Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 475 záznamů.  začátekpředchozí278 - 287dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mentoring na školách
Klimeš, Milan ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy jsou v této práci chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strategické řízení školství. Komparace vzdělávacích politik hlavních politických stran a vliv těchto politik na tvorbu strategie vzdělávání
Schneider, Pavel ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Shrnutí Závěrečná práce se zabývá problematikou tvorby strategického materiálu rozvoje vzdělávání v České republice na základě možného konsenzu hlavních politických sil v zemi. Cílem práce je formulace prvků strategie, které mohou být přijatelné pro hlavní politické síly, a je proto možné předpokládat její přijetí a reálné uskutečnění. Formulace těchto cílů vychází z provedené komparace programů politických stran, které v parlamentních volbách na podzim 2013 získaly více než 1,5 % hlasů. Výsledky komparace byly dále srovnány s dokumentem MŠMT Hlavní směry vzdělávací politiky do roku 2020. Na základě toho byly formulovány problémy, při jejichž řešení lze očekávat konsenzus, a které se tedy mohou stát základem pro budoucí strategii rozvoje českého školství. Výsledky práce přinášejí možnost využití při probíhající diskusi o strategii rozvoje školství, závěrů je možné využít při jednání mezi představiteli politických stran i dalších aktérů podílejících se na tvorbě strategie. Tímto postupem je možné předejít situaci, kdy při každé změně vlády dochází i k zásadní změně vzdělávací politiky a v důsledku k negativnímu vývoji školství a vzdělávání. Klíčová slova Strategie rozvoje vzdělávání Hlavní směry politiky vzdělávání Komparace programů politických stran Konsenzus Stabilita školského systému
Hodnotící kritéria pro hodnocení ředitelů domů dětí a mládeže
Horváthová, Zdeňka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce Hodnotící kritéria pro hodnocení ředitelů domů dětí a mládeže je analýza aktuálního stavu procesu hodnocení ředitelů zřizovatelem. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem probíhá hodnocení ředitelů DDM zřizovatelem včetně zdrojů, metod a kritérií, která jsou při hodnocení používána. Zjistit, zda jsou výsledky hodnocení využívány při dalším rozvoji ředitelů DDM a zda se ředitelé a zřizovatelé domnívají, že hodnocení ředitelů zřizovatelem je potřebné pro zvyšování kvality DDM. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů dům dětí a mládeže, ředitel DDM, zřizovatel DDM, hodnocení pracovníků a vzdělávání a rozvoj. Praktická část vychází z výzkumného šetření - popisný typ výzkumu, prováděného formou dotazníků na základě tří stanovených hypotéz. Závěr práce přináší přehled aktuálního stavu ve zkoumané oblasti.
Delegování činností na střední management základní školy
Zralá, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Bakalářská práce Delegování činností na střední management základní školy se zabývá školským managementem. Vychází ze vzoru podnikového managementu, který člení management do tří úrovní. Hlavní pozornost je věnována střednímu managementu, konkrétně metodickým orgánům na základní škole, resp. jejich vedoucím pracovníkům, mapuje jejich postavení, roli, vykonávané činnosti, potřebné kompetence. Téma práce vychází z přesvědčení, že ačkoli jsou dnes ředitelé školy natolik přetěžováni administrativními činnostmi, že mají problém naplnit všechny aspekty a role, které jim řídící funkce přináší, delegování svých pravomocí a tím i potenciál svých učitelských sborů z různých důvodů efektivně nevyužívají.
