Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce národní identity na příkladu Eurovision Song Contest : případová studie
Bičíková, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vlasák, Zbyněk (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Konstrukce národní identity na příkladu Eurovision Song Contest: případová studie" analyzuje formou případové studie způsoby a podoby formování české národní identity v největším a nejsledovanějším mezinárodním festivalu populární hudby Eurovision Song Contest. Zejména se snaží identifikovat projevy sebeprezentace České republiky z pohledu mediální instituce, ve výběru soutěžní skladby, v soutěžním vystoupení, propagačním medailonku a videoklipu a prostřednictvím hlasování a sledovanosti. Těchto zjištění je v práci dosaženo tří výzkumných metod, a to polostrukturovanými rozhovory s mediálními odborníky, kvalitativní obsahovou analýzou audiovizuálních materiálů a sekundární analýzy dat. V rámci představených teoretických poznatků je čtenář seznámen se základními koncepty formování identity a nacionalismu a především s Eurovision Song Contest jako geopolitickým a sociokulturním fenoménem. V práci je nastíněn historický vývoj soutěže s ohledem na politické a kulturní ideály, které si klade za cíl prezentovat, a blíže je rozveden vývoj účasti v průběhu let s ohledem rozšiřování hranic směrem na východ. Zároveň jsou představeny některé formy sebeprezentace a konstrukce identity ostatních zemí v soutěži se zvláštním důrazem na země bývalého Východního bloku.
Vnímání obsahů,statutu a role médií v Československu v letech 1977-1989
Vlasák, Zbyněk ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Fakulta sociálních věd Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra mediálních studií Vnímání obsahů, statutu a role médií v Československu v letech 1977-1989 Diplomová práce Autor práce: Zbyněk Vlasák Jméno konzultanta: PhDr. Jakub Končelík, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce Vnímání obsahů, statutu a role médií v Československu v letech 1977- 1989 zkoumá metodou orální historie možné principy a okolnosti vnímání role médií ve specifickém prostředí normalizačního režimu. Soustředí se primárně na příslušníky a příslušnice tzv. šedé zóny, na jejich vnímání disentu a protirežimní opozice a role médií jako podílníka na budování těchto obrazů. Dále zkoumá na příklad fungování médií v každodenním životě normalizačních domácností, zdroje obrazů bipolárního světa a povahu těchto obrazů a přístup k obsahům oficiálních, neoficiálních i zahraničních médií. Je postavena na historiografických základech, kapitolách o formálních i neformálních tlacích na oficiální média, mluví o okolnosti vysílání zahraničních médií na území Československa, neopomíjí ani mezinárodní kontext let 1977- 1989 a činnost opozičních hnutí a reakci režimu na ni. Média (zejména televize) dle tohoto výzkumu tvořila i ve sledovaném období normalizace nezastupitelné místo v každodennosti domácností. Do značné míry...
Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011
Tůmová, Michala ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011 zkoumá metodou kvantitativní obsahové analýzy médií četnost inzerce reklam všech ekonomických subjektů, které v týdenících Respekt, Reflex a Týden inzerovaly. Časové rozmezí bylo stanoveno na červen 2007 až červen 2011. Cílem této práce je zjistit chování těchto subjektů před krizí, v jejím raném počátku až do její přibližné poloviny. Teoretická část práce přináší vysvětlení příčin finanční krize, vysvětluje vztah mezi inzercí a médii, popisuje vývoj vybraných periodik a seznamuje čtenáře s metodou výzkumu. Empirická část předkládá a ilustruje výzkumem získaná data, ze kterých jsou pak vyvozeny závěry. Vyhodnocením výzkumu bylo docíleno jasných závěrů, které dokazují vliv finanční krize na ekonomické subjekty.
Dobový mediální obraz automobilu Škoda Favorit
Jirmářová, Ivana ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Práce se zabývá dobovým mediálním obrazem vozu Škoda Favorit, který byl zkoumán na základě periodik tehdejší doby. První, teoretická část nám přibližuje historické souvislosti, včetně hospodářské situace a popisu fungování médií, které se spolu s politickým režimem měnily. Dále seznamuje s historií automobilky Škoda, blíže také s vývojem a prodejem automobilu Škoda Favorit a osobou pana Ing. Petra Hrdličky, CSc., který měl vývoj vozu na starosti. Druhá část se zabývá analýzou mediálních sdělení, která jsem k tématu nalezla. Podrobněji se věnuje událostem, které byly tematicky významné, tedy představení vozu na veletrhu v Brně, začátek prodeje vozu občanům, dostavění karosárny v Mladé Boleslavi, mezinárodní představení na autosalonu v Amsterdamu, odchod pana Ing. Petra Hrdličky, CSc. z automobilky, spojení automobilky s koncernem Volkswagen, facelift automobilu a ukončení výroby základního typu vozu Škoda Favorit.
