| |
| |
|
Výzvy k herecké autenticitě
Causidisová, Tereza ; POKORNÁ, Jaroslava (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
V předložené práci se autorka zabývá hledáním autenticity. Do té míry, do které je to možné se snaží tento pojem vysvětlit. Jaké aspekty jsou k autentickému projevu nápomocné. Jakou roli zde hrají pojmy autorství, meditace, zájem. Nejvíce ji zajímá propojení autentičnosti a herectví. Zda je takové propojení možné a proč se jím zabývat. Ve druhé části dokládá své osobní a profesní zkušenosti jako reflexi svého zkoumání.
|
|
Herectví jako profese a studium
Vaculíková, Šárka ; SLAVÍKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; POKORNÁ, Jaroslava (oponent)
V této bakalářské práci Herectví jako profese a studium předkládám své dosavadní zkušenosti se studiem herectví, jeho různými metodami, se kterými jsem měla možnost se setkat "na vlastní kůži", a svou praxí v divadlech, filmech a televizi. Zjisťuji, v čem jsou možná úskalí v přístupech profesorů, později režisérů, a co to pro mne jako herečku znamená. Zkoumám, jak jsem s nimi a se sebou v průběhu let naložila. Zda mi sloužily jako základní kameny, na kterých bylo možné stavět, nebo mě naopak blokovaly. Zabývám se tím, jak se proměnil můj pohled na věc, přístup ke mně samotné, k profesi a k touze studovat a vzdělávat se.
|
| |
|
Má cesta k pedagogice
Šimková, Barbora ; Křesadlová, Václava (vedoucí práce) ; Pokorná, Jaroslava (oponent)
Tato práce je věnována cestě její autorky k pedagogice.V úvodní části jsou popisovány její žákovské zážitky. V další části jsou reflektovány její učitelské zkušenosti, které se staly východiskem jejího pedagogického přístupu. Ten se v současné době rozvíjí studiem Katedry autorské tvorby a pedagogiky. Způsobu výuky této katedry je věnována samostatná kapitola. Autorka věnuje zvláštní pozornost tvůrčímu vztahu učitele a žáka, v kterém spatřuje základ pedagogické činnosti.
|
| |
| |
|
Zkušenost s dialogickým jednáním a hledání vlastního výrazu v hereckém projevu
Astashina, Natalia ; Vyskočil, Ivan (vedoucí práce) ; Pokorná, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce ?Zkušenost s Dialogickým jednáním a hledání vlastního hereckého výrazu? pojednává o praktické zkušenosti z disciplínou Dialogického jednáni na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Zkušenost je popsána ve třech kapitolách a prolíná se s kapitolami, které popisují zkušenosti z dalšími psychosomatickými disciplínami existujícími na katedře.
Například: hlasová výchova, přednes, herecká propedeutika a autorské psaní a čtení.
Diplomová práce taky obsahuje reflexe na autorské prezentace, které vznikly v rámci studia.
|
| |