Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah nadhodnocování vlastních znalostí a záškoláctví žáků: Využití metody identifikace nadhodnocování vlastních znalostí na datech šetření PISA 2012
Mayerová, Kateřina ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou souvislosti metody identifikace nadhodnocování vlastních znalostí (MINa) a záškoláctví na základě dat sebraných v rámci žákovského dotazníku v šetření PISA v roce 2012. Nejprve jsou v ní shrnuty teoretické poznatky týkající se šetření PISA, nadhodnocování vlastních znalostí a s ním spojených dosavadních výzkumů a záškoláctví. Obecně si práce kladla za cíl zjistit, zda existuje vztah mezi hodnocením vlastních znalostí a záškoláctvím a zda v rámci tohoto vztahu existují rozdíly mezi jednotlivými státy a ekonomickými subjekty zapojených do šetření PISA 2012. Vztahy mezi záškoláctvím a nadhodnocováním vlastních znalostí se ukázaly být statisticky významné, ačkoliv hodnoty korelací jsou nízké. Nejvyšší hodnoty můžeme pozorovat mezi alespoň nějakou obeznámeností s neexistujícími pojmy a proměnnými záškoláctví, mezi alespoň nějakou obeznámeností s existujícími pojmy a proměnnými záškoláctví a mezi indexem přesnosti a proměnnými záškoláctví. Nejvýrazněji jsou jednotlivé vztahy pozorovatelné v Jižní Koreji, v Macau, v Čínské Tchaj-peji, Austrálii, na Novém Zélandu, v Estonsku, v Litvě, v Maďarsku, na Slovensku, ve Španělsku, v Irsku, na Islandu a v UK. KLÍČOVÁ SLOVA Metoda identifikace nadhodnocování vlastních znalostí, záškoláctví, pozdní příchody do školy, PISA,...
Změny trávení volného času u dětí staršího školního věku a dospívající mládeže v souvislosti s omezeními, které vyhlásila vláda ČR v době pandemie viru COVID-19
Keprt, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Změny trávení volného času u dětí staršího školního věku a dospívající mládeže v souvislosti s omezeními, které vyhlásila vláda ČR v době pandemie viru COVID-19 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na zjištění změn v trávení volného času dětí a dospívající mládeže z důvodu omezení osobní svobody jednotlivce, které souviselo s nouzovým stavem vyhlášeným vládou ČR. Tento nouzový stav byl vyhlášen vládou ČR v zájmu ochrany veřejného zdraví v souvislosti s pandemií viru SARS CoV-2 (COVID - 19). Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část, kde teoretická část objasňuje pojmy související s tématem a výzkumná část na základě dotazníkového šetření a následných rozhovorů vysvětluje vzájemné vztahy mezi zvolenými proměnnými. Výzkumem bylo zjištěno, že vliv pandemie viru SARS CoV-2 není jediným činitelem, který ovlivňuje změny v trávení volného času respondentů, především proto, že sledované období pokrývá téměř tři roky života respondenta, a tudíž dochází i k běžným vývojovým změnám. KLÍČOVÁ SLOVA volný čas, organizované trávení volného času, neorganizované trávení volného času, dítě staršího školního věku, dospívající mládež, nouzový stav, funkce volného času, zájmová činnost
Implementace výukové metody strategie vizuálního myšlení do výuky na druhém stupni základní školy
Drdáková, Veronika ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
V této diplomové práci se budeme věnovat metodě v české literatuře doposud nepopsané - Strategie vizuálního myšlení, v původním znění Visual Thinking Strategies (dále jen VTS), která byla vyvinuta v oddělení edukace nejznámějšího muzea moderního umění MOMA v New Yorku, metodě, která aktivně rozvíjí schopnosti a dovednosti v oblastech: vizuální gramotnost, kritické myšlení, komunikace, kooperace, tolerance. Žák přirozenou formou zkvalitňuje své myšlenkové operace, hluboce promýšlí a řeší problémy, stává se iniciátorem i otevřeným příjemcem nových myšlenek, rozšiřuje si rozsah a úroveň řeči, zvyšuje vlastní kooperaci s ostatními, zároveň i nezávislost na vzorech, zvyšuje si sebevědomí a sebedůvěru. Metoda využívá procesu učení způsobem rozšiřování, měnění a propracovávání již existujících poznávacích schémat prostřednictvím interakce s uměleckými obrazy cestou speciálně navrženého programu. V teoretické části se zabýváme charakteristikou a analýzou metody, možnostmi implementace do českého kurikula, nalézáme možnosti dopadu metody na afektivní a kognitivní schopnosti žáka, navazujeme na společné paralely v metodě, v ČR již hojně popsané a využívané, Psaním a čtením ke kritickému myšlení (Reading and Writting to Critical Thinking). Výuková metoda VTS byla úspěšně implementována ve školách a kulturních...
