Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 475 záznamů.  začátekpředchozí275 - 284dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika hodnocení připravenosti studentů a začínajících učitelů na výkon učitelské profese
Štoudek, Martin ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou pregraduální přípravy studentů učitelství na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity a jejich pozdější začleňování do praxe. Práce ověřuje, zda se u studentů změnily předpoklady k výběru studia na Pedagogické fakultě JU, jejich představy o připravenosti k nástupu do praxe, včetně vybavenosti jednotlivými pedagogickými kompetencemi. Pro školský management přináší tato práce mnohá zjištění, která lze uplatnit v personální praxi při adaptaci nových zaměstnanců. Mezi přínosy této práce patří oživení diskuze o učitelské profesi a ujasnění si základních pojmů a jejich sémantických náplní v teoretické literatuře. Dotazníkové šetření ukázalo, že u studentů, kteří si vybírají pedagogickou fakultu, dochází ke změně, tj. vybírají si ji cíleně, s vizí výkonu učitelského povolání. Školský management by měl tuto změnu reflektovat.
Budoucnost venkovských mateřských škol v Libereckém kraji
Vondráková, Lenka ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
4 NÁZEV: Budoucnost venkovských mateřských škol v Libereckém kraji AUTOR: Lenka Vondráková KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Petr Svoboda, Ph.D. ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce Budoucnost venkovských mateřských škol se zabývá problematikou existence třinácti venkovských mateřských škol v Libereckém kraji. Cílem je zjistit názor ředitelů a zřizovatelů na možné provozování jednotřídních mateřských škol v Libereckém kraji v nejbližším období. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Podrobněji jsou popsány důležité faktory ovlivňující budoucnost venkovských mateřských škol, jakým způsobem podporují rozvoj mateřských škol v obcích jejich zřizovatele, jak pečují o jejich rozvoj ředitelky. Dále se práce zabývá zřizováním mateřských škol, možnostmi v oblasti financování. Z obecných hledisek je vše popsáno v teoretické části. Ve výzkumné části jsou analyzovány výsledky kvalitativního výzkumu v těchto oblastech. KLÍČOVÁ SLOVA: Venkovská mateřská škola, ředitel venkovské mateřské školy, zřizovatel venkovské mateřské školy, spolupráce, financování, marketing, strategie, komunikace.
Kompetence zástupce ředitele základní školy
Kreisingerová, Milena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá v současné době stále ještě nepříliš jasným pojetím funkce zástupce ředitele v základní škole. Zjišťuje, jaké kompetence jsou na tyto pracovníky delegovány, zda rozsah jejich činnosti ovlivňuje velikost školy a případný počet zástupců. Na vybraném vzorku základních škol z celé České republiky byla zkoumána a následně popsána současná praxe v základních oblastech řízení školy. Předkládaná práce byla zpracována s využitím dostupné odborné literatury a volně přístupných internetových zdrojů vztahujících se k dané problematice. Vychází z obecně platných právních norem a specifických zákonů upravujících oblast školství. Kvantitativní výzkum byl realizován výběrovým šetřením a dotazníkovou formou v internetovém prostředí. Byl zaměřen na současné pojetí funkce zástupce ředitele v základní škole a zjišťování rozsahu jeho kompetencí v základních oblastech řízení školy a na zjišťování konkrétních činností obsažených v pracovní náplni. Oslovenými respondenty byli zástupci ředitele základní školy. Byly zkoumány také jejich názory na možné vymezení a právní zakotvení této pracovní pozice a zastoupení studujících a absolventů studia v oboru managementu. V realizované analýze výzkumného šetření byly vyhodnoceny a popsány výsledky zjištěné ve výběrovém a dotazníkovém šetření. Na jejich...
