Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza deklarované strategie vybraných pivovarů z hlediska její realizace
Musilová, Iveta ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Tripes, Stanislav (oponent)
Diplomová práce kvalitativního charakteru pojednává o strategii na business úrovni. Cílem diplomové práce bylo porovnat dva pivovary z hlediska deklarované business strategie, zjištěné deklarované strategie zařadit mezi business strategie dle literární rešerše a ověřit skutečné naplnění deklarovaných strategií vybraných pivovarů. Ověřování proběhlo v oblasti cenové hladiny, způsobu a úrovně distribuce. Pro zkoumání byly vybrány dva pivovary působící na území České republiky, v Pardubickém kraji. Jednalo se o Měšťanský pivovar v Poličce, a.s. a pivovar Rychtář, a.s., Hlinsko v Čechách. Bylo cíleno na management pivovarů. Pro sběr dat byly použity kvalitativní metody a to kvalitativní dotazování s výše uvedeným výzkumným vzorkem, texty a dokumenty a terénní výzkum doplněný webovými stránkami. Následně byla získaná data analyzována, interpretována a vyhodnocena. Na základě formulovaného cíle byla zjištěna deklarovaná strategie vybraných pivovarů. Dle provedené literární rešerše byly pro zařazení strategií pivovarů zásadní Porterovy generické strategie, jakožto typ strategií používaný ve veškeré zvolené literatuře. Deklarovaná strategie pivovarů směřovala ke strategii diferenciace s cílením na široký rozsah zákazníků. Následně bylo ověřeno reálné naplnění deklarované business strategie každého z pivovarů. Bylo zjištěno, že strategie deklarovaná byla převážně ve vzájemné shodě s jejím naplněním a to v případě obou vybraných pivovarů. Při posouzení pro každý pivovar zvlášť nebyly spatřeny významné rozdíly. Přínos této práce byl určen především managementu vybraných pivovarů, který takto o svých strategiích nesmýšlel.
Strategie vstupu společnosti Centropen, a.s. na čínský trh
Březinová, Petra ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
S růstem společnosti Centropen se začíná tuzemský trh nasycovat, a proto je společnost nucena zvážit expanzi na zahraniční trhy. Úspěšnost celé expanzní akce často závisí na důkladném zanalyzování cílového trhu. Diplomová práce se zaměřuje na analýzu čínského trhu prostřednictvím 4C analýzy, jež zkoumá 4 oblasti, a to zákazníky, náklady, národní specifika a konkurenci. 4C analýza poskytuje odpovědi na dvě stanovené výzkumné otázky. První z nich se zaměřuje na podmínky, které musí společnost splnit při vstupu na čínský trh. Druhá otázka se týká výběru nejvhodnější formy vstupu na tento trh přímo pro Centropen. Pro analýzu čínského trhu a k zodpovězení výzkumných otázek byly využity sekundární zdroje dat, jako např. CzechTrade, Ministerstvo zahraničních věcí, BusinessInfo, Sinovia nebo Sovereign. Pro zjištění validity získaných informací byla sesbírána i data primární, a to prostřednictvím oslovení expertů na čínský trh. Na základě výsledků 4C analýzy se jako nejvhodnější forma vstupu pro Centropen jeví export s vytvořením reprezentační kanceláře v Šanghaji. Centropen může na čínském trhu uspět globálním produktem, který by měl být upraven podle místních specifik. Využita by byla strategie diferenciace s orientací na konkurenční výhodu výrobou kvalitních foukacích fixů.
Právní odpovědnost ve sportu
Alferova, Valeriya ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Tripes, Stanislav (oponent)
Cílem této práci je zjistit, jak je právo propojené se sportem a jak na něho působí. Hlavním prvkem mé práce je pochopení zapojení pravá do sportu. A to v situaci, když dojde k jednotlivým úrazům. V tomto mně pomůžou příklady z odborné české literatury. Budu se zabývat popisem skutečných úrazu z různých sportovních odvětvi. Také jsem popsala jednotlivá pravidla a předpisy, sankce a tresty za jejich porušení. Budu to probírat i z hlediska sportovní legislativy a vysvětlím, z jakého důvodu vůbec došlo k zapojení práva.
