Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah školní nekázně k vybraným charakteristikám žáků
Remešová, Jana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou chování a kázně žáků na základních školách. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část se zabývá základními pojmy a všeobecnou problematikou kázně a nekázně z dostupné literatury. Empirická část je zaměřena na kvantitativní výzkum četnosti jednotlivých projevů školní nekázně, je zjišťováno, zda je školní nekázeň asociovaná s některou z vybraných charakteristik žáka, jako jsou typ školy, pohlaví, socioekonomická situace rodiny a vývoj četnosti projevů školní nekázně v jednotlivých třídách od šestého do devátého ročníku. Cílem práce je zjištění rozsahu nežádoucího chování ve vybraných školách. Jako výzkumná metoda je použita statistická analýza dat, technikou sběru jsou dotazníky. Výsledkem je souhrn nejčastěji se vyskytujícího neukázněného chování na druhém stupni sledovaných škol a jeho vyhodnocení v rámci vybraných charakteristik z pohledu sebehodnocení žáků. Sebehodnocení je porovnáno s hodnocením neukázněného chování z pohledu třídního kolektivu a posouzením návrhu chování hypotetické osoby. Klíčová slova Kázeň, školní kázeň, školní nekázeň, výzkum školní nekázně, sebehodnocení, ověřovací metody sebehodnocení.
Prvky informační gramotnosti a znalost netikety žáků prvního stupně základních škol v okrese Klatovy v České republice
Hnojská, Veronika ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá některými prvky informační gramotnosti v propojení se znalostí pojmu netiketa. V teoretické části je popisována netiketa a její vztah s etikou a etiketou, organizace zabývající se netiketou a dále kyberprostor, jazyková stránka na internetu a vybrané prvky informační gramotnosti v souvislosti s počítačovou gramotností. Empirická část se zabývá zjištěním znalosti netikety u žáků 4. a 5. ročníků vybraných základních škol na Klatovsku. K prozkoumání úrovně informační gramotnosti a znalosti netikety byl použit anonymní dotazník. Cílem výzkumu bylo zjistit, na kolik a jak běžně žáci disponují elementárními dovednostmi při práci s počítačem, jaké znalosti mají ohledně netikety (jejich chování na internetu) a dále zjistit, zda existují rozdíly v těchto znalostech mezi žáky v závislosti na velikosti lokality, kde se vyskytuje škola, pohlaví a socioekonomickém statusu žáků. Z výzkumu bylo zjištěno, že všichni dotazovaní mají doma moderní technologie a znalost netikety, neboli pravidel, jak se chovat na internetu má 27 % žáků na vesnici a 59 % žáků ve městě, celkem tedy 43 % respondentů. Z otázek vypracovaných dle pravidel pro pohyb v síti vyplývá, že i ti, kteří pravidla znají, je někdy nedodržují. Závěrem se autor zamýšlí nad netiketou a její souvztažností k úrovni informační...
Metoda ukotvujících vinět: sebehodnocení znalosti informačních a komunikačních technologií
Hrabák, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Tato práce představuje možnosti a přínos využití metody ukotvujících vinět v pedagogice ve spojení s informačními a komunikačními technologiemi. Jedná se o vůbec první využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. V teoretické části tato práce seznamuje s pracemi jiných autorů, ve kterých probíhal výzkum s použitím sebehodnotících otázek, s výzkumy, ve kterých byla použita metoda ukotvujících vinět a s výzkumy, ve kterých byla metoda ukotvujících vinět použita v pedagogice. Praktická část obsahuje výsledky vlastního výzkumu, které ukazují různorodost sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií u žáků prvních a druhých ročníků středních odborných škol. Práce prokazuje výraznou subjektivitu v sebehodnocení žáků, různé užívání škály respondenty a účelnost využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. Především ukazuje zcela odlišné sebehodnocení žáků různých oborů, různých pohlaví, atd. před korekcí a po korekci metodou ukotvujících vinět.
Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka
Klán, Martin ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
NÁZEV: Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka AUTOR: Bc. Martin Klán KATEDRA: Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, PhD., PhD. ABSTRAKT: Zahraniční a domácí literatura poukazují, že ICT se stále více stávají integrální součástí výuky. Předkládaná diplomová práce podává základní přehled ICT a možnosti jejich využití ve výuce anglického jazyka. Práce se snaží nastínit efektivní využití ICT ve výuce anglického jazyka a zaměřuje se zejména na elektronickou komunikaci, internetové telefonování a vlastnosti blogosféry. Cílem této práce je pomocí dotazníku a datové analýzy zjistit postoje žáků k výuce anglického jazyka na SOŠ a SOU Hořovice, jejich dosavadní zkušenosti s elektronickou komunikací, oblíbené a neoblíbené aktivity při výuce anglického jazyka a jejich názor na využití internetového telefonu a elektronické komunikace ve výuce anglického jazyka. Možnost využití elektronické komunikace a internetového telefonování ve výuce anglického jazyka je zrealizována jako projekt.
Důvody k volbě francouzštiny jako druhého cizího jazyka
Šindelářová, Jana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
NÁZEV: Důvody k volbě francouzštiny jako druhého cizího jazyka AUTOR: Bc. Jana Šindelářová KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. ABSTRAKT: Cílem práce je zjistit, proč si žáci na českých školách v nižším a ve vyšším sekundárním vzdělávání jako druhý cizí jazyk volí právě francouzštinu a nikoliv jiný jazyk, a jak jsou se svou volbou spokojeni. Teoretická část pojednává o výuce cizích jazyků ve školách v Evropě a v českých školách, zejména o výuce francouzštiny. Dále pojednává o postavení francouzského jazyka ve světě i v České republice, o výhodách a přínosech plynoucích z jeho znalosti. Empirická část popisuje výzkumné šetření provedené prostřednictvím dotazníkové metody. Vzorkem pro výzkum bylo 100 studentů z nižšího a 163 studentů vyššího stupně pražských gymnázií, z čehož je 185 dívek a 78 chlapců. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že studenti si druhý cizí jazyk zvolili převážně sami a nejčastějším důvodem pro volbu francouzštiny bylo, že se jim jazyk celkově líbil, druhým důvodem byl hezký přízvuk a třetím nejčastějším důvodem je, že nechtěli studovat jiný jazyk, který jim škola nabízela, následně volili francouzštinu kvůli rozšíření znalostí a možnosti cestování. KLÍČOVÁ SLOVA: Francouzština, francouzský jazyk, jazyk a jazyková komunikace, druhý cizí...
Měření subjektivní duševní pohody učitelů na základní škole s využitím metody ukotvujících vinět
Vlčková, Petra ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá zjišťováním subjektivní duševní pohody u učitelů na základních školách s využitím metody ukotvujících vinět. Hlavním cílem práce je zjistit subjektivní duševní pohodu u učitelů a zároveň zjistit, jaké proměnné ji ovlivňují. V teoretické části práce je nejdříve charakterizována subjektivní duševní pohoda, její komponenty a propojení s životní spokojeností, kvalitou života a štěstím. Dále je popsána teorie využití metody ukotvujících vinět včetně její aplikace ve výzkumech. Empirická část využívá metodu dotazníkového šetření Diener's satisfaction with life scale doplněnou o ukotvující viněty. Výzkum poukazuje na celkovou vysokou úroveň subjektivní duševní pohody u učitelů. Zároveň se ovšem prokázalo, že jsou proměnné (např. rodinný status, práce ve městě či na vesnici), které tvoří rozdíly v úrovni spokojenosti. Aplikace metody ukotvujících vinět ve většině případů potvrdila výsledky sebehodnotících otázek. Klíčová slova: subjektivní duševní pohoda, životní spokojenost, kvalita života, ukotvující viněty, výzkumné šetření mezi učiteli
Subjektivní hodnocení spokojenosti se životem mezi žáky 5. a 9. ročníku v Hradci Králové
