Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Režim diabetika při hospitalizaci na chirurgickém oddělení v IKEM
Slavíková, Petra ; Bakusová, Tereza (vedoucí práce) ; Komínek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výzkumem při hospitalizaci tří diabetiků, kteří trpí diabetem II. typu, na klinice transplantační chirurgii v IKEM. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje anatomii, historii diabetu, diagnostiku, případné komplikace diabetu, možnou terapii, také edukaci diabetů a ošetřovatelskou péči o diabetika. Praktická část je zaměřena na samostatný výzkum režimu, kdy proběhlo sledování diabetiků po dobu dvou dnů hospitalizace. Cílem práce je zaměření se na přesný průběh hospitalizace u diabetiků. Cílem není kontrolovat správný průběh, ale jde spíše o to, jaký režim se dostává diabetikům právě na chirurgickém oddělení v IKEM. Hodnotí pravidelnost a množství podávání stravy, měření glykémie, aplikaci inzulinu a dodržování dietních opatření. Práce popisuje jednotlivou výživu mnou vybraných diabetiků, dále jsou zde uvedené přesně naměřené hodnoty glykémie a následně i množství aplikovaného inzulinu. Součástí je i závěrečné dotazování pacientů na dané otázky, které jsou úzce spjaty s režimem. Cílem rozhovoru bylo zjištění případných komplikací, kterými pacienti trpí. Klíčová slova: Diabetes Mellitus, glykémie, IKEM, ošetřovatelská péče
Současný a společenský tanec: odlišná taneční prostředí pohledem tanečníka a diváka
Slavíková, Petra ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku neverbální komunikace prostřednictvím tance z perspektivy taneční antropologie. Jejím cílem je zanalyzovat taneční prostředí současného a společenského tance z pohledu tanečníků a diváků. Snahou je vytyčit rozdíly ve způsobu komunikace mezi těmito druhy tance prostřednictvím tanečních performancí a sledovat, jak tanec funguje jako prostředek "řeči", na jaké úrovni komunikace probíhá a jaké významy a sdělení v tanečním projevu nachází publikum. Na fenomén tance v jeho přirozeném prostředí je nahlíženo sémioticky jako na řeč v určitém kontextu. Metoda terénního výzkumu těchto prostředí tance se opírá o zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory s tanečníky i diváky. Konkrétně je výzkum prováděn ve studiu Nová scéna - Lidé v pohybu v Praze, kde se vyučuje současný tanec, a v tanečním klubu Akcent Dobruška zaměřeném na společenský tanec. Klíčová slova: Antropologie tance, neverbální komunikace, současný tanec, společenský tanec, sémiotika, performance, publikum, význam.
Re-analýza pacientů se suspektním FAP onemocněním (familiární adenomatózní polypóza)
Slavíková, Petra ; Urbanová, Markéta (vedoucí práce) ; Václavíková, Radka (oponent)
Familiární adenomatózní polypóza (FAP) je dědičné autozomálně dominantní onemocnění způsobené zárodečnými mutacemi v tumor supresorovém genu APC. Projevuje se tvorbou stovek až tisíců kolorektálních adenomatózních polypů s vysokým rizikem malignizace v adenokarcinom tlustého střeva a/nebo konečníku. Cílem této práce je re-analyzovat soubor FAP suspektních probandů z let 1993-2004, u kterých se diagnózu v té době běžně používanými metodami molekulární diagnostiky nepodařilo potvrdit. Pomocí sekvenování nové generace (NGS) bylo na platformách Miseq a NextSeq (Illumina®) za využití NGS panelu CZECANCA verze 1.2 (Czech Cancer Panel for Clinical Application) osekvenováno celkem 78 vzorků DNA izolované z periferní krve probandů. Panel umožňuje vyšetřit exonové a exon-intronové oblasti 226 genů souvisejících s nádorovou predispozicí, přičemž nově zahrnuje také diagnosticky významnou oblast promotoru 1B genu APC. V rámci re-analýzy byla patogenní varianta v genu APC nalezena u 18 % pacientů, 11 % pacientů pak nese patogenní variantu v některém z dalších genů klinicky souvisejících s tvorbou kolorektálních polypů. Dalších 13 % probandů patří mezi nositele varianty s nejasným klinickým významem. NGS panel CZECANCA v.1.2 umožnil konfirmovat či přehodnotit suspektní diagnózu 22 probandů. Minimálně 5 variant...
Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity
Slavíková, Petra
Disertační práce s názvem Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity se zaměřuje na formální preprimární hudební vzdělávání, v rámci něhož je ovlivňován rozvoj dětských hudebnětvořivých schopností jejich pedagogy. Proto je na tuto problematiku nahlíženo dvojí perspektivou; perspektivou dětí předškolního věku a perspektivou preprimárních pedagogů. Teoretická část práce zařazuje dětskou hudební tvořivost do kontextu hudebního vzdělávání z hlediska historického mezinárodního a národního vývoje hudební výchovy předškolních dětí. Podobně se zabývá i souvislostmi v rovině výzkumu a představuje testy dětské hudební tvořivosti. Následovně vymezuje pojmy hudební tvořivost, dětská hudební tvořivost a pedagogická tvořivost ve vztahu k formálnímu předškolnímu vzdělávání. Na hudební a dětskou tvořivost nahlíží perspektivou vnitřních a vnějších vlivů. Podrobněji se následovně věnuje roli preprimárního pedagoga a jeho tvůrčímu pedagogickému působení v rozvoji dětských hudebnětvořivých schopností. Praktická část práce obsahuje popis provedeného výzkumného projektu. Jedna část výzkumu se věnuje hudebnětvořivému experimentálnímu vyučování dětí předškolního věku, jehož součástí bylo také testování autorským testem hudební tvořivosti a inspirovaným testem hudebnosti a doplnění rodinného...
Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity
Slavíková, Petra ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kološtová, Mariana (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Disertační práce s názvem Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity se zaměřuje na formální preprimární hudební vzdělávání, v rámci něhož je ovlivňován rozvoj dětských hudebnětvořivých schopností jejich pedagogy. Proto je na tuto problematiku nahlíženo dvojí perspektivou; perspektivou dětí předškolního věku a perspektivou preprimárních pedagogů. Teoretická část práce zařazuje dětskou hudební tvořivost do kontextu hudebního vzdělávání z hlediska historického mezinárodního a národního vývoje hudební výchovy předškolních dětí. Podobně se zabývá i souvislostmi v rovině výzkumu a představuje testy dětské hudební tvořivosti. Následovně vymezuje pojmy hudební tvořivost, dětská hudební tvořivost a pedagogická tvořivost ve vztahu k formálnímu předškolnímu vzdělávání. Na hudební a dětskou tvořivost nahlíží perspektivou vnitřních a vnějších vlivů. Podrobněji se následovně věnuje roli preprimárního pedagoga a jeho tvůrčímu pedagogickému působení v rozvoji dětských hudebnětvořivých schopností. Praktická část práce obsahuje popis provedeného výzkumného projektu. Jedna část výzkumu se věnuje hudebnětvořivému experimentálnímu vyučování dětí předškolního věku, jehož součástí bylo také testování autorským testem hudební tvořivosti a inspirovaným testem hudebnosti a doplnění rodinného...
Rozvoj dětské hudební tvořivosti v pěveckém kroužku na 1. stupni ZŠ
Kučerová, Blanka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozvojem hudební tvořivosti žáků pěveckého kroužku prvního stupně ZŠ. Věnuje se nejprve problematice obecné tvořivosti a jejímu významu a důležitosti pro život člověka. Dále podrobněji specifikuje téma tvořivého myšlení, od něhož odvozuje termín hudebně tvořivého myšlení. Neopomíjí nepostradatelnou roli učitele hudební výchovy, navrhuje systematický metodický postup a nabízí rovněž několik konkrétních typů cvičení vhodných k rozvoji hudební tvořivosti žáků. V rámci výzkumné části pak zkoumá a porovnává úroveň rozvoje tvořivých schopností žáků pěveckého kroužku prvního stupně ZŠ v Čerčanech (ve školním roce 2017/2018 a 2018/2019) v souvislosti s osvojovanými písněmi (jejich obsahy a hudebně výrazovými prostředky). Cílem práce bylo především potvrzení skutečnosti, že výuka s využitím hudebně tvořivých prvků má zásadní vliv na rozvoj hudebních schopností žáků - včetně schopností tvořivých.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 SLAVÍKOVÁ, Pavlína
10 SLAVÍKOVÁ, Petra
1 Slavíková, Pavla
7 Slavíková, Pavlína
1 Slavíková, Petra Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.