Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti vzdělávání dospělých osob se sluchovým postižením
Urbánková, Veronika ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání dospělých osob se sluchovým postižením v České republice. Teoretická část práce se v první kapitole zabývá základní terminologii oboru. Druhá kapitola pojednává o komunikaci osob se sluchovým postižením. Třetí kapitola je věnována problematice vzdělávání dospělých osob, celoživotnímu učení, terciárnímu vzdělávání a také přináší co možná největší ucelený přehled organizací věnujících se této problematice a jejich současné nabídce vzdělávání. Závěrečná kapitola je věnována otázce kvality života z hlediska vzdělávání a s ním souvisejícím pracovním uplatněním těchto osob. Hlavním cílem diplomové práce je analýza současných možností vzdělávání osob se sluchovým postižením. Na tento cíl dále navazují dílčí cíle týkající se dostatečnosti stávající nabídky, úrovně informovanosti osob se sluchovým postižením o této nabídce, respektive spokojeností s uplatnitelností takto nabytých znalostí na trhu práce. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření zaměřeného na respondenty se sluchovým postižením a jeho závěry se zaměřují na komentáře k výsledkům výzkumného šetření. Práce by měla sloužit zejména k souhrnné deskripci možností vzdělávání pro osoby se sluchovým postižením (a to s ohledem na dostupnost informací a kvalitu tohoto vzdělávání)....
Krajinářský kontext konverzí postindustriálních areálů
Urbánková, Veronika
Bakalářská práce na téma: Krajinářský kontext konverzí postindustriálních areálů se zabývá problematikou brownfields. V rámci teoretické části byl proveden rozbor problematiky. Byly vybrány příklady realizovaných konverzí, u nichž byl proveden rozbor. Na vybraném území dřevokombinátu ve Vrbně pod Pradědem byly provedeny potřebné analýzy. Mezi jednotlivé analýzy patřily analýzy s názvem: záplavové území, širší vztahy I., širší vztahy II., majetkoprávní vztahy, provoz, technický stav, historie, současný stav, územní plán a vegetace. V rámci analýz bylo provedeno také dotazníkové šetření. Výsledky těchto analýz byly využity pro návrh. Vstupním podkladem pro návrh byla katastrální mapa. Následně byl návrh zpracován v softwarech AutoCAD a Photoshop. Výsledným výstupem je návrh rekreačního areálu s bohatým kulturním a sportovním vyžitím. Celý areál bude založen na zachování historických struktur, které budou doplněny o nový design a program.
Individuální kontakty rodiny a školy
Urbánková, Veronika ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje analýze pohledu rodičů na individuální kontakty rodiny a školy. Teoretická část je věnována představení historii vývoje vztahu mezi rodinou a školou, socializačním funkcím a kompetencím těchto institucí a dále formám kontaktu mezi rodinou a školou s důrazem na specifickou formu, tzv. tutoriální systém, který vychází z budování důvěrného, otevřeného vztahu školy s rodiči, a který má umožnit výchovnou spolupráci při výchově dítěte. Těžištěm této práce je její empirická část, realizovaná v rámci kvalitativního metodologického přístupu. Za pomoci polostrukturovaných rozhovorů s rodiči bylo zkoumáno, jakým způsobem vnímají rodiče úlohu a kompetence školy ve výchovně vzdělávacím procesu dítěte a také to, jakým způsobem vnímají rodiče tutoriální systém komunikace se školou. Výsledky výzkumu naznačují, že rodiče vnímají angažovanost školy v oblasti výchovy dítěte ambivalentně a že i přes vnímaná pozitiva jsou pro rodiče tutoringová setkání problematická, především z důvodu nejasného stanovení hranic a vymezení rolí v nich. Klíčová slova: škola, rodina, kompetence, výchova, individuální přístup, tutoring
Možnosti vzdělávání dospělých osob se sluchovým postižením
Urbánková, Veronika ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání dospělých osob se sluchovým postižením v České republice. Teoretická část práce se v první kapitole zabývá základní terminologii oboru. Druhá kapitola pojednává o komunikaci osob se sluchovým postižením. Třetí kapitola je věnována problematice vzdělávání dospělých osob, celoživotnímu učení, terciárnímu vzdělávání a také přináší co možná největší ucelený přehled organizací věnujících se této problematice a jejich současné nabídce vzdělávání. Závěrečná kapitola je věnována otázce kvality života z hlediska vzdělávání a s ním souvisejícím pracovním uplatněním těchto osob. Hlavním cílem diplomové práce je analýza současných možností vzdělávání osob se sluchovým postižením. Na tento cíl dále navazují dílčí cíle týkající se dostatečnosti stávající nabídky, úrovně informovanosti osob se sluchovým postižením o této nabídce, respektive spokojeností s uplatnitelností takto nabytých znalostí na trhu práce. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření zaměřeného na respondenty se sluchovým postižením a jeho závěry se zaměřují na komentáře k výsledkům výzkumného šetření. Práce by měla sloužit zejména k souhrnné deskripci možností vzdělávání pro osoby se sluchovým postižením (a to s ohledem na dostupnost informací a kvalitu tohoto vzdělávání)....
