Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hry v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí
Liberská, Lenka ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Hry v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí Cíle: Cílem této bakalářské práce bylo navržení souboru her v přírodě vhodných pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Metody: V práci byl využit deskriptivně-analytický přístup, konkrétně obsahová analýza textů pojednávající o problematice sociálního znevýhodnění a her v přírodě. Zjištěné informace byly pečlivě utříděny a systematicky zpracovány do srozumitelného a přehledného shrnutí. Výsledky: Sborník her v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Závěry: Navržený soubor her může sloužit jako metodický podklad pro organizátory programů v přírodě pro děti a mládež ze sociálně znevýhodněného prostředí. Klíčová slova: aktivity v přírodě, sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, pedagogika
Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji
Zábojníková, Kateřina ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo zjistit současný stav výuky aktivit v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji. Konkrétně jsme se zabývali, zda mají školy AP zaneseny ve svých ŠVP, v jaké formě, v jakém rozsahu jsou realizovány a jaký názor na jejich zařazování mají ředitelé škol a učitelé TV. Také jsme se pokusili zjistit, zda mají školy možnosti a jestli jsou vybaveny pro výuku aktivity v přírodě. Metoda: Dva semi-strukturované nestandardizované dotazníky pro ředitele a učitele TV. Výsledky: Aktivity v přírodě jsou na gymnáziích v Ústeckém kraji rozšířené. Jsou zařazovány v podobě kurzů i v rámci výuky tělesné výchovy, nejčastěji však v podobě kurzů. Nejvíce pořádanými kurzy jsou adaptační a lyžařské kurzy. Téměř všechny školy mají k dispozici vhodné podmínky pro aktivity v přírodě, ale jejich materiální vybavení pro tyto aktivity není optimální. Z výsledků vyplývá, že učitelé i ředitelé mají pozitivní názor na zařazování aktivit v přírodě do výuky, ale větší podporu mají v tomto ohledu od ředitelů. Klíčová slova: Učení v přírodě, sporty v přírodě, zkušenostní učení, tělesná výchova, sportovní kurzy, vzdělávání na gymnáziích
Kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech
Joštová, Karin ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název Kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Cíle práce Posoudit kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Metody Výzkumu se zúčastnilo 22 zkušených vedoucích, 8 mužů a 14 žen (ve věku 26  5,2) z 18 různých letních dětských táborů, kterým byla zaslána anketa s otevřenými otázkami. Jako metoda při zpracování shromážděných dat byla použita interpretativní fenomenologická analýza. Kódováním získaných odpovědí a poté seskupením podobných kódů dohromady bylo ke každé z dílčích otázek identifikováno zastřešující téma. Výsledky Výsledky byly zpracovány ve 3 sekcích, které odpovídají na dílčí výzkumné otázky: 1. Spojení osobní zkušenosti a základního vzdělání o ADHD se jeví jako dostačující pro práci s dětmi s ADHD na LT. 2. Účast dítěte s ADHD na letním táboře výrazně neovlivňuje fungování ani program tábora. 3. Vedoucí si uvědomují odlišnosti dětí s ADHD a podle toho s nimi pracují. Jsou trpěliví a reagují na nastalé situace s klidem. Závěr Vedoucí letních dětských táborů mají základní informace ohledně problematiky ADHD a v kombinaci s jejich mnohaletými zkušenostmi z praxe (ze školek, škol a letních táborů) jsou dostatečně kompetentní řešit problémové chování dětí s ADHD. Jsou schopni adekvátně reagovat na nastalé situace a děti s...
