Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 330 záznamů.  začátekpředchozí176 - 185dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Low-field excitations in magnetite
Švindrych, Zdeněk ; Janů, Zdeněk (vedoucí práce) ; Novák, Pavel (oponent) ; Svoboda, Pavel (oponent)
V této práci jsou prezentovány výsledky měření detailních magnetických a dielektrických vlastností vysoce kvalitních monokrystalických vzorků magnetitu (Fe3O4) ve slabém magnetickém a elektrickém poli. Tato měření mohou odhalit detaily fázových přechodů a jiných jevů, které ještě nejsou uspokojivě popsány. Soustředili jsme se nejen na tzv. Verweyův přechod - známý fázový přechod nastávající při teplotě kolem 120 K ve stechiometrických vzorcích - ale také jsme prozkoumali a popsali nové relaxační jevy v magnetitu za nízkých teplot. Také jsme zjistili výjimečnou citlivost nízkoteplotních vlastností na kvalitě, stechiometrii a homogenitě vzorku. Výsledky prezentované v této práci byly naměřeny na citlivém nekomerčním skvidovém magnetometru a doplněny čtyřbodovou dielektrickou spektroskopií a měřením stejnosměrné vodivosti.
Metodika řádného způsobu uložení hnoje na zemědělské půdě
Svoboda, Pavel ; Wollnerová, Jana
Předložená metodika popisuje ucelený návod na správné uložení hnoje na zemědělské půdě před jeho použitím. Publikace uvádí praktický postup při uložení hnoje na zemědělské půdě od výběru vhodného místa pro složiště přes průběžné ošetřování uloženého hnoje až po agrotechnická opatření, které je vhodné uplatnit v místě složiště po rozmetání hnoje na pole. V metodice jsou uvedeny i legislativní podmínky pro uložení hnoje na zemědělské půdě. Jsou přehledně popsána všechna opatření, která mají za cíl zachování kvality uloženého hnoje a omezení rizika znečištění okolního prostředí, zejména povrchových a podzemních vod. Zvláštní pozornost je věnována opatřením k uložení hnoje ve zranitelných oblastech stanovených v rámci akčního programu nitrátové směrnice. Při výběru vhodného místa k uložení hnoje jsou v metodice k dispozici podrobné návody, a to s využitím údajů z registru půdy (LPIS) na Portálu farmáře. Dále je uveden i vzor potřebného havarijního plánu, popřípadě jeho doplňku.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Program shovívavosti v evropském a českém kartelovém právu
Tučková, Zuzana ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce) ; Tichý, Luboš (oponent)
Závěr Program shovívavosti je jednoznačně nenahraditelným nástrojem soutěžních úřadů v boji s kartely. Důkazem jeho úspěšnosti je podle odborníků narůstající počet rozhodnutí Komise, která přijala v kartelových věcech.1 V období 2000 - 2010 bylo takových rozhodnutí zatím 63, což oproti devadesátým letům předchozího století představuje trojnásobný nárůst.2 Tato práce poukázala na nejdůležitější stavební kameny programu a prvky právního řádu v němž je upraven, které motivují žadatele o leniency k sebeobvinění. Optimální program shovívavosti musí být dostatečně velkorysý k prvnímu žadateli a také být předvídatelný a transparentní, jak jen to bude možné, aby žadateli zajistil dostatečnou právní jistotu. Soutěžní úřady pak musí být nadány dostatečnými vyšetřovacími pravomocemi, aby hrozba z odhalení kartelů byla dostatečně vysoká a musí mít možnost ukládat za protisoutěžní jednání sankce, které budou pro kartelisty odstrašující. Vývoj, kterým program shovívavosti na území EU i ČR prošel, jednoznačně směřoval k naplnění těchto požadavků a je možné říct, že současné verze programu představují účinné a atraktivní podněty pro kartelisty k nahlášení zakázané dohody. Nejedná se však určitě o verze konečné. Jak jsem naznačila výše, na efektivitě leniency je třeba dále pracovat. Především je pak potřeba vyřešit úpravu...
Následné žaloby a vymáhání kartelového práva
Tesařík, Pavel ; Tichý, Luboš (vedoucí práce) ; Svoboda, Pavel (oponent)
Závěr Již na začátku této práce jsem ohledně soukromoprávního vymáhání škody naznačil, že je to problematika obtížná a jen těžko se tento druh vymáhání uplatňuje v praxi. Žalobce si nikdy úplně přesně nemůže být jist, jestli bude úspěšný se svým nárokem. V jednotlivých částech této práce jsem pak popisoval jednotlivá úskalí, která čekají na poškozeného, pokud bude chtít podat následnou žalobu. Jednalo se tedy o případ, kdy je pozice poškozeného jednodušší, protože existuje konečné rozhodnutí správního orgánu deklarující porušení soutěžního práva. Nezabýval jsem se žalobami samostatnými, kde musí žalobce kromě jiného poskytnout soudu dostatečné důkazy o tom, že konkrétní žalovaný porušil soutěžní pravidla. To je samozřejmě obzvlášť náročné, když ve většině případů vůbec nemusí subjekt vědět, že byl poškozen nebo že je stále poškozován. U následných žalob tomu tak není. Tady existuje jednoznačné rozhodnutí soutěžního orgánu. Měl by ale poškozený jásat a běžet s žalobou k soudu? Má práce dokazuje to, že by jeho optimismus neměl být přehnaný. I já jsem při výběru tématu této práce předpokládal a chtěl dokázat, že soukromoprávnímu vymáhání škody v řízeních po rozhodnutí soutěžního orgánu skoro nic nebrání, že je jen otázkou času, kdy se prosadí. Podrobnější studium a psaní této práce mě ale spíše přesvědčilo o...
