Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj elektronického parkovacího systému
Šmíd, Josef ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem elektronického parkovacího systému, který má sloužit k navigaci řidičů na nejbližší volná místa, pomocí Arduino platformy. Úvodní část se zabývá přehledem současného stavu poznání. Rešeržní část pak obsahuje přehled základních Arduino desek a dalších modulů a senzorů vybraných pro koncepční řešení zařízení. Konstrukční část se poté věnuje návrhu krytu, podle zvolených komponent, a následné realizaci celého zařízení, včetně sestavení programu, pro testování v reálných podmínkách. Výsledky z testování jsou nakonec vyhodnoceny a shrnuty v závěrečné diskuzi.
Design of DH bike fork with magnetorheological damper
Salva, Matúš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
When mountain biking over rough terrain, comfort and sufficient wheel pressure are often the limiting factors. That's why there is an effort to innovate suspension and develop dampers that provide better damping characteristics. The usage of semi-active suspension is one way to achieve the desired improvement over the currently used passive systems. In this work, the aim was to develop a magnetorheological damper that is suitable for implementation in commonly available mountain bike forks and whose damping characteristics allow the use of the Skyhook algorithm. A functional model of an MR damper with a stroke of 240 mm and an outer diameter of 29.5 mm, whose dynamic range is 9.5 at a piston velocity of 0.25 ms-1 and a time response of 17 ms, was developed. The magnetic circuit of the manufactured functional pattern is of 11SMn30. The damper served to verify the functionality of the concept and at the same time its damping characteristics were experimentally verified and compared with the predicted values. Due to the combination of numerical and analytical model, a very good agreement between prediction and experiment was achieved. Hence, an MR damper with a magnetic circuit made of Hiperco/Vacoflux 50 material was subsequently designed with a predicted dynamic range of 9.5 and a time response of less than 10 ms. The resulting total weight of the design is 0.68 kg. This design fully satisfies all requirements. When used in combination with semi-active control using the Skyhook algorithm, it is predicted to improve ride comfort by 28 %. The potential to use the proposed MR damper is with the increasingly widespread electric bicycles mainly due to the higher weight in conjunction. At the same time, however, the possibility of using it on a regular bicycle is not excluded. Semi-active suspension is a new and not yet widely used technology in cycling and has the potential to reach a new range of consumers. Considering all the advantages and disadvantages, it can be concluded that the proposed MR shock absorber allows to improve the rideability of mountain bikes both in terms of ride comfort, wheel traction or in the form of reduced energy expenditure during pedalling due to energy absorption by the suspension.
Řešení elektronického řazení pro převodovku COMEX
Crhová, Hana ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je návrh řazení vozidla pro tělesně postižené, s důrazem na jednoduchost řazení převodových stupňů. V první části práce je provedeno srovnání vozidla Elbee s ostatními vozidly dané kategorie. V další části je uvedeno rozdělení převodovek dle typu řazení převodových stupňů a porovnání jejich vlastností. Poslední část se věnuje výběru nejvhodnější převodovky a konstrukci přídavného mechanismu zajišťujícího správnou funkci převodové soustavy.
Návrh pístní skupiny rychlého magnetoreologického tlumiče s využitím technologie selective laser melting
Vítek, Petr ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem magnetického obvodu Magnetoreologických (MR) tlumičů s krátkou časovou odezvou. Pro dosažení krátké časové odezvy bylo zvoleno tvarového přístupu, kdy geometrie magnetického obvodu byla volena tak, aby významně eliminovala vznik vířivých proudů. Vliv struktur na magnetické vlastnosti byl nejprve zkoumán na jednodušším toroidním jádře a poté byl optimalizaci podroben magnetický obvod samotného MR tlumiče. Optimalizace geometrie byla prováděna pomocí konečnoprvkových simulací. Výsledná geometrie byla vyrobena pomocí technologie Selective laser melting (SLM) z čistého železa. Dále byl zkompletován MR tlumič a byly změřeny jeho vlastnosti na vzduchu i s MR kapalinou, které byly následně srovnány s dříve vyvinutými rychlými MR tlumiči. Bylo zjištěno, že nově navržený magnetický obvod dosahuje obdobné časové odezvy jako všechny ostatní srovnávané rychlé MR tlumiče a dosahuje vyššího dynamického rozsahu než většina srovnávaných variant. U navrženého magnetického obvodu se navíc podařilo významně zredukovat jeho hmotnost.
