Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční návrh vstřelovacího stroje s pevnou vstřelovací hlavou
Vacek, Lukáš ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem vstřelovacího stroje s pevnou vstřelovací hlavou. Úvodní část práce se věnuje smyslu použití jader ve slévárenském průmyslu a jejich vývojem. Okrajově se zabývá vzniklými problémy ve slévárenství souvisejícími se životním prostředím a následně srovnáním vstřelovacích strojů sloužících k výrobě jader. V práci je obsažen trojrozměrný konstrukční model vstřelovacího stroje s popisem jednotlivých částí, pevnostní výpočty a detailní výkres pracovního stolu stroje.
Sound installation
Vacek, Lukáš ; Frank, Jakub (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se snažil zhodnotit své dosavadní zkušenosti v práci se zvukem, tedy vibracemi a jejich šířením v různých typech materiálu. Minimalistickou formou a cílenou redukcí samotných vibrací zkoumám charakteristiku materiálu a jeho vlastností, podle toho, jak působí na lidské vnímání. Od tohoto vztahu se odvíjí základní linie instalace. Fascinuje mně jak vibrace a zvuk v prostoru mohou vytvářet situaci, která diváka pohltí. Význam a symbolika této korelace, tedy schopnost zvuku vytvářet, deformovat a měnit prostor a jeho percepci je hlavním konceptem mé bakalářské práce. Chvění představuje neustálý pohyb, změnu a nejistotu, které jsou klíčovými aspekty této instalace, ale i lidské existence a jejího vnímání. Scénografičnost díla svým audiovizuálním rysem dokresluje a mění prostor a navozuje dojem své vlastní pomyslné architektury. Vzniká tak dynamický dialog mezi objekty, které se vzájemně rozechvívají a rezonují i skrze nové vztahy v prostoru s diváky.
Adventure hra s inteligentními spolupracujícími postavami
Vacek, Lukáš ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a implementovat framework, který lze využít pro     vývoj agentních systémů. Framework je nadstavbou nad knihovnou JADE a je realizován v jazyce Java. Framework je využit pro implementaci adventure hry. Ve hře bude několik postav (agentů), které budou mít určité role, budou spolupracovat a snažit se dosáhnout svých cílů.
Nástroj pro automatizované testování GUI
Vacek, Lukáš ; Charvát, Lukáš (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Testování GUI je navzdory jeho použitelnosti a rozšířenosti poměrně nově vznikající obor. Pro ověření GUI funkčnosti se používá často ručního testování. Cílem práce je vytvořit nástroj, který lze využít k otestování a ovládání GUI. Nástrojem bude knihovna pro automatizované testování GUI s využitím metody rozpoznávání objektů. Knihovna bude detekovat základní objekty GUI a manipulovat s nimi podle jejich typického chování. Detekce objektu bude založena na zpracování obrazu a pozorování grafických změn objektu při příchozích událostech od klávesnice a myši.
Sound installation
Vacek, Lukáš ; Frank, Jakub (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se snažil zhodnotit své dosavadní zkušenosti v práci se zvukem, tedy vibracemi a jejich šířením v různých typech materiálu. Minimalistickou formou a cílenou redukcí samotných vibrací zkoumám charakteristiku materiálu a jeho vlastností, podle toho, jak působí na lidské vnímání. Od tohoto vztahu se odvíjí základní linie instalace. Fascinuje mně jak vibrace a zvuk v prostoru mohou vytvářet situaci, která diváka pohltí. Význam a symbolika této korelace, tedy schopnost zvuku vytvářet, deformovat a měnit prostor a jeho percepci je hlavním konceptem mé bakalářské práce. Chvění představuje neustálý pohyb, změnu a nejistotu, které jsou klíčovými aspekty této instalace, ale i lidské existence a jejího vnímání. Scénografičnost díla svým audiovizuálním rysem dokresluje a mění prostor a navozuje dojem své vlastní pomyslné architektury. Vzniká tak dynamický dialog mezi objekty, které se vzájemně rozechvívají a rezonují i skrze nové vztahy v prostoru s diváky.
Ma Zhiyuan - Huangliangmeng (analýza a překlad)
Vacek, Lukáš ; Lomová, Olga (vedoucí práce) ; Andrš, Dušan (oponent)
V této práci se budu zabývat čínským dramatikem z přelomu 13. a 14. století Ma Zhiyuanem (Jl; ft.iit.) a především jeho divadelní hrou Huangliang meng1 (~ :W:. ~). Pokusím se ukázat problematiku překladu čínského literárního útvaru a zjistit, zda se překladatelské teorie, které zde zastoupí práce a názory J. Levého, založené na zkušenosti z překládání literárních děl v rámci evropského kulturního kontextu, dají použít jako teoretické východisko i při překládání takto jazykově i kulturně odlišného útvaru. Mým záměrem je především podat ucelený pohled na problematiku a charakter hry Huangliang meng, zasadit ji do kontextu žánrových konvencí a doby, kdy vznikala, a ukázat, v čem spočívají její specifika. Na rozboru hry budu chtít ukázat zásadní problémy překladu a na několika příkladech se zároveň pokusím postihnout výrazné literární prostředky a autorský styl Ma Zhiyuana. Poté přistoupím k literárnímu překladu prvního jednání, abychom si jednotlivé přístupy, problémy a charakteristické motivy představili z celkového pohledu překladatele i čtenáře. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pole hodnot matice: Teorie a výpočet
Vacek, Lukáš ; Tichý, Petr (vedoucí práce) ; Tůma, Miroslav (oponent)
Pole hodnot matice A je konvexní množina v komplexní rovině určená maticí A. Má své důležité místo v teorii matic, a to především při zkoumání vlast- ností nenormálních matic, konvergence iteračních metod aplikovaných na tyto ma- tice, vlastností maticových polynomů, odhadování norem maticových funkcí atd. Práce shrnuje známé poznatky o poli hodnot matice, formuluje otevřené problémy a seznamuje čtenáře s myšlenkou algoritmu jeho výpočtu. V numerických expe- rimentech pak srovnává standardní realizaci tohoto algoritmu s alternativními přístupy používajícími mocninnou metodu, Lanczosův algoritmus a Chebfun.
