Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 305 záznamů.  začátekpředchozí202 - 211dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Testování tepelných vlastností rukavic pomocí tepelného manekýna
Pidrová, Kateřina ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá testováním tepelných vlastností rukavic pomocí tepelného manekýna. V první části je uvedena rešerše vztahující se k dané problematice, společně s odvozením výpočetního vztahu použitého pro měření. Nejdůležitějším bodem práce je návrh metodiky pro měření tepelného odporu rukavic s pomocí tepelného manekýna, která vychází z normy ČSN EN 511. Tato metodika byla následně prověřena měřením na 5 vzorcích rukavic společně s rozborem nejistot a ověřením opakovatelnosti měření. U~měřených vzorků je dále uveden i nástin možností jejich použití při konkrétních činnostech a teplotách okolního vzduchu. Na konci práce je uvedeno stručné shrnutí dosažených výsledků.
Doplňkový větrací systém kabiny vozu poháněný fotovoltaickým panelem
Zdvořilý, Vítek ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Cíl práce spočívá v navržení a ověření funkčnosti systému na provětrávání zaparkovaného vozu v letním období za účelem snížení teplotní špičky v kabině automobilu. Návrh systému se skládá z vhodného umístění ventilátorů a odpovídajících vstupních a výstupních otvorů pro proudění provětrávacího vzduchu. Ventilátory jsou poháněny fotovoltaickým panelem. Funkčnost systému je ověřena měřením teplotních poklesů v kabině vozidla. Okolní podmínky pro nastavení intenzity slunečního záření a teploty okolí byly vybrány na základě reálných měření ze stanice TUBO, což je meteorologická stanice Fakulty Stavební VUT v Brně.
Vliv nastavení ventilace na množství přiváděného vzduchu a jeho distribuci v kabině automobilu
Poláček, Filip ; Fojtlín, Miloš (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením rozložení distribuce a množství přiváděného vzduchu do kabiny automobilu při různých venkovních podmínkách a nastavení klimatizace. Pro určení množství přiváděného vzduchu do kabiny automobilu byla zhotovena charakteristika ventilátoru. Měření bylo provedeno pomocí rychlostních sond v klimatické komoře, kde bylo možné simulovat různé venkovní podmínky. Z měření vyplývá závislost rozložení distribuce vzduchu na teplotě venkovního prostředí. Diplomová práce přináší podklady pro zpracování matematického modelu kabiny automobilu.
Rám pro stacionární hydraulické zařízení
Klezla, Vojtěch ; Pokorný, Jan (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je konstrukční návrh a pevnostní výpočet rámu pro stacionární hydraulické zařízení. Pevnostní výpočet je proveden pomocí metody konečných prvků. V práci je popsána konstrukce používaných rámů, profilů a dalších částí, které jsou součástí rámu. Na základě výsledků pevnostní analýzy jsou navrženy úpravy rámu a tyto úpravy zkontrolovány pevnostním výpočtem. Součástí práce je výkresová dokumentace svařence. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou Bosch Rexroth, spol. s. r. o.
Pásový podvozek lesního vyvážecího stroje
Svoboda, Jan ; Pokorný, Jan (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem modulární konstrukce pásového podvozku pro lesní vyvážecí soupravu. V úvodu byla zpracována rešeršní studie různých typů podvozkových řešení. Hlavní částí práce je 3D model, který byl vytvořen v programu Catia V5. Model byl podroben analýze dynamických účinků průjezdem po virtuální trati v programu MSC Adams. Vybraná část podvozku byla analyzována metodou konečných prvků v programu Ansys Workbench. Na konci práce byla vytvořena výkresová dokumentace pro některé součásti.
Variace evolučního SOMA algoritmu pro dynamické úlohy
Pokorný, Jan ; Bidlo, Michal (oponent) ; Schwarz, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá používáním evolučního algoritmu SOMA a testováním jeho variant zaměřených na řešení dynamických problémů. Na začátku stručně seznamuje s problematikou evolučních algoritmů a poté se zaměřuje na evoluční algoritmus SOMA. Popisuje potíže, se kterými se potýká, jak pro statické tak i dynamické úlohy. Zmiňuje postupy, které se používají pro jejich odstraňování. Popisuje nejčastěji používané strategie -- All To One, All To Random, All To All a All To All Adaptive a poukazuje na jejich výhody a nedostatky. Dále je navrhnuta i další strategie prohledávání zaměřená na funkce dynamicky se měnící nezávisle na běhu algoritmu. Samostatná kapitola je věnována projektové části práce. Je zde popsán postup implementace a propojování jednotlivých použitých programů. Tato část je dostupná na přiloženém CD spolu s výsledky testování jednotlivých strategií. Tabulky s průměrnými hodnotami jsou také součástí práce.
