Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí87 - 96dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počátky konceptuálního umění v USA v 60. letech 20. století
Leinweberová, Adéla ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce na téma počátků konceptualismu v 60. letech 20. století v USA. Formou osobního cestovního deníku je nastolena snaha najít cestu k porozumnění a uchopení konceptualismu. Koncepualismu jako směru, jehož odkazy jsou používané v umění dodnes. Zároveň jako směru, jehož definice je už od jeho počátků nejednoznačná. Na zvolené téma je nahlíženo prostřednictvím textu Sol LeWitta ?Věty o konceptuálním umění?. ?Věty? jsou konfrontovány s dalšími dobovými teoretickými texty a následně jsou reflektovány názorem autora. Vše se odehrává na pozadí cesty do Curychu, na retrospektivní výstavu Sol LeWitta.
Photography in Riga, Latvia 1839-1918
Leite, Guna ; Scheufler, Pavel (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Classification of phtographic images from given period, available in the museums of Latvia and private family albums. First, photographs will be grouped by used tecnique (daguerreotype, ambrotype, ferrotype, albumin print, pigment prints, color photography and others) and then, by genre (portrait, nude, landscape, reportage, etnography and others). Every genre will be descripted more detailed. (For example-portrait: individual portrait, family portrait, group portrait, carte de visite and cabinet portraits). There will be closer description of the most characteristic and either most specific photographs-composition, photographer´s style, specific details. There will be analysis of adjustation and graphic design. At first, trends (from symbolic of painting, widely used in 19th century till art noveau style graphics from beginning of 20th century). And how graphic design helps research-dating the photograph and claim succsess of studio or photographer. Aim of Bachelor thesis is to collect available matherial and create a compilation as a starting matherial for Master thesis.
Princip podobnosti ve vztahu k fotografii
Kliment, Jáchym ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Předmětem práce je podobnost ve fotografii. První část nejprve komplexně vymezuje princip podobnosti s důrazem na filosofii, logiku, matematiku, sémiotiku, ikonologii a ikonografii. Podobnost zároveň uvádí do souvislostí s analogií, sylogismem, mimésí a asociací. Druhá část, samotné jádro práce, výběrově zkoumá podobnost jako stylistický a významotvorný prostředek v současné fotografii. Větší pozornost je věnována problematice diptychu a série ve fotografii, přesto se ale neomezuje jen na tyto dva horizonty.
Ženy v současné finské fotografii
Zmudová, Žaneta ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na tvorbu finských fotografek posledních patnácti let, které během tohoto období absolvovaly Univerzitu umění a designu v Helsinkách. Toto časové vymezení souvisí s nástupem Timothyho Personse na školu, který studentům/studentkám výrazně pomohl prezentovat jejich práce, především v zahraničí. Ženy jsem si zvolila pro užší vymezení tématu současné finské fotografie, z osobního zájmu a možnosti nahlédnout a pokusit se zmapovat tvorbu fotografek, jež pocházejí z odlišného kulturního prostředí. Práce je rozdělena na několik částí, směřuje od představení pozadí Helsinské školy jako důkazu jejího úspěchu a prezentační činnosti, k obsahovým a vizuálním specifickým rysům finských fotografek a hlavním tendencím v jejich tvorbě až po prezentaci prací vybraných jednotlivých autorek.
Dvojice Jasanský - Polák
Souček, Tomáš ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Práce je monografií Autorské dvojice fotografů Lukáše Jasanského a Martina Poláka.
Neznámá lotyšská fotografie
Gravlejs, Ivars ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
Lotyšská fotografie v celé její historie velmi provinciální a zaostalá v porovnání s fotografií světovou. V průběhu téměř sta let zde převažoval pictoriální styl a nedal se vypozorovat žádný pokrok. Přesto pořád existuje naděje, že se v budoucnu naleze další z archívů některého neznámého výjimečného fotografa, ztracený ve zmatku 1 a 2 světové války.
Pedro Meyer - Od analogového k digitálnímu
Stanojević, Srdjan ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (oponent)
Pedro Meyer is a visionary artist who pioneered the descent into the new technological age of photography. At a time when computers and digital photography were a foreign concept to most professionals in the field, Meyer was switching out traditional cameras, darkrooms and film for the new tools technology had to offer. Combining aspects and details from different photographs by using computers, Meyer made new and more complex images. He mastered the art of altering photographs to bring forth his own point of view. By being able to combine the most interesting facets of different images, Meyer was able to capitalize on the most effective parts of those images and alter them into new pictures which told a much larger story. He took the taboo idea of altering a photograph and made it acceptable in projects such as ( ?I Photograph to remember?, ?Truths and fictions ?).Meyer's visionary intuition into the fact that photography must evolve with the new technologies in order to survive continues to affect new photographers and photography schools throughout the world. His point of view however, raises interesting ideas about the morality, authenticity and copy writing issues behind altering and molding photographs to reflect his own personal views.
The border between socially oriented document and the subjective photographs
Verlak, Tanja ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
If we agree that personal is political, where is than the border between the social and the subjective document?
Současná běloruská fotografie
Coubal, Jiří ; Kirschner, Zdeněk (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám současnou běloruskou fotografií, jejími nejvýraznějšími představiteli a tématy, kterým se ve své práci věnují. Myslím, že současná běloruská umělecká fotografie je opravdu zajímavá a v Čechách až na výjimky neznámá.
Digitální manipulace v současné české fotografii
Dittrich, Tomáš ; Birgus, Vladimír (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Navazuji na předchozí bakalářský text o fotografiích Jiřího Davida směrem, který mi v současné době připadá zajímavý, nový a neprobádaný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí87 - 96dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.