Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza řečnického profilu Davida Ratha prezentovaného českými audiovizuálními médii
Švejkovský, Jakub ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Cílem této diplomové práce je zanalyzovat řečnický profil jednoho z nejvýraznějších rétorů české polistopadové éry, lékaře a politika David Ratha. Hlavní metodou při zpracování materiálu je případová studie. V teoretické části diplomant komplexně zpracovává historii řečnického umění vycházející z dávné ale stále aktuální rétorické tradice starověkého Řecka a Říma. Dále jsou v práci popsána veškerá specifika definující jak samotnou interpersonální komunikaci, tak rovněž její jednotlivé aspekty - především verbální, neverbální a psychologické složky spolu s persvazivními a manipulativními technikami. Praktickou část spoluutváří dva stěžejní prvky - karierní a politický profil Davida Ratha a analýza jeho mluveného projevu. Před vstupem do vrcholné politiky tento vystudovaný lékař vedl dvě prestižní zdravotnické organizace, z nichž jednu dokonce sám zakládal. Stopu v politické sféře pak zanechal neméně výraznou. Teoretický podklad v kombinaci se znalostí životního příběhu ústředního řečníka formuje základ a kontext pro rozbor Rathova řečnictví. Na pečlivě vybraných monologických a dialogických mluvených projevech pak autor dopodrobna zkoumá, jak se sledovaný rétor dokáže uzpůsobit rozličným situacím napříč komunikačním spektrem. Vyzkoumaná zjištění mohou posléze posloužit dalším analýzám obdobného zaměření.
Mediální obraz návrhářky Viviene Westwood: Aktivismus vs. Branding
Suntychová, Tereza ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá kritickým zmapováním působení britské módní návrhářky Vivienne Westwood se zaměřením na vztah mezi jejími aktivistickými projevy a budováním značky (brandingem). Klade si za cíl analyzovat diskurzivní praktiky a rozkrýt významy, jež formují mediální obraz návrhářky. Westwood se velmi výrazně angažuje v oblasti politických, sociálních a environmentálních témat. Proslula svými kritickými postoji vůči establishmentu, konzumní společnosti či ekonomickému systému. Stála u zrodu punku a pomohla definovat jeho vizuální identitu. Patří k výrazným propagátorům udržitelné módy, což reflektuje její slavný citát "kupujte méně, vybírejte pečlivě, ať to vydrží". Na druhou stranu ovšem vybudovala globální módní značku s obratem přes 40,7 milionu liber v roce 2017 a sama se tak stala předmětem kritiky kvůli rozporuplnosti vlastní činnosti. Někteří kritici upozorňují například na to, že veřejnost nabádá k omezování spotřeby, ale pod svým jménem provozuje globální síť obchodů. Z metodologického hlediska práce vychází z kvalitativního výzkumu, konkrétně z kritické analýzy diskurzu, jejíž mechanismy pomáhají odhalit mocenské vztahy a uvést problematiku do širšího kontextu.
Analýza prezentace motivu slumu a života v něm v českých médiích v letech 2010-2017
Kučerová, Zuzana ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediální prezentací světových slumů v českém prostředí v průběhu let 2010-2017. V současné době žije ve slumech podle posledních odhadů více než jedna miliarda lidí. Dá se předpokládat, že počet obyvatel v těchto chudinských čtvrtích bude v příštích desetiletích narůstat. Většina slumů se nachází v městských oblastech rozvojových státech, které ve srovnání s rozvinutějšími zeměmi zaznamenávají vyšší míru urbanizace. Slumy jsou přelidněná místa měst, kde obyvatelé žijí v nevyhovujících podmínkách s nedostatkem pitné vody, zhoršenou hygienou, kanalizací, zdravotní péčí atd. Diplomová práce se zaměřuje na mediální prezentaci pěti slumů (Kibera, Dharavi, Khayelitsha, Ciudad Neza a Orangi Town), které se řadí mezi největší na světě. Práce stručně shrnuje sociální konstrukci reality podle T. Bergera a P. L. Luckmanna, mediální konstrukci reality a zpravodajské hodnoty. Přibližuje blíže pojmy slum, rozvojová země, urbanizace a uprchlická krize. Zkoumá texty kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy. Kvantitativní obsahová analýza vychází ze tří výzkumných otázek a šesti hypotéz. Pro výzkum bylo využito databáze Newton Media, prostřednictvím které byly vybrány relevantní příspěvky z novin, časopisů a jejich internetových mutací, webových portálů veřejnoprávních médií...
