Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nanoinfluencer marketing
Panýr, David ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Diplomová práce se zabývá nanoinfluencer marketingem. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy jako je ústní šíření, influencer marketing nebo věrohodnost doporučení. Hlavním obsahem analytické části je zpracování případových studií z kampaní využívající placené či neplacené influencery. Jsou zde uvedeny cíle každé kampaně, její průběh, specifika a výsledky, které jsou následně vyhodnoceny. Tyto kampaně probíhaly na sociálních médiích Facebook a Instagram. Analýza nanoinfluencer marketingu je podpořená dvěma rozhovory, jeden s představitelem agentury zaměřující se na ústní šíření a druhý s marketingovou expertkou značky, s níž proběhla komunikační kampaň s influencery. Práce nabízí srovnání obou typů influencerů, tedy placených a neplacených nano. Je porovnána jejich efektivita a vhodnost využití. Zároveň jsou definovány segmenty trhy využívající nanoinfluencery a je posouzena jejich vhodnost a úspěšnost v těchto spolupracích.
Komparace způsobu komunikace protipandemických vládních opatření v ČT a deníku Blesk
Dušková, Lucie ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
This thesis analyses the communication of two major Czech media during the health crisis - the covid-19 pandemic. The thesis focuses on the first wave of the pandemic and through a comparative analysis examines the content of the public television broadcaster- Czech Television and the tabloid Blesk. The aim of the thesis is to find out how these two different media outlets presented key messages concerning anti-pandemic measures, and especially how they framed the messages. The theoretical part draws on the literature on media communication and briefly defines related concepts such as media function, construction of reality in the media, agenda setting and framing, then describes the differences between tabloid and news coverage and introduces the media studied. The thematic focus of the research follows the communication of the media in an unprecedented situation; therefore, the thesis further focuses on the role of the media in times of crisis, focusing on the extraordinary situation of the covid- 19 pandemic. The thesis then describes the research methodology in which I will present the methods used and the aim of the research. The methodology is followed by the analytical part, which is based on a content analysis of media messages related to anti-pandemic measures. The thesis then tries to...
Perception of stereotypes in advertisement by children of age 4 - 6 and 11 - 13
Kovačovičová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalárska práca sa venuje vnímaniu genderových stereotypov v reklame u detí v dvoch vekových skupinách, a to vo veku 4 až 6 rokov a 11 až 13 rokov. Deti sú považované za bezbrannejšie voči pôsobeniu reklamy oproti dospelým. To platí pre vplyv na nákupné správanie, aj pre osvojovanie si zobrazeného obsahu, napríklad v prípade stereotypov. Cieľom skúmania bolo zistiť, či a ako deti v týchto dvoch vekových skupinách vnímajú genderové stereotypy v reklame a vzájomne tieto skupiny porovnať. V rámci skúmania boli využité rozhovory a vybrané aktivity zamerané na rôzne typy reklám, na porozumenie rozhodovaciemu procesu na základe nich, na skúmanie toho, ako deti replikujú stereotypy vo vlastnej tvorbe a na porozumenie tomu, čo je pre deti v reklamách významné. V práci sú zahrnuté aj možné prístupy a problematika výskumu s deťmi a v neposlednom rade aj etika tohto výskumu. Na základe výskumu bolo zistené, že deti v mladšej vekovej skupine výrazne viac replikujú genderové stereotypy v reklame aj mimo nej a gender využívajú aj na obhajobu svojich rozhodnutí a volieb. V staršej vekovej skupine boli na druhú stranu genderové stereotypy menej badateľné a deti v tejto skupine sa výrazne viac sústredili na jednotlivé prvky použité v reklame, ktoré boli pre ne rozhodujúce.
Užití současných AI nástrojů, jejich vývoj , limitiy a predikce ve strategickém boji v informační válce
Štěpánová, Barbora ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Práce se bude zabývat sou asným stavem AI technologií v provázání s dezinformacemi a informa ní válkou, jejich možným vývojem, limity a obavami. V rámci teorie budeme vycházet z již ustálených koncept prací, mapujících sou asný stav, ale i predikujících budoucnost, formulujících možné limity a pokládajících otázky do budoucna. K pochopení sou asného stavu jsou prezentovány i r zné p ípadové studie relevantní k tématu. V praktické ásti bude proveden výzkum formou focus group, která bude diskutovat záv ry a podn ty vzešlé z teoretické ásti a analýz. Následovat bude diskuse výsledk a záv r, ve kterém nastíníme p ínos mezidisciplinární debaty, zhodnotíme vliv fact-checkingu, možnosti financování nebo roli lov ka v hybridním p ístupu.