Optimalizace regulačního algoritmu MR tlumiče
Strecker, Zbyněk ; Kotaba, Ondřej (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Šindelář, Martin (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím magnetoreologického tlumiče v semiaktivním závěsu kola automobilu. Semiaktivní řízení závěsu může vylepšit jízdní komfort resp. bezpečnost jízdy na úroveň, která je s běžným pasivním nastavením nedosažitelná. Magnetoreologický tlumič má ale vlastnosti, které limitují oblast využití MR tlumiče. Mezi tyto parametry patří zejména časová odezva regulátoru s tlumičem a omezený regulační rozsah MR tlumiče. Bylo zjištěno, že zejména délka časové odezvy MR tlumiče má zásadní vliv na efektivitu semiaktivních algoritmů. Současné MR tlumiče s regulátory nejsou schopny efektivně pracovat v závěsech se semiaktivními algoritmy zvyšujícími bezpečnost jízdy. Pro využití MR tlumičů v semiaktivních závěsech tohoto typu je třeba snížit časovou odezvu. Pro snížení časové odezvy MR tlumiče byl navržen a ověřen princip proudového regulátoru a byly navrženy konstrukční změny potlačující vznik vířivých proudů v magnetickém obvodu MR tlumiče. Výsledky této práce by měly přispět ke kvalitnějšímu návrhu semiaktivních systémů odpružení s MR tlumiči.
Sedimentace MR kapaliny při startu nového vesmírného nosiče
Berka, Pavel ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Práce se zabývá experimentálním zjištěním míry sedimentace magnetoreologické (MR) kapaliny, vystavené účinkům zrychlení 1-6 G, čímž je simulováno přetížení při startu vesmírného nosiče. Cílem práce je poskytnout nové poznatky o sedimentaci MR kapalin. V práci je popsán kompletní experiment akcelerované i dlouhodobé sedimentace, včetně nově vyvinuté metody hodnocení míry sedimentace MR kapalin a měřícího zařízení zkonstruovaného pro tuto metodu. Výsledky této práce budou použity při vývoji nového tlumícího systému uložení ná-kladu ve vesmírných nosičích ESA.
Konstrukce lineárních hodin řízených pomocí Arduino Uno
Hladík, Ondřej ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a realizovat funkční vzorek lineárních hodin s analogovou stupnicí pomocí 3D tisku. Nejdříve je řešeno konstrukční uspořádání dostupných zařízení a výběr použitelných elektronických komponent na základě požadovaných parametrů. Dále práce obsahuje konstrukční řešení tištěných dílů, kde je lineární pohybový mechanismus realizován jako ozubený hřeben a pastorek a posuv je řešen pomocí kluzného lineárního vedení. V práci je zahrnuto schéma zapojení použitých elektronických dílů. O řízení hodin se stará deska Arduino Uno, pro kterou byl vytvořen program dle požadovaných vlastností. V závěru byla ověřena funkčnost na vytvořeném vzorku. K práci jsou přiloženy výkresy sestavení a hlavních dílů a kompletní program.
Mechanická konstrukce elektromagnetických ventilů v automobilové oblasti
Sušovský, Martin ; Novák, Petr (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce přináší komplexní pohled na elektromagnetické ventily v osobních automobilech. Poskytuje bližší informace o jejich funkcích a činnostech v rámci důležitých částí automobilů. Práce je zaměřená především na užití elektromagnetických ventilů ve vstřikovacích systémech, jako je např. vysokotlaký common-rail systém od firmy BOSH u dieselových motorů. Hlavní část práce se pak soustředí na možné technické řešení vedoucí k získání rychlejší časové odezvy, a tím i zlepšení výkonu ventilu.
Návrh konstrukce zadního nárazníku osobního vozidla
Tomeš, Jan ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší problematiky nárazníků osobních automobilů. Soustředí se především na nárazové testy RCAR a v současnosti používané konstrukce nárazníků osobních vozidel. Na základě poznatků z rešerše je navrhován koncept zadního nárazníku k designové studii vozu firmy Swell.
Konstrukce vodního chlazení MR spojky
Musil, Marek ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou vodního chlazení pro magnetoreologickou spojku. Problém chlazení MR spojky byl řešen návrhem několika variant, ze kterých byla nakonec vybrána ta nejlepší. Byl vytvořen model a následně vyrobeno vodního chlazení, které se upevnilo na stator MR spojky. Chlazení kompletně obklopuje tělo spojky a tím dosahuje vysokého přenosu tepla mezi chladícím a chlazeným systémem. Návrh byl vytvářen s ohledem na dobrou složitelnost, takže jeho použití není složité.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.