Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 482 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní rozvoj učitelů na vybrané střední škole
Zahálková, Laura ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesním rozvojem učitelů na vybrané střední škole v Ústeckém kraji. Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je průběh profesního rozvoje učitelů na vybrané střední škole a přístup k němu, identifikovat případné bariéry jejich profesního rozvoje a na základě zjištění případně navrhnout opatření ke zlepšení. Přístupem se rozumí jejich vztah k profesnímu rozvoji. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s problematikou. V empirické části autorka využívá kvalitativní přístup s designem případové studie a analyzuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkumný vzorek činí 8 učitelů vybrané střední škole a ředitelku školy. Závěrem autorka shrnuje získané poznatky, komparuje svá zjištění s jinými výzkumy a uvádí přínosy i limity práce. V návaznosti na výzkumná zjištění předkládá doporučení pro praxi, která reagují na mnohé bariéry, které respondenti vytyčili. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že se učitelé v různé míře profesně rozvíjí a rozvoj považují za přirozenou součást své práce. Jako bariéru identifikují například nedostatek času nebo nedostatečnou motivaci ze strany vedení. Vedení pak jako bariéru vnímá finanční zátěž a nevhodnou časovou organizaci vzdělávacích akcích. Znepokojivé výsledky souvisí se skutečností, že...
Profesní rozvoj personalistů ve vybrané organizaci
Sharifi, Simona ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na profesní rozvoj personalistů ve vybrané organizaci. Hlavním cílem je zjistit a popsat přístup personalistů ve vybrané organizaci k vlastnímu profesnímu rozvoji. Předložená práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny oblasti a pojmy související se zkoumanou problematikou. První kapitola se zabývá oblastí personalistiky. Konkrétně se věnuje personalistům, jejich rolím, personálním činnostem, kompetencím a možnostem dalšího profesního vzdělávání. Druhá kapitola se zaměřuje na oblast vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Zabývá se podnikovým vzděláváním, systematickým vzděláváním, metodami vzdělávání a rozvoje a motivací a bariérami v dalším vzdělávání dospělých. Praktická část diplomové práce se věnuje popisu metodologie výzkumného šetření. Pro účely diplomové práce byla zvolena kvalitativní metoda a jako výzkumný design případová studie. Výzkumné šetření bylo realizováno za pomoci polostrukturovaných rozhovorů se šesti personalisty. Pozornost byla věnována pěti hlavním tématům: profesi personalisty, vzdělávání a rozvoji v rámci organizace, vzdělávání a rozvoji v rámci osobního volna, motivaci a bariérám profesního rozvoje. Výzkumné šetření ukázalo, že personalisté jsou velmi aktivní v oblasti svého vzdělávání a rozvoje, a to...
Respektování didaktických zásad během kurzů dalšího vzdělávání
Englová, Kristýna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá ověřením, zda lektoři dalšího vzdělávání respektují během svých kurzů didaktické zásady. Teoretická část práce obsahuje vymezení příslušných pojmů souvisejících se vzdělávacím procesem dospělých včetně zasazení dalšího vzdělávání do kontextu celoživotního učení. Osobnosti lektora je věnovaná samostatná kapitola, kde jsou popsány nezbytné kompetence pro výkon tohoto povolání a jeho deskripce na základě dat vycházejících z Národní soustavy kvalifikací a Národní soustavy povolání. Nastíněna je zde i jejich typologie. Kromě lektora se práce zabývá i osobností vzdělávaného, jeho motivací k učení a možnostem jeho přístupu k účasti na vzdělávací akci. Zbytek teoretické části obsahuje výčet jednotlivých androdidaktických zásad společně s jejich vysvětlením, metod a také trendů ve vzdělávání dospělých v kontextu ICT. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na zjištění a popis androdidaktických principů aplikovaných během kurzů dalšího vzdělávání ze strany lektorů. Výzkumný problém je řešen prostřednictvím případové studie v konkrétní vzdělávací organizaci, která je pro účely této práce anonymizována, data jsou získána s využitím metod hloubkových rozhovorů s lektory doplněných o následná strukturovaná pozorování průběhu kurzů. Výsledky tohoto šetření jsou dále...
