Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Facebook: společenská komunikace online
Vacatová, Linda ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Práce pojednává o relativně novém fenoménu online sociálních komunit, konkrétně serveru Facebook, a jeho potenciálu v oblasti šíření informací. Virtuální komunita Facebook se stala v posledních několika letech velmi populární a počet jejích uživatelů neustále stoupá, zejména mezi mladými lidmi. Stává se běžnou součástí jejich sociální existence, a jako taková si zasluhuje zájem sociálních věd. Studie, na které je tato práce založena, si klade za cíl zjistit, jak se liší komunikace v online sociální síti, oproti komunikaci v sítích offline, a jakou roli hraje z hlediska šíření informací. Hlavním rozdílem jsou v tomto ohledu zejména velice nízké transakční náklady komunikace a tendence uživatelů této sociální sítě komunikovat převážně nepřímým způsobem, skrze sebeprezentaci a vyhledávání informací o ostatních. Dalším cílem výzkumu je zjistit, čím jsou charakteristické důležité informační uzly internetové sociální sítě a jak je lze dále rozlišovat. Zjištěné závěry vedou k předpokladu, že v případě správné identifikace důležitých informačních uzlů s dostatečným sociálním kapitálem, které mají vhodnou pozici v síti a jsou dostatečně uživatelsky aktivní, lze objevit informační kanál, s jehož pomocí by bylo možné šířit sdělení skrze online sociální síť velkou rychlostí.
Facebook: společenská komunikace online
Vacatová, Linda ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Práce pojednává o relativně novém fenoménu online sociálních komunit, konkrétně serveru Facebook, a jeho potenciálu v oblasti šíření informací. Virtuální komunita Facebook se stala v posledních několika letech velmi populární a počet jejích uživatelů neustále stoupá, zejména mezi mladými lidmi. Stává se běžnou součástí jejich sociální existence, a jako taková si zasluhuje zájem sociálních věd. Studie, na které je tato práce založena, si klade za cíl zjistit, jak se liší komunikace v online sociální síti, oproti komunikaci v sítích offline, a jakou roli hraje z hlediska šíření informací. Hlavním rozdílem jsou v tomto ohledu zejména velice nízké transakční náklady komunikace a tendence uživatelů této sociální sítě komunikovat převážně nepřímým způsobem, skrze sebeprezentaci a vyhledávání informací o ostatních. Dalším cílem výzkumu je zjistit, čím jsou charakteristické důležité informační uzly internetové sociální sítě a jak je lze dále rozlišovat. Zjištěné závěry vedou k předpokladu, že v případě správné identifikace důležitých informačních uzlů s dostatečným sociálním kapitálem, které mají vhodnou pozici v síti a jsou dostatečně uživatelsky aktivní, lze objevit informační kanál, s jehož pomocí by bylo možné šířit sdělení skrze online sociální síť velkou rychlostí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.