Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 245 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hostitelská péče pro nezletilé bez doprovodu v ČR
Korcová, Terezie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak funguje systém hostitelské péče pro skupinu nezletilých cizinců bez doprovodu v České republice, a zmapovat jeho hlavní přínosy a rizika. Teoretická část shrnuje základní charakteristiky hostitelské péče a popisuje, jaký má dle autorů odborné literatury tento institut smysl. Dále se teoretická část věnuje skupině nezletilých cizinců bez doprovodu a jejich situaci v ČR. Empirická část práce uvádí výsledky výzkumného šetření, které se uskutečnilo formou polostrukturovaných rozhovorů jednak s hostitelkami, jejichž rodiny hostitelskou péči nezletilým bez doprovodu poskytují, jednak s pracovníkem Organizace pro pomoc uprchlíkům, který usiluje o vytvoření systému doprovázení, poradenství a dalších prvků, jež by hostitelům zajistily potřebnou podporu a umožnily ošetření případných rizik. Z analýzy rozhovorů vyplývá, že tento systém je v současné době podrobně naplánován v rámci projektu zmíněné neziskové organizace a postupně se uskutečňují jednotlivé částí projektu. Z diskuze analýzy rozhovorů s odbornou literaturou je zřejmé, že hostitelé potřebují kvalitní přípravu i následnou podporu, vzhledem k tomu, že se s touto formou péče pojí určitá rizika a to jak pro nezletilé, tak pro hostitele samotné. Zároveň z analýzy jasně zaznívá, že pro obě strany znamená...
Distanční výuka z pohledu jedné rodiny
Brodilová, Aneta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Maryšková, Tereza (oponent)
Tato práce si klade za cíl podívat se na nový fenomén dnešní doby - distanční výuku, kterou byla nahrazena běžná prezenční forma vzdělávání v rámci protiepidemických opatření, z pohledu jedné vybrané rodiny. V teoretické části se věnuje dvěma tématům. Prvním je distanční výuka, uvedení do problematiky, její legislativní zakotvení a její formy. Zpracovává téma rodiče a jeho významné postavení v distanční výuce a také celkový přístup rodičů ke škole, který se dále promítá i do postoje dítěte vůči škole a vzdělávání. V této části jsou také popsány dopady distanční výuky na žáky a studenty a také výhody a nevýhody distanční výuky v porovnaní s běžnou výukou prezenční. Druhé téma teoretické části je pak pohled na přístupy užívané k práci s rodinou a jejich principy. Jedná se konkrétně o systemický přístup a narativní přístup. Je zde popsáno konstruování reality v narativním pojetí a škola a její místo v příběhu rodiny. Tyto kapitoly jsou zařazeny pro lepší pochopení interpretace v empirické části práce, která z těchto přístupů přímo vychází. V samotné empirické části jsou pak zpracovány a interpretovány informace poskytnuté v rámci rozhovorů vybranou rodinou. Rozhovory byly vedeny formou polostrukturovaných interview. Z rozhovorů vyplynulo celkem šest základních témat, která jsou popisována a dokládána...