Trvalé osobnostní rysy studentů specializace výchova v přírodě na UK FTVS ve srovnání s běžnou populací
Hančovský, Šimon ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Trvalé osobnostní rysy studentů specializace výchova v přírodě na UK FTVS ve srovnání s širokou populací Cíle: Porovnat osobnostní rysy studentů specializace výchova v přírodě na UK FTVS s osobnostními rysy populační normy. Metody: Pomocí dotazníků BFI-44 byly u 33 účastníků zjištěny osobnostní rysy, které byly následně porovnány s rysy populační normy. Výsledky: Studenti, kteří se zúčastnili tohoto výzkumu, měli oproti populační normě průměrně znatelně vyšší skór ve škálách neuroticismus (o 11,7 %), otevřenost (o 11,3%) a svědomitost (10,1%). Ve škálách extraverze a přívětivost nebyl zaznamenán výraznější rozdíl, i když minimální rozdíl se objevil v obou z nich. Závěry: Studenti specializace výchova v přírodě jsou oproti běžné populaci otevřenější a svědomitější, zároveň ale mají větší předpoklad k neurotickému chování. Klíčová slova: Osobnost, outdoor, psychika, Big Five
Vztah pohybové aktivity a tělesné zdatnosti čtyřletých dětí
Matějovská, Anna ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Vztah pohybové aktivity a tělesné zdatnosti čtyřletých dětí Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit, zda pohybová aktivita ovlivňuje tělesnou zdatnost čtyřletých dětí. Dílčím cílem bylo zjistit jaké rozdíly jsou v době strávené pohybovou aktivitou mezi chlapci a dívkami. Dalším dílčím cílem bylo zjistit, zda děti tráví více času ve středně - vysoké intenzitě v pracovním dnu či o víkendu. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 6 chlapců a 6 dívek v průměrném věku 4,52 ± 0,3, kteří navštěvují mateřskou školu v Klánovicích. Pro měření pohybové aktivity bylo využito týdenního monitorování pomocí ActiGraphu GT9X. Tělesná zdatnost byla hodnocena pomocí motorických testů, skládající se z člunkového běhu 4 x 5 m, skoku do dálky, hodu na rychlost, přemisťování kostek, přeskakování překážky, flexibility a Beep testu. Výsledky: Výsledky neukázaly žádný větší vztah mezi časem stráveným pohybovou aktivitou a výsledky motorických testů. U všech testů se korelační koeficient pohyboval pod hodnotou 0,4. Z chlapců a dívek vyšly aktivnější dívky. A výsledky nepřinesly žádné rozdíly mezi pohybem v pracovním nebo víkendovém dnu, 5 dětí bylo aktivnějších přes pracovní den, 5 dětí přes víkend, 2 děti nemohly být do výsledků zahrnuty, jelikož o víkendu nenosily aktigraf. Klíčová slova: předškolní věk, zdatnost, motorické testy,...
Výuka in line bruslení na základních školách
Doležalová, Lucie ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Výuka inline bruslení na základních školách Cíl: Cílem práce byla analýza výuky inline bruslení na základních školách, zaměřená na formu výuky, podmínky pro výuku, materiální a personální zabezpečení. Metody: Teoretická část diplomové práce byla zpracována za pomoci deskriptivně analytické metody a rešerší dostupné české literatury a zahraničních zdrojů. V praktické části bylo použito dotazníkové šetření. Byly vytvořeny dva různé dotazníky: jeden pro školy, kde inline bruslení vyučují a druhý pro školy, kde inline bruslení nenabízí. Dotazníky byly odeslány pomocí e - mailu všem základním školám v ČR. Výsledky jsme statisticky zpracovali pomocí absolutních a relativních četností. Výsledky: Inline bruslení je nabízeno na 16 % základních škol v ČR. K výuce bývají využívány 4 různé formy: volnočasová aktivita v rámci kroužků 64,7 %, hodiny TV pro celé třídy 14,7 %, hodiny TV jako výběrový sport pouze pro část třídy 8,8 % a mimo hodin TV (sportovní den, školní kurz, a jiné) 5,9 %. Výuka nejčastěji probíhá na asfaltových hřištích 26 % a asfaltových plochách 21,1 % v docházkové vzdálenosti od školy. Volnočasovou aktivitu nejčastěji vyučují instruktoři z jiných organizací, které mají možnost zapůjčit výbavu žákům, kteří nemají vlastní. Učitelé TV nejčastěji vyučují zbylé 3 formy. Pokud výuku...