Žáci 2. stupně vybrané základní školy a řešení nestandardních úloh
Jakoubková, Zuzana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na vymezení legislativního rámce, týkajícího se zařazení nestandardních úloh do výuky v České republice, s ohledem na RVP ZV, dále pak na vysvětlení pojmů úloha a nestandardní úloha v matematickém kontextu, s odkazem na definice jak českých, tak i zahraničních autorů. Následně se autorka zaměřuje na typologii nestandardních úloh a jejich užití ve vybraných sadách učebnic a pracovních sešitů. Je zde také položena otázka přínosu nestandardních úloh pro rozvoj žáků. Stěžejní částí práce je empirický výzkum vycházející z výsledků dotazníkového šetření provedeného u žáků vybrané základní školy a zaměřeného nejen na úroveň obeznámení žáků s nestandardními úlohami, ale rovněž na jejich schopnosti tyto úlohy řešit. Tento výzkum je doplněn o výsledky rozhovorů s jednotlivými vyučujícími v oboru matematika u dané základní školy. Při debatách s vyučujícími se ukázalo, že nestandardní úlohy ve výuce v podstatě téměř nevyužívají. Nicméně, z výsledků dotazníkového výzkumu plyne, že žáci ovládají základní principy a algoritmy řešení nestandardních úloh a v hodinách se setkávají se všemi typy úloh zakotvených v RVP ZV. Nejúspěšnějšími řešiteli modelových úloh v dotazníku byli žáci 8. ročníků, nejméně úspěšní pak byli žáci 6. ročníků. Šetření ukázalo vyrovnanost v...
Studentské sebehodnocení úrovně anglického jazyka
Králová, Kateřina ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent) ; Vlčková, Kateřina (oponent)
v českém jazyce Tato práce se zabývá sebehodnocením úrovně anglického jazyka u žáků středních odborných škol (ISCED 3).V pedagogickém výzkumu se sebehodnoticí otázky používají často, jak v České republice, tak na mezinárodní úrovni (např. PISA, TIMSS, ICILS). Zároveň jsou často doplněné škálovou položkou pro zaznamenání odpovědi. Pro přímé porovnání získaných odpovědí je ovšem nezbytné, aby všichni respondenti chápali položenou otázku a jednotlivé body na škále (tzn. sémantiku) totožným způsobem. Heterogenitou ve stylu odpovídání či odlišným fungováním položek se literatura a výzkum zabývá. Jednou z možností řešení je tzv. metoda ukotvujících vinět. Cílem práce je zjistit, jak se liší subjektivní hodnocení respondentů před korekcí a po korekci metodou ukotvujících vinět. Teoretická část se skládá ze dvou kapitol. V té první jsou rozebrány různé úrovně znalostí jazykových dovedností a jejich možné způsoby měření. Jedním ze způsobů je sebehodnocení, které je v práci vymezeno a je představena problematika neporovnatelnosti výpovědí respondentů. Ve druhé kapitole je pak popsána metoda ukotvujících vinět. V empirické části je popsáno výzkumné šetření realizované na středních odborných školách různého typu (N=1279) po celé České republice a jsou představeny výsledky analýzy dat získané pomocí...