Kompetence sportovních manažerů v českém florbale
Rygl, Martin ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu pozice, kompetencí, dovedností a činností sportovních manažerů ve florbalových klubech, které působí v jedné ze čtyř nejvyšších soutěžích v České republice. V teoretické části se budu zabývat vytyčením pozice sportovního manažera, jeho úkoly a činnostmi. V praktické části provedu analýzu a srovnání pozic, kompetencí, dovedností a činností sportovních manažerů, kteří zastupují svůj klub v jedné ze čtyř nejvyšších soutěží
Sponzoring ve sportovním odvětví
Konečný, Daniel ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje sponzoringu ve sportovním odvětví se zaměřením na samotný proces získávání sponzorů a interakci mezi sponzorem a sponzorovaným. Hlavním cílem práce je analyzování přístupů zkoumaných sportovních klubů ke sponzoringu a zjištění současné situace v této oblasti. Metodou pro získání informací potřebných k úspěšnému vypracování této bakalářské práce byly polostrukturované rozhovory s kompetentními zástupci zkoumaných klubů. Výsledkem této práce je pak kromě analýzy současného stavu také navržení postupů, které by měly vést ke zlepšení současné situace v oblasti sponzoringu.
Tvorba strategie minipivovarů v souvislosti s preferencemi zákazníků
Findejsová, Denisa ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce)
S velmi turbulentním vývojem trhu pivovarů způsobeného v posledních letech především nárůstem počtu minipivovarů na území České republiky se začíná celé pivovarnické odvětví měnit a konkrétně segment minipivovarů se stává čím dál tím více konkurenčním prostředím. Proto by se minipivovary měly zaměřit na svou strategii, její tvorbu a analýzu. Zároveň by si měly být vědomy vývoje preferencí zákazníků, které v poslední době procházejí také velkou změnou, a svou strategii těmto změnám přizpůsobovat. V dnešní době, kdy trh piva disponuje obrovskou nabídkou, a konzumenti žádají a rozhodují se při volbě piva na základě jiných kritérií než dříve, je potřeba, aby si minipivovary uvědomovaly to, jaké jsou aktuální trendy ve spotřebním chování zákazníků pivovarů. Pro tyto důvody se diplomová práce zaměřuje na analýzu tvorby strategie segmentu minipivovarů na území ČR, prostřednictvím kvalitativního výzkumu, a zjišťování změn v chování jejich zákazníků, prostřednictvím výzkumu kvantitativního. Pro cíle práce byly naformulovány dvě výzkumné otázky, jedna týkající se analýzy tvorby strategie minipivovarů a druhá týkající se změn preferencí zákazníků. K zodpovězení obou byla využita jak sekundární (Ministerstvo zemědělství, Českomoravský svaz minipivovarů, apod.), tak primární (získaná vlastním výzkumem, kvantitativním i kvalitativním) data. Na základě výsledků získa-ných rešerší odborné literatury a z výzkumu uskutečněného za účelem vypracování této práce je zřejmé, že dnešní zákazník minipivovaru již nepozoruje tolik cenu piva, nýbrž žádá spíše jeho kvalitu, za níž je ochoten zaplatit více peněz. Tohoto nynějšího trendu jsou si minipivovary dobře vědomy a svou celkovou strategii staví právě na podstatě konkurenční výhody v podobě kvalitního produktu poskytovaného za vyšší cenu, tedy používají strategii direferenciační, některé popřípadě fokálně diferenciační. Ta, při zohlednění současných požadavků českých zákazníků piva, se momentálně jeví jako velmi účinná. Minipivovary, ač neprovádějí žádné řízené obsáhlé výzkumy preferencí svých zákazníků, si je uvědomují a při volbě své strategie se na ně minimálně částečně ohlížejí, svým způsobem tedy zákazníka do tvorby své strategie zapojují.
