Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 385 záznamů.  začátekpředchozí169 - 178dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané aktivizační metody práce s textem v multikulturní výchově
Nouzáková, Barbora ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato práce se zabývá aktivizačními metodami v multikulturní výchově. Pozornost je zaměřena zejména na práci s textem. Teoretická část se proto věnuje multikulturní výchově, čtení, textu a základním pojmům, které se k nim vztahují. Stěžejní část tvoří výčet a popis metod, jež mohou sloužit k aktivizaci žáků. Cílem praktické části je zjistit, jaké metody při multikulturní výchově používají učitelé na vybraných základních a středních školách v České republice. Dalším záměrem je zmapovat, zda a jak při ní pracují s textem a jaká je její provázanost s výukou cizích jazyků. Pro potřeby práce byl zvolen kvantitativní výzkum. Metodou sběru dat byl dotazník. Praktickým výstupem je série pracovních listů, která je založená na práci s textem a může posloužit jako inspirace pro ostatní učitele. KLÍČOVÁ SLOVA multikulturní výchova, kompetence, metoda, čtení, text
Etické aspekty v práci učitele odborného výcviku
Demková, Jana ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou etických aspektů v práci učitele odborného výcviku. Cílem této práce je teoreticky popsat pedagogickou (v užším vymezení učitelskou) etiku a její aspekty a následně tyto informace prakticky aplikovat ve vlastním výzkumu, jehož obsahem budou eticky komentované kazuistiky a názory žáků i pedagogů na tyto eticky sporné případy. V teoretické části práce je využita zejména metoda analýzy odborného textu, v praktické části jsou představeny kazuistiky (v tomto smyslu jde o kvalitativní výzkum ve formě sondy do problematiky). Z práce vyplývá, že učňovské školství disponuje četnými specifiky a problémy - v současné době jde o stupeň vzdělání, který nedisponuje společenskou prestiží, a trpí materiálním nedostatkem i nedostatkem kvalitních pedagogů. S tím souvisí i skutečnost, že na učňovských oborech se více než na jiných školách koncentrují problémoví žáci a žáci se specifickými vzdělávacími potřebami (často ti, kteří se nedostali na jiné školy), z čehož vyplývají i specifické etické aspekty práce učitele odborného výcviku. Učitelé odborného výcviku se musí umět potýkat nejen s nekázní, problémovým chování a nezájmem o obor ze strany svých žáků, ale i s jejich sníženou schopností učit se. Z práce vyplývá nutnost zkvalitnění učňovského školství, a to i v...
Postoj žáků středních škol ve vybraném regionu k lidem s odlišnou sexuální orientací
Hocková, Veronika ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce zkoumá postoj studentů ze dvou různých škol (biskupského gymnázia a odborného učiliště) k lidem s odlišnou sexuální orientací. První část této práce definuje základní pojmy jako jsou sexualita, sexuální orientace, sexuální a gendrová identita a podrobněji se zabývá homosexualitou z obecného pohledu a také homosexualitou u dospívajících. Stručně mapuje historický a kulturní postoj k homosexualitě. Práce se také zabývá legislativní rovinou, současným postojem většinové společnosti k lidem s odlišnou sexuální orientací, ale také homoparentalitou (rodičovstvím gayů a lesbiček). Praktická část této bakalářské práce mapuje formou dotazníkového šetření znalosti o homosexualitě. Dotazník obsahuje devatenáct otázek koncipovaných tak, aby bylo možno dotazované rozčlenit dle typu školy, pohlaví a náboženského vyznání. Dle tohoto členění je provedena analýza, která se zabývá tím, jak dnešní studenti vnímají homosexualitu. Mapuje míru tolerance studentů k homosexualitě, znalosti studentů a informační zdroje, ze kterých studenti nejčastěji čerpají informace tykající se daného tématu. Práce porovnává, zda na postoje a znalosti má vliv úroveň vzdělání, pohlaví a náboženské vyznání. Na závěr práce je provedena komparace zjištěných výsledků a navrženo doporučení pro praxi, ve kterém je konstatováno, že...
Vývoj čtenářství u žáků sekundárního vzdělávání
Naděje, Jakub ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá tematikou čtenářství a jeho vývojem během života u žáků sekundárního vzdělávání s přihlédnutím k vlastním postojům a hodnotovým orientacím adolescentů. V teorietické části popisuje vznik řeči jako hlavního dorozumívacího mezilidského prostředku a předkládá vývoj čtenářství v ontogenezi žáka s důrazem na pubescentního čtenáře. Je definován fenomén čtenářské socialice a jeho rozvoj v čase. Práce se věnuje čtenářské kompetenci, jejímu vztahu k současnému vzdělávání a významu v soudobé realitě a mediální společnosti. V závěru teoretické části je předložen aktuální stav úrovně čtenářství a čtenářské gramotnosti u českých středoškolských žáků. V praktické části práce zkoumá vývoj čtenářství u žáků sekundárního vzdělávání v průběhu jejich života s důrazem na změnu v pojetí čtenářství při přechodu na vyšší stupeň vzdělávacího systému a jak sami žáci tyto změny vnímají. Předmětem zkoumání jsou také faktory ovlivňující vztah k literatuře a motivaci ke čtení. Práce zjišťuje postoje respondentů ke školní četbě a postavení literatury na jejich hodnotovém žebříčku v porovnání s jinými druhy médií. Pro kvalitativní výzkum byla využita analýza psaných žákovských narativů. Následně byl s žáky proveden polostrukturovaný rozhovor vycházející z dat získaných v narativech. KLÍČOVÁ SLOVA...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 385 záznamů.   začátekpředchozí169 - 178dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.