Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reinventing the blurry oval: Practitioner perceptions of deepfakes as a tool for anonymisation in documentary film and video journalism
Weatherald, Nathalie Alice ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Dokumentární film Welcome to Chechnya (Vítejte v Čečensku) z roku 2020 maskoval zdroje, které zobrazoval, pomocí "digitálních masek" podobných deepfake. Tato praxe se setkala s velkým ohlasem. Mnozí označili použití této technologie v daném žánru za převratné. Předkládaná kvalitativní studie zkoumá, jak dokumentaristé a videožurnalisté (tvůrci) vnímají přínosy a omezení používání deepfakes neboli syntetických médií s podporou umělé inteligence k anonymizaci zdrojů ve své práci, a to v kontextu teoretického chápání fotografického realismu a aplikované novinářské etiky. Diplomová práce prezentuje jeden rozhovor s vedoucím vizuálních efektů zkoumaného filmu Ryanem Laneym a osm polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci, kteří již dříve vizuálně maskovali zdroje. Na základě takto sesbíraných dat studie identifikuje čtyři klíčová témata názorů tvůrců na používání deepfakes jako nástroje pro anonymizaci. Přesněji dopady na vztahy mezi tvůrci a zdroji, praktické úvahy, estetické dopady syntetických médií a širší důsledky pro průmysl. Celkově odborníci z praxe zdůrazňovali omezení potenciálního využití deepfakes v tomto kontextu mnohem více než výhody.
Válečný fotožurnalismus a násilí ve světových fotožurnalistických soutěžích
Patzner, Dominik ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Diplomová práce zkoumá jak často a jakým způsobem jsou ve fotožurnalistických soutěžích oceňovány jevy jako válečné konflikty, násilí a jejich následky. Základem pro práci je hypotéza, že snímky zachycující takové negativní jevy soutěžím v některých jejich kategoriích dominují. V teoretické části jsou popsány základní východiska související s předmětem výzkumu - negativita jako zpravodajská hodnota a koncepce válečného rámce ve fotografii. Jako odpověď na vysokou míru negativního obsahu ve zpravodajství se vyvinuly přístupy mírové a solutions žurnalistiky, jež se nesoustředí pouze na negativní aspekty událostí a nabízí odlišnou žurnalistickou praxi. Vztah těchto přístupů k fotožurnalistice je také podrobněji popsán v teoretické části, stejně jako stručný přehled světových soutěžích a jejich vlivu na oblast novinářské fotografie. Výzkumná část se na základě teoretických poznatků - prostřednictvím obsahové a sémiotické analýzy - zabývá tím, jak často jsou popsané jevy oceňovány, co je na fotografiích zachycováno, jak se ocenění proměňovalo v čase a do jaké míry se mezi oceněnými snímky objevují i snímky zařaditelné do směru mírové nebo solutions žurnalistiky. Sémiotická analýza se dále takovým snímkům věnuje detailněji a popisuje jejich základní charakteristiky. V závěru jsou sumarizovány výsledky získané z...
Téma truchlení a vizuální tropy ve fotožurnalismu
Jarolímková, Zuzana ; Průchová Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Opakování témat v obrazech si všiml již v 19. století německý historik umění Aby Warburg, který pomocí formulí patosu upozorňuje na určité typy vyobrazení (gest) spojených s emocemi, které se opakují bez ohledu na kulturu. Ustálené obrazy, které reprezentují určité události či emoce pak definuje i Marianne Hirsch pod pojmem vizuální figury paměti. Ty demonstruje především na fotografiích z druhé světové války, které daný konflikt reprezentují a vytvářejí pro další generace způsob vzpomínání, takzvanou "post-paměť". Přestože dnes převládá fotografie nad malbou, stále jí je silně ovlivněna a autoři se mnohdy svou stylizací snaží napodobit slavná umělecká díla. Na neustále opakující se témata a stylizace ve fotografii poukázali svým výzkumem Marta Zarzycká a Martijn Kleppe, kteří zde pracují s pojmem vizuální tropy. Jejich použití v nás má vyvolat emoce, což odpovídá i obratu k afektu, který můžeme v posledních letech v médiích zaznamenat. Pokud budeme pozorně sledovat novinářské fotografie, zjistíme, že se tento trend projevuje i ve snímcích znázorňující truchlení a smutek, které jsou často zachyceny podobně jako na obrazech ve světových galeriích. Cílem práce tak bude poukázat na podobnost stylizace tematiky truchlení u novinářské fotografie a malířství spolu s jejich rozdílným vyobrazením u různých...
