Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí114 - 123dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stravovací režim softballového družstva na soustředění
Kadlecová, Klára ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Pravečková, Petra (oponent)
Název práce: Stravovací režim softballového družstva na soustředění. Cíl práce: Cílem práce je sestavit jídelníček odpovídající energetickým a nutričním potřebám při fyzické zátěži na soustředění žen ve věku 18 až 25 let bez let bez zvláštních výživových preferencí s použitím programu FitLinie 5.82. Metoda: Pro zjištění energetické potřeby hráčky byla užita metoda nepřímé kalorimetrie. Do dané rovnice byly dosazeny průměrné antropometrické parametry hráčky softballu a celý výsledek byl navýšen o energii vydanou při každodenním tréninku dle příslušných tabulek. V příjmu energie dodržen poměr základních živin (60 % sacharidy, 25 % tuky, 15 % bílkoviny). Zohledněn byl také dostatečný přísun sacharidů před každou tréninkovou jednotkou. Výsledky: Denní energetický příjem byl během celého týdenního soustředění dodržování průměrně z 98,90 %, což představuje hodnotu přibližně 13 735 kJ. Z hlediska nutričního byl denní příjem základních substrátů stanoven na 490 g sacharidů, 91 g tuků a 122 g bílkovin. Průměrně během celého soustředění se podařilo zajistit příjem sacharidů s přesností na 99,54 % (488 g). Příjem tuků byl plněn s podobnou přesností a lehkým přesahem na 100,93 % (92 g). Pro bílkoviny pak platila průměrná přesnost za celý týden 97,51 % (119 g). Závěry práce: Jídelníček, který byl sestaven,...
Vliv úzkosti na výkon závodníka v rychlostní kanoistice.
Andrlík, Jan ; Bílý, Milan (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Vliv úzkosti na výkon závodníka v rychlostní kanoistice. Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit hodnoty jednotlivých složek závodní úzkosti a určit jejich vliv na výkon v samotném závodě. Metody: K zjištění hodnot složek závodní úzkosti bylo použito dotazníkové metody CSAI-2. Zjištěné vstupní hodnoty byly statisticky porovnány s normami pro vrcholové sportovce a srovnány s výkony závodníků v jednotlivých závodech. K zjištění závislosti porovnávaných komponent bylo využito korelační a regresní analýzy. Výsledky: Rychlostní kajakáři a kanoisté mají vyšší hodnoty kognitivní a somatické úzkosti a nižší hodnoty sebedůvěry v porovnání s ostatními vrcholovými sportovci. V testovaném souboru rychlostních kajakářů se podařilo prokázat, že vyšší hodnoty kognitivní a somatické úzkosti mají negativní vliv na závodníkův výkon. Vyšší hodnoty sebedůvěry naopak působí na výkon kladně. Závislost proměnných hodnot byla posouzena jako středně silná až silná při 5% hladině významnosti. V případě rychlostních kanoistů se tuto závislost nepodařilo statisticky prokázat. Sebedůvěru závodníka pozitivně ovlivňuje vyšší věk a delší sportovní kariéra. Klíčová slova: Závodní úzkost, sebedůvěra, faktory sportovního výkonu, dotazník CSAI-2.
Interakce učitele a žáka ve skupinové formě při výuce lyžování
Jedličková, Eva ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Interakce učitele a žáka ve skupinové formě při výuce lyžování Cíle: Cílem práce je porovnat interakci učitele a žáka při výuce lyžování v zahraničních lyžařských školách. Metody: V naší práci jsme použili metodu pozorování s využitím kategoriálního systému podle standardizované techniky MADI (modifikovaná analýza didaktické interakce). Jde o 7 kategorií popisující formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Jednotlivé profily učitelů se prokázaly odlišně, hlavně vlivem dosažené praxe a částečně také vzděláním. Z výsledků vyplynulo, že hlavní rozdíly se projevily u učitele č. 3 s nejkratší dobou praxe. Ve všech zkoumaných kategoriích se diametrálně lišil od ostatních dvou. Tam se rozdíly vyskytovaly také, ale nevýrazně. Učitel č.3 se ve vyučovacím procesu dopouštěl mnoha didaktických chyb. Někdy jeho formy chování, projevů a druhy činnost nesouvisely s vyučovacími postupy a nešlo je konkrétně analyzovat. Klíčová slova: ADI, MADI, lyžařská škola, lyžařská výuka
Využití netradičních sportovních her v hodinách TV v rámci školních vzdělávacích programů na gymnásiích
Grabcová, Klára ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Fakulta tělesné výchovy a sportu DIPLOMOVÁ PRÁCE 2011 Klára Grabcová UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Fakulta tělesné výchovy a sportu Využití netradičních sportovních her v hodinách tělesné výchovy v rámci školních vzdělávacích programů na gymnáziích DIPLOMOVÁ PRÁCE Vedoucí diplomové práce: Zpracovala: Doc. PhDr. Vladimír Süss, Ph.D. Klára Grabcová Abstrakt Název práce: Využití netradičních sportovních her v hodinách tělesné výchovy v rámci školních vzdělávacích programů na gymnáziích Cíle práce: - zjistit, do jaké míry učitelé TV využívají netradiční SH ve výuce TV na gymnáziích - zjistit, jaké je materiální zabezpečení gymnázií pro vybrané netradiční SH - zkoumat znalost těchto netradičních SH jak žáků, tak učitelů - zjistit oblíbenost jednotlivých netradičních SH a postoj samotných žáků k těmto hrám - potvrzení nebo vyvrácení daných hypotéz Metody: Dotazníkové šetření s využitím anket pro učitele tělesné výchovy a jejich žáky Výsledky: - 84% učitelů využívá netradiční sportovní hry ve výuce TV - většina (84%) gymnázií je vybavena pro vybrané netradiční SH, ale ne pro všechny - mezi nejoblíbenější a nejzařazovanější vybrané netradiční SH patří ringo a frisbee, dále lakros a nejméně známou i zařazovanou netradiční SH je korfbal a tchoukball - nový školský vzdělávací systém ovlivnil...
Imaginace ve sportu, její aplikace pro golf a ověření rozsahu využití mezi českými hráči
Máj, Pavel ; Chalupová, Eva (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Imagery (inner images) is used by athletes in practice and during competitions. The meaning of imagery can vary, but it is most frequently used to imagine oneself performing physical skills or strategy analysis of game situations and for handling the excitement associated with competitions. Although it is commonly used part of mental preparation for abroad athletes, it is still uncommon in the Czech Republic. That is why this work in first phase transmits detailed aspect in problematic of the usage and measurement of imagery in sport with emphasis on its use in golf. Major part of this phase is the translation and comprehensive review of English scientific literature on the topic. Main task of the second phase is the collection and analysis of methods used for testing imagery and its use. The result of this task is the translation of SIQ - Sport Imagery Questionnaire to the Czech Language, performing the measurements and their evaluation and comparison to previous results known from the USA. In total 95 golfers were tested and the main results are: 1) In general, reported values were smaller than in the US. 2) Both tendencies known from the US research were confirmed also for Czech golfers - imagery use decreases with age and increases with skill. 3) Czech players use imagery functions differently,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí114 - 123dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.