Koronavirus na stránkách deníku Sport
Rossmann, Kryštof ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Chladová, Marta (oponent)
Na začátku roku 2020 dolehla na svět zdravotní krize ohledně šíření dosud neznámého typu koronaviru SARS-CoV-2. Státy začaly zavádět opatření, která se přímo či nepřímo dotkla veškerého sociálního života a zároveň všech kulturních složek lidského bytí. Zavřela divadla, nefungovala kina a v nelehké situaci se ocitla především specificky zaměřená média. Příkladem se stal deník Sport (jediný sportovní deník na českém území), který se musel vypořádat se situací, jak dodávat čtenářům zprávy o sportu, když se žádné soutěže kvůli postupně sílícím opatřením nekonaly. V textu budou shrnuty nástroje, jež redakce, konkrétně fotbalové oddělení, používala k vyplnění prostoru, a zároveň její přístup, který se během krize proměnil. Práce se zaměřuje na období takzvané první vlny od samotného počátku roku 2020 až do dohrání nejprestižnější fotbalové soutěže - Ligy mistrů, které se konalo 23. srpna téhož roku. Cílem kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy je získat data vypovídající o četnosti příspěvků týkajících se koronaviru.
Mediální obraz České pošty v letech 2012 - 2017
Radová, Michaela ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hodboď, Vojtěch (oponent)
Má bakalářská práce se zabývá popisem a zhodnocením mediálního obrazu České pošty, s. p. (dále jen Česká pošta) ve vybraných celostátních denících v letech 2012-2017. Zkoumání pro lepší pochopení vývoje situace přesahuje až do roku 2018. Cílem práce je především zjistit, zda si pošta držela v médiích stálou pověst, nebo zda byl její mediální obraz postupem času proměnlivý - např. na základě aktuálních událostí, které se v podniku udály. Případně mne bude zajímat, zda je v tomto ohledu patrná nějaká vývojová tendence - ať už vzestupná, nebo naopak sestupná. Práce je rozdělena na dvě základní části. V teoretické části je stručně popsána historie České pošty se zdůrazněním na vývoj od devadesátých let. Následně se věnuji současnému způsobu fungování podniku a to včetně vedení firmy a firemního vývoje od roku 2010. Část textu je poté zaměřena na teoretické vymezení mediálního obrazu a to včetně používaných teorií a následně informace o vybraných zkoumaných periodikách. Jsou jimi známé celostátní deníky Mladá fronta DNES a Právo. Ve druhé praktické části práce je na úvod nejprve vysvětlena konkrétní používaná metodologie. Následně se věnuji zkoumání příspěvků pomocí kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy. Vybrané mediální příspěvky jsem zpracovávala pomocí databáze Newton Media Search, která...
Mediální obraz České pošty v letech 2012 - 2017
Radová, Michaela ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hodboď, Vojtěch (oponent)
Má bakalářská práce se zabývá popisem a zhodnocením mediálního obrazu České pošty ve vybraných celostátních denících v letech 2012 - 2017. Zkoumání pro lepší pochopení vývoje situace přesahuje až do roku 2018. Cílem práce je především zjistit, zda si pošta držela v médiích stálou pověst, nebo zda byl její mediální obraz postupem času proměnlivý. Případně mne bude zajímat, zda je v tomto ohledu patrná nějaká vývojová nebo naopak sestupná tendence. Práce je rozdělena na dvě základní části. V teoretické části je stručně popsána historie České pošty se zdůrazněním na vývoj od devadesátých let. Následně se věnuji momentální fungování pošty a to včetně vedení firmy a podnikového vývoje od roku 2010. Část textu je poté zaměřena na teoretické vymezení mediálního obrazu a to včetně používaných teorií a informace o vybraných zkoumaných periodikách. Jsou jimi známé celostátní deníky Mladá fronta DNES a Právo. Ve druhé praktické části práce je na úvod nejprve vysvětlena konkrétní používaná metodologie. Následně se věnuji zkoumání příspěvků pomocí kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy. Vybrané mediální příspěvky jsem zpracovávala pomocí databáze Newton Media Search, která obsahuje evidenci článků většiny známých českých periodik. Výstupem práce je poté zhodnocení vybraného materiálu a následné odpovědi...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.