Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etika klinického výzkumu z pozice monitora klinického hodnocení
Norková, Olga ; Haškovcová, Helena (vedoucí práce) ; Rohanová, Eva (oponent)
Jedním z nejdůležitějších způsobů dohledu provádění klinických hodnocení je monitorování. Monitorováním je pověřen monitor, který ověřuje správnost průběhu provádění klinického hodnocení v místě jeho provádění a prověřuje, zda je zajištěno respektování důstojnosti a zachování práv každého subjektu klinického hodnocení. V teoretické části práce byla popsána problematika klinického hodnocení léčiv a byly vysvětleny základní pojmy, které se vztahují k provádění klinického hodnocení. Byla vymezena pozice monitora klinického hodnocení a popsán proces monitorování. Současně byly nastíněny etické problémy, se kterými se monitor setkává ve své praxi. V empirické části bylo provedeno dotazníkové šetření, které bylo zaměřeno na vnímání významnosti etických problémů monitorem klinických hodnocení a potvrzení nejčastějšího výskytu etických problémů. Hypotéza, že monitor klinických hodnocení není schopen odhalit neúmyslné pochybení zkoušejícího v průběhu klinického hodnocení, se nepotvrdila. Výsledky dotazníkového šetření potvrzují, že přestože je monitor vystaven negativním jevům v průběhu monitorování klinických hodnocení, za nejvíce významné považuje falzifikaci dat a újmu na zdraví testovaných osob. Etické problémy jsou vnímány respondenty za méně významné. Monitoři klinických hodnocení nejsou jednotní v...
Praktická výuka na odborných školách zdravotnických ve světle evropských strategických dokumentů.
Filipová, Taťána ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rohanová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na praktickou výuku na vyšších odborných školách zdravotnických a její soulad s evropskou direktivou. Dále se zaměřuje na vzdělávání učitelek ošetřovatelství - teoretické i praktické výuky, na vzdělání zdravotních sester participujících při praktické výuce studentů a také na mentorství, jako nový způsob vedení praktické výuky u nás. Seznamuje nás se současnou koncepcí praktické výuky na VOŠZ a připravovanými změnami na VOŠZ v Ústí nad Labem. Praktická část se zaměřuje na spolupráci studentů, zdravotních sester a odborných učitelek během praktické výuky ve zdravotnickém zařízení. Odhaluje nejvýznamnější problémy, které během spolupráce vznikají. V závěru práce je předložen návrh některých změn, které by mohly vést ke zlepšení spolupráce v uvedené triádě.
Etika klinického výzkumu z pozice monitora klinického hodnocení
Norková, Olga ; Haškovcová, Helena (vedoucí práce) ; Rohanová, Eva (oponent)
Jedním z nejdůležitějších způsobů dohledu provádění klinických hodnocení je monitorování. Monitorováním je pověřen monitor, který ověřuje správnost průběhu provádění klinického hodnocení v místě jeho provádění a prověřuje, zda je zajištěno respektování důstojnosti a zachování práv každého subjektu klinického hodnocení. V teoretické části práce byla popsána problematika klinického hodnocení léčiv a byly vysvětleny základní pojmy, které se vztahují k provádění klinického hodnocení. Byla vymezena pozice monitora klinického hodnocení a popsán proces monitorování. Současně byly nastíněny etické problémy, se kterými se monitor setkává ve své praxi. V empirické části bylo provedeno dotazníkové šetření, které bylo zaměřeno na vnímání významnosti etických problémů monitorem klinických hodnocení a potvrzení nejčastějšího výskytu etických problémů. Hypotéza, že monitor klinických hodnocení není schopen odhalit neúmyslné pochybení zkoušejícího v průběhu klinického hodnocení, se nepotvrdila. Výsledky dotazníkového šetření potvrzují, že přestože je monitor vystaven negativním jevům v průběhu monitorování klinických hodnocení, za nejvíce významné považuje falzifikaci dat a újmu na zdraví testovaných osob. Etické problémy jsou vnímány respondenty za méně významné. Monitoři klinických hodnocení nejsou jednotní v...
Poskytování postakutní péče v Nemocnici Pelhřimov a její kvalita
Princová, Iva ; Holmerová, Iva (vedoucí práce) ; Rohanová, Eva (oponent)
Stárnutí populace v České republice je fenoménem naší novodobé historie. Propojení zdravotních a sociálních služeb pro seniory se ukazuje jako nevyhnutelné. S poskytováním těchto služeb souvisí také jejich kvalita, s jakou jsou tyto služby nabízeny a poskytovány. Zatímco v sociálních službách došlo k vytvoření zákona, který přináší mnoho pozitivního do poskytování služeb v sociální oblasti, oblast zdravotních služeb, konkrétně zdravotních služeb pro seniory, zůstává nepovšimnuta. Koncepce geriatrie z roku 1983 není již v mnoha aspektech aktuální a nová koncepce, která vznikla před osmi lety, nikdy nevyšla v platnost. Před rokem proběhla médii diskuse na téma léčebny pro dlouhodobě nemocné, kde nejpočetnější skupinu pacientů tvoří právě starší populace. S obrazem, jaký média o léčebnách pro dlouhodobě nemocné předložila veřejnosti, nesouhlasím. Na příkladu pelhřimovské nemocnice a jejího oddělení doléčovací rehabilitační jednotky jsem se proto rozhodla ukázat fungování dobré praxe. V teoretické části se zabývám problematikou stárnutí, gerontologií a geriatrií. Také zde charakterizuji geriatrického pacienta. Dále se zde věnuji struktuře zdravotních služeb a jejich financováním, stručnému popisu historie české ústavní péče se zaměřením na historický vývoj následné péče a jejím současným stavem. Závěr...
Kvalita práce v biochemické laboratoři
Bunešová, Martina ; Haškovcová, Helena (vedoucí práce) ; Rohanová, Eva (oponent)
Současné trendy v medicíně, které zahrnují i akreditační a certifikační procesy, se zaměřují na kontinuální zvyšování kvality péče o pacienta. Systém zlepšování jakosti byl zaveden v mnoha zdravotnických zařízeních. Vzrůstající objem nároků na práci odborných zdravotnických pracovníků v oblasti dokumentační mnohdy nepřináší splnění těchto očekávání. Největším problémem komplikovaných zdravotnických systémů je, že přináší příliš velká rizika pro zdravotní péči o pacienty a tato skutečnost je v nesouladu s všeobecnými zásadami lékařské etiky. Cílem mé diplomové práce bylo přispět ke zvýšení kvality práce v biochemické laboratoři pomocí analýzy dopadů akreditačních a certifikačních procesů v oblasti bezpečnosti pacienta zdravotnického zařízení v úseku činnosti práce biochemické laboratoře, a zpracování návrhu některých změn v pravidlech pro zajištění bezpečnosti pacienta, nebo v organizaci práce vedoucí k zamýšlenému zlepšení. Dále zkoumám jak pracovníci laboratoře vnímají kvalitu práce v klinické laboratoři ve fázi přijetí vzorku a její návaznost na akreditaci a certifikaci. Tuto problematiku jsem řešila metodami kvantitativního výzkumu, pomocí dotazníku. Z vyhodnoceného dotazníku jednoznačně plyne vědomí o nutnosti kvality péče a dalšího vzdělávání pracovníků. Výsledek o hodnotící roli akreditace již není...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.