Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vybrané firmy pomocí statistických metod
Poláček, Lukáš ; Veverková, Jana (oponent) ; Doubravský, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice souhrnného hodnocení současné ekonomické situace ve vybrané akciové společnosti, především zapomocí statistických metod. Cílem bude analyzování dat, jejich jednotlivá porovnání, vyvození závěrů a návrhů na zlepšení. Ze znalostí historických dat a prognózy předpokladů pro budoucnost získá firma konkrétnější představu o svém vývoji a dalším směřování.
Posouzení finanční výkonnosti firmy JMP, a.s. pomocí analýzy časových řad
Poláček, Lukáš ; Veverková, Jana (oponent) ; Doubravský, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce analyzuje výkonnost firmy JMP pomocí časových řad. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou zpracována teoretická východiska pro výpočet a aplikaci časových řad a regresní analýzy v ekonomii. Ve druhé, praktické části, je charakterizován výše zmíněný podnik, analyzovány vybrané ukazatele a provedeno zhodnocení. V závěru budou navrženy možné směry, kterými by se mohla firma v budoucnu ubírat.
Lidová hudba v tvorbě českých autorů
Melichárková, Alžběta ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá přítomností lidové hudby a kultury v díle čtyř českých autorů, Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů. V teoretické části jsou skladatelé postupně představeni, a to s důrazem na stěžejní momenty a vlivy, které následně formotvorně působily na jejich vztah k lidové hudbě. Vysvětleny jsou i historicko- společenské souvislosti nutné k pochopení této problematiky. Dále jsou zde společně s notovými ukázkami uvedeny skladby, které vykazují inspiraci lidovou hudbou nebo přímo její užití. V praktické části jsou některé z nich použity jako výchozí hudební materiál pro výukové aktivity. Tyto aktivity byly vytvořeny pro výuku hudební výchovy na druhém stupni základních škol. Využívají přístupnou lidovou hudbu jakožto prostředek k pochopení poslechově složitější vážné hudby. Veškeré aktivity jsou prověřeny pedagogickou praxí a jsou opatřeny popisem, cíli, metodickým komentářem a graficky zpracovanými materiály.
Vliv hudby na utváření identity žáka na 2. stupni ZŠ
Viktorinová, Barbora ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Diplomová práce cílí na popis vlivu hudby na utváření identity žáka na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část popisuje pojem identita, hudební identita a jejich vývoj v dospívání jedince. Také zahrnuje hudební výchovu v České republice se zaměřením na druhý stupeň základních škol. Tato část je zakončena nástinem charakteristiky osobnosti učitele a učitele hudební výchovy. Jádrem práce je výzkumná část, která je zaměřena na vliv hudby na vývoj identity žáka. Zkoumá hudební preference žáků, vliv učitele hudební výchovy a vztah žáků k hudbě. Účastníky výzkumu bylo 472 žáků druhých stupňů základních škol či odpovídajících ročníků víceletých gymnázií ve třech krajích České republiky. Výzkum ukázal, že hudební preference nejsou ovlivněny vrstevníky, ale mnohem více sociálními sítěmi; také bylo prokázáno, že se hudební preference neliší podle úrovně hudebního vzdělání. Dále bylo potvrzeno, že hudba pomáhá žákům vyrovnávat se s jejich problémy a regulovat emoce. KLÍČOVÁ SLOVA Identita, adolescence, hudební identita, hudební výchova v ČR, učitel hudební výchovy, druhý stupeň ZŠ
Tachovský dětský sbor
Dubská, Klára ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá především Tachovským dětským sborem, jeho sbormistry a stručně pojednává také o kultuře tachovského okresu. První část práce je věnována historii hudebního života na Tachovsku od 18. století po současnost. Druhá část je zaměřena na vznik, vývoj a strukturu samotného dětského sboru, která zahrnuje také jeho přípravná oddělení. Prostor je taktéž věnován životopisům dvou hlavních sbormistrů - Josefu Brabencovi a Janě Válové. Dále je v textu podrobně rozebrána kompletní sborová činnost, jež zahrnuje sborová soustředění, zahraniční zájezdy, koncerty a festivaly, úspěchy a diskografii tohoto hudebního tělesa. Stanoveným cílem práce je především zmapovat kompletní historii tohoto souboru, která zahrnuje vše od jeho vzniku až po organizační a manažerskou činnost obou sbormistrů. Většina materiálu nezbytného k napsání této práce byla získána z rozhovorů se sbormistry, z vlastní zkušenosti autorky s tímto souborem a z kronik uložených v archivu Tachovského dětského sboru. Po podrobnějším studiu činnosti, úspěchů a historie TDS lze konstatovat, že tento soubor patří mezi velmi kvalitní sborová tělesa v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA Tachov, dětský sbor, Josef Brabenec, sborový zpěv, sbormistr
Irská tradiční hudba v české škole
Křivancová, Veronika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá irskou tradiční hudbou a jejím možným uplatněním v hudební výchově na druhém stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií v České republice. Teoretická část práce informuje o irské tradiční hudbě a historických a geografických podmínkách, ve kterých se rozvíjela. Praktická část se zabývá možnostmi jejího zapojení do školní výuky v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Součástí práce jsou obrazové, zvukové a multimediální přílohy, noty, videa a pracovní listy.