Aktivní legitimace neprivilegovaných žalobců k podání žaloby na neplatnost
Moravcová, Eva ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce) ; Král, Richard (oponent)
Evropská unie, tak jako každý jiný vyspělý právní systém, disponuje kontrolními mechanismy pro přezkum legality opatření přijímaných jejími orgány. Existuje několik způsobů, kterými lze přímo či nepřímo napadnout legalitu právních norem EU (žaloba na neplatnost, předběžná otázka, námitka protiprávnosti, žaloba na náhradu škody), ale klíčovou roli mezi nimi hraje žaloba na neplatnost podle článku 263 Smlouvy o fungování Evropské unie (ex čl. 230 SES). Hlavním předmětem předkládané diplomové práce je prozkoumat podmínky aktivní legitimace, které musí fyzická či právnická osoba splnit, aby mohla napadnout žalobou na neplatnost právní akt EU na základě čl. 263 SFEU (ex čl. 230 SES). Vzhledem k tomu, že žaloba na neplatnost představuje klíčový prvek soudní ochrany jednotlivců proti právním aktům, které bezprostředně porušují jejich práva, je nezbytné, aby podmínky, které jednotlivec musí splnit při jejím podání, byly natolik široce a jasně formulovány, aby byla tato soudní ochrana dostatečně účinná. Tato práce si klade za cíl zjistit, zda tomu tak je, zejména s ohledem na změnu znění předmětného článku tzv. Lisabonskou smlouvou, platnou od 1. prosince 2009. Důraz je v práci kladen na judikaturu Soudního dvora EU a její vývoj, neboť při výkladu podmínek aktivní legitimace jednotlivce hraje naprosto...
Obecné a individuální výjimky při poskytování státních podpor podle evropského práva
Štěpánková, Zuzana ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Václav (oponent)
Obecné a individuální výjimky při poskytování státních podpor podle evropského práva Tato diplomová práce pojednává o evropské právní úpravě poskytování státních podpor členskými státy. Vzhledem k tomu, že mohou státní podpory za určitých okolností ovlivnit, a také značně narušit, hospodářskou soutěž, která probíhá jak mezi soutěžiteli v rámci určitého členského státu, tak v rámci celého společného trhu EU, stanoví čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské Unie (SFEU) obecný zákaz jejich poskytování členskými státy. Státní podporu definuje jako finanční podporu v jakékoli formě (dotace, úvěr za zvýhodněných podmínek, daňové úlevy, úroková subvence atd.), která je vyplácena ze státních prostředků (výraz "stát" je zde pojímán v širším smyslu, je jím myšlena nejen ústřední oblast státní správy, ale též celá oblast samosprávy), která zvýhodňuje určité podniky nebo ekonomická odvětví a narušuje, či je způsobilá narušit hospodářskou soutěž a nepříznivě ovlivnit obchod mezi členskými státy (situaci na společném trhu). Samozřejmě, že z takového obecného zákazu musí existovat výjimky. Tyto výjimky jsou upravené v čl. 107 odst. 2 SFEU (obecné výjimky) a odst. 3 TFEU (individuální výjimky). Obecné výjimky existují celkem tři: zaprvé se jedná o podpory sociální povahy poskytované individuálním spotřebitelům...
Zahraniční a bezpečnostní politika EU s ohledem na Lisabonskou smlouvu
Vyšinková, Jindra ; Scheu, Harald Christian (vedoucí práce) ; Svoboda, Pavel (oponent)
ZAHRANIČNÍ A BEZPEČNOSTNÍ POLITIKA EU S OHLEDEM NA LISABONSKOU SMLOUVU Společná zahraniční a bezpečnostní politika je důležitou součástí evropského integračního procesu. Jedná se o specifickou oblast činnosti EU, která byla vytvořena Maastrichtskou smlouvou jako druhý pilíř EU. Unii je neustále vyčítán nedostatek koherence jejích vnějších akcí a zároveň je nucena čelit na mezinárodním poli novým výzvám. Cílem této práce je podat přehled o oblasti SZBP s důrazem na změny, které byly představeny Lisabonskou smlouvou. Pozornost bude věnována především několika základním otázkám. První otázka se týká vývoje oblasti SZBP a její předchůdkyně - evropské politické spolupráce. Historické ohlédnutí pomůže lépe pochopit úskalí, kterými si musela oblast zahraniční a bezpečnostní politiky projít od prvních prvopočátků až do dnešní doby. Druhá otázka se týká nově explicitně přiznané právní subjektivity Unie a důsledkům, které s sebou toto její zakotvení přináší včetně popsání sporné situace, která ohledně právní subjektivity Unie existovala před Lisabonskou smlouvou. Hlavní pozornost bude věnována otázkám institucionální struktury v oblasti SZBP a jejím specifikům, zejména s ohledem na inovovanou funkci Vysokého představitele pro zahraniční věci a bezpečnostní politiku a nově vzniklou Evropskou službu pro vnější činnost....
