Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volba metod práce s extrovertními žáky na základě etologického pozorování.
Kafka, Matěj ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce s žáky základních škol je neoddělitelná součást skoro každého pedagoga. Diplomová práce je zaměřena na zefektivnění výběru metod na základě etologických pozorování a individuální podporu vybraných žáků. Teoretická část je zaměřena na představení etologie a jejího pozorování dále na popis jednotlivých jevů chování a současně utvářením vybraných prvků chování z hlediska fyziologie, sociologie a psychologie. Dále pak práce rozvádí popis pozorované kategorie žáků. Začátek praktické části je zaměřen na představení vybrané instituce a individuálním popisem pozorovaných žáků. Výzkumná část je zaměřena na etologické pozorování chování jednotlivých žáků a aplikaci podpůrných opatření. Shromážděné výsledky jsou podpořeny kazuistikami a následně ověřeny základními statistickými analýzami.
Využití zážitku při prevenci rizikového chování
Palyov, Pavel ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití zážitku v prevenci rizikového chování. Práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou teoretické. V první kapitole se zabýváme prevencí rizikového chování a související legislativou, rolí metodika prevence i dalších pracovníků, postavením školního preventivního programu společně s využíváním třídnických hodin; v neposlední řadě pak vyučováním samostatného předmětu výchova ke zdraví. Druhá kapitola popisuje jednotlivé druhy rizikového chování (s ohledem na výskyt u žáků na základních školách), jejich specifické znaky a projevy. V poslední teoretická kapitola se věnuje zážitkové pedagogice, jejím východiskům, základním principům a metodám. Dále představujeme vybrané zážitkové programy, které se využívají právě při prevenci rizikového chování ve vybraných vzdělávacích zařízeních. Cílem práce je zjistit, jaká je zkušenost metodiků prevence s využíváním metod zážitkové pedagogiky v prevenci rizikového chování. Tento cíl sledujeme v praktické části diplomové práce. Analyzujeme výstupy dotazníkového šetření, které proběhlo mezi metodiky prevence vybraných pražských škol. I zde se zaměřujeme především na využití metod zážitkové pedagogiky, které se používají na základních školách. Dále pak sledujeme realizaci třídnických hodin, jejich možné působení na...
Zmapování role dítěte v mezigeneračních vztazích
Hrdličková, Michaela ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
V mé bakalářské práci s názvem Zmapování role dítěte v mezigeneračních vztazích na kazuistikách jsem se věnovala tomu, jak důležitou roli v životě dítěte a jeho vztahu k prarodiči hraje výchova v rodině. Pomocí kvalitativního výzkumu jsem hledala odlišnosti ve výchově. V mém malém výzkumném vzorku jsem se setkala s dětmi, které zájem o své prarodiče projevily. Ve své práci jsem se zabývala jak lidmi, kteří pečují nebo pečovali o někoho blízkého a jejich důvody, tak seniory, o které pečováno je. Zajímalo mě, jak jsou s péčí o svou osobu spokojeni, zda je rozdíl mezi seniory, o které intenzivně pečují jejich blízcí, nebo jsou odkázáni na péči cizích lidí v nějakém zařízení. Z dotazníků jsem zjistila, že lidé, kteří o někoho pečují pravidelně, jsou nesmírně psychicky a fyzicky vyčerpaní, ale dělají to rádi a s láskou. Někteří to cítí jako povinnost, ale pokud jsou schopni péči zabezpečit sami, o blízkého člověka se vždy chtějí postarat. Senioři, ať už bydlící doma nebo v nějakém zařízení, jsou rádi, pokud jim s péčí někdo pomáhá a nejsou sami. Jak se každý vyrovnává se stářím, je velmi individuální, záleží na spokojenosti s prožitým životem. Vztahy s rodinou mají na spokojenost také obrovský vliv. Do velké míry toto vše ovlivňuje výchova v rodině a chování rodičů ke svým rodičům. Sama se ztotožňuji s...
Komunikace mezi pedagogickými pracovníky a vedením na konkrétní základní škole.
Láníčková, Michaela ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato práce se věnuje komunikaci na základní škole mezi vedením a pedagogickými pracovníky. V teoretické části jsou definovány pojmy komunikace, komunikace mluvená tedy osobní schůzky, telefonní hovory, porady a písemnou tedy komunikaci e-mailovou. Dále jsou definovány pojmy vedení školy a pedagogická pracovník. V praktické části je popsán výzkumný vzorek vybraná základní škola a dále se skládá z dotazníkového šetření, ve kterém bylo zjištěno, jaký typ komunikace na dané škole převládá, na jeho četnost a na preference typu komunikace u vedení a pedagogických pracovníků. To bylo doplněno o polostrukturované rozhovory, ty byly provedeny vždy s jedním z respondentů z dotazované skupiny tedy s jedním učitelem prvního stupně, druhého stupně, jedním asistentem pedagoga a jedním zástupcem z vedení. Z šetření vyplynulo, že nejpreferovanější a také dominantní typ komunikace je e- mailová komunikace, poté byla preferovaná osobní schůzka, naopak telefonní hovor nebyl preferovaný typ komunikace a u porad se neshodlo vedeni a asistenti pedagoga, kterým tento typ komunikace spíše vyhovuje s učiteli prvního a druhého stupně. To je z toho důvodu, že vedení preferuje osobní kontakt více jak neosobní e-maily a asistenti pedagoga na porady nemusí chodit, dostávají informace přes prostředníka, kterým speciální...