Educational implications of the multi-age school in rural Mexico: the case of an elementary school
Sanchez Martinez, Monserrat ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Důsledky vzdělávání v malotřídních školách na mexickém venkově: případová studie elementární školy Učitelstvípro střední školy ůsledky vzdělávání v malotřídních školách na mexickém venkově: případová studie elementární školy, že jsem ji vypracovala pod vedením vedoucího práce samostatně s použitím zdrojů a Dále potvrzuji, že toto dílo nebylo použito k získání jiného nebo stejného titulu. V Mexiku malotřídních školách věků 32,6 % všech základních škol (Národní institut pro hodnocení vzdělávání, 2018). I když tyto školy představují v mexickém vzdělávacím systému důležité číslo, několik faktorů v současné době tyto školy vzdaluje od excelence. V současné době existuje mnoho obecný nedostatcích, které tyto školy trpí. Konkrétní informace, které existují o konkrétních případech unitárních víceletých škol, jsou však vzácné. S ohledem na tyto informace si současná diplomová práce klade za cíl poskytnout informace o prvcíc zapojených do vzdělávacího procesu unitární víceleté školy. Práce je rozdělena na teoretickou část a empirickou část. Teoretická část studia vymezuje malotřídních školách oficiální dokumenty, které umisťují multikáře školu do mexického vzdělávacího systému, také představuje hlavní teorie, které podporují výzkum, a integruje relevantní národní a mezinárodní výzkum, aby znal některé pozadí týkající...
Analýza školní úspěšnosti v anglickém jazyce na 2. stupni základní školy
Kny, Dominika ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Anglický jazyk je v současnosti považován za jeden ze stěžejních vyučovacích předmětů na ZŠ, jeho znalost může být klíčová pro další vzdělávání a profesi. Diplomová práce se soustředí na vyučování anglického jazyka na II. stupni základní školy s cílem analyzovat školní úspěšnost žáků v jazyce, navrhuje také možnosti, jak by žáci dále mohli rozvíjet své vědomosti a kompetence. Postihují se klíčové faktory, které se podílejí na školní úspěšnosti žáků. Výzkumná část představuje šest případových studií, kdy jsou představeni dva žáci s výborným školním prospěchem, dva s průměrnými výsledky a dva ohrožení školním neúspěchem. Respondenti jsou z jedné třídy, učí je jedna učitelka. Mají tak velmi podobné studijní možnosti, přesto žáci dosahují významných rozdílů. Z jejich pohledu je tak zjišťována definice školní úspěšnosti, faktory, které se podle nich podílejí na školním úspěchu, motivace, vlastní představy o zlepšování v jazyce. Podle žáků je úspěšnost vázána na školní známky. Za klíčové faktory ovlivňující školní úspěšnost jsou považováni rodiče (například jejich možnost pomoci, platit doučování apod.), uvědomění si důležitosti předmětu, zábavný faktor využitý v hodinách, osobnost pedagoga a jeho schopnost motivovat k práci a učení. Žákům by dle jejich názoru primárně pomohlo dělení na skupiny podle...
Žák-cizinec v prostředí české základní školy
Kny, Lenka ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Žák-cizinec v prostředí české základní školy se soustředí na vzdělávání žáků- cizinců na území České republiky. Nejprve se zabývá obecně vzděláváním žáků v období povinné školní docházky, neboť i žáci-cizinci v tomto věku mají své povinnosti dané zákony České republiky. Dále je snaha definovat pojem žák-cizinec, kdy záleží, zda jde konkrétně o žáka s odlišným mateřským jazykem (OMJ), případně o žáka bilingvního. Například znalost anglického jazyka žákům proces adaptace může usnadnit, přesto je český jazyk klíčový nejen pro samotné vzdělávání, ale i pro sociální vztahy a celkově psychickou pohodu. Otvírá žákům možnosti i do budoucna, po ukončení základní školy. Diplomová práce zjišťuje, jak konkrétně probíhá začleňování třech žáků-cizinců do prostředí české základní školy, snahou je popsat dílčí potíže, se kterými se žáci setkávali a jež museli překonávat. Blíže jsou reflektovány obtíže související s neznalostí českého jazyka a ve vztahu k sociálním vazbám. Dále jsou analyzována využitá podpůrná opatření a závěrem se hledají další faktory, které žákům celý proces inkluze mohou zjednodušit. Jelikož ve všech třech případech jde o žáky s OMJ, je celý proces adaptace ztížen jazykovou bariérou. Problematická se jeví nedostatečná motivovanost žáků: je prokázáno, že začleňování do určité...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.