Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 211 záznamů.  začátekpředchozí123 - 132dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nároky učitelské profese na hlas pedagoga
Králová, Michaela ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Koverdynský, Luděk (oponent)
Diplomová práce pojednává o hlasových nárocích učitelské profese a správném užívání hlasu v tomto povolání. Obsahuje teoretickou a výzkumnou část. Část teoretická je rozdělena do devíti částí, které se zaměřují na anatomii a fyziologii hlasového ústrojí, vývoj hlasu, porovnání mluvního a zpěvního hlasu, psychologické vlivy na hlas, poruchy a hygienu hlasu, hlasovou reedukaci, vyšetřovací metody a akustiku hlasu. Část výzkumná byla zpracována za pomoci akustického měření hlasu. Výzkumu se zúčastnily studentky Pedagogické fakulty v Praze. Cílem této části bylo posoudit kvalitu hlasu studentek a jejich hlasovou připravenost pro budoucí pedagogickou profesi.
Skupinová hra v hudební výchově Využití hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby v činnostní hudební výchově
Vepřek, Jan ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Resumé Protože se v dnešní době moderní populární hudba masově šíří a velice rychle se vyvíjí, je nutné, aby na tuto skutečnost reagovali i učitelé hudební výchovy. Ti by měli nabídnout žákům možnost orientovat se v záplavě nově vznikajících hudebních děl moderní populární hudby i v nových hudebně výrazových prostředcích. To lze samozřejmě provést odborným výkladem a poslechem vhodných ukázek, ale domnívám se, že výklad hudební teorie a poslech by měla následovat aktivita z oblasti činnostní hudební výchovy, aby měli žáci možnost novou znalost procvičit a správně pochopit. Proto se má diplomová práce věnuje právě této problematice. Snaží se postihnout možnosti využití skupinové hry s využitím hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby a měla by sloužit i jako soubor praktických rad k vytváření úprav pro žáky. V první kapitole jsou vymezeny termíny, z nichž nejdůležitější jsou bezesporu definice moderní populární hudby a vymezení skupiny žáků. Druhá kapitola obsahuje výčet vhodných hudebních nástrojů a jejich popis, speciálně se zaměřuje na nástroje vhodné k vytvoření rytmické skupiny. Jedná se o hudební nástroje z Orffova inventáře i o jiné, technicky ne příliš náročné hudební nástroje. Třetí kapitola se věnuje problematice skupinové hry v hudební výchově, zejména pak rytmické sekci, kterou chápu...
Analýza didaktických materiálů z oblasti hudební výchovy pro děti 3-6 let a jejich využití v praxi
Martínková, Hana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Analýza didaktických materiálů z oblasti hudební výchovy pro děti 3 - 6 let a jejich využití v praxi Teoretická část diplomové práce shrnuje poznatky o současném pojetí hudební výchovy v mateřské škole, popisuje hudební schopnosti a postavení hudebních činností v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V práci jsou také charakterizovány jednotlivé složky hudební výchovy, jako jsou pěvecké, instrumentální, hudebně pohybové a poslechové činnosti. Praktická část se skládá ze dvou částí. První část obsahuje zmapování aktuální situace v oblasti didaktických materiálů pro děti předškolního věku. Výzkumnou metodou se stalo dotazníkové šetření, v němž byla zjišťována šíře a zdroje hudebních materiálů, které využívají pedagogové v praxi s dětmi předškolního věku. Druhá část je metodická a zahrnuje zpěvník, ve kterém jsou notové záznamy konkrétních písní, objevující se při práci v mateřských školách.
Vliv držení těla na pěvecký projev
Koverdynský, Luděk ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Váňová, Hana (oponent)
Předkládaná disertační práce si klade za cíl objasnit význam vlivu držení těla na pěvecký projev. Na základě empirického výzkumu podat důkazy o zásadním významu posturální funkce na utváření základních pěveckých dovedností. Z teoretického i praktického hlediska budeme sledovat, zda a jakými prostředky lze napravovat nesprávné posturální návyky a jak tyto cíleně vyvolané změny ovlivňují pěvecký projev. Vyústěním získaných poznatků je navržená metodika, která zohledňuje vztah posturální funkce a dechu a jeho rozvoj za účasti vokálního sluchu jako korektoru kvality pěveckého projevu. Výsledky výzkumu, který tuto metodiku ověřoval a jehož se zúčastnily děti i dospělí, potvrzují oprávněnost navržených postupů a jejich všeobecnou platnost. Poučený pedagog tak může popsanou metodiku využít na různých stupních výuky zpěvu, od základního po profesionální přípravu. KLÍČOVÁ SLOVA: Pěvecký projev, posturální funkce, bránice, vokální sluch, dechová cvičení s fonací.
