Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 385 záznamů.  začátekpředchozí174 - 183dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoj žáků středních škol ve vybraném regionu k lidem s odlišnou sexuální orientací
Hocková, Veronika ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce zkoumá postoj studentů ze dvou různých škol (biskupského gymnázia a odborného učiliště) k lidem s odlišnou sexuální orientací. První část této práce definuje základní pojmy jako jsou sexualita, sexuální orientace, sexuální a gendrová identita a podrobněji se zabývá homosexualitou z obecného pohledu a také homosexualitou u dospívajících. Stručně mapuje historický a kulturní postoj k homosexualitě. Práce se také zabývá legislativní rovinou, současným postojem většinové společnosti k lidem s odlišnou sexuální orientací, ale také homoparentalitou (rodičovstvím gayů a lesbiček). Praktická část této bakalářské práce mapuje formou dotazníkového šetření znalosti o homosexualitě. Dotazník obsahuje devatenáct otázek koncipovaných tak, aby bylo možno dotazované rozčlenit dle typu školy, pohlaví a náboženského vyznání. Dle tohoto členění je provedena analýza, která se zabývá tím, jak dnešní studenti vnímají homosexualitu. Mapuje míru tolerance studentů k homosexualitě, znalosti studentů a informační zdroje, ze kterých studenti nejčastěji čerpají informace tykající se daného tématu. Práce porovnává, zda na postoje a znalosti má vliv úroveň vzdělání, pohlaví a náboženské vyznání. Na závěr práce je provedena komparace zjištěných výsledků a navrženo doporučení pro praxi, ve kterém je konstatováno, že...
Vývoj čtenářství u žáků sekundárního vzdělávání
Naděje, Jakub ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá tematikou čtenářství a jeho vývojem během života u žáků sekundárního vzdělávání s přihlédnutím k vlastním postojům a hodnotovým orientacím adolescentů. V teorietické části popisuje vznik řeči jako hlavního dorozumívacího mezilidského prostředku a předkládá vývoj čtenářství v ontogenezi žáka s důrazem na pubescentního čtenáře. Je definován fenomén čtenářské socialice a jeho rozvoj v čase. Práce se věnuje čtenářské kompetenci, jejímu vztahu k současnému vzdělávání a významu v soudobé realitě a mediální společnosti. V závěru teoretické části je předložen aktuální stav úrovně čtenářství a čtenářské gramotnosti u českých středoškolských žáků. V praktické části práce zkoumá vývoj čtenářství u žáků sekundárního vzdělávání v průběhu jejich života s důrazem na změnu v pojetí čtenářství při přechodu na vyšší stupeň vzdělávacího systému a jak sami žáci tyto změny vnímají. Předmětem zkoumání jsou také faktory ovlivňující vztah k literatuře a motivaci ke čtení. Práce zjišťuje postoje respondentů ke školní četbě a postavení literatury na jejich hodnotovém žebříčku v porovnání s jinými druhy médií. Pro kvalitativní výzkum byla využita analýza psaných žákovských narativů. Následně byl s žáky proveden polostrukturovaný rozhovor vycházející z dat získaných v narativech. KLÍČOVÁ SLOVA...
Problém kyberšikany z pohledu studentů střední školy
Najmonová, Dominika ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato práce se věnuje problematice kyberšikany z pohledu studentů střední odborné školy. Cílem dotazníkového šetření je zaměřit se na problematiku kyberšikany hlavně z pohledu informovanosti žáků ohledně kyberšikany, jejich vztahů k učitelům a rodině. Práce dále zkoumá, zda mají studenti střední školy povědomí o možnostech a způsobech prevence, kam se případně obrátit o pomoc. Dále hledá souvislost mezi prospěchem žáků a zkušenostmi s kyberšikanou a znalostmi, jak jí předcházet či se účinně bránit.
Hazardní hraní v počítačových hrách
Beneš, Martin ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku sázení dětí a mladistvých v počítačových hrách a na internetu. Seznamuje se základními pojmy a principy, které je možné najít v počítačových hrách s hazardními prvky. Popisuje systémy pro hodnocení věkové vhodnosti her a principy jejich fungování. Používá kvantitativní metodu výzkumu - dotazník vytvořený v Google Forms a následně distribuovaný́ pomocí odkazu. Primární výzkumný́ vzorek je tvořen žáky vybraných základních a středních škol. Osloveno bylo 255 žáků ze tří základních a jedné střední školy. Ve výsledcích je prezentován počet sázejících dětí a mladistvých v počítačových hrách i na webových stránkách třetích stran.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 385 záznamů.   začátekpředchozí174 - 183dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.