Postavení přípravné třídy ve vzdělávacím systému ČR
Kuchař, Filip ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tématem předkládané bakalářské práce je postavení přípravné třídy ve vzdělávacím systému ČR. Její autor zároveň hledá odpovědi na otázku, zda poslání současných přípravných tříd je v souladu s jejich legislativním ukotvením ve školském zákoně. Tato práce se primárně věnuje přípravným třídám z pohledu organizačního začlenění do vzdělávacího systému našeho státu s ohledem na naplňování cílů vzdělávání. Nahlíží nejen na historii vývoje přípravných tříd v České republice, ale zároveň je i sondou do zahraničních vzdělávacích systémů. Záměrem této práce je porovnat způsoby, jakými je příprava dětí na povinnou školní docházku pojímána v České republice a v jiných zemích. Hlavním cílem této práce je předložení portrétu současných přípravných tříd a rolí, které v českém vzdělávacím systému plní. Jako podklad posloužilo šetření uskutečněné mezi stranami, které mají vliv na podobu přípravných tříd: konkrétně mezi řediteli škol, zřizovateli škol a rodiči dětí, které tyto třídy navštěvují. Zde předložené výsledky průzkumu jednoznačně potvrzují, že současné přípravné třídy nenaplňují legislativní určení, pro které byly zřízeny. Přesto je jejich existence smysluplná a přínosná pro děti, které nenastoupily do 1. třídy z důvodů nezralosti a odkladu povinné školní docházky. Existence přípravných tříd zároveň...
Komparace výsledků maturitních zkoušek absolventů gymnázií
Krchová, Radomila ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná práce zpracovává téma víceletých gymnázií. Teoretická část práce se zabývá gymnázii a jejich základní charakteristikou, osmiletým gymnáziem jakožto tradiční formou víceletého gymnázia, jeho pojetím studia a výsledky mezinárodních i republikových šetření s ním souvisejícími. Dále popisuje základní rysy středoškolské soustavy ve Středočeském kraji s přihlédnutím ke gymnaziálnímu vzdělávání. Empirická část je kvantitativní obsahovou analýzou záznamových archů a protokolů maturitních zkoušek z 12 gymnázií Středočeského kraje, která srovnává a hodnotí úspěšnost absolventů osmiletých gymnázií u státních maturitních zkoušek ve srovnání s absolventy gymnázií čtyřletých na území Středočeského kraje v roce 2013. KLÍČOVÁ SLOVA: Gymnázium čtyřleté, víceleté, osmileté, dualismus, jednotná škola, mezinárodní šetření, Středočeský kraj, analýza, komparace, český jazyk, matematika, anglický jazyk
ICT a bezpečnost v základních uměleckých školách
Brejcha, Petr ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce určuje a popisuje bezpečnostní rizika v základních uměleckých školách v oblasti zajištění bezpečnosti majetku, osob a informací prostředky ICT. Popisuje procesy řízení bezpečnosti, managementu rizika, principy managementu bezpečnosti informací podle skupiny norem ISO/IEC 27000, některá technická řešení zabezpečovacích systémů a bezpečnost elektronických dat, tedy přínos a rizika spojená s používáním informačních systémů a datových sítí. Vysvětluje jednotlivé principy pro zpřístupnění orientace v problematice a usnadnění procesu rozhodování. Výzkumná část této práce zjišťuje, jaké zabezpečovací prostředky ZUŠ využívají a s jakými výsledky, které systémy považuje management škol za účelné v budoucnu nainstalovat. Dále je zkoumán stav zabezpečení počítačů a pevných počítačových sítí v ZUŠ, zejména v oblasti využívání silných hesel a politiky jejich tvorby, taktéž způsob ochrany bezdrátové počítačové sítě před jejím zneužitím, principy zálohování dat, nebo bezpečnost práce se vzdálenou plochou. KLÍČOVÁ SLOVA: Řízení bezpečnosti, management rizika, ISO/IEC 27000, ICT bezpečnost, ochrana osob a majetku
Komparace požadavků na odbornou způsobilost a pracovní náplně ředitelů mateřských škol v České republice a ve Slovenské republice
Trčková, Dagmar ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná práce - Abstrakt Příjmení a jméno autora: Bc. Trčková Dagmar Název práce: Komparace požadavků na odbornou způsobilost a pracovní náplně ředitelů mateřských škol v České republice a ve Slovenské republice Druh závěrečné práce: Diplomová práce Název fakulty: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Katedra vysoké školy: Centrum školského managementu Vedoucí diplomové práce: PhDr. Václav Trojan, PhD. Stupeň odborné kvalifikace: magisterské Rok odevzdání práce: 2014 Počet stran: 72 Klíčová slova: Komparace, mateřská škola, odborná způsobilost, pracovní náplň, ředitel (-ka) a zřizovatel

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 475 záznamů.   začátekpředchozí278 - 287dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Trojan, Vladimír
2 Trojan, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.