Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analytické metody v motorsportu
Růžička, Bronislav ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Čejka, Václav (oponent) ; Karpíšek, Zdeněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem disertační práce je navržení jednoduché analytické metody pro vyhodnocování jízdní dynamiky sportovních vozidel s návaznosti na možnost kvalifikovaného odhadu vlivů jednotlivých nastavovacích parametrů na celkovou změnu výkonnosti vozidla. V běžné praxi je obvyklé, že dochází k překrývání efektů způsobených změnami jednotlivých prvků nastavení vozidla pokud jsou tyto prováděny současně, což má za následek nesprávné či obtížně definovatelné stanovení postupů pro hodnocení a nasměrování dalších kroků při vývoji vozidla. Pro analýzu těchto vícedimenzionálních dat je pak zvolen přístup využívající lineárního regresního modelu (LRM). V práci je navržena základní filozofie metodiky s ohledem na specifika jízdní dynamiky vozidla, proveden experiment s definovanými vstupy včetně rozboru a způsobu interpretace získaných výstupů. Toto metodika bere rovněž v úvahu možnost obecného využití vícedimenzionální analýzy dat nejen v motosportu , ale také pro diagnostiku dynamického chování technických systémů, u nichž nalezení optimálního funkčního stavu závisí na víceparametrickém nastavení, jehož kombinace musí reflektovat rovněž častou změnu vnějších podmínek.
Road simulator Dyno Tec
Pekar, Marek ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
This Bachelor thesis is concerned about reconstruction of road simulators, which is located in Institute of Machine and Industrial Design. At the beginning of this thesis I was interested in overview of current road simulators and undercarriage testers. In the second section I engaged in current state of simulators and I paid attention to various proposals of cover construction and reinforcing of a drum carriage frame. In the next section I have stated a solution for the ideal option of cover construction and a cart attachment. In the conclusion of my bachelor thesis I have compared calculated and experimental values of drum carriage frame frequency. I have also compared the frequency before and after reinforcing of carriage frame of the drum.
Automatizace fotogrammetrického měření systémem TRITOP
Koutecký, Tomáš ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Volek, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je automatizace fotogrammetrického měřícího systému TRITOP. Rešeršní část práce obsahuje rozdělení digitalizačních metod a jejich popis. Dále popisuje funkci fotogrammetrického systému TRITOP. Vlastní práce se zabývá metodikou automatizace procesu měření systémem TRITOP a vyhodnocení tohoto měření. Řešení je následně ověřeno na vybraném příkladu z praxe.
Konstrukce 1/4 modelu vozidla pro testy tlumičů
Jaroš, Petr ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce modelu vozidla pro testy tlumičů vozidel, kterým lze simulovat reálné zavěšení kola vozidla (do maximální hmotnosti automobilu 1 970 kg) i tzv. lineární závěs kola. K dimenzování a odvození základních parametrů zařízení slouží lineární matematický model vozidla se 2 DOF (Degrees Of Freedom) a data z rešerše. Práce obsahuje popis lineárního matematického modelu a jeho výstupů (zrychlení odpružené hmoty a síly působící na odpruženou hmotu), popis navržené konstrukce, popisy provedených simulací (statická, modální a harmonická analýza v prostředí softwaru ANSYS Workbench 2020 R2) a koncepční návrh úprav navržené konstrukce za účelem dalšího možného využití k testování jízdních kol.
Návrh pístní skupiny rychlého magnetoreologického tlumiče s využitím technologie selective laser melting
Vítek, Petr ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem magnetického obvodu Magnetoreologických (MR) tlumičů s krátkou časovou odezvou. Pro dosažení krátké časové odezvy bylo zvoleno tvarového přístupu, kdy geometrie magnetického obvodu byla volena tak, aby významně eliminovala vznik vířivých proudů. Vliv struktur na magnetické vlastnosti byl nejprve zkoumán na jednodušším toroidním jádře a poté byl optimalizaci podroben magnetický obvod samotného MR tlumiče. Optimalizace geometrie byla prováděna pomocí konečnoprvkových simulací. Výsledná geometrie byla vyrobena pomocí technologie Selective laser melting (SLM) z čistého železa. Dále byl zkompletován MR tlumič a byly změřeny jeho vlastnosti na vzduchu i s MR kapalinou, které byly následně srovnány s dříve vyvinutými rychlými MR tlumiči. Bylo zjištěno, že nově navržený magnetický obvod dosahuje obdobné časové odezvy jako všechny ostatní srovnávané rychlé MR tlumiče a dosahuje vyššího dynamického rozsahu než většina srovnávaných variant. U navrženého magnetického obvodu se navíc podařilo významně zredukovat jeho hmotnost.