Vizualizace poslechu ve výuce Přípravné hudební výchovy a Hudební nauky na základních uměleckých školách
Sládková, Adéla ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Tichá, Alena (oponent)
NÁZEV: Vizualizace poslechu ve výuce Přípravné hudební výchovy a Hudební nauky na základních uměleckých školách AUTOR: Mgr. Adéla Sládková KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta, katedra hudební výchovy ŠKOLITEL: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. TERMÍN OBHAJOBY: 29. 6. 2012 ANOTACE Disertační práce se zabývá problematikou Vizualizace poslechu ve výuce Přípravné hudební výchovy a Hudební nauky na základních uměleckých školách. Práce přináší také návrhy práce s poslechovou skladbou, která je založená na metodě vizualizace poslechové skladby, jež je pojímána v duchu novodobé koncepce hudební výchovy. Teoretická část obsahuje obecně teoretickou povahu tématu, analýzu a zhodnocení vývoje poslechových činností u nás i v zahraničí, dále také charakteristiku současné koncepce poslechu hudby. Výzkumná šetření pracují s vytvořeným didaktickým materiálem s využitím vizualizačních prvků, který navazuje na současné progresivní metody a prostředky hudební pedagogiky a psychologie. Výzkumná šetření byla ověřena na Základních uměleckých školách v Chrudimi, Čáslavi a Pardubicích. KLÍČOVÁ SLOVA: hudební pedagogika, základní umělecké školství, poslechové činnosti, poslechové dovednosti, diagnostika, vizualizace.
Porovnání významu posturální funkce pěveckého projevu u dětí předškolního věku
Malá, Daniela ; Koverdynský, Luděk (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Práce se věnuje vlivu posturálního svalstva na pěvecký projev dětí předškolního věku a propojení mezi držením těla a dechem. Za cíl si práce klade nejen objasnění této problematiky, ale především vytvoření metodiky cviků, která povede ke zlepšení zpěvu dětí. Výzkumná část práce se zabývá ověřením vytvořené metodiky na heterogenní skupině dětí předškolního věku. K práci je přiloženo CD s audio nahrávkami pěveckých projevů dětí, které potvrzuje závěry, ke kterým během experimentu došlo.
Vady mluvního a pěveckého hlasu
Gerasimova, Olga ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Tato práce se věnuje problematice vad mluvního a pěveckého hlasu. Při jejich studiu byly využity české a ruské zdroje. V teoretické části je proto dán přehled klasifikací hlasových poruch z pohledu různých českých a ruských hlasových pedagogů, foniatrů, lékařů či logopedů. V praktické části jsou uvedeny zásady hygieny hlasu a popis konkrétních cvičení pro prevenci a nápravu hlasových poruch. Na závěr pak předkládáme několik notových příkladů hlasových cvičení k výchově a nápravě hlasu.
Hudba v Junáku - svazu skautů a skautek ČR
Vítková, Miloslava ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce na téma Hudba v Junáku - svazu skautů a skautek ČR poukazuje na význam hudby a hudebnosti v činnosti a působení skautského hnutí v České republice. Dokládá tuto činnost na konkrétních případech a mapuje současnou situaci. Svým zaměřením odkazuje na možnosti hudebně pedagogického zaměření činností a aktivit zařazovaných ve skautském hnutí. V první kapitole se zabýváme otázkou skautského hnutí ve světě i u nás všeobecně. Kapitola obsahuje téma založení světového hnutí lordem Robertem Baden - Powellem i jeho adaptaci na české podmínky Antonínem Benjamínem Svojsíkem. Popisujeme zde i systém organizace současného Junáka - svazu skautů a skautek ČR. Následně se zabýváme otázkou hudby v Junáku, přibližujeme zde významné skautské skladby, jako je Junácká hymna, skautská večerka, signál i hymna světové organizace dospělých skautů a skautek (ISGF). Dále představujeme některé původní skautské písně, které se v hnutí udržely i přes jeho opakované zákazy a které jsou svým způsobem pro skautské hnutí u nás aktuální dodnes. Zabýváme se také významem hudby v mimoškolním prostředí. V následující kapitole seznamujeme se třemi významnými osobnostmi působícími jak v hudebním světě, tak v junáckém hnutí. Jsou jimi Jarmil Burghauser - hudební skladatel a muzikolog, Jiří Pilka - muzikolog a popularizátor...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 211 záznamů.   začátekpředchozí123 - 132dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 TICHÁ, Anděla
8 TICHÁ, Anežka
4 TICHÁ, Anna
3 Tichá, Adéla
2 Tichá, Alice
6 Tichá, Alžběta
4 Tichá, Andrea
3 Tichá, Anděla
1 Tichá, Aneta
8 Tichá, Anežka
4 Tichá, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.