Supervize v mateřské škole
Šanderová, Veronika ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vozková, Anna (oponent)
Supervize je v českém školství poměrně nový pojem, který se v posledních letech snaží stát součástí pracovního procesu pedagogů. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat stresové, zátěžové situace, porozumět daným situacím, prohloubit jeho prožívání a rozvíjet nové perspektivy profesního chování. Cílem této diplomové práce bude zmapování pozitivních a kritických míst průběhu supervizního setkání a definování rozdílů ve dvou vybraných mateřských školách. Jelikož každá mateřská škola je specifická svým klimatem i výukovými metodami, mělo by se v určitých aspektech lišit i supervizní setkání. Práce je zpracována kvalitativně, kdy hlavní výzkumnou metodou jsou rozhovory s pedagogy mateřských škol. Klíčová slova: supervize, supervizor, mateřská škola, pomáhající profese
Attribution of the causes for the personal success of individuals working in a corporate enviroment
Hehejíková, Alica ; Heider, David (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práca sa zaoberá vlastným porozumením kariérneho úspechu jedincov úspešných v biznise. Jej cieľom je popísať kauzálne atribúcie jedincov na faktory úspechu a zasadiť ich do zjednodušeného rámca naratívnej identity úspechu pre vyhodnotenie trendov kauzálnych atribúcií na úrovni jednotlivcov. V teoretickej časti práca popisuje problematiku kariéry a úspechu, pričom poskytuje pohľad na rôzne definície a prístupy. Ďalej pojednáva o kauzálnych atribúciách a atribučných tendenciách vo vnímaní človeka. Za tým vysvetľuje koncept naratívnej identity a jej vývoja. V praktickej časti je popísaný kvalitatívny výskum, ktorého súčasťou sú dáta v podobe štyroch neštruktúrovaných rozhovorov s kariérne úspešnými jedincami. Analýza dát sa inšpirovala vybranými princípmi zakotvenej teórie a naratívnej analýzy. Rozbor dát ukázal jedinečné prepojenie medzi kauzálnymi atribúciami jedincov a vývojom naratívnej identity ich úspechu. Najvýznamnejším faktorom úspechu bola pracovitosť ako obetovanie času na iné aktivity a fascinácia témou. Ďalej do popredia vystupovali vlastnosti získané počas života a vplyv sociálneho sveta jedinca. Ukázalo sa, že kariérne úspešní jedinci majú tendencie zväčša k dispozičným atribúciám, ale rola šťastia/náhody taktiež patrila k nezanedbateľným faktorom úspechu. Na popise a...
Utváření profesní identity kouče. Narativní perspektiva.
Kubátová, Jitka ; Heider, David (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce s názvem "Utváření profesní identity kouče. Narativní přístup." si klade za cíl prozkoumat a popsat proces konstrukce profesní identity u profesionálních koučů. První oddíl teoretické části je věnován tématu identity. Identita je vymezena z psychologického a filosofického hlediska, a jsou představeny vybrané psychologické teorie vývoje identity. Dále je popsána profesní identita jako specifická forma identity jedince, která se vztahuje k jeho profesní oblasti, a jsou uvedeny některé výzkumy týkající se profesní identity. Na závěr této části práce je nastíněno téma krize profesní identity a koncept self - efficacy, který s oblastí profesní identity souvisí. Druhý oddíl teoretické části popisuje současnou podobu koučinku v České republice, jeho profesní rámec a vymezení koučinku od příbuzných disciplín. Dále jsou uvedeny klíčové kompetence profesionálního kouče, stručná historie vzniku koučovací metody, souvislost koučování a psychologie a etika v koučování. Empirická část představuje vlastní výzkum, který byl motivován snahou porozumět tomu, jakým způsobem je utvářena profesní identita kouče. Jeho základ spočívá v kvalitativním zpracovávání dat z rozhovorů s účastníky studie, kterými jsou dospělí muži a ženy, kteří se věnují profesionálnímu koučování kontinuálně déle než 2 roky. V...
Stát se prvňákem. Adaptace dítěte na pravidla platná v první třídě
Hončíková, Lucie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Počátek školní docházky tvoří jedno ze zlomových období v životě dítěte. Změny, které se v této etapě odvíjejí, souvisí se všemi oblastmi života dítěte a znamenají i zásah do života rodiny. Dítě si začíná osvojovat normy nového sociálního prostředí, charakterizovaného odlišným rytmem a strukturou činností a odlišnými způsoby interakcí. Dítě je konfrontováno s odlišnými požadavky okolí na své chování a výkony. Vstupem do školy se mění jeho sociální status. Začíná náležet zároveň i k jiné sociální skupině, než jakou je rodina. Začíná se učit plnit roli žáka. Jsme si vědomi toho, jak je období nástupu do školy důležité pro budoucí život jedince. Problematikou života žáků v první třídě jsme se zabývali již v zápočtové práci pro klinický semestr. Proces upevňování základních norem školního i mimoškolního chování v první třídě nás natolik zaujal a připadal nám natolik podstatný, první třídu charakterizující a přitom složitý, že jsme se jím rozhodli zabývat i v rámci rigorózní práce. Chceme konkrétně zachytit pravidla, na jaká se žáci v první třídě snaží adaptovat, popsat průběh procesu adaptace na školní normy a zmapovat mechanismy, které v první třídě, resp. v prvním pololetí školního roku, v rámci tohoto procesu působí. Nejprve teoreticky uchopíme výše zmíněný problém. Poté na podkladě našeho výzkumu...
