Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření zpomalení osobních automobilů při brzdění motorem
Bejčková, Jana ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá měřením zpomalování osobních automobilů při brzdění motorem z různých výchozích rychlostí při zařazených určitých rychlostních stupňů u vybraného vzorku vozidel. Skládá se z teoretické části, ve které jsou vymezena odborná východiska, vysvětleny vybrané jízdní parametry včetně uvedení způsobu jejich měření a další související skutečnosti z oblasti konstrukčních vlastností vozidel, dále z návrhu vlastní metodiky měření, kde je podán celkový plán realizace měření, informace o jeho průběhu a popis práce s decelerometrem, dále z vlastního měření zpomalení vozidel, jehož součástí je interpretace dílčích naměřených hodnot a z konečného vyhodnocení všech provedených měření a patřičného vyvození závěrů.
Městská knihovna, Lausanne
Mikitová, Karolína ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh městské knihovny v industriální oblasti města Lausanne.
Městská knihovna, Lausanne
Just, Michal ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh městské knihovny v Lausanne, včetně urbanistického začlenění do městského celku.
Městská knihovna, Lausanne
Hradec, Miloš ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
dve veže: vetrikálna knižnica so špirálovitou rampou
Centrum trvale udržitelného rozvoje
Sedlák, Jaroslav ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Propojení 3 platforem směre k k centru, nový pohyb ve městě, centrum trvale udržitelného rozvoje v místech bývalého nákladního nádraží. Struktura kolejí a charakter je maximálně zachovám, jako genius místa. koncept vrstvení navazuje na historii místa.
Městská knihovna, Lausanne
Dlabáč, František ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Knižnica 2020. Navrhovaný program na koncový pozemok na jednej z troch platform v Lausanne. Nutnosť doplnenia knižnice o ďalšiu funkciu vyžaduje veľkosť pozemku. Multifunkčná galéria spĺňa požiadavky na kultúrne využívanie platformy.
Měření zpomalení nákladních automobilů do 12 tun při brzdění motorem
Kašparová, Hana ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá brzdnými účinky motoru nákladních vozidel. Teoretická část čtenáře seznamuje se základní konstrukcí nákladních vozidel, přibližuje stavbu nejčastěji používaného motoru a vymezuje definice faktorů majících podstatný vliv na brzdění motorem. V praktické části se čtenář seznámí s technikou používanou při realizovaném měření a popisem jednotlivých vozidel vybraných pro realizaci měření. Výsledkem praktické části jsou hodnoty získané měřením včetně jejich interpretace obsažené v závěru.
Městská knihovna, Lausanne
Jašek, Jiří ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Hlavním téma při navrhování knihovny v Lausanne bylo prostředí, ve kterém se knihovna nachází. Město se poměrně prudce svažuje od jezera Lac Léman a díky tomu se nabízejí zajímavé pohledy na jezero z mnoha míst ve městě. V tomto systému, kdy jsou pohledy orientovány jižním směrem k jezeru, se nachází území, které se svou strukturou liší od zbytku města. Údolí, ve kterém protékala říčka Flon bylo v 19. století zasypáno a na rovné ploše vzikly průmyslové objekty s racionální strukturou, kterou procházela žleznice.
Městská knihovna, Lausanne
Markov, Daniel ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nové Městské knihovny v Lausanne v území platformy Sévelin. Práce navazuje na před diplomní projekt, v němž byl řešen totožný stavební program na dvou různých parcelách. Jedna z nich - parcela na platformě Sévelin - se stala předmětem hlubšího návrhu. Kromě samotné budovy knihovny jsem se zabýval jejím širším okolím a návrhem zastávky nadzemní dráhy. Ta je hmotově s knihovnou spojena v jeden celek a vytváří tak nové provozní, prostorové a vizuální vztahy.
VYBRANÉ PROBLÉMY ZNALECKÉ ANALÝZY SPATŘENÍ CHODCŮ ŘIDIČEM VOZIDLA ZA VIDITELNOSTI SNÍŽENÉ TMOU
Sedlák, Jaroslav ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na problematiku spatření chodců řidičem vozidla v podmínkách jízdy v noci. V první části dizertační práce je zhodnocen současný stav dané problematiky, jsou vymezeny pojmy rozhled a dohled na překážku. Dále jsou zde rozebrány jednotlivé vlivy, které možnost spatření chodců řidičem vozidla, při jízdě v noci, ovlivňují. Ze všech uvedených vlivů se práce zaměřuje především na dva parametry, a to jakým způsobem se schopnost rozpoznání chodce v jízdní dráze vozidla vyvíjí se vzrůstajícím věkem řidiče a s rozvojem očních vad. Při zkoumání dané problematiky bylo osloveno velké množství respondentů, v širokém spektru stáří a kvality zrakového vnímání, se kterými bylo poté provedeno měření. V dizertační práci je navržena metodika posuzování těchto dvou parametrů, kdy prvotním předpokladem je vytvoření zcela identických podmínek měření dohlednosti na chodce, pro širokou škálu respondentů (posuzovatelů). Jako jediná možnost vytvoření konstantních podmínek se jeví provádění měření posuzováním obrazové scény na monitoru počítače. V rámci přípravy experimentu byly vytvořeny dvě sady fotografií (pro dvě různé skladby oděvu figuranta) a fotografie byly uspořádány v programu Microsoft Office Power Point tak, aby simulovaly přibližování se vozidla v noci k postavě chodce. Samotného měření se zúčastnilo velké množství respondentů, kteří byli rozděleni celkem do devíti kategorií, a to dle věku a rozsahu očních vad. V dizertační práci je navržena metodika vyhodnocování provedených měření, stanovení kontrastu a úhlového rozměru pozorovaného objektu (chodce) na obrazové scéně monitoru. V závěru experimentu je provedeno vyhodnocení provedených měření a uveden komentář k získaným výsledkům. V dizertační práci je navržen způsob experimentálního zjištění počátku vjemu řidiče při zpozorování překážky (chodce), za pomocí elektrofyziologické vyšetřovací metody elektroretinografie (ERG). V rámci dizertační práce bylo provedeno prvotní měření za pomocí této metody, kdy v průběhu měření bylo bohužel zjištěno, že citlivost uvedené metody neumožňuje rozlišení změny elektrického potenciálu pro tak málo intenzivní podněty, jako je spatření chodce na okraji vozovky. Není však vyloučeno, že v budoucnu, při dalším vývoji této oftalmologické diagnostické metody, bude citlivost zvýšena natolik, že umožní objektivní nalezení okamžiku zaregistrování překážky zrakovým orgánem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 SEDLÁK, Jakub
19 SEDLÁK, Jiří
2 Sedlák, J.
11 Sedlák, Jakub
10 Sedlák, Jan
19 Sedlák, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.