Titulní strany časopisu Reflex a konstrukce hyperreality
Krutilek, Ondřej ; Podzimek, Jan (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Závěr V průběhu výzkumu bylo zaznamenáno několik zajímavých poznatků o "chování" simulakra a také o povaze samotné hyperreality. Nejprve bylo popsáno, že povaha hyperreality je výrazně odlišná v porovnání s realitami nižšího řádu. Hyperrealita je sémantický prostor, který je vyplněný simulakry. Tato simulakra v sobě nesou velmi silné významy, což je v podstatě jeden se základních elementů jejich podstaty. Na druhou stranu se ale ne všechny významy dostanou do hyperreálného stadia. To znamená, že ve výsledku trpí hyperrealita nedostatkem významů. Spektrum významů v hyperrealitě je - jednoduše řečeno - velmi omezené. Přestože je simulakrum nositelem silného významu, může nakonec vymizet. V této práci byly popsány dva mechanismy, jak k takovému vymizení může dojít. Simulakrum se může jednoduše vytratit, pokud na něj společnost v důsledku společenských změn zapomene. Druhý způsob vymizení simulakra je forma jakéhosi "duelu" mezi simulakry. Proti stávajícímu simulakru je postaveno simulakrum nové. Pokud publikum z jakéhokoliv důvodu usoudí, že nové simulakrum vyhovuje lépe jeho potřebám, původní simulakrum zaniká. Práce dokumentuje, že existuje široké spektrum objektů, které mohou projít simulací a stát se simulakry. Ve zkoumaném materiálu byla objevena simulakra osobností, společenských fenoménů, ale i vět nebo...
Dezinformace a jejich šíření v českém mediálním prostoru během volby prezidenta ČR 2018
Husák, Matěj ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá šířením manipulativních, propagandistických a falešných zpráv v internetovém online prostředí. K šíření těchto dezinformací docházelo rovněž během českých prezidentských voleb, které se konaly v lednu roku 2018. Tyto dezinformace byly šířeny zejména tzv. alternativními médii, jež jsou často spojována také s rozšiřováním ruské propagandy. Výzkumným cílem této práce je prostřednictvím kvalitativní textové analýzy rozebrat dezinformace a jejich šíření, užité prostředky a formy dezinformací ve stanoveném období od listopadu roku 2017 až po březen roku 2018 na vybraných zpravodajských portálech. V teoretické části práce představujeme zejména ucelený a podrobný přehled teoretického ukotvení dezinformací a propagandy, jejich cíle, aspekty šíření, výsledný efekt a možné způsoby obrany proti nim. Obdobně zmiňujeme i jednotlivé kroky pragmalingvistiky, jež slouží jako teoretický podklad pro naši práci. V empirické části práce, která je strukturálně rozdělena dle jednotlivých médií, analyzujeme mediální obsah pěti vybraných zpravodajských webů. V závěru práce docházíme ke zjištění, že na webových servech prokazatelně docházelo k šíření klamných, manipulativních a lživých sdělení, majoritně pak o prezidentském kandidátovi Jiřím Drahošovi, a to především v lednu roku 2018,...
Vliv jazyka online médií na vyjadřování médií tištěných na příkladu Lidových novin
Zavadilová, Michala ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se na příkladu Lidových novin a serveru Lidovky.cz věnuje vlivu jazyka online médií na vyjadřování médií tištěných. Práce v teoretické části přibližuje mediální produkt a obsah, styl a jazyk zpravodajství a publicistiky, výběr jazykových prostředků, které dále definuje, ale i redakční přípravu textů. Výzkumná část poskytuje vhled do chodu redakce Lidových novin a serveru Lidovky.cz a zaznamenává jejich propojenost, ale i odlišnosti. Dále jsou na základě kvalitativní analýzy identifikovány jazykové prostředky objevující se ve zpravodajství v domácí a zahraniční rubrice. Jednotlivé jazykové jevy jsou zkoumány na tištěných Lidových novinách z roku 2014 a 2019 a na serveru Lidovky.cz. Výzkumným vzorkem je v případě Lidových novin každé první pondělní vydání v měsíci v příslušných letech. Na základě výsledků a jejich interpretace jsou pak poskytnuta porovnání v rámci konkrétních jazykových prostředků objevujících se ve vybraném výzkumném vzorku. V závěru práce jsou pak shrnuty hlavní výsledky jednotlivých zkoumaných jazykových kategorií po komparaci výše zmíněných let a médií, z nichž je následně vyvozen celkový závěr tohoto výzkumu, ale také další přínosy práce týkající se chodu obou redakcí.
