Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 482 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace nepedagogických pracovníků ke vzdělávání
Vyšatová, Květa ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání nepedagogických pracovníků, která spadá do oblasti péče o zaměstnance. Dnešní společnost klade na pracovníky i organizace stále vyšší nároky v oblasti vzdělávání, proto je nutné, aby se školy nevěnovaly v oblasti dalšího vzdělávání pouze pedagogickým pracovníkům, ale i pracovníkům ostatním, tzv. nepedagogům. I tito pracovníci si potřebují udržet určité postavení ve společnosti, což se jim povede pouze tehdy, pokud budou mít možnost se rozvíjet a dále vzdělávat. Teoretická část je rozdělena do tří částí. První kapitola představuje oblast celoživotního učení, formální, neformální, informální vzdělávání a andragogiku. Další kapitola se zaměřuje na specifika vzdělávání dospělých. Dále popisuje potřeby a motivaci dospělých jedinců ke vzdělávání. V poslední části pak seznamuje s bariérami, které vzdělávání dospělých velmi ovlivňují. Poslední kapitola vymezuje pojmy vzdělávání, rozvoj a učení se. Dále se zabývá analýzou a identifikací vzdělávacích potřeb pracovníků a v neposlední řadě i plánováním vzdělávání pracovníků, které je nezbytné v každé organizaci. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, který byl realizován prostřednictvím rozhovorů s nepedagogickými pracovníky vybrané organizace a rozhovorem s ředitelem školy, jehož cílem bylo...
Well-being u učitelů středních škol v Praze
Klimša, Petr ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá subjektivním vnímáním well-beingu u středoškolských učitelů v Praze. V teoretické části jsou zprvu vymezeny základní pojmy týkající se dané problematiky, konkrétně tedy definice samotného pojmu well-being, na který je pohlíženo z mnoha zdrojů, jelikož jde o velmi rozsáhlý termín. Zároveň je popsána historie tohoto pojmu, zařazení do andragogické reality a aktuálnost tématu. Následně jsou popsány všechny oblasti spadající pod tento termín, způsoby, jakým se dá well-being měřit, ale jsou popsány i možné překážky well- beingu. Dále se pak teoretická část práce věnuje učitelské profesi a problematickým oblastem, které do této profese spadají - náročnost, plat, prestiž a další. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, při kterém jsou pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjišťovány údaje a názory jednotlivých učitelů na jejich subjektivní vnímání well-beingu, na jejich momentální stav, na možné překážky, které vnímají a také na to, co vnímají jako klíčové pro jejich vlastní well-being; zároveň jsou zodpovězeny některé doplňkové otázky, které odhalí vztahy mezi různými oblastmi a samotným well-beingem. Následuje zhodnocení výzkumu a diskuse, ve které jsou výsledky porovnány se zahraničními autory, kteří se také věnují well-beingu, je zde diskutován přínos pro...
Hodnocení pedagogických pracovníků
Sobotová, Věra ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tématem diplomové práce je Hodnocení pedagogických pracovníků. Cílem práce je popsat používané hodnoticí nástroje pro hodnocení pedagogických pracovníků v soukromých základních a středních školách v České republice a na základě zjištěných výsledků navrhnout optimalizaci systému hodnocení. Práce poskytuje ucelený přehled o problematice hodnocení pedagogů a prezentuje souhrn hodnoticích metod pedagogických pracovníků, které mohou být využity ke zlepšení kvality vzdělávání. V teoretické části jsou představeny pojmy jako formy, kritéria, funkce, proces a metody hodnocení. Jsou popsána specifika hodnocení pedagogů a důležitost sdělování výsledků hodnocení pracovníkům, chyby hodnotitelů a hodnocených, jakož i zásady hodnocení, nové trendy v této oblasti a možné využití výsledků hodnocení. Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli soukromých základních a středních škol. Výsledky ukázaly, že hospitace a sebehodnocení jsou nejpoužívanějšími nástroji pro hodnocení pedagogů. Většina ředitelů hodnotí pedagogy alespoň jedenkrát ročně a využívá motivaci k práci a schopnosti pedagogů jako kritéria hodnocení. Výzkum také ukázal, že pouze polovina respondentů je spokojena s fungováním hodnocení ve své škole. Nejvíce respondentů by si přálo mít na hodnocení více času a stejné množství...
Osobnost manažera a rozvoj jeho kompetencí
Němečková, Libuša ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací metod vzdělávání manažerů a nalezení efektivní cesty rozvoje jejich kompetencí. Pro kvalitativní šetření jsou vybráni linioví manažeři ze soukromé sféry. Pomoci rozhovorů je zjištěno, jaké metody používají pro svůj osobní rozvoj a jaké jsou jimi preferované metody rozvoje. Práce analyzuje manažerské schopnosti, dovednosti a proces systematického vzdělávání a rozvoje. Nejsou opomenuta další manažerská témata, která s sebou tato pozice nese. Co předcházelo posunutí do role manažera? Jak manažeři pracují s lidmi? Jak je rozvíjejí? Jaký styl vedení využívají? Jak komunikují s lidmi při firemních změnách? Jak rozvíjí sebe a svůj tým? Jak pečují o své duševní zdraví, aby nevyhořeli? Vzdělávají se sami (sebeřízeně mimo podnik), rozvíjí dovednosti prostřednictvím firemních kurzů nebo upřednostňují vzdělávání pomoci vzdělavatele/lektora? Odhalí tedy jejich rozvojový plán a jeho nedostatky. Cílem diplomové práce je identifikovat, jaké metody a nástroje používají manažeři pro svůj rozvoj a jakým způsobem by rádi a efektivně rozvíjeli manažerské kompetence. Zda je jimi upřednostňováno e-learningové firemní vzdělávání, sebeřízené vzdělávání nebo by pro svůj rozvoj ocenili (nebo již oceňují) formu řízeného školení, tedy rozvíjení kompetencí vedené vzdělavatelem/lektorem. Na...
Zaměstnanecké benefity pedagogických pracovníků vybraných škol
Novák, Michal ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá poskytováním zaměstnaneckých benefitů pedagogickým pracovníkům a využitím této oblasti jakožto nástroje řízení lidských zdrojů vedením škol. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problematice z odborné literatury, definuje základní pojmy a slouží jako základ pro navazující část praktickou. Ta popisuje metodu stanovení cíle práce, tedy popsat využití poskytování zaměstnaneckých benefitů jako nástroje řízení lidských zdrojů z pohledu vedení vybraných škol, metodologii výzkumného šetření a prezentuje výsledky provedeného výzkumu, včetně jejich interpretace a diskuse. Kvalitativní výzkumné šetření proběhlo na třech vybraných středních školách v Praze, metodou polostrukturovaných rozhovorů s řediteli a ředitelkami škol a následného dotazníkového šetření mezi pedagogickými pracovníky daných škol. Výsledkem výzkumu je zodpovězení výzkumných otázek, tedy jak využívá vedení vybraných škol zaměstnaneckých benefitů jako nástroje řízení lidských zdrojů, jaké benefity jsou na vybraných školách pedagogickým pracovníkům nabízeny a které benefity jsou mezi pedagogy na vybraných školách nejoblíbenější. Výzkum ukazuje, že míra využití poskytování benefitů jako nástroje řízení lidských zdrojů se na jednotlivých zkoumaných školách liší,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 482 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.