Dominantní postavení a jeho zneužití v českém a komunitárním právu
Vavříček, Vladimír ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Šmejkal, Václav (oponent)
Tato rigorózní práce zpracovává téma dominantního postavení a jeho zneužití v českém a komunitárním právu, a to na komparativní bázi. Analyzuje a komentuje novou, relevantní judikaturu a přibližuje reformu soutěžního práva na poli čl. 102 SFEU. V zájmu komplexního nastínění popisované problematiky stručně pojednává o konceptech hospodářského postavení, ekonomické závislosti, resp. významné tržní síly a jejich zneužívání a seznamuje také s konceptem monopolního postavení a jeho zneužití v antitrustovém právu Spojených států amerických.
The UN Security Council Measures in the Fight against Terrorism from the Perspective of the European Human Rights Protection
Nagy, Peter ; Scheu, Harald Christian (vedoucí práce) ; Svoboda, Pavel (oponent)
V predkladanej rigoróznej práci sa autor venuje protiteroristickým opatreniam Rady bezpečnosti Organizácie spojených národov z hľadiska ochrany ľudských práv garantovaných v systéme práva Európskej únie. Skúmané opatrenia sú zamerané na zmrazenie finančných a hospodárskych zdrojov patriacich fyzickým a právnickým osobám alebo iným zoskupeniam, ktoré sa podieľajú na páchaní teroristických činov alebo sú z uvedenej činnosti podozrivé. Uvedené opatrenia predstavujú jeden z globálnych nástrojov boja proti medzinárodnému terorizmu. Za účelom zasadenia problematiky do kontextu sa autor najprv venuje definícii pojmu terorizmus. Následne analyzuje postavenie Rady bezpečnosti OSN s dôrazom na záväznosť jej rezolúcií prijímaných podľa kapitoly VII Charty OSN a na možnosť preskúmavania týchto aktov. Autor tiež predstaví fungovanie sankčných režimov založených rezolúciami Rady bezpečnosti OSN č. 1267 (1999), resp. 1373 (2001) v orgánoch OSN, ako aj v Európskej únii, pričom sa zaoberá aj právnym základom pre prijímanie právnych aktov európskeho práva na implementáciu skúmaných sankčných opatrení. Následne uvedie spôsob zabezpečenia ochrany ľudských práv a slobôd v európskom práve (pred vstupom Lisabonskej zmluvy do platnosti) prostredníctvom kreatívneho užívania všeobecných zásad ako prameňa primárneho práva....
The EU State aid reform; The implementation of the State aid action plan
Jakubová, Jana ; Šmejkal, Václav (oponent) ; Svoboda, Pavel (oponent)
Reforma konceptu štátnej pomoci v EÚ Implementácia Akčného programu štátnej pomoci Práca sa skladá z troch častí. Prvá časť definuje štátnu pomoc podľa článku 107 ods. 1 Zmluvy o fungovaní Európskej únie. V tejto súvislosti, nasledujúce termíny sú objasnené na základe rozhodovacej praxe súdov EÚ: "štátne prostriedky", za akých okolností je pomoc "pripísateľná členskému štátu", čo je "podnik", čo je možné pokladať za "výhodu" a akých okolností môže pomoc "narúšať hospodársku súťaž alebo hroziť narušením hospodárskej súťaže". a mať "vplyv na obchod medzi členskými štátmi". Následne, ustanovenie článku 107 ods. 2 a ods. 3 ZFEÚ je objasnené a rozdiel medzi štátnou pomocou zlučiteľnou per se so ZFEÚ a štátnou pomocou, o ktorej zlučiteľnosti so ZFEÚ môže rozhodnúť Komisia, je bližšie ozrejmený. V druhej časti sa najprv venujem princípom, na ktorých je Akčný plán založený. Diskusia je zameraná na úlohu "vylepšeného ekonomického prístupu" vo všeobecnosti a špecificky na význam "stimulačného účinku pomoci", "proporcionality pomoci", "zlyhania trhu" pri posudzovaní zlučiteľnosti štátnej pomoci. V tomto kontexte je podčiarknutá dôležitosť metódy "balansovania účinkov pomoci". Rovnako, je vysvetlené, ako je táto metóda inkorporovaná do opatrení soft law. Nato sú rozobraté ciele Akčného plánu. Následne je tento...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 330 záznamů.   začátekpředchozí176 - 185dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
55 SVOBODA, Pavel
116 SVOBODA, Petr
1 Svoboda, P.
1 Svoboda, Patrik
10 Svoboda, Peter
116 Svoboda, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.