Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 323 záznamů.  začátekpředchozí162 - 171dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kooperativní učení ve výuce cizího jazyka
Zíková, Johana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato práce je zaměřena kooperativní učení ve výuce cizího jazyka. Přináší poznatky o kooperativním učení, o metodách didaktiky cizího jazyka a jejich vhodnosti pro využití kooperativního učení. Zabývá se také novinkami, které se v kooperativním učení ve výuce cizího jazyka objevují. Výzkum, který je součástí této práce, byl kvalitativní a doplněn byl kvantitativním. Cílem výzkumu bylo porozumět pohledu hlavního aktéra čili učitele na kooperativní učení ve výuce cizího jazyka. Výstupem je zjištění postoje učitelů ke kooperativnímu učení ve výuce cizího jazyka a jejich přístup k začleňování tohoto konkrétního způsobu výuky. Klíčová slova: kooperativní učení, výuka cizího jazyka, výhody kooperativního učení ve výuce cizího jazyka, úskalí kooperativního učení ve výuce cizího jazyka
Žák 1. třídy a jeho adaptace v sociální oblasti z pohledu rodičů a učitelů 1. tříd ZŠ
Součková, Jaroslava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou adaptace žáků 1. třídy ZŠ na školní prostředí v sociální oblasti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na proces adaptace žáka na školní prostředí, objasňuje pojem socializace, analyzuje školní zralost, připravenost a podmínky školního vzdělávání. Praktická část je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření. Metoda dotazníku, rozhovoru a pozorování poskytuje zjištěná data k problematice adaptace žáka 1. třídy ZŠ v sociální oblasti a analyzuje přístup a postoj rodičů a učitelů 1. tříd základní školy k adaptaci žáků na školní prostředí v sociální oblasti Cílem diplomové práce je analyzování názoru na uvedenou problematiku ze strany rodičů a učitelů 1. tříd základní školy.
Zpětná vazba ve vzdělávacím procesu
Babejová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce Zpětná vazba ve vzdělávacím procesu pojednává o formativní zpětné vazbě, jejímž cílem je sdělit žákovi takové informace, které pozitivně ovlivní jeho pokrok, ve chvíli, kdy k němu může dojít. Jedná se tedy o průběžnou a neustále probíhající činnost pedagoga, který monitoruje výsledky i průběh činností žáků tak, aby jim mohl pomoci dosáhnout cíle a celkově formovat jejich osobnost. První část diplomové práce se věnuje vymezení pojmu zpětná vazba v kontextu pedagogické komunikace. Jsou zde shrnuty funkce, cíle zpětné vazby a různé typologie, s kterými se ve vzdělávacím procesu můžeme setkat. Pozornost je dále věnována problematice práce s chybou, vzdělávacím cílům, vztahu zpětné vazby k hodnocení a úloze formativního hodnocení ve vzdělávacím procesu, jehož podstatou je právě zpětná vazba. Část textu je dále věnována i doporučením, jak se zpětnou vazbou pracovat, čemu se vyvarovat tak, aby její účinnost byla co největší. Druhá část, empirická, se zabývá šetřením způsobů práce celkem deseti učitelek prvního stupně ZŠ se zpětnou vazbou. V podobě případové studie sleduje, jak učitelé ke zpětné vazbě přistupují, jaké podoby a postupy používají a čeho jejím prostřednictvím chtějí dosáhnout.
Kontroverzní témata jako součást výuky na prvním stupni ZŠ
Radecká, Lenka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá probíráním kontroverzních témat či problémů v rámci výuky na prvním stupni základních škol. Hlavními cíli této práce je zjistit, proč je vhodné začleňovat tato témata do výuky, jestli je vůbec možné zabývat se jimi i s dětmi mladšího školního věku a jak taková témata lze v rámci výuky probírat. Teoretická část práce začíná vymezením pojmu kontroverzní téma (KT), dále se věnuje vývojovým předpokladům dětí pro zabývání se jimi, souvislostí KT s výchovou k občanství a s globálním rozvojovým vzděláním a metodám, kterými lze KT probírat. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem bylo v rámci empirické části zkoumáno, zda učitelé do výuky začleňují KT, proč a jakým způsobem. klíčová slova: kontroverzní téma / problém, globální problém, aktuální problém, průřezová témata, primární vzdělávání, výchova k občanství, globální rozvojové vzdělávání, Filosofie pro děti
Práce začínajících učitelů s učebnicemi
Pravdová, Jana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, jakým způsobem pracují začínající učitelé 1. stupně základních škol s učebnicovými materiály určenými pro výukovou oblast Člověk a jeho svět. Diplomová práce je členěna na dvě základní části. Na teoretickou část, která pojednává o typologii učitelů, definuje pojem začínající učitel a problémy, se kterými se začínající učitelé potýkají. Nosnou část teorie tvoří poznatky týkající se učebnicových materiálů a učebnice, její funkce, struktury, role, styly užívání učitelem a mírou závislosti učitele na učebnici. Práce také mapuje proces udělení schvalovací doložky. Praktická část je založena na výsledcích dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem je zjistit, jak začínající učitelé prvního stupně základních škol využívají učebnicové materiály při plánování a přípravě výuky, jak často učebnicové materiály využívají ve výuce a zda vytváří vlastní výukové materiály. Klíčová slova: začínající učitel, učebnice, učebnicové materiály,
Individualizace v hodinách prvouky na 1.stupni ZŠ
