Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osoby s narušenou komunikační schopností v ordinaci praktického lékaře
Trčková, Květa ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Souhrn Název bakalářské práce: Osoby s narušenou komunikační schopností v ordinaci praktického lékaře Autorka práce: Mgr. Květa Trčková Katedra: Katedra speciální pedagogiky Studijní obor: Speciální pedagogika Vedoucí práce: Doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. Bakalářská práce je věnována problematice narušení komunikační schopnosti, jak se s ní setkává ve své ordinaci praktický lékař pro dospělé, zejména samotné četnosti těchto pacientů s ohledem na věk, pohlaví a aktivní logopedickou péči. Práce je členěna na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretická část práce popisuje charakteristiky těch druhů řečového postižení, se kterými se praktický lékař ve své praxi běžně setkává. Více prostoru je věnováno afázii vzhledem k navazujícímu kvalitativnímu výzkumu. Výzkumná část se člení na kvantitativní výzkum, který má za úkol ověřit stanovené hypotézy a na kvalitativní výzkum, který prostřednictvím pěti kazuistik ukazuje narušení komunikační schopnosti z bližšího pohledu. Výzkumný soubor tvořila skupina 1054 pacientů, kteří se (většinou opakovaně) dostavili v rozmezí 22 měsíců do ordinace praktického lékaře pro dospělé. K ověření byly stanoveny čtyři hypotézy, k nimž provedené zkoumání umožnilo provést tyto závěry: Hypotéza H 1: Minimálně každý desátý člověk, který přichází do ordinace praktického lékaře,...
Etický kodex učitele
Trčková, Květa ; Světlíková, Božena (oponent) ; Černíková, Helena (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou etiky. Po obecném úvodu se její obsah zaměřuje na profesní etiku, konkrétně na etické kodexy. Nejprve mapuje využívání etických kodexů jako nástroje personálního řízení v ziskovém sektoru, pak se přesunuje pozornost do neziskového sektoru. Hlavním tématem práce je existence, potřebnost a využití etických kodexů ve školství, konkrétně v oblasti základního školství. Ve výzkumné části autorka předkládá několik předpokladů o etickém kodexu učitelů a výzkumným šetřením ověřuje jejich pravdivost. Analýzou získaných dat dochází závěrům, že na českých základních školách nejsou stanoveny etické normy, přestože jejich existenci ředitelé považují za potřebnou, uvědomují si i jejich úlohu jako možného nástroje řízení v některých oblastech. Přestože se výzkumem prokázalo, že ředitelé vědí, kde hledat informace z oblasti profesní etiky, v závěru práce autorka nabízí zdroje pro vytváření etických kodexů. Práce může posloužit jako výchozí bod pro další kroky v zavádění etických kodexů učitelů do základních škol.

Viz též: podobná jména autorů
3 TRČKOVÁ, Květa
3 Trčková, Kamila
13 Trčková, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.