Numerical solution of traffic flow models
Vacek, Lukáš ; Kučera, Václav (vedoucí práce)
Naše práce popisuje simulaci dopravních toků na silničních sítích. Ty jsou popsány parciálními diferenciálními rovnicemi. Pro numerické řešení našich modelů používáme nespojitou Galerkinovu metodu v prostoru a vícekrokovou metodu v čase. Tato kombinace metod je pro aplikaci na sítě unikátní a vede na robustní numerické schéma. Pro modelování dopravního toku používáme několik různých přístupů. Náš výsledný program tak musí umět řešit jak skalární problémy, tak i systémy o více neznámých, popsaných parciálními diferenciálními rovni- cemi prvního i druhého řádu. Výstupem programu je zejména vývoj hustoty do- pravy v čase a v 1D prostoru. Jelikož se jedná o fyzikální veličinu, zavádíme limitery, které udržují hustotu v přípustném intervalu. Limitery dále zabraňují vytvoření oscilací v numerickém řešení. To vše probíhá na dopravních sítích. Musíme tak řešit situaci na křižovatkách, která není běžná. Hlavní úkol je, aby stále platil zákon zachování celkového počtu vozidel projíždějících křižovatkou. Toho dosáhneme pomocí modifikace numerického toku pro křižovatky. Výsledkem této práce je srovnání všech modelů, demonstrace výhod použití metody nespo- jitého...
Směnečné kauzální námitky, jejich druhy a řízení o nich
Vacek, Lukáš ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
a klíčová slova Směnečné kauzální námitky, jejich druhy a řízení o nich Tématem této diplomové práce jsou směnečné kauzální námitky, jejich druhy a řízení o nich. Cílem práce je komplexní rozbor kauzálních námitek jako obrany proti uplatněné směnce, a to na základě analýzy odborných textů a judikatury. Práce se tak věnuje jak kauzálním námitkám jako hmotněprávnímu institutu směnečného práva, tak jejich praktické aplikaci přes procesněprávní institut námitek proti směnečnému platebnímu rozkazu. Práce se skládá z úvodu, tří kapitol a závěru. První kapitola se věnuje základním aspektům pojmu směnka. Kapitola se člení na čtyři podkapitoly. V první podkapitole jsou rozebírány různé definice směnky, jak jsou k nalezení v judikatuře a v odborné literatuře a tyto definice jsou vzájemně srovnávány. Druhá podkapitola je věnována charakteristickým znakům směnky jako cenného papíru. Její podstatné náležitosti jsou popsány v třetí podkapitole. Čtvrtá podkapitola analyzuje definiční znaky směnečných závazků, jejichž pochopení je nezbytné k dalšímu pojednávání o kauzálních námitkách. Druhá kapitola se věnuje kauzálním námitkám, a je rozdělena do čtyř podkapitol. V úvodu kapitoly je popsáno, o jakých námitkách lze hovořit jako o kauzálních. Funkce směnky ke kauzálnímu vztahu je tématem první podkapitoly. Druhá...
Numerical solution of traffic flow models
Vacek, Lukáš ; Kučera, Václav (vedoucí práce)
Naše práce popisuje simulaci dopravních toků na silničních sítích. Ty jsou popsány parciálními diferenciálními rovnicemi. Pro numerické řešení našich modelů používáme nespojitou Galerkinovu metodu v prostoru a vícekrokovou metodu v čase. Tato kombinace metod je pro aplikaci na sítě unikátní a vede na robustní numerické schéma. Pro modelování dopravního toku používáme několik různých přístupů. Náš výsledný program tak musí umět řešit jak skalární problémy, tak i systémy o více neznámých, popsaných parciálními diferenciálními rovni- cemi prvního i druhého řádu. Výstupem programu je zejména vývoj hustoty do- pravy v čase a v 1D prostoru. Jelikož se jedná o fyzikální veličinu, zavádíme limitery, které udržují hustotu v přípustném intervalu. Limitery dále zabraňují vytvoření oscilací v numerickém řešení. To vše probíhá na dopravních sítích. Musíme tak řešit situaci na křižovatkách, která není běžná. Hlavní úkol je, aby stále platil zákon zachování celkového počtu vozidel projíždějících křižovatkou. Toho dosáhneme pomocí modifikace numerického toku pro křižovatky. Výsledkem této práce je srovnání všech modelů, demonstrace výhod použití metody nespo- jitého...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Vacek, Lubomír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.