Hipoturistika v Českém středohoří
Slabochová, Vendula ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Hipoturistika v Českém Středohoří Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat momentální nabídku služeb hipoturistiky v oblasti České středohoří. Metody: První části studie se zúčastnily 3 ženy, majitelky stájí v Českém středohoří, se kterými byl proveden polostrukturovaný rozhovor za účelem zmapování nabídky služeb a možností hipoturistiky v dané oblasti. Druhé části studie se zúčastnilo 15 osob, jak aktivně se věnující, tak i laiků ve stejné oblasti. Respondenti vyplnili dotazník s uzavřenými i otevřenými otázkami týkající se možností hipoturistiky a spokojeností s šíří nabízených služeb v Českém středohoří. Výsledky: Bylo zjištěno, že všechny dotazované stáje nabízejí jízdu pro začátečníky i pokročilé. Jedna stáj nabízí i zprostředkování veterinární a kovářské služby Další nabízenou službou ve všech stájích je ustájení, jak boxové, tak i pastevní. Dvě z majitelek nabízejí ubytování v apartmánech, třetí ve stanu nebo pod širým nebem. Všechny tři majitelky i 9 z 15 dotazovaných by ocenilo aktualizaci mapy hipoturistických tras v oblasti Českého středohoří. V dotazníkovém šetření bylo zjištěno, že 60 % jezdců by bylo za 2hodinovou vyjížďku zaplatit 400-500 Kč. Dotazovaní využívají i další služby nabízené stájemi, primárně ustájení pro koně a ubytování. Stejně jako všechny majitelky, má 11 z 15...
Možnosti studia a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA
Oulická, Dominika ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Možnosti studia a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA Cíle: Cílem práce je vyhledat a popsat možnosti studia na amerických univerzitách a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA. Metody: Diplomová práce je rešeršního charakteru a analyzuje dostupné tištěné zdroje vztahující se ke zkoumané problematice a internetové stránky uvádějící aktuální informace k předmětu zkoumání. Byly využity i vlastní zkušenosti autorky. Primárním zdrojem informací byly publikace z knihovny UK FTVS, závěrečné práce psané pod vedením odborníků na katedře sportů v přírodě UK FTVS a závěrečné práce z dalších českých univerzit vyučujících aktivity v přírodě. Dalším důležitým zdrojem byly odborné publikace, především články z časopisu Gymnasion, dále články z databáze EBSCO. Při zkoumání vysokých škol v USA nabízejících vzdělání v oblasti aktivit v přírodě, školského systému, stipendií, pracovních možností, přepravy a podmínek získání víz, byly využívány i informace z internetových zdrojů z důvodu aktuálnosti a vlastní zkušenosti. Výsledky: Oblast výchovy a aktivit v přírodě se stále dynamicky rozvíjí a vytváří tak mnoho dalších pracovních pozic pro kvalifikované pracovníky v ziskové i neziskové oblasti. Vysoké školy v USA nabízejí stále více možností studia aktivit v přírodě v rámci...
Motivace ve skialpinismu
Sottnerová, Kateřina ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Motivace ke skialpinismu Cíle: Cílem této práce bylo přispět k hlubšímu poznání motivace skialpinistů ke skialpinismu v horách, zmapovat, jací lidé se mu věnují, zjistit motivy, které je k této aktivitě vedou a jejich angažovanost v tomto sportu. Dále jsme se snažili zjistit a interpretovat případné rozdíly mezi jednotlivými skupinami skialpinistů podle různých hledisek. Metody: V naší práci jsme zvolili metodu anketního šetření (dotazník). Výsledky byly zpracovány v programu Open Office. Výsledky: Zjistili jsme, že nejčastějším motivem je "pobyt v přírodě", který uvedli všichni dotazovaní. Dalšími hlavními motivy k této aktivitě jsou "radost", kterou tento sport přináší a "volnost a svoboda". Většina respondentů je motivována ještě "setkáním s přáteli", "únikem od běžného života", "sportovním výkonem", "objevováním něčeho nového", "výzvou" a "adrenalinem a vzrušením". Dále jsme zjistili, že v českých horách, do kterých se za skialpinismem vydává 95,2% respondentů, tráví téměř polovina dotazovaných (45,1%) více než 10 dní v sezóně. V zahraničních horách, kam se za skialpinismem vydává 77, 1% respondentů, tráví více než 10 dní v sezóně 21,9% dotazovaných. Zjistili jsme také několik rozdílů v motivaci mužů a žen. Klíčová slova: Skialpinismus, motivace 5

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.