Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kontrola úhlů
Tesařová, Martina ; Marková, Petra (oponent) ; Pernikář, Jiří (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsem podrobně zpracovala návrh kontroly přesnosti některých provozních měřidel pro měření úhlů. Správná funkce strojů vyžaduje, aby se jejich součásti vyráběli s určitou přesností. Při výrobě těchto součástí se proto musí dbát na dodržení jejich rozměrů, to znamená je měřit. Měřením se kontrolují výsledky výrobních pochodů: zjišťuje se, zda všechny rozměry součásti odpovídají hodnotám předepsaným na výkrese nebo s jakou přesností byly dodrženy. Má velký význam také pro vyměnitelnost součástí a hospodárnost výroby. Měření úhlů je méně časté než měření délek. Tato bakalářská práce je zaměřena na některé druhy měřidel pro měření úhlů. Zpracovala jsem návrh metodiky kontroly přesnosti těchto úhlových měřidel.
Využívání slovního hodnocení učiteli prvního stupně základních škol po distanční výuce
Tesařová, Martina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním slovního hodnocení učiteli prvního stupně základních škol před distanční výukou a po ní. Je zaměřena především na zjištění, zda a jakým způsobem distanční výuka ovlivnila využívání slovního hodnocení učitele prvního stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů k tématu, zejména: hodnocení, školní hodnocení, školní hodnocení v kontextu právních norem, slovní hodnocení, podklady pro slovní hodnocení, právní úprava problematiky slovního hodnocení, distanční výuka, doporučení k distanční výuce a doporučení k hodnocení během distanční výuky. V praktické části byla provedena analýza tří výzkumných šetření, které byly realizované metodami dvou na sebe navazujících dotazníkových šetření. Jedno dotazníkové šetření bylo realizováno v roce 2020 a druhé v roce 2023. Dále bylo využito metody rozhovoru s učiteli prvního stupně základní školy. Šetření byla zaměřena na získání potřebných dat k analýze využívání slovního hodnocení učiteli prvního stupně před distanční výukou a následně po ní. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda a jakým způsobem ovlivnila distanční výuka používání slovního hodnocení učitele prvního stupně základních škol ve výuce. Šetřením bylo zjištěno, že učitelé prvního stupně nejčastěji využívají slovní...
Fyzioterapie u vertebrogenního algického syndromu
Müllerová, Vladimíra ; Šlapáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tesařová, Martina (oponent)
Práce se zabývá problematikou vertebrogenních algických syndromů. Obecná část obsahuje tyto části: diagnóza, incidence, etiologie, anatomie, patogeneze, klinické projevy onemocnění, diagnostické a terapeutické postupy. Speciální část obsahuje tyto části: komplexní léčebná rehabilitace onemocnění, kinezioterapie, speciální metody, fyzikální terapie, edukace v rámci školy zad, psychologická a sociální problematika onemocnění, návrh plánu ucelené rehabilitace Poslední část práce se zabývá kazuistikami.
Pracovní motivace dentálních hygienistek
Dobrá, Eva ; Tesařová, Martina (vedoucí práce) ; Tichá, Michaela (oponent)
Tato práce se věnuje tématu fluktuace a motivace dentálních hygienistek. Cílem diplomové práce je najít příčiny odchodu dentálních hygienistek, jejich motivátory a dismotivátory v jejich zaměstnání. Teoretická část práce právně vymezuje dentální hygienistku, popisuje její pracovní náplň a povinnosti. Dále se věnuje fluktuaci pracovníků, příčinám a následkům odchodovosti ze zaměstnání. Jako třetí bod teoretická část obsahuje téma motivace. Věnuje se motivaci jako takové, pracovní motivaci a finančnímu ohodnocení jako motivačnímu bodu. Praktická část analyzuje motivaci vybraného vzorku dentálních hygienistek k vykonávané práci. Použila jsem metodu kvalitativního výzkumu, provedla jsem polostrukturované rozhovory s dotazovanými a následně je analyzovala a tematicky popsala. Praktickým výstupem je popis motivátorů, dissatisfaktorů vybraného vzorku dentálních hygienistek. Pomocí rozhovorů jsem vyhodnotila závěr jejich motivace k práci a zhotovila doporučení vztahující se k práci dentální hygienistky pro manažery a zubní lékaře - zaměstnavatele v zubních zařízeních. Klíčová slova: dentální hygienistka, motivace, fluktuace, pracovní spokojenost.