Symbian S60
Pokorný, Jan ; Weiss, Petr (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Symbian OS spolu se svými nadstavbami (uživatelské rozhraní a sada aplikací) tvoří softwarovou základnu pro mobilní telefony kategorie smartphone. Příkladem budiž platforma S60, jíž se zaobírá tato práce. Významná část je věnována teoretickému přehledu ohledně Symbianu a S60, nicméně hlavní náplní je realizace ukázkové aplikace. Ta umožňuje uživatelsky přizpůsobitelná upozornění na příchozí krátké textové zprávy (SMS) podle různých kritérií. Implementována byla v jazyce C++ (se svými specifiky pro Symbian) za použití vývojového prostředí (IDE) Carbide.c++ 2.0 a standardního balíku pro vývoj aplikací (SDK) pro S60 ve verzi 3rd Edition (počáteční verze a Feature Pack 1), orientovaných na tento jazyk. Na příkladu této aplikace jsou demonstrovány některé rysy vývoje pro platformu S60 spolu s prostředky pro přístup k relevantním druhům dat a pro provádění souvisejících operací.
Algoritmy pro řízení pohybu dvounohého robota
Pokorný, Jan ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl použít k naučení chůze bipedálního robota softcomputingové metody. Robot je reprezentován virtuálním modelem. Ze začátku je rozebrána motivace a důvody ke zpracování tohoto tématu. Dále je navržen tvar robota, který se použije. Jsou popsány nezbytné knihovny, jakých simulátor simulace využívá. Dále je navržen systém algoritmů, které budou robota učit. Nejdůležitější z nich je SOMA, který je proto blíže popsán. Vzhledem k předpokládané výpočetní náročnosti je část práce věnována optimalizacím a zjednodušením. Jsou rozebrány použité struktury a jejich propojení. Jedna kapitola je věnována měření úspěšnosti aproximace řešení. Na konci je umístěno zhodnocení výsledků práce.
Vytvoření Sparse adaptéru pro infrastrukturu Code Listener
Pokorný, Jan ; Peringer, Petr (oponent) ; Dudka, Kamil (vedoucí práce)
Kontrola programu na výskyt chyb má nezpochybnitelný význam, obzvlášť ta založená na formálních metodách. VeriFIT na FIT VUT k tomu používá vlastní infrastrukturu Code Listener (CL) modulárně propojující tzv. přední stranu, typicky adaptér převádějící kód zprostředkovaný jiným způsobem (jiným tzv. parserem), a zadní stranu typicky tvořenou koncovým analyzátorem. Cílem práce je poskytnout to prvé jako kompaktní alternativu k existujícímu zásuvnému modulu pro překladač GCC. Náš adaptér používá linearizovaný kód, jak jej zprostředkuje knihovna sparse pro statickou analýzu programů v C. Experimenty s jedním z hlavních analyzátorů v rámci CL, nástrojem Predator , a příslušnou sadou testů, dosahuje náš produkt - program clsp - úspěšnosti zhruba v 75% případů oproti onomu modulu pro GCC. Další zlepšení jsou předmětem budoucího vývoje.
Svázání fyziologického modelu s modelem tepelného komfortu
Pokorný, Jan ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá vnitřním prostředím a tepelným komfortem v kabinách automobilů. V Dymole/Modelice byl vytvořen Model tepelné zátěže kabiny pro studium vlivů různých parametrů okolního prostředí na mikroklima uvnitř kabiny. Model byl validován na základě osmi experimentů v klimatické komoře i ve skutečných provozních podmínkách. Hlavním cílem práce bylo vytvořit model pro predikci tepelného komfortu v nehomogenním prostředí, který je použitelný i pro prostředí kabin automobilů. V Dymole/Modelice byl vytvořen Svázaný model tepelného komfortu, který umožňuje vyhodnotit celkový tepelný komfort na základě lokálních parametrů okolního prostředí a osobních faktorů člověka. Model byl validován na 16 různých scénářích převzatých z literatury. Navíc za pomoci programu Theseus-FE byly vytvořeny tři modelové případy reprezentující asymetrickou zátěž od slunečního záření v kabině automobilu. Predikce Svázaného modelu byla porovnána s Fialovým modelem a s výsledky experimentů. Svázaný model predikoval střední teplotu pokožky dostatečně přesně pro klidné aktivity v neutrálním a teplém prostředí. V chladném prostředí byly odchylky střední teploty pokožky od měření větší a predikovaná vnitřní teplota příliš závislá na teplotě okolí. Pro vyšší intenzity vykonávané činnosti byla predikovaná střední teplota pokožky příliš vysoká.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 305 záznamů.   začátekpředchozí202 - 211dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
93 POKORNÝ, Jan
13 Pokorny, Josef
4 Pokorný, J.
14 Pokorný, Jakub
93 Pokorný, Jan
10 Pokorný, Jaroslav
1 Pokorný, Jindřich
3 Pokorný, Jindřich,
47 Pokorný, Jiří
13 Pokorný, Josef
2 Pokorný, Josef,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.