Simulation of magnetorheological clutch magnetic circuit using the finite element method
Dlugoš, Jozef ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis analyses magnetic field of a magnetorheological (MR) clutch and works with knowledge of these findings. The first part is treated as a backround research required to solve the thesis. Following section is making a model of MR clutch. Its magnetic field, calculated in the program that use the finite element method (FEM), matches with actual measured results. The last part of the work is lightening the MR clutch, with a respect of the existing magnetic field model.
Úprava stávající konstrukce magnetoreologické spojky
Bedřich, Miroslav ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí magnetoreologické (MR) spojky. V první části byl vypracován rozsáhlý průzkum využití magnetoreologické technologie v praxi. Byly popsány principy funkce MR tlumičů, MR brzd a MR spojek. Dále byly vypsány a porovnány některé parametry MR spojek. Druhá část se zabývá konstrukčními úpravami pro zlepšení některých parametrů MR spojky. Ve třetí části byly provedeny experimenty ověřující zlepšení provozních parametrů MR spojky.
Dynamicky vyvážený rezonanční adhezní tester
Jandásek, Martin ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce je věnována vývoji mobilního adhezního rezonančního testeru TriTec. Cílem práce je dosáhnout zlepšení parametrů testeru oproti předchozí verzi, zejména zmenšení vibrací testeru při chodu v nezatíženém stavu a usnadnění přesunu testeru na delší vzdálenosti. Úvodní část práce byla věnována historii vývoje testeru Tritec a analýze příčin vzniku problémů testeru. V další části práce byly studovány způsoby snížení vibrací testeru. Jako nejlepší řešení pro snížení vibrací byl vyhodnocen rotační vyvažovací mechanismus, který byl v další části práce navržen. Následně byl navržen i nový přední pojezd testeru a byla stanovena koncepce uživatelského rozhraní testeru. Tester s navrženými úpravami dosahuje požadovaných parametrů a může v provozu konkurovat stacionárním testerům svou cenou a mobilitou
Optimalizace těhlice formule student pro výrobu SLM technologií
Vaverka, Ondřej ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem těhlice pro Formuli Student, která je topologic-ky optimalizovaná a aditivně vyrobená technologií Selective Laser Melting. Materiá-lem pro výrobu je hliníková slitina AlSi10Mg, která má horší mechanické vlastnosti než tradičně používané vysokopevnostní slitiny. Proto bylo cílem navrhnout pomocí topologické optimalizace díl, který bude mít srovnatelné vlastnosti jako díl frézovaný. Metodou konečných prvků byla provedena deformačně napěťová analýza a byla sta-novena bezpečnost a maximální deformace. Byl vyroben prototyp a pomocí optické digitalizace byla provedena rozměrová kontrola, která prokázala přesnost výroby. Pevnostní výpočty byly ověřeny pomocí speciálního testovacího zařízení a fotogram-metrického měření. Při testech bylo aplikováno také o 20 % větší zatížení, při kterém nebyl pozorován žádný mezní stav. Tím byla ověřena její bezpečnost a funkčnost.
Testování sportovního automobilového odpružení
Čípek, Pavel ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá testováním sportovního automobilového odpružení, resp. testováním rychlého magnetoreologického tlumiče v semiaktivním závěsu odpovídajícímu čtvrtinovému modelu automobilu. Použitý rychlý magnetoreologický tlumič má časovou odezvu na řídící signál 2 ms. Pokud je časová odezva magnetoreologického tlumiče dostatečně krátká (řádově jednotky ms) lze teoreticky (na základě v minulosti provedených simulací) dosáhnout zlepšení jízdní bezpečnosti (lepší stabilita přítlačné síly kola na vozovku), resp. komfortu (snížení vibrací). Tato práce se snaží toto tvrzení reálným experimentem dokázat, což se řadou experimentů podařilo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Ružička, Bohuslav
22 Růžička, Bohdan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.