Procházková, Hana ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce má teoreticko-empirický charakter s těžištěm v empirické části. Východiskem pro řešení je aktuální požadavek na kompetentnost učitele primární skupiny pracovat s diferenciovanou skupinou žáků, zohledňovat rozdílné vzdělávací potřeby v rámci plánování, realizace i reflexe vyučování. Cílem práce je zjistit, zda a jakým způsobem naplňují učitelé primární školy tento požadavek v hodinách prvouky. Popsat a zhodnotit naplňování tohoto požadavku při realizaci konkrétního tematického celku u několika učitelů. Pro naplnění cílů jsou využity metody obsahové analýzy, dotazování a přímého pozorování výuky. Klíčová slova Individualizace, diferenciace, prvouka, učitel primární školy, plánování vyučování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Téma transcendence ve vzdělávacím programu pro 1. stupeň základní školy a jeho pojetí ve vybraných učebnicích
Sobotková, Ludmila ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání zahrnuta témata související s transcendencí a zda se tato témata objevují v učebnicích pro první stupeň ZŠ. Dalším cílem je navrhnout doporučení pro pedagogy, jak rozvíjet transcendenci u žáků primární školy. Práce se zaměřuje na rozvoj vertikálního směru transcendence. Teoretická část se zabývá významem pojmu transcendence. Dále je zde analyzován Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Ve výzkumné části práce je popsána příprava a realizace analýzy učebnic a dále prezentace a interpretace takto získaných dat. Tato část, je doplněna přípravou a realizací interview s dětmi mladšího školního věku. Realizovaná interview byla zaměřena na sledování zájmu respondentů o témata související s vertikálním směrem přesahu. V závěru práce jsou uvedena konkrétní doporučení pro rozvoj vertikální transcendence u dětí primární školy. Výzkumem byly zjištěny velké rozdíly ve zpracování tematiky vertikální transcendence. V některých učebnicích jsou tato témata zpracována kvalitně, v jiných se neobjevují třeba vůbec. Respondenti, kteří se účastnili doplňujících interview, projevili zájem o témata související s vertikální transcendencí. KLÍČOVÁ SLOVA Rámcový vzdělávací program, transcendence, vertikální...
Úloha asistenta pedagoga při podpoře žáků s překážkami v učení
Šimková, Eliška ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat úlohu asistenta pedagoga při podpoře žáků s překážkami v učení na prvním stupni základní školy. V teoretické části se zaměřuji na legislativní ukotvení pozice asistenta pedagoga, na stanovení povinností a náplni práce, na finanční stránku problematiky, na metodickou podporu, která je asistentům poskytována ať už od vedení škol nebo od patřičných organizací, na podporu učitelů a zjištěné výhody, které role asistenta pedagoga přináší. Vše stavím do kontrastu se školským systémem ve Velké Británii, konkrétně jak pojímají pozici asistenta pedagoga tamní orgány. Empirická část zkoumá spolupráci asistenta pedagoga a učitele za použití metod hloubkového rozhovoru s asistenty a pozorování jejich práce ve výuce. Výsledkem práce je přinesení důkazů o důležitosti práce asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu a jeho pomoci a podpoře učitele. KLÍČOVÁ SLOVA Asistent pedagoga, učitel, spolupráce, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podmínky pro asistenta pedagoga v ČR a Velké Británii
Partnerství a klientský přístup ve spolupráci rodiny a školy
Laudátová, Jana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce mapuje různé přístupy školy a rodiny v jejich vzájemné spolupráci. Teoretická část se zabývá vymezováním partnerství a klientského přístupu školy a rodiny. Popisuje různé druhy spoluprací mezi rodinou, školou a veřejností. Jedna kapitola práce je zaměřena na specifickou spolupráci- tutoriální systém. Druhá část práce se věnuje praktickému výzkumu. Výzkum je zaměřen na konkrétní spolupráci školy a rodiny v rámci prvního stupně základní školy, na tutoriální systém. Výzkum je veden formou rozhovorů. KLÍČOVÁ SLOVA spolupráce, partnerství, tutoriální systém, klientský přístup, rodina
Diferenciace a individualizace výuky na 1. stupni ZŠ
Tomešová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce reaguje na situaci současné školské praxe, kdy je na učitele kladen požadavek diferencovat a individualizovat výuku v heterogenních třídách. Mnozí učitelé k tomu nicméně nejsou dostatečně připraveni a relevantní odborné literatury včetně metodik, které by jim v praxi pomohly, je velmi málo. Cílem práce je proto shrnout nejnovější poznatky z této oblasti včetně konkrétních strategií a pokusit se navrhnout možný postup, kterého by se učitelé mohli při diferenciaci výuky držet. V teoretické části jsou shrnuty již známé poznatky z této oblasti z české i zahraniční litera- tury. Empirický kvalitativní výzkum je orientován na zjištění způsobu diferenciace dvou vybraných fakultních učitelů, kteří jsou významným profesním modelem pro studenty - budoucí učitele. Použitými výzkumnými metodami jsou zejména hloubkové rozhovory s učiteli a analýza pozorování resp. videonahrávek jejich výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 323 záznamů.   začátekpředchozí162 - 171dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 STARÁ, Jitka
2 Stara, Jiří
1 Stara, Josef
8 Stará, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.