Škubníková, Hana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Cílem této práce je porovnat subjektivní spokojenost s vlastní kvalitou života žáků 5. a 9. tříd základních škol v Hradci Králové. Práce se zaměřuje především na způsob trávení volného času, spokojenost se sociálními kontakty a rodinným zázemím, interakci ve škole, psychosomatické potíže a návyková rizika. Práce porovnává odpovědi jednotlivých ročníků a jednotlivých pohlaví respondentů. Zjišťuje, že mezi jednotlivými ročníky nedochází k signifikantním rozdílům. K těm dochází v porovnání jednotlivých pohlaví. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pohybové aktivity jako součást života dítěte předškolního věku
Hrušová, Marcela ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Polášková, Jitka (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá pohybovými aktivitami, které jsou součástí života dětí předškolního věku. Cílem mé práce bylo zjistit kolik času věnuje předškolní dítě spontánním a řízeným pohybovým činnostem v rodinném prostředí a v mateřské škole. Zajímalo mě, zda se budou lišit pohybové aktivity dětí z venkova, z okrajových míst Prahy a v centru Prahy. Podle výzkumného šetření, které jsem provedla, byly výsledné rozdíly minimální. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv vybraných faktorů na matematickou gramotnost žáků v zemích střední Evropy
Voňková, Hana ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
V naší práci jsme se zabývali zjišťováním vlivu vybraných osobních, rodinných a školních faktorů na úroveň matematické gramotnosti patnáctiletých žáků v šesti zemích střední Evropy (české republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a Slovensku) a v zemích s vynikajícími výsledky v matematické gramotnosti (Finsku, Hong Kongu a Nizozemí). Vliv faktorů v jednotlivých zemích jsme následně mezi sebou porovnali. Z této analýzy vyplynula celá řada zajímavých závěrů. Velký vliv na výsledek má ve všech zemích např. typ školy, kterou žák navštěvuje. Efekty různých školních institucí se v některých zemích (např. Nizozemí, Česká republika, Rakousko a Slovensko) od sebe liší až čtyřiceti procentními body. Ve Finsku a Polsku však efekt různých typů škol zkoumán není, protože zde existuje pouze jeden typ školního zařízení pro všechny patnáctileté žáky. Výsledky těchto dvou zemí jsou tedy ve srovnání s ostatními zeměmi ovlivněny odlišným způsobem. Z ostatních základních charakteristik školy má v některých zemích vliv na výsledek velikost školy (např. Hong Kong a Nizozemí) a její lokalita (např. Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko). Velikost školy má v těchto zemích vždy pozitivní efekt. Podobně je tomu i s velikostí lokality, záporný efekt této proměnné je identifikován pouze v Nizozemí a Německu. Soukromé či...
Strukturovaná studia anglického jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze: názory studentů a vyučujících
Piškulová, Jiřina ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
NÁZEV: Strukturovaná studia anglického jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze: názory studentů a vyučujících AUTOR: Bc. Jiřina Piškulová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. ABSTRAKT: Následkem Boloňského procesu se pětileté studium učitelství rozdělilo na tři roky bakalářského studia s navazujícími dvěma lety magisterského studia. Cílem této práce je reflektovat změny, které s sebou tato strukturace přinesla, konkrétně ve studiu učitelství anglického jazyka na Katedře anglického jazyka a literatury na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, a předložit výsledky výzkumu názorů vyučujících a studentů na katedře a absolventů oboru. V teoretické části práce je představen Boloňský proces, jeho cíle, vývoj a ohlasy na jeho přijetí v České republice. Je také popsáno, jaké bylo pojetí studia učitelství v České republice před Boloňským procesem. Pro srovnání je uvedena charakteristika systému vzdělávání učitelů ve Spolkové republice Německo. V empirické části jsou pak porovnány studijní plány ještě neděleného studia s těmi současnými. Dále je popsán a vyhodnocen samotný výzkum - dotazníkové šetření, které mj. ukázalo, že respondentům chybí prakticko-didaktické předměty, hodinová dotace na oborové předměty je poměrně nízká, ale počet...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.