Bechtěrevova nemoc a možnosti její léčby z hlediska fyzioterapie
Dobrovolská, Zuzana ; Šlapáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tesařová, Martina (oponent)
Moje bakalářská práce je zaměřena na onemocnění s názvem Bechtěrevova choroba, jiným názvem ankylozující spondylitida. V úvodu této práce jsem se zaměřila na svoji motivaci a cíl této práce, proč jsem se rozhodla o tom tématu napsat. Také jsem se zmínila o původu této nemoci, o její historii a průběhu vzniku. V praktické části jsem se soustředila na anatomický popis lidského těla, především páteře a svalů zad a kořenových kloubů. Nechybí zde ani podrobné vyšetření a diagnostika nemoci. Chtěla jsem především poukázat na to, jak se tato nemoc, která je nevyléčitelná, projevuje, jak s ní člověk vůbec dokáže žít a zda je možné alespoň částečně zmírnit potíže, které s sebou přináší. V této práci chci především poukázat na to, jaké metody ve fyzioterapii se dají na zmírnění progrese využít, jak naučit postiženého člověka s touto nemocí žít a zařadit se tak do aktivit běžného denního života a v neposlední řadě najít s tímto onemocněním pracovní uplatnění. Chtěla jsem zde také porovnat dvě naprosto odlišná stadia tohoto onemocnění a to pacienta s V. stupněm postižení, jehož pohybová omezení jsou trvalá, a pacientem, který má I. stupeň postižení, což mu prozatím větší problémy nezpůsobuje. A samozřejmě i jejich individuální přístup k tomuto postižení a psychický stav, který je u obou pacientů velice odlišný. Také...
Řízení změny ve vedení týmu a souvisejících činnostech při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory
Borecká, Jana ; Holmerová, Iva (vedoucí práce) ; Tesařová, Martina (oponent)
BORECKÁ, Jana. Řízení změny ve vedení týmu a souvisejících činnostech při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory. Praha, 2010. Magisterská práce. Univerzita Karlova. Fakulta humanitních studií. Katedra řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích. Vedoucí práce Prim. MUDr. Iva Holmerová, PhD. Klíčová slova: linka důvěry, krizová intervence, senioři, změny ve stáří, metodika práce se seniory na lince důvěry, řízení změny, dlouhodobí klienti, etika, týmová práce, supervize, případová studie. Tato magisterská práce je zaměřena na řízení změny ve vedení týmu při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory. První část představuje důležitý teoretický základ pro porozumění druhé, praktické části. Je věnována specifikům profesionální pomoci po telefonu - tedy hlavním zásadám krizové intervence, ze kterých sociální pracovník vychází při výkonu své profese. V této části je dále věnován prostor problematice stáří a změnám, které v tomto období přicházejí. V první části jsou také představeni dlouhodobí klienti coby specifická skupina, která se na krizovou linku obrací a přináší s sebou důležité etické otázky nejen pro pracovníky, kteří jsou s klienty v přímém kontaktu, ale také pro vedení. Druhá část přibližuje čtenáři linku Senior telefon, zmiňuje její...
Vliv zahřívání vajec během dlouhodobého skladování na líhnivost kuřat masného typu
Tesařová, Martina
Dlouhodobé skladování násadových vajec má negativní vliv na líhnivost, délku líhnutí a kvalitu jednodenních kuřat. Preinkubace násadových vajec během skladování je způsob, jak eliminovat jeho negativní vliv. Při preinkubaci dochází k posunutí stupně embryonálního vývoje. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jestli opakovaná preinkubace násadových vajec během skladování po dobu 2x4 a 2x8 hodin (35° C), by mohla pomoci ke zvýšení líhnivosti násadových vajec skladovaných v 15° C. Bylo použito 14 400 násadových vajec hybrida ROSS 308. Pokus byl rozdělen do 3 částí podle věku rodičovského hejna a to 30, 45 a 58 týdnů věku. Sedmý den inkubace bylo provedeno prosvěcování násadových vajec a určení, zda jde o rané embryonální mortality či neoplozená vejce. Na konci líhnutí (21. den) byla nevylíhlá vejce také podrobena určení embyronálních mortalit. Statisticky průkazný pozitivní vliv preinkubace (P < 0,05) byl dosáhnut ve věku rodičovského hejna 30 týdnů. Statisticky neprůkazný vliv preinkubace (P > 0,05) byl dosáhnut ve věku rodičovského hejna 45 týdnů. Statisticky průkazný negativní vliv preinkubace byl dosáhnut ve věku rodičovského hejna 58 týdnů (P < 0,05). Při určování stupně embryonálního vývoje v závislosti na věku rodičovského věku hejna bylo použito 900 vajec, 60 vajec pro každou skupinu. U všech skupin byla vejce v období po snesení ve stejném stupni embryonálního vývoje a to ve stádium X (79,3 %), méně pak ve stádiu XI. U násadových vajec od rodičovského hejna ve věku 45 a 58 týdnů týdnu došlo po opakované preinkubaci k posunutí stupně embryonálního vývoje na stádium XIV, 2, 3 a 4 vlivem delší doby setrvání teploty na vejci na biologickou nulu.