Vizualizační didaktické prostředky ve výchově ke zdraví se zaměřením na 2. stupeň ZŠ
Cajthamlová, Daniela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Práce je zaměřena na vizualizační didaktické prostředky do výuky Výchovy ke zdraví. Je rozdělena do tří částí. rvní část se zabýv cíli a pojetím vzdělávání. Charakterizuj předmětem Výchovy ke zdraví. Zaměřuj se na didaktické prostředky, jejich typy, organizační formy a metody výuky Výchovy ke zdraví. Nakonec se konkrétně zaměřuj a vizualizační pomůcky hodící se do výuky Výchovy ke zdraví. Druhá část práce popisuje výzkum. Třetí část práce obsahuje popis vytvořených vizualizačních pomůcek sketchnote, koláž) do výuky Výchovy ke zdraví. Kromě jiného zde najdete i hotové přípravy hodin, kde jsou konkrétní vizualizační pomůcky použity. Cílem této práce bylo vytvořit soubor vizualizačních pomůcek, který by pomohl pedagogům, jako inspirace do výuky. Dále bylo cílem zjistit, jak se žákům s vyrobenými pomůckami pracuje, jak se jim líbí, zda si takto mocí metody kvantitativního výzkumu. Konkrétně formou online dotazníkového šetření. výzkumu vyplynulo, že téměř 87 % žáků má zkušenost s vizualizačními pomůckami předmětu Výchova ke zdraví. 39, 3 % žáků používá nějakou formu vizualizace svých Více než 85 % dotazovaných si myslí, že informace zpracované do vizualizačních pomůcek typu sketchnote, komiks nebo koláž, mohou pomoci lepšímu zapamatování tématu. 91, 8 % vnímá pomůcky jako zajímavé. Žáky výuka s pomůckami bavila....
Dopravní výchova ve školní družině
Škaldová, Karolína ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem dopravní výchovy ve školní družině. Teoretické kapitoly se zabývají oblastí volného času školní družiny a Domu dětí a mládeže. Cílem bakalářské práce je charakterizovat různé pojetí dopravní výchovy pro mladší školní věk v současné době. Dále je cílem bakalářské práce didaktický návrh projektu dopravní výchovy pro školní družiny na dopravním hřišti Domu dětí a mládeže. Východiskem pro návrh je analýza zkušeností a očekávání vychovatelek školní družiny. KLÍČOVÁ SLOVA školní družina, školní kurikulum, dopravní výchova, dětské dopravní hřiště
Asistent pedagoga
Pecnová, Tereza ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesí a náplní práce asistenta pedagoga. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy této profese a její zakotvení v legislativě. Dále v teoretické části jsou přiblíženy předpoklady pro výkon práce na pozici asistenta pedagoga, jaký by měl být jeho vztah s učiteli, žáky a rodiči. Je zde i kapitola, která je věnována vysvětlení pojmu inkluze a jeho ustálení v českém školství. V praktické části jsou zaznamenány a rozebrány rozhovory s pěti asistentkami pedagoga, z prvního stupně stejné školy. V závěru práce jsou shrnuty výsledky rozhovorů, jejichž cílem bylo zjistit, zda asistentky pedagoga vykonávají práci takovou, jakou udává zákon, či jestli dělají něco navíc. Předmětem zkoumání bylo i to, zda asistentky pedagoga na konkrétní základní škole nedělají práce méně, než je zadáno v legislativě. Z výzkumu vyplývá, že asistentky pedagoga ve zmíněné škole mají náplň práce v souladu s platnými zákony. Mimo jiné jim jsou svěřeny i další dílčí úkoly, které však nejsou v rozporu se zákonem, ale týkají se především nepedagogické činnosti. Účastnice rozhovorů se většinově shodují na nízkém platovém ohodnocení. Pozitivně hodnotí volno o prázdninách. Jsou rády, že je práce s dětmi naplňuje a že mohou dětem pomáhat.
Finanční gramotnost chlapců ve vybraném diagnostickém ústavu
Hons, Jindřich ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
The theoretical part of my diploma thesis connects three separate themes.: Financial literacy, poverty prevention and diagnostic institutions, those are the initial points for the implemented research. The empirical part consists of research of a qualitative character. Selected procedures and techniques aimed at a more detailed description of financial literacy of pupils placed in the Diagnostic Institute for youth, Prague 2, Lublaňská 33. The resulting description has the character of a monograph, bonding the participant's life story with a description of money issues, managing the family budget, basic financial management, obligations and investments. The case studies capture the life strategies, mindsets and opinions of nine participants. The main method of this work is an interview based on worksheets. The main goal of this work is to confront the reader with an unusual life story of a teenager. The text evokes an interesting debate and also emphasizes the existential necessity of the twenty-first century to spread enlightenment and motivate people to increase financial literacy. KEYWORDS prevention, diagnostic institute, DIUS, financial literacy, casuistic

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 RICHTEROVÁ, Markéta
1 RICHTEROVÁ, Michaela
3 Richterová, Marie
4 Richterová, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.