci subjekty na českém trhu, které mají šanci uspět, a analýza strategických skupin dokresluje pohled na jejich postavení vůči konkurenci. Syntézou analýz přináší práce komplexní pohled na český telekomunikační trh po vstupu virtuálních operátorů.
Využití manipulačních zařízení ve skladovém hospodářství vybrané firmy.
ZELENKA, Martin
Práce se zabývá dopravní a manipulační technikou ve společnosti PROSTOR-design s.r.o., kterou lze použít, nebo je používána. Vzhledem k charakteristice práce ve společnosti je zde obsažena i problematika skladování a paletizace materiálu. Práce seznamuje s různými druhy dopravní a manipulační techniky, možnostmi manipulace, sladování a paletizace materiálu. Společně s prostředky k tomu potřebnými. Jednotlivé kapitoly popisují různé druhy této techniky a jejich možnosti efektivního využití místa pro skladování matriálu. Avšak nepopisují jejich vnitřní konstrukci a technické řešení. Závěr práce je shrnut aktuální stav ve firmě PROSTOR-design s.r.o. a doporučené změny, ke zlepšení manipulace a skladování materiálu.
POUŽITÍ STATISTICKÝ METOD PŘI OCEŇOVÁNÍ PODNIKU
Zelenka, Martin ; Zimmermann, Pavel (vedoucí práce) ; Sedakov, Vladimir (oponent)
Cílem této práce je nastínit možnost aplikace statistických metod při oceňování podniku. Tato práce poskytuje základní přehled o dané problematice zejména z matematicko-statistického pohledu. První kapitola obsahuje úvod do oblasti oceňování podniku a jsou zde uvedeny okruhy oceňování podniku, kde je možné jednotlivé statistické metody využít. V následujících částech práce lze nalézt popis jednotlivých metod a stručný popis dané problematiky. Práce je zaměřena převážně na analýzu časových řad. V závěru teoretické části týkající se analýzy časových řad je zmíněna problematika regresní analýzy časových řad, resp. úskalí aplikace této metody při praktickém využití, a uveden možný způsob řešení tohoto problému. Závěrečná kapitola je věnována praktické ukázce aplikace analýzy časových řad na reálných datech vybraného podniku. Práce prezentuje jednoznačnou vhodnost použití statistických metod v oboru oceňování podniku a dokazuje jejich praktické využití.

Viz též: podobná jména autorů
3 Zelenka, Marek
9 Zelenka, Martin
7 Zelenka, Michal
8 Zelenka, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.