Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ETF fondy jako alternativa kolektivního investování
ZÁMEČNÍKOVÁ, Veronika
V této diplomové práci se zabývám ETF fondy jako alternativou kolektivního investování. V teoretické části práce je definováno kolektivní investování, jeho výhody a nevýhody. Další kapitoly se věnují jeho historii ve světě i v České republice, právní úpravu kolektivního investování v České republice a subjekty kolektivního investování. V další kapitole teoretické části jsou popsány ukazatele výkonosti a rizika fondů. Poslední kapitola teoretické části je věnována charakteristice ETF fondů, rozlišení základních rozdílů od ostatních fondů kolektivního investování a hlavní kategorie ETF fondů. Pro praktickou část jsem si zvolila 15 ETF fondů a 10 aktivně spravovaných fondů, pro které byla vypočtena výnosnost, výnosnost se zohledněním rizika a ukazatele rizika. Zvolené ukazatele se zohledněním rizika jsou Sharpův index, Treynorův index a Jensenova metoda výpočtu koeficientu Alfa, ukazatele rizika byly vybrány směrodatná odchylka a Value at risk. Data byla využita měsíční a časová perioda byla stanovena na 5 let. Na závěr byly srovnány vypočtené hodnoty, stanoveno, zda je výhodnější investice do ETF či do aktivně spravovaných fondů a doporučeny fondy pro drobného investora. Data byla využita od roku 2017 do konce roku 2021, tedy vývoj použitých dat ovlivnila epidemie Covid-19, která působila negativně na ceny cenných papírů a tím také na fondy, které s těmito cennými papíry obchodují.
Výnos, riziko a likvidita investičních možností
ZÁMEČNÍKOVÁ, Veronika
V této práci se věnuji finančním investicím, jejich výnosu, riziku a likviditě a portfoliu. Nejdříve rozdělím finanční a kapitálové trhy, charakterizuji investice a fáze procesu investování. Čtenáři jsou představeny finanční instrumenty, do kterých investor může vložit své volné finanční prostředky, jako jsou akcie, dluhopisy, podílové fondy, peněžní vklady, komodity, nemovitosti či devizové trhy. Investor má rozmanité možnosti, nicméně v mé bakalářské práci se zaměřím na finanční investice. V další kapitole definuji 3 důležité pojmy, a to výnos, riziko a likviditu a jak tyto veličiny vypočítat. Krátce také informuji o portfoliu, výpočtu jeho výnosu a rizika. V poslední kapitole teoretické části představím investiční strategie, které může investor zaujmout na základě doby investování, postoji k riziku a riziku inflace. Pro praktickou část mé bakalářské práce jsem si vybrala spořící účet, státní a korporátní dluhopisy a akcie. Pro vybrané instrumenty jsem stanovila výnos, riziko a odhadla likviditu. Z důvodu charakteru a možné komparaci zvolených investic, jsem počítala pouze s běžnými výnosy akcií. Pro riziko byla stanovena časová perioda 3 roky. Pro vybrané dluhopisy byly vypočítány durace. Data použitá v této práci musela být měsíce stará, z důvodu epidemie COVID-19, která měla negativní dopad na akciové trhy. Výsledky jsem porovnala a na závěr doporučila vhodnou investiční strategii pro stanovené investory.
Využití jógy v mateřské škole
ZÁMEČNÍKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce "Využití jógy v mateřské škole" se zabývá vlivem zapojování jógy do předškolního vzdělávání na psychický a fyzický vývoj dětí ve věku od čtyř do sedmi let. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda učitelé mateřských škol zapojují jógu do výuky. Dalším cílem bylo zjištění, jaký vliv jógová cvičení na děti předškolního věku mají. Teoretická část je zaměřena na poznatky z oblasti vývoje dítěte předškolního věku, z oblasti historie jógy a na poznatky o fungování předškolního vzdělávání v České republice. Praktická část se zabývá rozborem ankety pro učitele mateřských škol, kde bylo zjištěno, že 75,1% oslovených učitelů mateřských škol z celkového počtu 221 zapojuje jógu do výuky. Bylo zjišťováno, jakým způsobem jógu do výuky zařazují. Zde bylo zjištěno, že hned 161 oslovených pedagogů zařazuje jógu v dopoledních hodinách. Učitelé využívají různých pomůcek, jako jsou karimatky, švihadla, relaxační hudba nebo míče. V práci dále informuji o potřebách učitelů, kteří by chtěli zařadit jógu do vzdělávání předškolních dětí. Z celkového počtu 221 oslovených 65,6% by uvítalo příručku o józe přizpůsobenou podmínkám mateřských škol. Na základě tohoto výzkumu, vznikl program na výuku jógy v mateřské škole. Aktivity byly konzultovány s dětským lékařem a fyzioterapeutkou.
Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii
Zámečníková, Veronika
Tato disertační práce se zabývá možnostmi zavedení badatelsky orientované výuky (BOV), neboli Inquiry-Based Science Education (IBSE) do každodenní pedagogické praxe zejména na základních školách. Hlavní důraz je přitom kladen na výuku obecné a anorganické chemie. V teoretické části práce je nejprve definován základní pojmový aparát, stejně jako metodologie výzkumu související se zaváděním aktivit splňující principy IBSE do výuky chemie. Práce diskutuje, jaký význam může mít zavedení badatelsky orientované vyučování nejen pro podporu zájmu žáků o přírodovědné obory, ale také pro zlepšení badatelských schopností žáků, přičemž tyto schopnosti mohou zvýšit budoucí uplatnění mladé generace v praxi. Teoretická část disertační práce dále shrnuje stav aplikace IBSE v pedagogické praxi v České republice. Sumarizuje základní teorie a praktické zkušenosti se zaváděním IBSE na českých školách. Práce analyzuje také oblast výběru vhodného učiva pro IBSE v chemii a výzkumu didaktiky chemie. Praktická část práce obsahuje materiály umožňující výuku dle IBSE principů a předkládá výsledky výzkumu autorky, který byl realizován v letech 2014 až 2016. Výzkum sleduje změny znalostí, dovedností a přístupu k předmětu chemie žáků zvolené školy při využití IBSE ve výuce chemie. Na základě tohoto vlastního výzkumu překládá autorka v...
Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii
Zámečníková, Veronika ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Ganajová, Mária (oponent) ; Kričfaluši, Dana (oponent)
Tato disertační práce se zabývá možnostmi zavedení badatelsky orientované výuky (BOV), neboli Inquiry-Based Science Education (IBSE) do každodenní pedagogické praxe zejména na základních školách. Hlavní důraz je přitom kladen na výuku obecné a anorganické chemie. V teoretické části práce je nejprve definován základní pojmový aparát, stejně jako metodologie výzkumu související se zaváděním aktivit splňující principy IBSE do výuky chemie. Práce diskutuje, jaký význam může mít zavedení badatelsky orientované vyučování nejen pro podporu zájmu žáků o přírodovědné obory, ale také pro zlepšení badatelských schopností žáků, přičemž tyto schopnosti mohou zvýšit budoucí uplatnění mladé generace v praxi. Teoretická část disertační práce dále shrnuje stav aplikace IBSE v pedagogické praxi v České republice. Sumarizuje základní teorie a praktické zkušenosti se zaváděním IBSE na českých školách. Práce analyzuje také oblast výběru vhodného učiva pro IBSE v chemii a výzkumu didaktiky chemie. Praktická část práce obsahuje materiály umožňující výuku dle IBSE principů a předkládá výsledky výzkumu autorky, který byl realizován v letech 2014 až 2016. Výzkum sleduje změny znalostí, dovedností a přístupu k předmětu chemie žáků zvolené školy při využití IBSE ve výuce chemie. Na základě tohoto vlastního výzkumu překládá autorka v...
Nové pojetí výuky přírodních věd na základních školách
Hlavová, Lucie ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Zámečníková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využití badatelsky orientované výuky na 1. stupni ZŠ v rámci propedeutiky přírodních věd. Pozornost je zaměřena nejprve na dovednosti žáků, které tento přístup k výuce využívá a bez nichž by nebylo možné jej aplikovat v praxi. Tyto dovednosti jsou analyzovány na teoretické úrovni a následně formou didaktického testu je prakticky ověřována jejich úroveň u žáků na 1. stupni ZŠ. Další součástí práce jsou materiály pro vybraná témata prvouky a přírodovědy, které vycházejí z badatelsky orientovaného přístupu výuky. Uvedená témata jsou v souladu s RVP a ŠVP a přispívají k efektivnější výuce a zvýšení zájmu žáků o přírodní vědy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii
Zámečníková, Veronika
Tato disertační práce se zabývá možnostmi zavedení badatelsky orientované výuky (BOV), neboli Inquiry-Based Science Education (IBSE) do každodenní pedagogické praxe zejména na základních školách. Hlavní důraz je přitom kladen na výuku obecné a anorganické chemie. V teoretické části práce je nejprve definován základní pojmový aparát, stejně jako metodologie výzkumu související se zaváděním aktivit splňující principy IBSE do výuky chemie. Práce diskutuje, jaký význam může mít zavedení badatelsky orientované vyučování nejen pro podporu zájmu žáků o přírodovědné obory, ale také pro zlepšení badatelských schopností žáků, přičemž tyto schopnosti mohou zvýšit budoucí uplatnění mladé generace v praxi. Teoretická část disertační práce dále shrnuje stav aplikace IBSE v pedagogické praxi v České republice. Sumarizuje základní teorie a praktické zkušenosti se zaváděním IBSE na českých školách. Práce analyzuje také oblast výběru vhodného učiva pro IBSE v chemii a výzkumu didaktiky chemie. Praktická část práce obsahuje materiály umožňující výuku dle IBSE principů a předkládá výsledky výzkumu autorky, který byl realizován v letech 2014 až 2016. Výzkum sleduje změny znalostí, dovedností a přístupu k předmětu chemie žáků zvolené školy při využití IBSE ve výuce chemie. Na základě tohoto vlastního výzkumu překládá autorka v...

Viz též: podobná jména autorů
7 ZÁMEČNÍKOVÁ, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.