Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Morální dilemata učitele v předškolním vzdělávání
Zálešáková, Irena ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
V mateřských školách se setkávají pedagogové s různými morálními dilematy v průběhu svého profesního života. Diplomová práce se zaměřuje na tato dilemata a snaží se je identifikovat a zjistit, jak jsou ze strany pedagogů řešena a jak je dále ovlivňují v jejich práci. Cílem práce je poskytnout náhled na tuto oblast profesního působení učitelek v předškolním vzdělávání a přispět tak k lepšímu porozumění tématu a zároveň prolomit určité zlehčující postoje, které vnímají morální dilemata v mateřských školách jako nepodstatné k řešení a morální formaci pedagogů. Teoretická část diplomové práce se zabývá etikou a morálkou, poodhaluje kořeny těchto oborů a jejich nesystematické či často chybějící uchopení v práci pedagogů, v jejich působení na morální formaci žáků, popisuje osobnost pedagoga z pohledu morálky a etiky, nezapomíná ani na povinnostní etiku a etiku ctnosti. Samostatná kapitola je věnována morálnímu jednání, které definuje morální integritu, morálnímu usuzování a morálním dilematům, dále rozebírá podrobněji téma profesní etiky. V části věnované etickým kodexům ukazuje značné rozdíly mezi pojetím etických kodexů v České republice - etický kodex učitele versus etický kodex křesťanského učitele - a pojetím ve vybraných zemích zejména Evropské unie. Závěrečná kapitola teoretické části diplomové...
Logopedická prevence z pohledu ředitele mateřské školy
Nedvědická, Veronika ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou v oblasti logopedické prevence z pohledu ředitele mateřské školy. Konkrétně analýzou současného stavu, úrovně práce v mateřských školách ve smyslu zajištění spolupráce s SPC, PPP, klinickým logopedem, dalším vzděláváním pedagogických pracovníků se zaměřením na logopedického asistenta. Dále zjišťuje, jaké jsou možnosti získání finančních prostředků na pomůcky pro děti s poruchami řeči a následně také mzdové prostředky na DVPP, nebo pro případnou spolupráci s klinickým logopedem přímo v mateřské škole. Jaké motivační metody volí ředitel pro aktivní přístup pedagogických pracovníků, zda tuto oblast vidí jako stěžejní a je pro ni připraven učinit možné změny. Obsahem praktické části práce je analýza dat výzkumného šetření, kdy byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, formou polostrukturovaného rozhovoru se dvěma ředitelkami vybraných mateřských škol. Otázky rozhovoru jsou připraveny tak, aby směřovaly k cíli bakalářské práce. Následně jsou data z výzkumu interpretována s možností implementace změn v oblasti logopedické prevence v mateřské škole. Výsledky výzkumného šetření poukázaly na to, že se názory ředitelek na oblast logopedické prevence velmi shodují. Rozdíl byl shledán v zajištění logopedické prevence jednotlivých mateřských škol, které byly k...
Hospitační činnost z pohledu managementu mateřské školy
Šonska, Kristýna ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hospitacemi v mateřských školách z pohledu managementu, jako jedním ze zásadních nástrojů pro rozvoj pedagogických pracovníků a zlepšování kvality mateřských škol. Je rozdělena na dvě hlavní části-teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá kontrolou, dělí ji na vnitřní a vnější, a kontrolováním jako manažerskou funkcí. Dále se zaměřuje na typickou kontrolu v prostředí školy, hospitaci. Popisuje zásady správně provedené hospitace, které by měl každý hospitující i hospitovaný znát a jednotlivé pojmy dané problematiky. V teoretické části jsou představeny také formy hospitace, které lze v mateřské škole provádět a metody dalšího vzdělávání s hospitací související. Empirická část představuje výzkumné šetření, které bylo zaměřeno na zjištění formy hospitací v mateřských školách, na využívání výsledků z provedených hospitací a na rozvoj pedagogů prostřednictvím hospitačních činností. Je zde popsána přípravná část výzkumu, sběr dat metodou polostrukturovaných rozhovorů a vyhodnocování získaných rozhovorů. Zjišťovány byly především formy hospitace se záměrem na vzájemné hospitace, způsoby vedení pohospitačního rozhovoru a využívání výsledků z provedených hospitací. Dále byla ředitelům nabízena novější forma hospitace-videohospitace. Na základě provedeného kvalitativního...
Specifika řízení bilingvní školy
Štunda, Christina ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá specifiky řízení bilingvní školy. Cílem práce bylo zjistit jaká jsou specifika managementu bilingvní školy v oblasti vedení lidí a řízení pedagogického procesu v porovnání se školou tradiční. K vytvoření této práce byla použita metoda studia odborné tuzemské i zahraniční literatury a dalších dostupných zdrojů. Díky této metodě bylo zjištěno jaké rozdíly jsou mezi řízením tradiční a bilingvní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmové vymezení, které se týká zkoumané problematiky, a to na základě odborné literatury. První kapitoly definují školský management, dále charakterizují ředitele školy, jeho předpoklady a kompetence. Následuje kapitola věnující se vedení lidí, řízení lidských zdrojů a řízení pedagogických procesů. Závěrečné kapitoly teoretické části se věnují definování bilingvismu, jeho dělení a bilingvnímu vzdělávání na území České republiky včetně jeho základních principů a cílů. Praktická část se zabývá metodikou sběru dat a stanoví výsledky šetření získané prostřednictvím rozhovorů. Cílem bakalářské práce je vymezení specifik managementu bilingvních škol týkající se vedení lidí a řízení pedagogického procesu v komparaci s tradiční školou. Vlastním výzkumem se došlo k zjištění, že na...
Adaptace v preprimárním vzdělávání
Faltová, Nikola ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá adaptačním procesem nově příchozích učitelů, kteří nastupují do preprimárního vzdělávání. Adaptace by je měla především připravit na pozici učitele, seznámit s kulturou organizace a pomoci zapojit se do nového sociálního prostředí. Teoretická část se zaměřuje na personální činnosti v organizaci, adaptaci, mentoring, adaptační proces nového učitele a také na adaptační plán. Cílem práce je zjistit funkčnost používaného adaptačního plánu v mateřské škole v Praze a zpracování návrhu na změny adaptačního plánu na základě reflexe potřeb v době adaptace učitelů, kteří nastoupili do této mateřské školy. Výzkumné šetření je realizováno dotazníkovým šetřením a rozhovory s učiteli a mentory mateřské školy v Praze. Dotazníkové šetření a rozhovory především zjišťují, co nově příchozí učitelé v době adaptace nejvíce potřebovali, zda byl nově příchozím učitelům stávající adaptační plán nápomocný, co by učitelé chtěli v adaptačním plánu změnit, aby byl více přínosný a odpovídal jejich potřebám v době adaptace a také co by mentoři chtěli v adaptačním plánu změnit, aby byl více efektivní. Všechny tyto poznatky jsou základem pro zpracování návrhu změn ve stávajícím adaptačním plánu. Využití návrhu změn v adaptačním plánu, by mohlo zlepšit průběh adaptace nově příchozích učitelů v mateřské...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 URBANOVÁ, Edita
3 URBANOVÁ, Eliška
9 URBANOVÁ, Eva
2 Urbanová, Edita
3 Urbanová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.