Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stabilizace stavebních jam
Fedosov, Alexandr ; Kadlíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Rott, Josef (oponent)
Hlavním cílem této rešeršní práce je popsání základní metodiky navrhování a provádění stabilizování stavebních jam. V úvodu se práce věnuje základnímu popisu a využití stavebních jam a jejich odbornému rozdělení. Dále se v práci popisují běžné nástroje a metody, které jsou potřeba pro zhotovení návrhu a posudku stabilizace stavebních jam. V části svahovaných jam se popisují metody svahování a výpočty stability svahů. V části pažených jam se popisuje technologie pažení, způsoby pažení a statické výpočty jejich posouzení. V poslední části se práce věnuje stavební jámě pod hladinou podzemní vody, kde se řeší stabilizace dna a systémy odvodňování. Klíčová slova: Stavební jámy, pažené jámy, svahované jámy, těsněné jámy.
Kolaps stavební jámy Nicoll Highway v Singapore
Polívková, Klára ; Mašín, David (vedoucí práce) ; Rott, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce je rešerší kolapsu stavební jámy a přilehlé pozemní komunikace Nicoll Highway v Singapore. Incident nastal 20. dubna 2004 při výstavbě podzemní železniční trati s názvem The Circle Line. Hlavní příčinou selhání pažícího systému bylo nesprávné nastavení Mohr-Coulombova materiálového modelu v programu Plaxis.
Charakter strukturních vazeb spraše
Fikar, Lukáš ; Rott, Josef (vedoucí práce) ; Herle, Vítězslav (oponent)
4 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá povahou strukturních vazeb spraší. Cílem rešeršní části práce bylo ozřejmit typy vazebních sil, které na sebe mezi částicemi navzájem působí a jaký vliv mají tyto síly na celkovou pevnost spraší. Neméně důležitým záměrem bylo objasnit, co způsobuje oslabování těchto vazebných sil vedoucímu k redukci objemu zeminy, které může mít za následek úplné zhroucení celé její struktury. V experimentální části byla spraš podrobena mnohým laboratorním analýzám, za účelem získání poznatků o jejím zrnitostním a minerálním složení, které by pomohly lépe pochopit mechanizmy chování studované zeminy. Vrcholem praktické části práce byl experiment provedený na vzorcích spraše za atmosférického tlaku vzduchu a vakua, tak aby se podařilo zjistit, jaké z vazebných sil mají nejvýznamnější vliv na konečnou pevnost struktury spraše. Klíčové slovo: spraš, strukturní vazby, prosedavé zeminy
Anizotropie pevnosti skalních hornin - interpretace laboratorních zkoušek
Vilimová, Anna ; Rott, Josef (vedoucí práce) ; Kučera, Petr (oponent)
Anizotropní materiál má v různých směrech různé vlastnosti. Anizotropie pevnosti je zvláštní typ chování pevnosti v závislosti na podobě struktury horniny. Vliv na její velikost má zejména úhel mezi směrem zatížení a plochou oslabení, důležité jsou ale i další parametry jako je tvar a velikost vzorku, vlhkost aj. Podle tvaru této závislosti můžeme anizotropii rozdělit na "U type", "shoulder type" a "undulatory type" nebo ji můžeme členit podle způsobu jejího vzniku na přirozenou a vyvolanou. Pro výpočet pevnosti anizotropních materiálů existuje celá řada vztahů, většina z nich empiricky odvozená z velkého množství laboratorních zkoušek. V současné době nejpoužívanějším a nejkomplexnějším je Hoek-Brownovo kritérium porušení. Nejčastějším způsobem interpretace anizotropie pevnosti je grafické zpracování obálek pevnosti a závislosti napětí při porušení na úhlu mezi směrem zatížení a plochami oslabení. Kombinací těchto dvou grafů je možné vytvořit plochu porušení horniny. Skutečnost, že hornina nemá ve všech směrech stejnou pevnost, a způsob, jak anizotropii charakterizovat a spočítat její velikost, je zásadní zejména pro návrhy geotechnických konstrukcí a určení napěťového stavu horninového masívu.
Hoek - Brownova obálka pevnosti a důležitost triaxiálních zkoušek v projektu hlubinného úložiště radioaktivního odpadu.
