Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti spolurozhodování rodičů v programu Začít spolu
Výborná, Monika ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolurozhodování rodičů dítěte na průběhu vzdělávání jejich dětí v programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. V teoretické části je představen fenomén rodičovského spolurozhodování jako jedné z forem spolupráce s rodinou a jako důležitý faktor, posilující efektivitu žákovského vzdělávání. Teoretická část této práce čerpá poznatky z české i zahraniční literatury. Na teoretickou část navazuje část výzkumná, která je koncipovaná jako kvalitativní výzkum. Představuje rozhovory s vybranými rodiči a učiteli z několika tříd základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jak rodiče a učitelé rozumí jevu spolurozhodování a zaměřuje se na jejich zpětnou vazbu, opírající se o jejich dosavadní zkušenosti. Kromě výhod a přínosů diplomová práce rovněž poukazuje na slabá místa a kritické body spolurozhodování. Součástí praktické části je také rozhovor s učitelkou prvního stupně základní školy, zabývající se programem Začít spolu a spoluprací mezi rodiči a školou prostřednictvím Metodického centra Začít spolu. Rozhovor se opírá o vlastní praxi učitelky a její zkušenosti. Výsledky výzkumu a rozhovorů s rodiči a učiteli poskytují komplexní pohled na problematiku rodičovského spolurozhodování v kontextu programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. Tyto...
Možnosti inkluzivního vzdělávání v rámci 1. stupně základní školy
Machová, Eva ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti inkluzivního vzdělávání v rámci 1. stupně základní školy" pojednává o inkluzivním vzdělávání s bližším pohledem na jeho uplatňování v rámci 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na definování pojmu inkluze a termínů s ní spojených, představuje východiska a principy inkluzivního vzdělávání a popisuje mezinárodní úmluvy a vnitrostátní předpisy, které jsou pro uplatňování inkluze v českém prostředí stěžejní. Práce ukazuje principy realizace inkluzivního vzdělávání v České republice a nabízí možnosti vyhodnocení proinkluzivity vzdělávání. Druhá kapitola teoretické části je věnována vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole, představuje systém vzdělávání těchto žáků a blíže se zaměřuje na aktéry v inkluzivním vzdělávání - žáky, učitele a asistenty pedagoga. Kapitola se soustředí také na systém poradenství ve školství a podpůrná opatření, která jsou poskytována žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola teoretické části charakterizuje soukromé školství. Praktická část se zaměřuje na konkrétní prvostupňovou základní školu a možnosti inkluzivního vzdělávání na této škole. Popisuje podpůrná opatření 1. - 3. stupně konkrétních žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přičemž poskytování těchto...
Komunikace s dětmi o smrti po ztrátě jim blízké osoby v kontextu učiva i jejich světa
Kleinová, Edita ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak mluvit s dětmi o smrti poté, co jim zemře někdo blízký, a to nejen v kontextu učiva, ale i jejich světa obecně. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část empirickou. Část teoretická je řazena chronologicky tak, aby jednotlivé kapitoly co nejlépe navazovaly na sebe a utvořily tak čtenáři ucelený obraz o tom, jak vhodně s dětmi komunikovat o smrti. Empirická část je tvořena kvalitativním výzkumem, konkrétně výzkumnou metodou polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Ty jsou vedeny s dospělými lidmi, kterým v nízkém věku zemřel někdo jim velmi blízký. Klíčová slova dítě, smrt, strach, ztráta, odloučení, smíření, učivo
Zavádění konzultací učitel - rodič - žák v primární škole
Bánovská Růžičková, Kamila ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem "Zavádění konzultací rodič - učitel - žák v primární pedagogice" se věnuje systematické reflexi při implementaci konzultací mezi učitelem, rodičem a žákem. Autorka se ve své teoretické části zaměřuje na analýzu vztahu mezi rodinou a školou a jejich spolupráci, s ohledem na historický vývoj těchto institucí. Důležitou součástí je také zkoumání vlivu zpětné vazby na žáka a pozitivních dopadů této interakce na jeho vzdělávání a osobnostní růst. V praktické části své práce se autorka, ve své roli učitele a aktivního účastníka, zabývá hodnocením jednotlivých cyklů konzultací s cílem posunout se v jejím profesním růstu. Prostřednictvím akčního výzkumu sleduje vývoj vlastní praxe při zavádění tripartitních konzultací. Klade si výzkumné otázky a prostřednictvím pedagogického deníku reflektuje svůj pokrok a získané poznatky. Hlavním cílem práce je zvýšení profesionalizace učitele a zdokonalení konzultační praxe. Autorka práce si klade za cíl posílit svou profesionální identitu a zvýšit efektivitu konzultací. Je pevně přesvědčena, že získané poznatky a zkušenosti z této práce budou sloužit jako opora pro další profesní rozvoj a přispějí k vyšší kvalitě konzultací ve vzdělávacím prostředí. Věří, že její práce přinese významný přínos a pomůže zlepšit konzultační procesy ve prospěch...