Percepce inkluze v marketingu beauty sektoru
Szewieczková, Anna ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje percepci inkluze v reklamách kosmetického průmyslu českými spotřebiteli. Práce si klade za cíl přiblížit, jakým způsobem spotřebitelé na zapojení inkluze do reklam reagují a jak jednotlivé faktory DEI přijímají. V teoretické části se práce věnuje vnímání krásy v průběhu času, trendům samotného kosmetického průmyslu či teoretickým konceptům inkluze, diverzity a inkluzivního marketingu. Taktéž jsou představena společenská témata, která se ve veřejném diskurzu v souvislosti s tématem inkluze objevují. V závěru teoretické části jsou vyobrazeny praktické ukázky inkluzivního marketingu a jsou popsány jeho legislativní úpravy či doporučení pro využívání, stejně jako jsou zde představeny výsledky již proběhlých výzkumů, které se inkluzí v reklamě a jejím vnímáním zabývají. V neposlední řadě je nastíněna i rozmanitost a specifika českého trhu. Výzkumná část práce je postavena na kvalitativní metodě ohniskových skupin. Čtyři ohniskové skupiny o celkem 22 respondentech byly rozděleny dle místa bydliště a stupně vzdělání respondentů. Výsledky výzkumu naznačují, že inkluzi v reklamě respondenti vnímají převážně kladně, přestože existují rozdíly mezi percepcí jednotlivých faktorů inkluze. Rozdíly mezi respondenty různých sociálních skupin ovšem výzkum neprokázal.
Typy personifikace značky na českém trhu
Nierostková, Klára ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá typy personifikace značky na českém trhu. Cílem práce je popsat na základě odborné literatury různé modely personifikace a jejich rozdělení na základě struktury AMOP. Práce slouží k souhrnu základních informací na toto téma a jejich porovnání se skutečnými reklamami, které jsme mohli, nebo stále můžeme vidět na českém trhu. Tento souhrn byl vytvořen za účelem spojení různých teorií obsažených v odborné literatuře, jelikož tomuto tématu, i přes své velké uplatnění v praxi, není věnována přílišná pozornost a věcný souhrn těchto informaci v podstatě neexistuje. Poznatky obsažené v teoretické části jsou reflektovány v praktické části, jelikož část otázek pro nestrukturované rozhovory s odborníky z praxe byly vytvořeny tak, aby respondenti reagovali na obsah teoretické části svými poznatky a názory, které si vytvořili za roky praxe a využívání personifikace značky. Odpovědi odborníků jsou porovnány, aby bylo možné vidět shody i neshody v jejich názorech.
Online diskuze pod zpravodajskými články z pohledu přispěvatelů a z pohledu redakce
Nováková, Miroslava ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Po přelomu nového tisíciletí došlo k překotně rychlému rozvoji a růstu internetu a k vývoji jeho obsahu. Současný internet a jeho podoba jsou ve velké míře formovány samotnými uživateli, kteří užíváním a následným sdílením obsahu jej pomáhají formovat a stávají se produživateli. Nejznámějším a nejrozšířenějším internetovým prostorem, kde mohou uživatelé vkládat a sdílet svůj vlastní obsah, jsou sociální sítě. Dalším velice rozšířeným příkladem tvorby internetového obsahu uživateli jsou online diskuse. Online diskuse jsou zcela tvořené uživateli a zároveň na ně mají obrovský vliv. Pokud tyto dvě platformy spojíme, získáme prostor, kde se může téměř kdokoliv k čemukoliv vyjadřovat a nepřímo tak ovlivňovat velkou masu lidí, potažmo celé společnosti. Právě z důvodu obrovského dosahu sociálních sítí a diskusí na nich se nabízí otázka, jakým způsobem je kontrolovat či regulovat. Tato práce se zabývá diskusemi pod články zveřejněnými profily zpravodajských webů Novinky.cz a ČT24 na sociální síti Facebook. Na diskuse je v práci nahlíženo ze dvou pohledů, a to z pohledu redakcí a z pohledu přispěvatelů. Na základě výzkumných rozhovorů se správci sociálních sítí zvolených médií diplomová práce popisuje, jaký přístup ke kontrole a regulaci diskusí jednotlivá média zvolila. Z druhé strany jsou zkoumány otázky,...