Analýza marketingové komunikace klubů ve Fortuna lize
Hambalek, Michal ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce) ; Hajdíková, Taťána (oponent)
Bakalárska práca sa venuje problematike marketingovej komunikácie vybraných klubov v najvyššej futbalovej súťaži na Slovensku - Fortuna lige. V teoretickej časti sú popísané základné pojmy marketingovej komunikácie a jej včlenenie do marketingu. Praktická časť sa venuje aplikácii vybraných marketingových komunikačných nástrojov na vybrané futbalové kluby, hlavne na ich obsahovú analýzu. Cieľom bakalárskej práce je zistiť a analyzovať aký obsah tvorí marketingovú komunikáciu klubov s fanúšikmi, partnermi a širokou verejnosťou, zistiť aké nástroje kluby využívajú a aká je spätná väzba na ne.
Vývoj a proměny reklamních sdělení vybrané firmy
Šachová, Veronika ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Tripes, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na analýzu vývoje reklamních sdělení firmy Pilsner Urquell. Popisuje proměny v reklamách v závislosti na dané době a událostech, které reklamu mohly ovlivňovat. Zkoumá také, proč si Pilsner Urquell zvolil právě takové barvy pro svou značku nebo to, jak se vyvíjel logotyp. Metodou praktické části je kva-litativní výzkum, konkrétně tedy případová studie. Data byla sesbírána analýzou dokumentů poskytnutých archivem Plzeňského Prazdroje.
Olympijský park Lipno: zhodnocení ekonomického dopadu projektu
Binderová, Monika ; Král, Pavel (vedoucí práce) ; Tripes, Stanislav (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení ekonomického dopadu projektu Olympijský park Lipno. Nejprve jsou v rešerši popsané tzv. mega sport events a jejich dopady, zejména ekonomické. Dále jsou v rešerši popsané studie ex-ante a ex-post a vytěsňovací efekt. Společností KPMG byly zpracovány dvě analýzy k tomuto projektu, které jsou v práci podrobně popsány. Výzkumnou metodou je dotazníkové šetření, přičemž sběr dat proběhl na místě OP. Díky dotazníkům mohlo, společně se sběrem sekundárních dat, dojít k porovnání se zpracovanými studiemi, a hlavně k vyčíslení ekonomického dopadu.
Kvalitativní studie tvorby strategie ve sportovní organizaci
Máchová, Marcela ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Úspěch každé organizace je založen na dobré strategii. Co je však potřeba k tvorbě dobré strategie a zdali je tato teorie platná i ve sportovním prostředí, tím se zabývám ve své diplomové práci. Konkrétně se zde zabývám tvorbou strategie ve sportovním oddílu Won-hyo Třeboň a tím, jak jeho vedení pracuje v rámci celého strategického plánovacího cyklu. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem vedení oddílu k tvorbě strategie přistupuje. Zda tvorbu strategie považuje za důležitou. Jak případně přistupuje k jednotlivým fázím strategického plánovacího cyklu a jak se tato skutečnost odráží na výkonu oddílu. Provedený výzkum je kvalitativní povahy a je tedy převážně založen na rozhovorech se členy oddílu, kteří se účastní tvorby strategie. Výzkum je dále doplněn dotazníkovým šetřením a zúčastněným pozorováním, z důvodu zvýšení jeho validity. Výsledkem práce je zjištění, že vedení oddílu považuje strategii za důležitou, nicméně při její tvorbě nepostupuje v souladu s teoretickými východisky, vyplývající z rešerše a syntézy odborné literatury týkající se strategie a strategického plánovacího cyklu. Tato skutečnost, na závěr otevírá prostor pro případná doporučení ohledně zlepšení efektivnosti tvorby strategie v daném sportovním oddílu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.