Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizualizace textu jako prostředek ke zlepšení dovednosti čtení s porozuměním u žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ
Vaněčková, Lucie ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Whitcroft, Ladislava (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou spojenou s dovedností čtení s porozuměním u žáků s odlišným mateřským jazykem (dále jen OMJ) na 1. stupni ZŠ. Poukazuji na důležitost vizualizace vzdělávacího obsahu ve vyučovacím procesu a na různé formy grafických vizualizací textu, které žákům pomohou s porozuměním a osvojením probíraného učiva. Konkrétně se zaměřuji na texty z odborných předmětů přírodověda a vlastivěda, které jsou pro žáky s OMJ náročné především z důvodu velkého množství odborných pojmů i informací. V teoretické části podávám stručné informace o vzdělávání žáků s OMJ na českých školách, jejich problémech v českém jazyce, o dovednosti čtení s porozuměním, vizualizaci a možnostech grafických vizualizací. V praktické části jsem se rozhodla použít kvalitativní výzkum, konkrétně metodu případové studie. Ke sběru dat využívám metody zúčastněného pozorování a hloubkového rozhovoru s učitelem a žákem, kterému budu vytvářet pracovní listy s upravenými texty s využitím grafických vizualizací a sledovat a prověřovat jeho pokrok v osvojování slovní zásoby a probíraného učiva. Cílem diplomové práce je tedy zmapovat různé formy vizualizace textů, vhodně je využít při tvorbě pracovních listů, zařadit je do nácviku čtení s porozuměním a prokázat, že různé formy vizualizace pomáhají žákům s OMJ...
Zahraniční trendy ve výuce čtenářských strategií a jejich možná aplikace v českém prostředí
Whitcroft, Ladislava ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent) ; Maňourová, Zuzana (oponent)
NÁZEV: Zahraniční trendy ve výuce čtenářských strategií a jejich možná aplikace v českém prostředí AUTOR: Ladislava Whitcroft KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky, Pedagogická fakulta ŠKOLITEL: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Tato disertační práce se zaměřuje na výuku čtenářských strategií v zahraničí a na možné cesty jejich začlenění do výuky na českých školách. V teoretické části je vymezen termín čtenářské strategie a dále jsou zmapovány různé přístupy k výuce čtenářských strategií na základě zahraničních studií, které se touto problematikou zabývají. Empirická část je založena na metodách kvalitativního výzkumu, konkrétně případové studie. Jsou zde popsány a zanalyzovány dva případy českých učitelů, výrazných zastánců výuky čtenářských strategií v ČR. Zároveň je ukázáno, jak se hodnoty těchto učitelů promítají do výuky čtenářských strategií a způsobu, jakým je žákům poskytována opora. Ze zahraničních příkladů byl k podrobnější analýze vybrán výzkumně ověřený program CORI. Případová studie vybrané americké školy ukazuje, jak jsou čtenářské strategie začleňovány do výuky v rámci tohoto programu, který staví na motivaci a slučování vzdělávacího obsahu. V závěru práce jsou shrnuta praktická doporučení, která z práce plynou pro přípravu budoucích učitelů (systematické začlenění výuky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.