Využití Konverzačních map v edukaci diabetika
TESAŘOVÁ, Martina
Hlavním cílem této práce je popsat edukační proces vedený za pomoci metodiky Konverzačních map pro diabetiky. A také porovnat efekt v rovině kognitivní, psychomotorické i afektivní při vedení standartní edukace a edukace za pomocí Konverzačních map. Teoretická část diplomové práce se nejprve věnovala diabetu mellitu jako takovému a jeho rozdělení. Dále jsou zde zmíněna epidemiologická data ve světě a statistické údaje v České republice. Nebyla zde opomenuta ani edukace a popis edukace pomocí Konverzačních map. Byla rozebrána i komunikace mezi sestrou a pacientem., dále péče o nemocné s tímto onemocněním a vzdělávání sester v tomto oboru. Pro výzkumné šetření jsme zvolily kvalitativní výzkumnou strategii, použily jsme metodu sběru dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pacienty a sestrami. V části, kdy autorka realizovala skupinovou a individuální edukaci u pacienta s diabetem jsme využily metod akčního výzkumu. Poskytnuté rozhovory byly zaznamenávány písemně na papír a byla využita technika "tužka-papír", přepsané texty byly podrobeny segmentaci a kódování, dále kategorizaci. Kategorie byly vytvořeny na základě příbuznosti vztahů jednotlivých kódů. První výzkumný soubor byl tvořen pěti pacienty diabetologických ordinací a druhý výzkumný soubor tvořilo pět sester z vybraných diabetologických ordinací. Akční výzkum byl zvolen pro realizaci edukace sestry. Edukace probíhala jak individuálně, tak skupinově, a pro edukaci byli vybráni pacienti, kteří navštěvují diabetologickou ambulanci a měli o edukaci zájem. Pro každou z edukací autorka vytvořila edukační plán, který vyšel z konkrétních cílů. Výzkumné šetření probíhalo v diabetologických zařízeních v období od prosince 2018 do března 2019. Smyslem této práce bylo představit edukační proces pomocí metodiky Konverzačních map. Jaké jsou rozdíly a efekty ve vedení této edukace od běžné. Ve své profesi se každodenně setkáváme s pacienty s onemocněním diabetem mellitem. Naše představa je zkvalitnit a zefektivnit vedení edukace a porovnat efekt v rovině kognitivní, psychomotorické a afektivní. Z prováděného výzkumu vyplynulo, že většina pacientů považuje edukaci pomocí Konverzačních map za přínosnou a informace jsou pro ně snadno pochopitelné a zapamatovatelné. Stejného názoru byly i sestry a já jako autorka této diplomové práce. Z výzkumu také vyplynulo, že pacienti jsou dostatečně informováni o svém onemocnění, ale mají zájem o edukaci pomocí metody Konverzačních map, aby se jejich informovanost ještě prohloubila. Bylo by proto přínosem zlepšit možnosti sester ve smyslu využívání tohoto typu edukace. Pro zlepšení této situace jsme vytvořily edukační plány na určitá témata, ke kterým se vztahují kroky a příklady proaktivního akčního výzkumu, kde ukazujeme možnost, jak v edukaci postupovat. K výraznému zlepšení této situace by zajisté přispělo zvýšení počtu edukačních sester, které budou pomocí této metody edukovat. Výsledky práce mohou být použity jako podklad pro zlepšení edukace.
Podmíněné zastavení trestního stíhání jako forma odklonu v trestním řízení
Tesařová, Martina ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Předmětem předkládané práce je analýza odklonů v českém trestním právu se zaměřením na podmíněné zastavení trestního stíhání, jež představuje nejvýznamnější fakultativní alternativu ke standardnímu hlavnímu líčení. Myšlenka procesních alternativ ke klasickému trestnímu řízení se stala významnou zejména po roce 1989, kdy i do českého právního prostředí začaly proudit myšlenky restorativní justice a s ní i nové způsoby rozhodnutí v trestním řízení. Vzhledem k tomu, že trestní politika je zejména ovládána principy restorativní a retributivní justice, bylo nutné v úvodu práce tyto dva myšlenkové proudy definovat a analyzovat. Zásadní se v tomto smyslu jevilo dostatečně vymezit pojem odklon, neboť tento není právně uchopen, ba definován. Za pomocí této deduktivní metody pak bylo možné přejít k jednotlivým druhům odklonů a následně se zaměřit na samotný institut podmíněného zastavení trestního stíhání. Za účelem komplexního náhledu na možné alternativní postupy byla část práce věnována i mladistvým pachatelům, u nichž se v rámci trestání uplatňují speciální instituty a principy. Závěrečná část práce je věnován analýze rakouské právní úpravě odklonů, které mohou pro českého zákonodárce představovat podnětný zdroj poznání. V tomto ohledu jsou v práci zdůrazněny klady rakouského pojetí odklonů a jejich...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 TESAŘOVÁ, Marie
14 TESAŘOVÁ, Martina
7 TESAŘOVÁ, Michaela
4 TESAŘOVÁ, Monika
1 Tesařová, M.
2 Tesařová, Mariana
5 Tesařová, Marie
1 Tesařová, Marika
11 Tesařová, Markéta
2 Tesařová, Marta
7 Tesařová, Michaela
3 Tesařová, Monica
4 Tesařová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.