Začlenění osob se sluchovým postižením do sociokulturního prostředí majoritní společnosti
URBÁNKOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zaměřuje na začlenění osob se sluchovým postižením do společnosti. Cílem této diplomové práce je analýza možností začlenění osob se sluchovým postižením do sociokulturního prostředí majoritní společnosti. Diplomová práce je prací výzkumnou a je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou.V první, teoretické části se zabývám stručným dělením sluchových vad, komunikací a osobností jedinců se sluchovým postižením, dále pak oblastem vzdělávání, zaměstnávání a kultury. V praktické části jsou využity metody a techniky kvalitativního výzkumu. V diplomové práci je použita metoda dotazování a technikou sběru dat je polořízený rozhovor s osobami se sluchovým postižením. Realizace výzkumu proběhla na území hlavního města Prahy. Výzkumný soubor je tvořen celkem 10 respondenty s různým typem sluchového postižení. V rámci výzkumu byla stanovena hlavní výzkumná otázka ?Jaké možnosti začlenění do sociokulturního prostředí majoritní společnosti mají osoby se sluchovým postižením?? a dále pak byly stanoveny vedlejší výzkumné otázky. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že možnosti vzdělávání osob se sluchovým postižením nejsou dostatečné a dále, že osoby se sluchovým postižením mají v důsledku své sluchové vady omezen přístup na trh práce. Mimo toho výzkum ukázal, že největší bariéry ve vztahu ke slyšící společnosti spočívají v komunikační a informační bariéře a dále v přetrvávajících předsudcích ve společnosti a že osoby se sluchovým postižením nemají dostatečný přístup ke kulturnímu vyžití rovnoměrně po celém území České republiky. Jedním z praktických využití výstupů práce je deskripce zjištění možností začlenění osob se sluchovým postižením do sociokulturního prostředí majoritní společnosti, což může posloužit nejen k větší míře informovanosti odborné i laické veřejnosti, ale i ke zjištění případných potřeb sociálních služeb pro tyto osoby.
Komplexní analýza alternativních zdrojů elektřiny
EkoWATT, Praha ; Masopust, Lukáš ; Aršinská, Dina ; Urbánková, Veronika ; Kalčev, Petr ; Bílková, Veronika ; Šašková, Dana ; Šamánek, Libor ; Murtinger, Karel ; Dvorský, Emil ; Knápek, Jaroslav ; Vašíček, Jiří ; Truxa, Jan ; Macholda, František ; Srdečný, Karel ; Beranovský, Jiří
V roce 2005 byl dokončen první cíl projektu, kterým bylo zpracování uceleného přehledu v současné době využívaných alternativních zdrojů elektrické energie. Jednalo se zejména o fotovoltaiku, vodní energii, větrnou energii, bioplyn, kogeneraci ze zemního plynu a biomasy. Dokončen byl druhý cíl projektu, kterým byla vyčerpávající analýza všech energetických zdrojů, které umožňuje současný stav vědy a techniky ve světě. Byla připravena metodika hodnocení jednotlivých energetických zdrojů z hlediska jejich vlivů na životní prostředí podle kritérií. Byla připravena metodika pro řešení třetího cíle, kterým je přehled a porovnání pouze efektivních zdrojů elektrické energie, vhodnost nasazení vzhledem k lokální dostupnosti výchozích zdrojů, k výši ekologického zatížení s ohledem na lokaci zařízení alternativních zdrojů k získávání elektrické energie. Byla připravena metodika pro řešení hlavního cíle, kterým je doporučení vhodných environmentálních technických řešení využívajících alternativní zdroje, cílené zejména na možné odbourání stávajících zdrojů elektrické energie s vysokou ekologickou zátěží.
