Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 245 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Náhled pedagogů základní školy na inkluzivní vzdělávání
Dusilová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání a jeho blízké aspekty, konkrétně na náhled pedagogů základní školy na toto vzdělávání. Samotný text je rozdělen do několika kapitol. Ty vysvětlují teoretický rámec inkluze ve speciální pedagogice a témata s ní spojená, například posun v nazírání na člověka s postižením v jednotlivých obdobích, základní možné přístupy ke vzdělávání dětí, tedy pojmy exkluze, segregace, integrace, a nakonec samotná inkluze. Vysvětlují jejich definice nebo také principy. Obsahem je také školské legislativa v České republice. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na výše uvedená témata a dále se krátce věnuje i pojmům, které se týkají vzdělávání a speciální pedagogiky obecně, jako například škola jako sociální instituce a jednotlivé sociální a profesní role v ní, pojem socializace nebo mezinárodní trendy ve speciální pedagogice. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, tedy strukturované rozhovory s konkrétními pedagogickými pracovníky a výstupy z těchto rozhovorů. Zabývá se zkušenostmi daných zaměstnanců základní školy, tzn. vedoucích pracovníků, učitelů, třídních učitelů, asistentů pedagoga nebo také školního speciálního pedagoga. Reflektuje jejich náhled na speciální vzdělávání a vše s ním...
Rodičovské úvahy a rozhodování v oblasti odkladu školní docházky
Geberlová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
1 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce se věnuje tématu odkladu školní docházky z pohledu rodičů. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, metodologickou a analytickou. Teoretická část vymezuje mateřskou školu jako první zařízení, se kterým se dítě a jeho rodiče setkávají. Ukazuje doplňkové aktivity - logopedickou péči, stimulační program, psychologickou a pedagogickou diagnostiku. Definuje pojmy jako školní připravenost, školní zralost a odklad školní docházky. Poslední kapitola rámuje mateřskou školu z pohledu celkového systému školství v ČR. V metodologické části je představen cíl výzkumu, výzkumné otázky. Způsob, jakým budou data interpretována. K jejich získání byl využit polostrukturovaný rozhovor s osmi rodiči, kteří se buď rozhodli pro odklad školní docházky nebo jejich dítě řádně nastoupilo do první třídy. V analytické části jsou pak data interpretována. Data jsou rozdělena na dvě skupiny a následně porovnávána. Cílem této práce bylo postihnout způsob, varianty, směry, kterými rodiče uvažují nad dovednostmi svého dítěte ve vztahu k nástupu do první třídy, jeho připravenosti úspěšně zvládnou přechod do dalšího stupně vzdělávání. Vedle toho cíl tkvěl ve zmapování osob, které se na rozhodování podílely, vč. míry jejich vlivu na finální rozhodnutí. Snahou také bylo porovnat rodiče, kteří...
Anne Sexton a její transformace pohádek
Sázavská, Markéta ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá životem a dílem americké básnířky Anne Sextonové. Pozornost je zaměřena především na autorskou sbírku Transformations, jež obsahuje básně převypravující pohádkové příběhy původem od německých sběratelů pohádek bratří Grimmů. První část práce se zabývá teoretickými přístupy psychobiografie a psychologie umělecké literatury, jež při psaní práce využívám. Obsahem teoretické části práce je taktéž biografie Anne Sextonové a stručné shrnutí jejího celoživotního díla se specifickým zaměřením na sbírku Transformations. Samostatná kapitola je taktéž věnována konfesní poezii, jakožto literárnímu směru, do něhož se tvorba Anne Sextonové zařazuje. Praktická část práce je tvořena vlastním rozborem a interpretací vybraných básní ze sbírky Transformations, a to básně The Golden Key a Briar Rose. Práce se dále zabývá vztahem Anne Sextonové se svým otcem a závěrečná kapitola je věnována zamyšlení nad feministickým laděním díla této básnířky.
Žáci s náročným chováním jako zdroj zátěže učitelů 1. stupně ZŠ
Týčová, Petra ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vídršperková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá náročným chováním žáků pohledem třídních učitelů prvního stupně základní školy, kteří toto chování vnímají jako významný zdroj profesní zátěže. Cílem diplomové práce je zmapovat, které formy chování žáků identifikují učitelé jako nejvíce zatěžující, co v souvislosti s vystavením náročnému chování prožívají a co učitelům schází, aby profesní zátěž zvládali lépe. Teoretická část obsahuje základní informace o emocích a stresu v souvislosti s prožíváním učitelů. Další část je věnována pojetí náročného chování žáků, jeho formám a projevům. V závěru této části je zpracována oblast sociální podpory učitelů a zmíněn význam duševní hygieny. Cílem praktické části je vysledovat prostřednictvím kvalitativního šetření a analýzou polostrukturovaných rozhovorů, které chování žáků označují učitelé prvního stupně na vybrané škole jako náročné. Dále bylo zjišťováno, co v souvislosti s vystavením tomuto chování prožívají, jakou podporu od vedení školy a školního poradenského pracoviště využívají, případně jakou další podporu by uvítali. Současně bylo zkoumáno, co oni sami dělají pro to, aby mohli svoji práci vykonávat s menší mírou profesní zátěže. Závěrečná část práce obsahuje shrnutí a interpretaci výsledků výzkumu.
Podpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště
Bryns, Tereza ; Viktorová, Ida (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Teoretická část práce se zabývá tématem identity v dospívání a specifickými výzvami, kterým v tomto období čelí LGBTQ dospívající. Dále seznamuje čtenáře s výzkumy, jež se zabývají LGBTQ tématikou a zkušenostmi LGBTQ dospívajících ve školním prostředí. Více přiblíženy jsou různé formy podpory, které mohou školy LGBTQ studujícím poskytnout, včetně přítomnosti podpůrných dospělých osob. Důležitou roli "advokátů" LGBTQ studujících mohou hrát především školní poradenští pracovníci/pracovnice. Výzkumů, které by se však tímto konkrétním tématem zabývalo, je velmi málo. Právě zmapování situace,co se týče spolupráce LGBTQ studujícícha školních poradenských pracovišť, je věnován výzkum v této práci. Výzkumné otázky se zaměřují na to, jaké zkušenosti mají školní poradenští pracovníci/pracovnice s LGBTQ tématikoua studujícími,jak vnímají svou roli v podpoře těchto studujícícha kde v této oblasti vidí prostor pro změnu. Odpovědi na tyto otázky jsou v této práci analyzovány i z pohledu samotných LGBTQ studujících - jaké jsou jejich zkušenosti ve školním prostředí a se ŠPP a jejich návrhy na změnu - a přináší tak zajímavé srovnání. Výzkum v této práce je kvalitativní, sběr dat z obou výzkumných souborů byl proveden kombinací individuálních rozhovorů a...
Balancování otevřenosti v komunikaci rodičů s malými dětmi
Večeřová, Eliška ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat zaznamenaný jev u některých současných rodičů: otevřenost v komunikaci s jejich malými dětmi je pro ně významnou hodnotou, avšak u několika témat váhají, zda je i v tomto případě vhodná, nebo ji nějakým způsobem modifikují. Na základě kvalitativního přístupu s využitím polostrukturovaných rozhovorů s rodiči předškolních dětí práce přináší konkrétní popis toho, jakým způsobem rodiče balancují svou otevřenost v komunikaci o sexu, Ježíškovi, smrti a válce, vztazích a emocích a také ve výchově. Následně představuje společné znaky tohoto balancování napříč jednotlivými komunikačními tématy, popisuje motivace, hranice a bariéry otevřenosti rodičů v komunikaci a ukazuje, jakou úlohu hraje prožívání rodiče a faktory na straně dítěte. Pojednává také o interpersonálním balancování s partnery, prarodiči a v kontextu společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA otevřená komunikace, balancování otevřenosti, rodiče, předškolní děti, komunikace o sexu, komunikace o smrti, komunikace o vztazích a emocích, otevřená komunikace ve výchově, výchova
Prostě se na chvíli zastavit. Proces náboženské konverze v kontextu pandemie covidu-19: interpretativní fenomenologická analýza.
Jiřičková, Eva ; Beláňová, Andrea (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na proces náboženské konverze k římskokatolické církvi v kontextu pandemie covidu-19. Jejím hlavním cílem je popsat zkušenost jedinců s nábo- ženskou konverzí a to, jak se v této zkušenosti odráží kontext pandemie covidu-19. Druhým dílčím cílem je mapování funkcí náboženství z pohledu konvertujícího a uvedení těchto funkcí do souvislosti s teoriemi náboženského copingu (jakým způsobem se projevuje, zda vůbec a do jaké míry je koncept náboženských copingových strategií v souvislosti s nábo- ženskou konverzí v kontextu pandemie covidu-19 přiléhavý). Diplomová práce využívá kva- litativního přístupu, v jehož rámci jsou aplikovány postupy interpretativní fenomenologické analýzy. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů od pěti konvertujících k římskokatolické církvi. Výsledkem jsou čtyři ústřední témata, která zachycují kvalitu zku- šenosti náboženské konverze: prostor proměny, paralela pro život, osvobození a vztah. Takto popsané jádro zkušenosti je následně dáváno do souvislostí s funkcemi náboženství a teoretickými psychologickými koncepty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 245 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 VIKTOROVÁ, Iveta
1 Viktorová, Irena
3 Viktorová, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.