Kulturní význam grafiti a jeho obraz v médiích
Rufer, Jan ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem této práce je představit fenomén graffiti sérií fotografií, přiblížit subkulturu související s jejich tvorbou a zasadit ji do kontextu současného mediálního prostředí v České republice. Obsah praktické části vznikal ve spolupráci s českou writerskou crew CSR během několika různých akcí. V teoretické pasáži se věnuji stručnému představení historie, vývoje a proměn této subkultury u nás. Práce se skládá ze dvou segmentů - teoretického a praktického. Praktický je zpracován formou fotoknihy s názvem Umění pod rouškou noci. Jedná se o hlavní pilíř této bakalářské práce. Fotografie byly pořízeny digitálním i analogovým fotoaparátem v průběhu roku 2021 až začátkem 2022. Mají za úkol dokumentovat samotný proces tvorby graffiti očima nezúčastněného pozorovatele a to při různých příležitostech i v rozdílných prostředí. Není tolik zaměřen na samotný proces fotografování, ale spíše na obsah daných snímků. V teoretické části se zaměřuji na způsob, jakým je graffiti, a subkultura s ním spojená, vnímána vybranými tuzemskými médii a jaký obraz o této umělecké disciplíně utvářejí v očích veřejnosti. Tento segment v první řadě definuje specifický slang používaný aktéry na této scéně. Dále stručně představuje vývoj graffiti v České republice jako takového. Klíčová slova Fotografie, graffiti, writer, NNK, TCP,...
Život indické komunity v Česku
Kohoutová, Magdaléna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
V praktické části této práce jsem pod názvem Život indické komunity v Česku dokumentovala každodennost několika zástupců této národnosti. Mým cílem bylo přiblížit, jak a proč tu tato velmi drobná menšina žije. Ve fotoknize, která z této snahy vzešla, jsem zachytila, jak se v jejich životech střetává východní a západní svět. Teoretická část této práce se věnuje žurnalistické fotografii, konkrétně fotoreportáži a dokumentární fotografii. Tyto dva žánry jsou si velmi blízké, dokonce se v mnohém překrývají. Určím proto, v čem spočívají rozdíly mezi nimi. Další kapitoly už se dotýkají praktické části mé práce. Popíšu, jak ve fotodokumentu pracovat se zobrazením cizích kultur. Na pomoc si vezmu postkolonialistickou teorii a její chápání vztahů mezi západní civilizací a zbytkem světa. Následně přiblížím práci několika současných českých fotografů, zabývajících se s cizími kulturami. Podívám se na jejich styl snímání a zvlášť se zaměřím na jejich chápání mezikulturního měřítka jejich práce.
Kulturní význam grafiti a jeho obraz v médiích
Rufer, Jan ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Praktická bakalářská dokumentuje tvorbu graffiti. V praktické části dokumentuje práci české writerské crew CSR, během několika různých akcí a v teoretické části představuje historii, vývoj a proměnu subkultury graffiti v České republice. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Praktická část, nazvaná Umění pod rouškou noci, je hlavní částí této bakalářské práce. Fotokniha se skládá z série fotografií pořízených na digitální i analogový fotoaparát. Fotografie vznikaly během roku 2021 a začátkem roku 2022. Cílem této práce je představit fenomén graffiti sérií fotografií. Fotografie dokumentují samotný proces tvorby graffiti z role pozorovatele při různých příležitostech v rozdílných prostředí. Práce má za cíl prezentovat v praktické části samotný proces tvorby a dokumentovat ho. V teoretické části se zaměřuji i na způsob, jakým je graffiti (a subkultura s ním spojená) vnímána ve vybraných tuzemských médiích a jaký obraz o této umělecké disciplíně média předávají veřejnosti. V teoretické části v první řadě definuji slang, který je v subkultuře používán. Dále stručně představuji, jak se v ČR graffiti vyvíjelo. V teoretické části se nezaměřuji blíže na proces fotografování, ale spíš na to, co jsem fotil.