Systémový přístup ke snižování zatížení životního prostředí v souvislosti s výstavbou a provozem budov‚ s důrazem na stavebně-energetické souvislosti
EkoWATT, Praha ; Knápek, Jaroslav ; Kabele, Karel ; Stuchlíková, Lucie ; Šašková, Dana ; Urbánková, Veronika ; Kalčev, Petr ; Staněk, Kamil ; Šafařík, Miroslav ; Truxa, Jan ; Srdečný, Karel ; Beranovský, Jiří ; Tywoniak, Jan ; Lupíšek, Antonín ; Hudcová, Lenka ; Macholda, František
Studie se zabývá energetickou a environmentální náročností staveb a možnostmi, jak ji ekonomicky efektivně snížit. Byly shromážděny a analyzovány údaje ze tří zdrojů: z průzkumu na stavebních úřadech, ze vzorku energetických auditů a z většího množství projektů reálných budov. byly vytvořeny modely budov, které hodnotí budovy jako celek. Do modelu byly zahrnuty potřeby energií na vytápění, ohřev vody a provoz elektrospotřebičů, odpovídající provozní náklady, potřebné reinvestice v průběhu sledované životnosti objektu a environmentální důsledky jeho provozu. Závěrečná zpráva podává celkový pohled na možnosti ovlivnění obvyklého způsobu navrhování staveb z hlediska všech účastníků tohoto procesu, a to v rámci technických, ekonomických a organizačních možností účastníků.
Dodržování a význam tradic v současné české společnosti
URBÁNKOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku významu tradic pro studenty a seniory a porovnává jejich důležitost a rozdílnost v jejich chápání mezi uvedenými skupinami respondentů. V první, teoretické části jsou definované a vysvětlené důležité pojmy a uvedeny názory odborníků na téma významu tradic. Dále se v první části popisují jednotlivé svátky v roce a s nimi spojené tradice, ale také novodobé tradice přicházející z ciziny. V druhé, praktické části práce byly vyhodnocovány jednotlivé odpovědi respondentů a ověřovány stanovené hypotézy. Hypotézy byly ověřovány v rámci kvantitativního výzkumu a použitou metodou k získání informací bylo dotazníkové šetření. Tento dotazník obsahoval celkem 57 otázek a byl vyplňován studenty vysokých škol a seniory nad 65 let. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že první stanovená hypotéza tedy, že s nižším věkem občanů České republiky klesá zájem o dodržování českých tradic, byla potvrzena. Druhá stanovená hypotéza, tedy že mladí lidé mají větší povědomí o převzatých tradicích než českých tradicích, se nám během výzkumu rovněž potvrdila. Cílem práce bylo zjistit rozdíl ve vnímání významu a dodržování tradic mezi generacemi a tento cíl byl dle mého názoru splněn. Z výzkumu vyplynulo, že mezi skupinami respondentů se vyskytují rozdíly ve vnímání jednotlivých tradic, v přikládaném významu i v množství dodržování českých tradic. Obě skupiny však zastávají podobný (negativní) názor na novodobé tradice, které jsou přejímány z ciziny. Význam bakalářské práce tkví, dle mého názoru, jednak v deskripci vztahů jednotlivých generací k českým tradicím jako projev vnímání vlastní kultury a pocitu sounáležitosti ve společnosti, ale také vůbec k připomenutí často již pozapomenutých tradic, a tedy i kulturního dědictví společnosti a poukázáním na důležitost přenosu hodnot mezi generacemi.
Systém kontroly kvality radioterapie na úrovni radiologického asistenta
URBÁNKOVÁ, Veronika
Cílem radiační terapie je precizní zaměření dávky záření v definovaném nádorovém objemu s minimálním poškozením zdravé tkáně. Rozvoj moderní radioterapeutické techniky poskytuje sice nové léčebné možnosti, ale vynikající provozní parametry nemohou být plně využity, pokud není dosaženo vysokého stupně přesnosti a spolehlivosti. Toho lze docílit pouze zaváděním programu zajištění kvality v radioterapii, který zahrnuje jednak sledování předem stanovených indikátorů kvality jako jsou např. in vivo dozimetrie a portálové zobrazování, a dále provádění externích a interních auditů. Tato bakalářská práce si klade za cíl zvýšení kvality zdravotní péče a bezpečnosti léčby na odděleních a klinikách radiační onkologie z pozice radiologického asistenta. Práce poskytuje ucelený přehled o možných metodách, které mohou být využity jako ukazatele kvality prováděné péče. Informace zde získané mohou sloužit stávajícím radiologickým asistentům pro doplnění jejich znalostí a také pro zaškolení nových pracovníků.

Viz též: podobná jména autorů
10 URBÁNKOVÁ, Veronika
1 URBÁNKOVÁ, Vlasta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.