Ověření účinnosti Překlenovací učebnice Ladislava Daniela v praxi
Herdegenová, Marta ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autorský abstrakt Ve své diplomové práci jsem se věnovala experimentálnímu ověření účinnosti Danielovy Překlenovací učebnice, která má za úkol srovnat nedostatky a mezery v hudebních dovednostech žáků na druhém stupni způsobené hodinami hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Průzkum jsem realizovala v šestých třídách jedné pražské základní školy, kde jsem v tomto roce vyučovala hudební výchovu. Stav hudebních dovedností žáků mě přiměl vyzkoušet Danielovu Překlenovací učebnici a alespoň trochu vrátit hudební výchovu mezi "živé předměty". Před samotným průzkumem jsem provedla vstupní prověrku hudebnosti v experimentální i kontrolní skupině, prostudovala Danielovu metodiku hudební výchovy, učebnice včetně metodických příruček a analyzovala Překlenovací učebnicí a k ní náležící Metodickou příručku. Na základě poznatků z této četby jsem vypracovala plán učiva jednotlivých hodin včetně metodických postupů. Zpočátku kritické chování žáků při "nových" hodinách hudební výchovy se brzy změnilo ve velice aktivní. Žáky hodiny bavily a těšili se na ně. Po každé hodině odcházeli s nějakým novým poznatkem, dovedností, které si hned v následující hodině zopakovali a přidali nové. Dokázali se ztotožnit s učebnicí a pracovat s ní. Po pěti měsících výuky podle Danielovy Překlenovací učebnice mohu tvrdit, že...
Lidová píseň na Horácku a její využití ve školních a mimoškolních aktivitách dětí
Myslivcová, Jana ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce s názvem Lidová píseň na Horácku a její využití ve školních a mimoškolních aktivitách dětí se v první části zabývá problematikou lidových písní z pohledu sběratelství, dělení, námětů, hudební teorie. Druhá část práce řeší problematiku využití horácké lidové písně ve školních a mimoškolních aktivitách dětí. Přestože Horácko není ve srovnání s jinými folkloristickými oblastmi u nás příliš známé, řada sběratelů, učitelů hudební výchovy, vedoucích kroužků a souborů pomáhá udržovat tradice. Součástí práce je rozbor tří školních vzdělávacích programů základních škol ve sledované oblasti, analýza nejpoužívanějších učebnic hudební výchovy a pro praktické využití je zařazena vzorová hodina výuky horácké lidové písně. V oblasti mimoškolní se práce zabývá činností školských zařízení pro zájmové vzdělávání, základních uměleckých škol, mapuje dětské folklorní soubory a dává přehled nejvýznamnějších přehlídek a festivalů, kterých se děti z Horácka pravidelně účastní.
Statistické odhady a chvosty jejich rozdělení pravděpodobností
Veverková, Jana ; Jurečková, Jana (vedoucí práce) ; Antoch, Jaromír (oponent)
Diplomová práce Statistické odhady a chvosty jejich rozdělení pravděpodobností popisuje dva typy charakteristik robustnosti - míru chování chvostů a bod selhání. Popis je zaměřen na odhady ekvivariantní vzhledem k posunutí, nejprve v obecné smyslu a pak také pro konkrétní typy odhadů. Jedná se o průměr, medián, useknutý průměr, Huberův odhad a Hodges Lehmannův odhad. Míra chování chvostů těchto odhadů je ilustrována pro náhodné výběry pocházející z t-rozdělení. Tato ilustrace je provedena na základě simulací vyhotovených v programu Math- ematica. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.