Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Millennium Development Goal on Education: An empirical analysis of the determinants of primary school enrolment
Topinka, Michal ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Břízová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vztah mezi informacemi o vyspělosti jednotlivých zemí světa a hlavním indikátorem druhého Rozvojového cíle tisíciletí týkajícího se vzdělávání, kterým je poměr čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání, za použití ekonometrické analýzy panelových dat. Vzhledem k tomu, že většina podobných studií využívá data z celostát- ních průzkumů domácností obsahující informace o jednotlivcích, studie provedená v této bakalářské práci vyšetřuje, jestli lze vysvětlit rozdíly v poměrech čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání mezi jednotlivými zeměmi za použití pouze agregovaných dat obsahu- jících informace o zápisech do primárního školství a rozvojových indikátorech na celostátní úrovni. Tato studie využívá údaje o 192 zemích světa z období 1999-2012. Výsledky výzkumu napovídají, že informace týkající se indikátorů rozvojovosti jsou rozhodně důležité pro analýzu poměru čistého zápisu do primárního stupně školství, nicméně rozsáhlejší data obsahující informace o jednotlivcích státech jsou potřebná, aby bylo možné vytvořit takové politiky, které by napomohly k dosažení universálního primárního školství. Klíčová slova Rozvojové cíle tisíciletí, Vzdělávání, Poměr čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání.
The impact of human capital and population age structure on economic growth
Topinka, Michal ; Baxa, Jaromír (vedoucí práce) ; Paulus, Michal (oponent)
Demografický přechod vedl ke zvýšené produktivitě obecně označované jako demografická dividenda, která vedla k vysoké míře ekonomického růstu ve většině světa. Obecným konsensem je, že tohoto zvýšeného tempa hos- podářského růstu bylo dosaženo převážně díky změnám ve věkové struktuře populace. Nicméně literatura obsahuje důkaz, že struktura populace nemá významný dopad na ekonomický růst a že zlepšení v průměrném nejvyšším dosaženém vzdělání bylo ve skutečnosti zodpovědné za tyto vysoké eko- nomické růsty. Tato tvrzení jsou v rozporu s většinou literatury a mohou mít významné důsledky pro budoucí výzkum a tvorbu politik. Vzhledem k tomu, že tato tvrzení nebyla podle našeho nejlepšího vědomí ověřena, cílem této diplomové práce je replikovat původní výzkum za využití novějších a vhodnějších dat pro vyšší počet zemí. Navíc oproti původnímu výzkumu je také provedena analýza na několika menších skupinách zemí rozdělených podle indikátorů kvality vlády a kultury. Úroveň a změna průměrného ne- jvyššího dosaženého vzdělání nebyla ve většině regresí statisticky významná, a proto tato tvrzení nemohou být potvrzena ani vyvrácena. Byly však získány důležité...
Millennium Development Goal on Education: An empirical analysis of the determinants of primary school enrolment
Topinka, Michal ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Břízová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vztah mezi informacemi o vyspělosti jednotlivých zemí světa a hlavním indikátorem druhého Rozvojového cíle tisíciletí týkajícího se vzdělávání, kterým je poměr čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání, za použití ekonometrické analýzy panelových dat. Vzhledem k tomu, že většina podobných studií využívá data z celostát- ních průzkumů domácností obsahující informace o jednotlivcích, studie provedená v této bakalářské práci vyšetřuje, jestli lze vysvětlit rozdíly v poměrech čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání mezi jednotlivými zeměmi za použití pouze agregovaných dat obsahu- jících informace o zápisech do primárního školství a rozvojových indikátorech na celostátní úrovni. Tato studie využívá údaje o 192 zemích světa z období 1999-2012. Výsledky výzkumu napovídají, že informace týkající se indikátorů rozvojovosti jsou rozhodně důležité pro analýzu poměru čistého zápisu do primárního stupně školství, nicméně rozsáhlejší data obsahující informace o jednotlivcích státech jsou potřebná, aby bylo možné vytvořit takové politiky, které by napomohly k dosažení universálního primárního školství. Klíčová slova Rozvojové cíle tisíciletí, Vzdělávání, Poměr čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání.

Viz též: podobná jména autorů
2 Topinka, Martin
1 Topinka, Miloslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.