Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 321 záznamů.  začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj pěveckých dovedností v dětském pěveckém sboru na 1.st.základních škol.
Heřmanová, Lenka ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila zachytit základní informace týkající se vývoje dětského sborového zpěvu na území České republiky. Zjistila jsem, že již ve středověku vznikaly sbory při klášterních a dalších školách, které se zaměřovaly na církevní písně. V pozdějších dobách, např. ve druhé polovině 19. století, docházelo k masivnějšímu rozšiřování nejen dětských sborů. Ty v té době vznikaly především jako přípravná oddělení pro sbory dospělých. Největší rozmach ale zažily dětské sbory, jak jsem předpokládala, v době mezi světovými válkami ve 20. století. Měla jsem možnost zjistit, že na pěvecké dovednosti a jejich klasifikaci je možné se dívat různě. Dá se říci, že každý autor zabývající se danou problematikou má svou posloupnost dovedností. Přesto se pěvecké dovednosti opakují a jediné co může odlišovat jednotlivé autory je to, v jakém pořadí je mají seřazené. Někdy nemusí odpovídat ani počet konkrétních dovedností. V části věnované hrám a motivacím, které se dají využít při hlasové výchově v dětském pěveckém sboru jsem vybrala z dostupné literatury ta cvičení, která mě nějakým způsobem zaujala nebo si myslím, že bych je mohla někdy v praxi využít. Ke každé uvedené dovednosti jsem napsala ještě úvod do problematiky s touto dovedností související. S některými motivacemi a hrami mám také vlastní...
Mezipředmětové vztahy v hodinách hudební výchovy a anglického jazyka
Budigová, Petra ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Žijeme v době moderních způsobů komunikace a komunikačních technologií, jako je internet, videotelefony atd., které nás nutí a zároveň nám umožňují získávat potřebné informace. Potřeba větší komunikace roste a s ní roste i nutnost vzdělávání se v oblasti cizojazyčné. Umět cizí jazyk je neodmyslitelná součást každého z nás a začíná již v útlém věku, kdy se v mateřské školce nebo na prvním stupni základní školy děti učí cizímu jazyku. Jelikož je to právě věk předškolní nebo mladší školní věk, je nutné vytvořit takový výukový systém, který bude co nejvíce zachovávat dětské potřeby daného věku. Tímto způsobem jsem se snažila zaměřit i moji diplomovou práci. Jejím cílem je snažit se v rámci integrativní pedagogiky ukázat cestu, kdy výuka cizího jazyka nestojí pouze na nudných cvičeních a nezáživných textech z učebnic, ale opírá se o sféru každému jedinci přirozenou, a tou je hudební výchova. Z toho plyne i název mé diplomové práce Mezipředmětové vztahy v hodinách hudební výchovy a anglického jazyka. S tím souvisí i zapojení dalších prvků, jako je pohybová výchova , výtvarná výchova a prvky dramatičnosti. Samozřejmě, že nejsem první, kdo se o něco podobného pokouší. Existuje zde několik institucí např. Rolino nebo Aaada. Chtěla bych upozornit na práci paní učitelky Hany Bartoškové, která vyučuje na Základní škole...
Muzikoterapie v mateřské škole
Šírová, Michaela ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma muzikoterapie ve speciální mateřské škole pro děti s kombinovaným postižením. V teoretické části se vyjasňuje pojem a princip muzikoterapie a dále se pak charakterizují jednotlivé typy postižení, které se vyskytují u zkoumaných klientů. Jako výzkumná metoda bylo použito pozorování a rozhovor se třemi muzikoterapeuty z dané instituce. KLÍČOVÁ SLOVA Muzikoterapie, předškolní vzdělávání, speciální pedagogika, skupinová muzikoterapie individuální muzikoterapie, odborná pomoc.
Hudební fyziologie, ergonomie a fyzioterapie v podpoře zdraví, prevenci a terapii profesionálních postižení pohybového aparátu hudebníků a jejich využití v hudební pedagogice
Vencel, Miroslav ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent) ; Syka, Josef (oponent)
Práce se snaží o přiblížení aktuálního stavu poznání a výzkumu v oboru hudební fyziologie. Poznatky z hudební fyziologie, ergonomie, medicíny, fyzioterapie a neurověd jsou představeny v kontextu možností jejich využití v pedagogické praxi s cílem prevence a terapie specifických onemocnění pohybového aparátu hudebníků. Za důležité preventivní opatření považujeme budování zdravých pohybových návyků. Za tímto účelem je vyvíjena metodika kompenzačních cvičení, která byla ověřovaná ve výzkumné části práce. Potvrdila se očekávání pozitivního vlivu terapeutických cvičení podle principů vývojové kineziologie a jógy na stav pohybového aparátu hudebníků. V didaktické části představujeme vzdělávací programy, jejichž cílem je větší informovanost studentů i pedagogů a nácvik autoterapeutického využití kompenzačních cvičení. KLÍČOVÁ SLOVA: Hudební fyziologie, hudební medicína, prevence a terapie profesionálních problémů pohybového aparátu hudebníků, hudební ergonomie, neurovědy, kompenzační cvičení a reedukace pohybových stereotypů, metodika profesionální hudební výchovy
Samozsiho rehabilitační pěvecká metoda
Tomanová, Bronislava ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Blecha, Zbyněk (oponent)
Cílem této práce je popsat Szamosiho rehabilitační pěveckou metodu. Zpracovala jsem toto téma na základě pozorování hodin jednotlivých učitelů, kteří touto metodou rehabilitují hlas, a také na základě konzultací s nimi. Jako dokumentaci jejich práce přikládám DVD nahrávky lekcí jejich žáků. Také přikládám nahrávky, kde je zdokumentován pěvecký vývoj a rehabilitace jedné studentky. Pro odborné zpracování této tématiky by bylo nezbytné dlouhodobé pozorování vybrané skupiny jednotlivců, zachycení jejich hlasového vývoje, hlasových problémů a průběhu rehabilitace hlasu ve spolupráci s lékaři - foniatry. Práce obsahuje příběhy dvou studentek, které prošly rehabilitací hlasu Szamosiho metodou. Dále seznamuje s jednotlivými učiteli, kteří touto metodou učí. První část práce se zaměřuje na rozdělení hlasových vad a poruch. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 321 záznamů.   začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 TICHÁ, Anděla
8 TICHÁ, Anežka
6 TICHÁ, Anna
3 Tichá, Adéla
2 Tichá, Alice
6 Tichá, Alžběta
4 Tichá, Andrea
3 Tichá, Anděla
1 Tichá, Aneta
8 Tichá, Anežka
6 Tichá, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.