Reprezentace České republiky ve francouzském tisku
Turňová, Martina ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Předmětem diplomové práce "Reprezentace České republiky ve francouzském tisku" je analýza zmínek o České republice ve vybraných francouzských denících Le Figaro a L'Humanité. Analýza je provedena kombinací smíšené metody, přičemž pro kvantitativní část analýzy byla užita kvantitativní obsahová analýza a pro kvalitativní část byla užita metoda konstantní komparace. Vzorek výzkumu tvoří celkem 515 článků obou deníků obsahující zmínku o České republice, jež byly publikovány mezi lety 2017-2019. Cílem diplomové práce je dosažení odpovědí na výzkumné otázky, kterými autorka zjišťuje tematickou agendu příspěvků, na mediální obraz o české politice a politických aktérech, na vyobrazení česko-francouzských vztahů a na relevanci aplikace typologie kultur Geerta Hofstedeho pro mediální výzkum. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. V první zmíněné části jsou popsány přístupy k reprezentaci v médiích, Hofstedeho typologie kultur, vývoj česko-francouzských vztahů a povaha francouzského tisku spolu s informacemi o konkrétních denících. Výzkumná část shrnuje metody analýzy užité v této práci spolu s následnou interpretací výsledků kvantitativní a kvalitativní analýzy. Výstupem druhé části jsou odpovědi na výzkumné otázky formulované na počátku výzkumu.
Využití persvazivních prostředků v reklamě v českých ženských magazínech
Böhmová, Eliška ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, který druh argumentačních prostředků používají zadavatelé v reklamě v českých ženských časopisech, přičemž analýza je provedena na titulech Svět ženy a Elle v období druhé poloviny roku 2018. Teoretická část této práce nejprve zkoumá mediální krajinu v ČR v oblasti ženských časopisů a objasňuje základní používané pojmy. Poté se věnuje rozdílem mezi racionální a emocionální argumentací v reklamě a aspektem zaujetí v procesu nákupního rozhodování. Na závěr teoretické části práce jsou popsány mnohé konkrétní argumentační chyby, které se v objevují v reklamní komunikaci. Praktická část této práce potom zkoumá tyto fenomény v inzerátech v dříve jmenovaných titulech. Konkrétní metody, které výzkum používá jsou obsahová a sémantická analýza. Výstupy kvantitativního výzkumu jsou prezentovány za pomocí grafů a tabulek, u kvalitativního výzkumu se pak jedná o textové bloky. Práce potvrdila hypotézu, že se v daných reklamách častěji objevují emocionální než racionální argumenty. Nepovedlo se jednoznačně potvrdit či vyvrátit hypotézy, týkající se zadavatelů reklamních sdělení. Dále bylo identifikováno skoro 15 argumentačních chyb na vzorku 5 inzerátů napříč obou mediálních titulů.
Opposing concepts of masculinity in the communication of Fernet Stock and AXE and their reflexion by different generations of men
Ružičková, Judita ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá rôznymi reprezentáciami maskulinity v marketingovej komunikácii cielenej na mužov, na príklade vybraných kampaní značiek Fernet Stock a AXE. Uvedené značky vo svojej komunikácii nazerajú na otázku mužnosti z diametrálne odlišných uhlov pohľadu. Kým Fernet Stock vyzýva mužov v strednom veku, aby odolali spoločenským zmenám a za žiadnych okolností neupustili od svojej tradičnej mužskej tvrdosti, značka AXE sa naopak snaží ukázať dospievajúcim mladým mužom, že môžu byť sami sebou, aj keby to malo znamenať porušenie zaužívaných pravidiel mužnosti. Táto práca si kladie za cieľ prispieť k porozumeniu toho, ako muži z týchto dvoch generácií skutočne vnímajú svoju mužskú identitu a do akej miery uvedené reprezentácie maskulinity reflektujú ich osobné názory a skúsenosti. Východiskom práce sú koncepty týkajúce sa maskulinity, predstavené v teoretickej časti. Kľúčovou je predovšetkým teória hegemónnej masculinity od poprednej austrálskej sociologičky Raewyn Connell. V praktickej časti je k naplneniu cieľa práce pristupované na základe kvalitatívneho výskumu, spočívajúceho v tematickej analýze pološtruktúrovaných rozhovorov so zástupcami oboch spomínaných generácií mužov, predstavujúcich cieľové skupiny vybraných značiek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.