Vágní terén - odvrácená strana města
Třísková, Nora ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Tato praktická bakalářská práce zkoumá skrze dokumentární fotografii tzv. vágní terény, zaměřuje se na zachycení jejich proměnlivosti a zabývá se jejich význam pro město a jeho obyvatele. Součástí práce je fotokniha Praha vágní. Teoretická část práce se soustřeďuje především na objasnění termínů, jako je vágní terén, ne-místo nebo brownfield, a dalších pojmů spojených s tímto tématem. Dále je dává do kontextu s médiem fotografie a mapuje proměnu dokumentárního přístupu k periferním krajinám i změnu vizuálního narativu, která se v druhé polovině 20. století odehrála ve vztahu k tomuto motivu. Praktickou část práce tvoří šedesátistránková fotokniha, která skrze dokumentární snímky mapuje podobu a vývoj vágních terénů v Praze. Fotografie v souboru kombinují klasické dokumentární postupy s konceptuálními přístupy k vizuální práci. Soubor jako celek ukazuje možný způsob, jakým se lze na vágní prostory dívat, jak je chápat a docenit jejich význam pro město.
Vnímání autenticity dokumentární fotografie z pohledu českých fotografů
Novotníková, Radka ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Předmětem této diplomové práce je prozkoumat činnost a myšlení českých dokumentárních fotografů a snaží se porozumět, jak se vypořádávají s autenticitou v jejich profesi, která je často vnímána jako objektivní způsob zachycování reality. Fotografie je brána jako důkaz, že se daná skutečnost opravu stala, a proto je mnohdy vnímána jako důvěryhodné médium. Často bývá opomíjeno, že fotografický snímek nezachycuje celou situaci, čímž se část příběhu ztrácí. Snímky jsou vytrhnuté okamžiky z času a kontextu, které zároveň podléhají autorovu myšlení a rozhodnutí, jak bude daná situace zachycena a prezentována veřejnosti. Tato práce se v teoretickém vymezení věnuje definici autenticity a vnímání fotografie jako subjektivního objektu zachycující realistické skutečnosti světa. Tyto poznatky jsou následně srovnávány s názory šesti českých dokumentárních fotografů získaných pomocí rozhovorů.
Sémiotická analýza titulních fotografií v mezinárodních mutacích časopisu Vogue
Čápová, Tereza ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je módní fotografie na titulních stranách mezinárodních vydání časopisu Vogue. V empirické části autorka využívá kombinace kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní sémiotické analýzy vycházející z pojetí francouzského sémiotika Rolanda Barthese. Kvantitativní část analýzy pracuje se vzorkem 87 fotografií, z nichž je později vyselektováno 8 snímků pro sémiotickou část. Analýza hledá na denotativní úrovni společné a odlišné znaky jednotlivých vydání. V rovině konotovaného obrazu se pak snaží o dekódování obsažených znaků a jejich významů. Sémiotická analýza sleduje lingvistická sdělení, užitý narativ, paradigmatické a syntagmatické uspořádání fotografie nebo přítomnost národní identity. Součástí práce je také teoretická část věnující se módním časopisům a proměnám estetiky módní fotografie. Tato část obsahuje exkurs do historie i současnosti módní fotografie a představuje výrazné osobnosti v oblasti. V teoretické části autorka definuje pojmy, které tvoří základ pro empirický výzkum. V závěru práce jsou předloženy výsledky analýzy a jejich interpretace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.