Mentoring na školách
Klimeš, Milan ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy jsou v této práci chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strategické řízení školství. Komparace vzdělávacích politik hlavních politických stran a vliv těchto politik na tvorbu strategie vzdělávání
Schneider, Pavel ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Shrnutí Závěrečná práce se zabývá problematikou tvorby strategického materiálu rozvoje vzdělávání v České republice na základě možného konsenzu hlavních politických sil v zemi. Cílem práce je formulace prvků strategie, které mohou být přijatelné pro hlavní politické síly, a je proto možné předpokládat její přijetí a reálné uskutečnění. Formulace těchto cílů vychází z provedené komparace programů politických stran, které v parlamentních volbách na podzim 2013 získaly více než 1,5 % hlasů. Výsledky komparace byly dále srovnány s dokumentem MŠMT Hlavní směry vzdělávací politiky do roku 2020. Na základě toho byly formulovány problémy, při jejichž řešení lze očekávat konsenzus, a které se tedy mohou stát základem pro budoucí strategii rozvoje českého školství. Výsledky práce přinášejí možnost využití při probíhající diskusi o strategii rozvoje školství, závěrů je možné využít při jednání mezi představiteli politických stran i dalších aktérů podílejících se na tvorbě strategie. Tímto postupem je možné předejít situaci, kdy při každé změně vlády dochází i k zásadní změně vzdělávací politiky a v důsledku k negativnímu vývoji školství a vzdělávání. Klíčová slova Strategie rozvoje vzdělávání Hlavní směry politiky vzdělávání Komparace programů politických stran Konsenzus Stabilita školského systému
Hodnotící kritéria pro hodnocení ředitelů domů dětí a mládeže
Horváthová, Zdeňka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce Hodnotící kritéria pro hodnocení ředitelů domů dětí a mládeže je analýza aktuálního stavu procesu hodnocení ředitelů zřizovatelem. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem probíhá hodnocení ředitelů DDM zřizovatelem včetně zdrojů, metod a kritérií, která jsou při hodnocení používána. Zjistit, zda jsou výsledky hodnocení využívány při dalším rozvoji ředitelů DDM a zda se ředitelé a zřizovatelé domnívají, že hodnocení ředitelů zřizovatelem je potřebné pro zvyšování kvality DDM. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů dům dětí a mládeže, ředitel DDM, zřizovatel DDM, hodnocení pracovníků a vzdělávání a rozvoj. Praktická část vychází z výzkumného šetření - popisný typ výzkumu, prováděného formou dotazníků na základě tří stanovených hypotéz. Závěr práce přináší přehled aktuálního stavu ve zkoumané oblasti.
Delegování činností na střední management základní školy
Zralá, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Bakalářská práce Delegování činností na střední management základní školy se zabývá školským managementem. Vychází ze vzoru podnikového managementu, který člení management do tří úrovní. Hlavní pozornost je věnována střednímu managementu, konkrétně metodickým orgánům na základní škole, resp. jejich vedoucím pracovníkům, mapuje jejich postavení, roli, vykonávané činnosti, potřebné kompetence. Téma práce vychází z přesvědčení, že ačkoli jsou dnes ředitelé školy natolik přetěžováni administrativními činnostmi, že mají problém naplnit všechny aspekty a role, které jim řídící funkce přináší, delegování svých pravomocí a tím i potenciál svých učitelských sborů z různých důvodů efektivně nevyužívají.
Postavení přípravné třídy ve vzdělávacím systému ČR
Kuchař, Filip ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tématem předkládané bakalářské práce je postavení přípravné třídy ve vzdělávacím systému ČR. Její autor zároveň hledá odpovědi na otázku, zda poslání současných přípravných tříd je v souladu s jejich legislativním ukotvením ve školském zákoně. Tato práce se primárně věnuje přípravným třídám z pohledu organizačního začlenění do vzdělávacího systému našeho státu s ohledem na naplňování cílů vzdělávání. Nahlíží nejen na historii vývoje přípravných tříd v České republice, ale zároveň je i sondou do zahraničních vzdělávacích systémů. Záměrem této práce je porovnat způsoby, jakými je příprava dětí na povinnou školní docházku pojímána v České republice a v jiných zemích. Hlavním cílem této práce je předložení portrétu současných přípravných tříd a rolí, které v českém vzdělávacím systému plní. Jako podklad posloužilo šetření uskutečněné mezi stranami, které mají vliv na podobu přípravných tříd: konkrétně mezi řediteli škol, zřizovateli škol a rodiči dětí, které tyto třídy navštěvují. Zde předložené výsledky průzkumu jednoznačně potvrzují, že současné přípravné třídy nenaplňují legislativní určení, pro které byly zřízeny. Přesto je jejich existence smysluplná a přínosná pro děti, které nenastoupily do 1. třídy z důvodů nezralosti a odkladu povinné školní docházky. Existence přípravných tříd zároveň...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 475 záznamů.   začátekpředchozí275 - 284dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Trojan, Vladimír
2 Trojan, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.