Preferovaná rodová zájmena z pohledu novinářské etiky na příkladu českých zpravodajských serverů
Netíková, Magdaléna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje, jak české zpravodajské servery informují o lidech preferujících jiné zájmeno než on nebo ona. Jejím cílem je zkoumat, jaké jsou v češtině možnosti genderově neutrálního jazyka a jakými způsoby je lze aplikovat v novinářské praxi. Prostřednictvím kvalitativních rozhovorů s editory českých zpravodajských serverů jsem zjišťovala, jaké jsou jejich případné zkušenosti s editováním textů, které mluví například o transgender nebo nebinární osobě. Zajímala jsem se mimo jiné o to, zda by bylo respektováno přání respondenta psát o něm pomocí preferovaného zájmena, zda ohledně vhodných jazykových prostředků probíhá mezi autorem a editorem diskuse a kdo má v redakci v tomto ohledu poslední slovo. Na základě rozhovorů byly představeny faktory ovlivňující přístup novinářů k referování o transgender a nebinárních lidech a bylo konstatováno, že téma různých genderových identit lze v současné podobě považovat za problém etický, stejně jako problém jazykový.
Analýza interní komunikace a firemní kultury agentury Insighters s.r.o.
Machová, Valérie ; Poucha, Tomáš (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se soustředí na interní komunikaci a firemní kulturu komunikační agentury Insighters. Hlavním cílem práce je zkoumat vnímání mise, vize a hodnot zaměstnanci této firmy. Práce se zabývá vlivem délky působnosti v agentuře na zmíněné jevy. V teoretické části jsou prvně popsány pojmy agentura, komunikace a kultura. Je to z důvodu toho, aby čtenář lépe pochopil pozadí následně definovaných pojmů interní komunikace a firemní kultury. Pojmy jsou v této práci teoreticky vymezeny a zároveň představují čtenářovi, jak by měly být správně nastaveny a chápany ve firemním prostředí. V praktické části je na začátku představena komunikační agentura Insighters a následně je provedena analýza její interní komunikace a firemní kultury. Čtenář je tak seznámen s formálními a neformálními kanály využívané agenturou, ale také s její misí, vizí a hodnotami. Následuje vymezení metodiky práce, kde je charakterizován kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor a metoda 5W1H. Součástí této části je samotný výzkum, který je ve formě rozhovorů se zaměstnanci ohledně jejich vnímání mise, vize a hodnot. Čtenář se zde seznamuje s výzkumným problémem společně s výzkumnými otázkami a hypotézami. Na to navazují analýzy celkového výzkumu, dat výzkumu a výzkumných otázek a hypotéz. Vše je zakončeno shrnutím se...
Současný trend inkluze na příkladu magazínů Vogue CS a Vogue FR
Skorkovská, Sandra ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Ivanišová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozmanitostí modelů v české a francouzské verzi časopisu Vogue. Je založena na třech výzkumech, které zmiňují nárůst popularity plus size, etnických, queer, handicapovaných a zralých modelů na přehlídkových molech, titulních stranách a Instagramu. Práce se zaměřuje na zastoupení tří takových skupin modelů, a to sice na modely různých odstínů pleti, modely různých typů postav a na modely ve věku 50 let a více. Cílem této práce je zjistit, zda (a do jaké míry) vybrané mutace časopisu Vogue zahrnují do svých obsahů vybrané skupiny prostřednictvím fotografií, které propagují produkt či značku, a jak se od sebe tyto mutace vzájemně liší. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zabývá vymezením pojmu diverzita a reprezentací vybraných skupin v módním průmyslu. Následující kapitola charakterizuje časopisy, včetně časopisů zaměřených na ženy. Posléze je představena historie české i francouzské edice zkoumaného časopisu. Metodologická část se zabývá obsahovou analýzou 24 časopisů a jejich následnou komparací, přičemž bylo dohromady analyzováno 976 modelů. Kromě dvou výzkumných otázek jsou stanoveny taktéž tři hypotézy navazující na teoretickou část a výše zmíněné výzkumy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.