Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Personálně-pychologická diagnostika dotazníkem typologie osobnosti GPOP
Sněhotová, Jiřina ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce nabízí možnosti a limity využití Dotazníku typologie osobnosti GPOP (Golden Profiler of Personality) v kontextu personální psychologie. Pozornost je věnována obecným metodologickým zásadám využívání psychodiagnostických nástrojů, jejich přínosu pro personální praxi se zaměřením na výběr pracovníků a diskusi o zvýšení efektivity výběrového procesu psychicky méně náročných a zodpovědných pozic. Teoretická část se zabývá převážně metodou GPOP, která ve svém základu vychází z Jungovy teorie o psychologických typech, jež podnítila také vývoj dotazníku MBTI (Myers-Briggs Type Indicator), a také z pěti-faktorové teorie osobnosti. Spojením dvou naprosto rozdíl-ných přístupů vzniká nástroj, schopný interpretovat na jedné straně jedinečnost osobnosti a na straně druhé její podobnost určitému typu. V praktické části jsou analyzovány a hodnoceny psychometrické charakte-ristiky dotazníku, získané u výběru 524 respondentů. Reliabilita globálních škál je odhadována Cronbachovým alfa intervalem 0,8 - 0,9. Analýza korelací a explorační faktorová analýza zřetelně podporují předpokládaný konstrukt GPOP. Normy byly sestaveny pro vymezenou populaci a prezentovaná upozornění slouží při interpretaci výsledků.
Pracovní engagement v kontextu firemní kultury
Valuchová, Kateřina ; Šípová, Ivana (vedoucí práce) ; Sněhotová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá firemní kulturou a pracovním engagementem a klade si za cíl prozkoumat vztah mezi těmito dvěma koncepty z oblasti psychologie práce a organizace. V teoretické části je podrobně popsáno téma firemní kultury, souvislost s dalšími aspekty pracovního prostředí a možnosti jejího měření se zaměřením na Model konkurenčních hodnot (CVF). Další část představuje pracovní engagement, způsoby jeho měření, souvislost s pracovním chováním a další konsekvence. Empirická část předkládá kvantitativní výzkum, v rámci kterého byly sebrány odpovědi od 126 respondentů, kteří pocházeli z 10 různých firem. Účelem studie bylo zkoumání vztahu mezi firemní kulturou a engagementem na individuální úrovni. Ke zkoumání firemní kultury byla využita metoda Organizational Culture Assessment Instrument (OCAI) a k získání informací o míře engagementu byla využita škála Utrecht Work Engagement Scale (UWES). Hypotézy ověřovaly existenci vztahu mezi engagementem a jednotlivými typy firemní kultury a rozdílnost mezi mírou engagementu s ohledem na dominantní typ firemní kultury. Analýza výsledků probíhala kombinací analýzy rozptylu, Chí-kvadrát testu a korelací. Výsledky potvrdily signifikantní rozdíl mezi hodnotami engagementu v závislosti na typu firemní kultury. Dále byla nalezena pozitivní korelace mezi...
Účinné přesvědčovací techniky a faktory využívané propagandistickými a dezinformačními zdroji
Schubertová, Karolína ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Sněhotová, Jiřina (oponent)
V dnešní době se téma přesvědčování stává aktuálním v souvislosti s neustálým tokem informací, ze kterých je těžké vybrat ty pravdivé. Každý z nás poznává svět prostřednictvím jistých vzorců selektivního vnímání, které nám umožňují vidět svět na základě našich přesvědčení. Cílem mé práce je proto najít odpověď na některé otázky ohledně využívání persvaze v propagandistických a dezinformačních médiích a poskytnout přehled pro základní orientaci v této problematice. Například jaké jsou dnes způsoby, kterými se nám mocní snaží dostat do hlavy a co v jejich působení hraje klíčovou roli. Odpovědi na ně je třeba znát, abychom se dokázali pohybovat ve světě, kde se začíná "lež" označovat pojmem "alternativní pravda". Při psaní práce jsem čerpala z odborných publikací, článků a výzkumných studií. V literárně přehledové části se zaměřuji na úvod do problematiky, význam mé práce a definuji klíčové pojmy mé práce. Dále se zabývám procesem změny postoje, jeho modely a faktory intervenujícími v procesu přesvědčování na straně zdroje, zprávy i příjemce. Posledním tématem je propaganda a dezinformace a techniky, které užívá, a to i v prostředí internetu a nových médií. Návrh výzkumného projektu bude mít kvantitativní design. Navrhuji v něm českou verzi replikace korelačního výzkumu provedené Pennycookem a Randem...
Kariérní volby žen a mužů
Kříž, Jan ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Sněhotová, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje faktorům, které ovlivňují rozdílné kariérní volby mužů a žen, jenž mají za následek nerovnoměrné zastoupení pohlaví v některých oborech lidské činnosti. Práce si klade za cíl vytvořit přehled psychologických teorií, které vysvětlují motivaci, stojící za profesními volbami zástupců obou pohlaví, a vysvětlují, proč se tyto volby od sebe liší. Literárně přehledová část se ve své první části věnuje vymezení pojmů z oblasti gender studies, a dále pak vymezení pojmů z oblasti pracovní psychogie, tedy dvou oborů, s nimiž téma této práce úzce souvisí. V další části následuje pohled na pracovní trh v České republice, a též zahraniční pracovní trhy, skrze statistické údaje o zastoupení mužů a žen v konkrétních studijních a profesních oblastech. Gros práce tvoří výčet psychologických teorií, věnujících se vysvětlení motivace ke kariérním volbám v souvislosti s genderem. Ve druhé části práce je navržen výzkumný projekt, kvalitativní, polostrukturovaný rozhovor, jehož cílem je zmapovat tuto problematiku z pohledu samotných aktérů genderově netradiční kariérní volby, zjistit specifika subjektivního prožívání, a porovnat míru souladu introspektivního pozorování s existující literaturou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Personálně-pychologická diagnostika dotazníkem typologie osobnosti GPOP
Sněhotová, Jiřina ; Šípek, Jiří (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce nabízí možnosti a limity využití Dotazníku typologie osobnosti GPOP (Golden Profiler of Personality) v kontextu personální psychologie. Pozornost je věnována obecným metodologickým zásadám využívání psychodiagnostických nástrojů, jejich přínosu pro personální praxi se zaměřením na výběr pracovníků a diskusi o zvýšení efektivity výběrového procesu psychicky méně náročných a zodpovědných pozic. Teoretická část se zabývá převážně metodou GPOP, která ve svém základu vychází z Jungovy teorie o psychologických typech, jež podnítila také vývoj dotazníku MBTI (Myers-Briggs Type Indicator), a také z pěti-faktorové teorie osobnosti. Spojením dvou naprosto rozdíl-ných přístupů vzniká nástroj, schopný interpretovat na jedné straně jedinečnost osobnosti a na straně druhé její podobnost určitému typu. V praktické části jsou analyzovány a hodnoceny psychometrické charakte-ristiky dotazníku, získané u výběru 524 respondentů. Reliabilita globálních škál je odhadována Cronbachovým alfa intervalem 0,8 - 0,9. Analýza korelací a explorační faktorová analýza zřetelně podporují předpokládaný konstrukt GPOP. Normy byly sestaveny pro vymezenou populaci a prezentovaná upozornění slouží při interpretaci výsledků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.