Sourozenecký vztah v mladším školním věku
Pacnerová, Helena ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Tato rigorózní práce se zaměřuje na mapování sourozeneckého vztahu u dětí v mladším školním věku. Za svůj cíl si klade nalézt specifická témata, která v tomto vztahu v mladším školním věku vystupují. Odpověď hledá v odborné literatuře a kvalitativním výzkumu, který má za cíl uskutečnit sondu do prožívání sourozeneckého vztahu u osmi až desetiletých dětí. Na základě výsledků výzkumu se práce orientuje na rozbor dvou stěžejních témat, kterými jsou hry a konťliktní situace dětí. V jejich analýze se zobrazuje zcela konkrétní prožitek sourozeneckého vztahu dětí. Nalezneme zde informace o tom, jak své sourozence, sourozenecký vztah a sebe sama v rámci vztahu reflektují děti v mladším školním věku. Práce zachycuje společné a rozdílné rysy vztahu u dětí stejného a opačného pohlaví, nahlíží na vztah očima dětí dvou základních sourozeneckých pozic a zvýrazňuje obraz vztahu typický pro jednotlivé sourozenecké konstelace. Díky poznatkům několika autorů, kteří se sourozeneckými vztahy zabývají, jsou výsledky výzkumu vysvětleny v souvislosti s dynamickými ději vztahu, jako je ambivalence, rivalita, identifikace a deidentifikace.
Pozornost na prvním stupni a její pravidelný nácvik
Haladová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zařadit do školního vyučování cvičení, hry na trénink pozornosti a zaznamenat, jestli dojde ke zlepšení pozornosti při pravidelném nácviku. Teoretická část se zabývá definicí pozornosti, popsáním faktorů, které pozornost negativně i pozitivně ovlivňuje. Zabývá se dítětem v mladším školním věku, popisuje jeho dovednosti a schopnosti. Empirická část zpracovává analýzu a porovnává výsledky skupinové činnosti žáků na prvním stupni. Zaměřuje se na pozorování 24 respondentů po dobu čtyř měsíců a zaznamenává jejich průběžných výsledků. Žáci jsou rozděleni na dvě skupiny, aby mohl být jejich pokrok a zlepšení detailněji zaznamenáno. Pozorování bylo prováděno třídním pedagogem a asistentem pedagoga. Výzkum byl realizován na prvním stupni základní školy na Praze 5.Při sběru dat byla použita metoda pozorování dětí ve třídě, jejich práce, pozornosti a paměti. Měření pozornosti proběhlo na začátku a na konci výzkumu. Diplomová práce má zmapovat, jestli může pedagog zlepšit pozornost žáků, zda se při pravidelném nácviku a tréninku pozornost zlepší. Z výsledků vyplývá, že pozornost tréninkem zlepšit lze.
Komunikace s rodiči z pohledu začínajícího učitele
Hašková, Monika ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Pánková, Barbora (oponent)
Předmětem mé diplomové práce je přiblížení problematiky komunikace mezi rodičem a začínajícím učitelem. V teoretické části se budu za pomoci odborné literatury věnovat formám komunikace a efektivní komunikaci s rodiči. Praktická část pojednává o tom, jak začínající učitel prožívá své první třídní schůzky, tripartitní setkání, řešení konfliktů nebo jak zvládá každodenní komunikaci s rodiči. Pro účely analýzy této problematiky je klíčové získat informace i od jiných začínajících učitelů. Výsledkem výzkumu bude porovnání mé zkušenosti se zkušeností ostatních pedagogů. Klíčová slova komunikace, rodič, učitel, formy komunikace, zkušenost učitele

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 245 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 VIKTOROVÁ, Iveta
2 Viktorová, Irena
3 Viktorová, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.