Adaptace jako možná příčina fluktuace zaměstnanců ve vybrané organizaci
Kotálová, Nikola ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Cílem práce je zjistit a popsat adaptační procesy jako možnou příčinu fluktuace zaměstnanců ve vybrané organizaci a navrhnout opatření ke zlepšení. Práce se nejprve zabývá tématem adaptace, tedy adaptací člověka, adaptací zaměstnance v organizaci, oblastmi adaptace a adaptačními procesy v kontextu personálních činností. Následně je věnována pozornost fluktuaci zaměstnanců, problémům spojeným s fluktuací, druhům fluktuace a faktorům, které mají vliv na fluktuaci zaměstnanců. Poté následuje empirické šetření, které se zaměřuje na adaptační procesy a jejich možný vliv na fluktuaci zaměstnanců ve vybrané organizaci v Praze. Šetření je realizováno jako kvalitativní případová studie s využitím metod rozhovorů a analýzy dokumentů. Rozhovory byly realizovány se třemi skupinami zaměstnanců, a to s HR pracovníkem, nově nastupujícími zaměstnanci a bývalými zaměstnanci, kteří rozvázali pracovní poměr ve zkušební době. Otázky byly zaměřeny na realizaci adaptačních procesů v organizaci, fluktuaci zaměstnanců a na příčiny odchodu zaměstnanců z organizace v souvislosti s adaptačním procesem. Výsledky práce poukazují na slabé stránky adaptace pracovníků ve vybrané organizaci, na jejichž základě jsou navržena opatření ke zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA adaptace, fluktuace, organizace, personální činnosti, vzdělávání zaměstnanců
Vzdělávání a rozvoj vybrané skupiny zaměstnanců konkrétní organizace
Vostrá, Karolína ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním a rozvojem vybrané skupiny zaměstnanců konkrétní organizace. Cílem diplomové práce je v konkrétní organizaci popsat, analyzovat a zhodnotit současný stav vzdělávání a rozvoje vybrané skupiny zaměstnanců a navrhnout případná doporučení pro zlepšení. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části práce jsou vymezeny relevantní pojmy z oblasti andragogiky, managementu vzdělávání a řízení lidských zdrojů ve vztahu ke zkoumané problematice. Empirická část sestává z metodologie a výzkumu v oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Výzkum je rozdělen do dílčích fází, které popisují, analyzují a vyhodnocují současný stav vzdělávání a rozvoje vybrané skupiny zaměstnanců. Obsahem empirické části je též popis konkrétní organizace a definice vybrané skupiny pracovníků, kterou tvoří všichni zaměstnanci na pracovní pozici IT Konzultanta IS. Výzkumné šetření je realizováno kombinací kvalitativní a kvantitativní strategie. Využita je metoda dotazování za použití techniky polostrukturovaného rozhovoru a dotazníku a metoda studia interních dokumentů organizace. Získaná data jsou analyzována technikou otevřeného kódování a metodou vytváření trsů seskupena do kategorií. Závěr práce zahrnuje souhrnné výsledky výzkumného šetření, které zodpovídají stanovené...
Strategie řízení a vedení pracovníků vzdělávacích organizací
Cílová, Petra ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Každá organizace má, nebo by měla mít, svůj strategický plán rozvoje. Diplomová práce je zaměřena na strategii řízení a vedení pracovníků vybraných vzdělávacích organizací, a to především v oblasti jejich strategických cílů. Pojednává o problematice kooperace, znalosti a následné implementace těchto cílů zaměstnanci v praxi. Cílem práce je tedy zjistit, zda pracovníci vybraných mateřských škol znají strategické cíle své organizace a popsat, jak je ze svého pohledu pomáhají naplňovat v jednotlivých oblastech rozvoje. Vybranými vzdělávacími organizacemi jsou mateřské školy na Rakovnicku a mezi pracovníky, kterých se zjišťování týká, patří pracovníci pedagogičtí i nepedagogičtí. Strategické řízení lidských zdrojů je nedílnou součástí strategického řízení a plánování vzdělávací organizace. Jeho zvládnutí vede k integraci požadavků a tím dosahování stanovených cílů. Za účelem uchopení této problematiky se teoretická část práce nejprve zabývá popisem a organizační strukturou vzdělávacích organizací, jejich personálním managementem a rolemi klíčových pracovníků. Dále popisuje samotné strategické řízení a plánování vzdělávacích organizací a aspekty, které strategii a cíle organizace ovlivňují. Tyto cíle jsou v kompetenci vrcholového managementu, tedy samotného ředitele vzdělávací organizace, ale je velmi...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 482 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.