Onysko, Radek ; Rott, Josef (vedoucí práce) ; Pruška, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá konstrukcí plně definované Hoek - Brownovy obálky pevnosti na vzorcích granodioritu z místa potencionálního úložiště radio. odpadu - Březový potok. Zabývá se provedením a vyhodnocením triaxiálních zkoušek. Stanovením parametrů HB obálky, jak pro intaktní horninu, tak pro horninový masiv, včetně zhodnocení dostupnosti a kvality potřebných dat. Zkoumá alternativní způsoby stanovení parametrů HB obálky, hlavně parametru mi a GSI. Všechny stanovené parametry jsou porovnány s výsledky ze zahraničních projektů úložišť. Práci zakončuje jednoduchý numerický model úložiště se stanovenými daty.
Některé železniční tunely staré éry na území ČR
Černý, Tomáš ; Rott, Josef (vedoucí práce) ; Malát, Richard (oponent)
Bakalářská práce pojednává o některých tunelech z celkového počtu 120 železničních tunelů realizovaných v období 1848-1910 na území České republiky. Cílem těchto obdivuhodných staveb byla rešerše z hlediska zdiva, geologie a pevnosti horniny. Úvodní statě jsou věnovány klasickým metodám ražení tunelů, které se využívaly v dřívější době. V důsledku dnešní vyšší provozní rychlosti vlaků, s níž se nepočítalo při prvotním plánování ostění a omezení možnosti použití pouze kamene a dřeva. V práci jsou zahrnuty nejčastější metody rekonstrukce pro optimalizaci tunelů, možnost rychlejší přepravy a zajištění jejich stability. Ukázalo se, že pro účely případné rekonstrukce je nutné počítat se značnou pevností zdiva, které ani po 100-170 letech mnohdy nevykazuje známky hloubkové degradace.
Některé železniční tunely staré éry na území ČR
Černý, Tomáš ; Rott, Josef (vedoucí práce) ; Malát, Richard (oponent)
Bakalářská práce pojednává o některých tunelech z celkového počtu 120 železničních tunelů realizované v období 1848-1910 na území České republiky. Cílem těchto obdivuhodných staveb byla rešerše z hlediska zdiva, geologie a pevnosti horniny. Úvodní statě jsou věnovány klasickým metodám ražení tunelů, které se využívaly v dřívější době. V důsledku dnešní vyšší provozní rychlosti vlaků, s kterou se nepočítalo při prvotním plánováním ostění a omezení možnosti použití pouze kamene a dřeva. V práci je zahrnuto nejčastější metody rekonstrukce pro optimalizaci tunelů, možnost rychlejší přepravy a zajištění jejich stability. Ukázalo se, že pro účely případné rekonstrukce je nutné počítat se značnou pevností zdiva, které ani po 100 - 170 letech mnohdy nevykazuje známky hloubkové degradace.
Železniční tunel Praha-Beroun jako příklad podzemní stavby v rizikovém krasovém prostředí
Belokopytov, Daniil ; Rott, Josef (vedoucí práce) ; Malát, Richard (oponent)
Následující práce se zabývá impozantním projektem tunelu mezi Prahou a Berounem. S délkou téměř 25 km se na trase tunelu vyskytuje množství rizik, jež jsou skutečnou výzvou pro tunelové stavitelství. Tato práce se zaměřuje na specifika průchodu stavby územím budovaným krasovými horninami, jež obecně představuje jedno z nejrizikovějších území nejen pro tunelové stavitelství. Soustřeďuje se na popis geologie Českého krasu a krasových jevů, které se ve studovaném území mohou vyskytovat. Usiluje o vymezení rizik a navržení způsobu jejich optimální predikce a překonání. Součástí práce je i stručný úvod do tunelovacích technologií, použitelných pro výstavbu tunelu, a diskuse nad vhodností použití té které konkrétní technologie.
Kolaps stavební jámy Nicoll Highway v Singapore
Polívková, Klára ; Mašín, David (vedoucí práce) ; Rott, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce je rešerší kolapsu stavební jámy a přilehlé pozemní komunikace Nicoll Highway v Singapore. Incident nastal 20. dubna 2004 při výstavbě podzemní železniční trati s názvem The Circle Line. Hlavní příčinou selhání pažícího systému bylo nesprávné nastavení Mohr-Coulombova materiálového modelu v programu Plaxis.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.