Přebírání odpovědnosti za své učení u žáků na 1. stupni ZŠ
Zemanová, Nika ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
V diplomové práci se autorka snaží přiblížit čtenářům celoroční proces, při kterém žáci přebírají zodpovědnost za své učení do svých rukou. Cílem diplomové práce je přiblížit systém na sebe navazujících a podporujících kroků, které napomáhají k efektivitě celého procesu. V teoretické části se autorka zaměřuje na přiblížení hlavních složek celého systému, které podporují výslednou efektivitu a naplnění cíle, jejich zavádění a vyhodnocování se žáky. V empirické části práce autorka popíše, mezi sebou porovná a vyhodnotí jednotlivé systémy na několika rozdílných školách. V této části se věnuje rovněž konzultacím učitel - rodič - žák. Klíčové pojmy: odpovědnost za své učení, motivace, práce s kritérii, formativní hodnocení, plánování, sebehodnocení, spolupráce s rodinou, portfolio, konzultace ve třech, třídní schůzky
Podmínky úspěšného zavádění CLILu na 1. stupni ZŠ
Försterová, Věra ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat podmínky, které umožní úspěšné zavedení CLILu do výuky na prvním stupni základní školy. V teoretické části je popsána metoda CLIL jako inovativní přístup ve výuce cizího jazyka. Zaměříme se především na tzv. hard CLIL, který probíhá v nejazykovém předmětu. Na základě odborné literatury budou popsány hlavní principy metody CLIL ve výuce na prvním stupni základní školy. V empirické části budou zkoumány přínosy a rizika vyučování nejazykového předmětu v cizím jazyce. Závěr práce bude věnován podmínkám, které umožňují, aby byl CLIL ve škole dlouhodobě udržitelný.
Třída bez poražených - akční výzkum
Peřichová, Karolína ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tématem diplomové práce je závislost efektivity vyučování na komunikaci ve třídě. Těžištěm teoretické práce jsou myšlenky Thomase Gordona popsané v knize Škola bez poražených. Pojednává o tom, jak komunikace mezi učitelem a žákem ovlivňuje výchovně-vzdělávací proces, a nabízí komunikační metody k zefektivnění vyučování. V teoretické části se zaměřuji na různé přístupy v komunikaci s žáky a jejich vliv na motivaci k učení. Východiskem teoretické práce jsou výchovně-vzdělávací cíle dané českým školským zákonem. Otázkou po naplňování těchto cílů se dostaneme ke Gordonovým metodám efektivní komunikace založené na přijímajícím postoji vůči žákům, podepřeným teorií humanistické psychologie zastoupené Carlem Rogersem. Tyto metody porovnávám s další pedagogickou literaturou věnovanou výchově. V praktické části analyzuji vybrané výukové situace popsané v mém učitelském deníku, kam jsem zaznamenávala situace z praxe, v níž jsem se snažila používat Gordonovy metody efektivní komunikace a respektující přístup k žákům. Formou metareflexí jsem následně hledala odpověď na otázky, jak ovlivní používání uvedených metod osobnost učitele a proces vyučování, zda se uvedené metody dají využít i k budování vztahů mezi žák, popřípadě lze-li tento model přenést do jiných skupin mimo třídu. Nakonec jsem popsala, jak...
Sebehodnocení žáků na prvním stupni základní školy
Šimková, Nikola ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Blanka (oponent)
Diplomová práce se zabývá sebehodnocením žáků na prvním stupni základní školy. Cílem je zjistit, s jakou perspektivou se vybraní učitelé prvního stupně staví k sebehodnocení žáků. Teoretická část vysvětluje pojem hodnocení. Uvádí jeho funkce, formy a typy. Více se zaměřuje na formativní hodnocení a zpětnou vazbu ve vztahu k sebehodnocení. Dále zmiňuje sebepojetí, které se sebehodnocením úzce souvisí. Předkládá jeho definici a vývoj s ohledem na věkové zaměření na první stupeň základní školy. Více se zabývá sebehodnocením žáků. Zaměřuje se na vývoj sebehodnocení jedince, na jeho význam a funkce a podmínky pro jeho rozvoj ve škole. Zmiňuje, na jaké typy se sebehodnocení dělí a jaké metody a techniky lze použít. Na závěr upozorňuje na možná rizika a úskalí sebehodnocení žáků. Praktická část zjišťuje stanovisko, které k sebehodnocení žáků zastávají vybraní učitelé prvního stupně základní školy. Výzkum je realizován pomocí metody pozorování a rozhovoru. Výsledky výzkumu ukazují, že vybraní vyučující prvního stupně základní školy dávají svým žákům prostor pro sebehodnocení za použití různých metod a technik. Děje se tak ale v omezené míře. I přesto jsou si vědomi významu a vlivu sebehodnocení na rozvoj žáka a jeho učení. Mimo jiné jmenují i práci s chybou. Někteří znají rizika hodnocení sebe sama....
Projektová výuka a její zavedení u žáků ve 4. ročníku ZŠ
Hellerová, Tereza ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na projektovou výuku a její zavedení ve 4. ročníku základní školy. Teoretická část se zabývá vznikem projektové výuky a jejím definováním. Dále se věnuje hlavním znakům a rysům, shrnutí přínosů, upozornění na úskalí, která mohou nastat a jak jim předcházet. V poslední části je uvedena charakteristika dítěte mladšího školního věku a její shrnutí. Cílem akčního výzkumu je zjistit, jak vhodně zavést projektovou výuku do 4. ročníku a na jakých tématech. Současně s tím vytvořit kooperativně funkční týmy. Data jsou získávána na základě vlastní pedagogické činnosti, hloubkových nestrukturovaných rozhovorů a ohniskové skupiny. KLÍČOVÁ SLOVA Projektová výuka, kooperativní činnost, mezipředmětové vztahy, realizace projektové výuky, akční výzkum, 4. ročník
Zapojení rodinných příslušníků do projektové výuky na 1. stupni ZŠ
Michalová, Klára ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zapojením rodinných příslušníků do projektové výuky. Teoretická část práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou vymezeny pojmy projekt, projektová metoda a projektová výuka, typy projektů, jejich fáze, rozdíl mezi projektovou a integrovanou tematickou výukou a přednosti a úskalí projektové výuky. Druhá část se zabývá spoluprací a komunikací mezi školou a rodinou, vymezením příslušných pojmů, rolemi, které mohou rodiče vzhledem ke škole zaujmout, budováním vztahů mezi těmito dvěma stranami, očekáváními, která mezi sebou mohou rodina a škola mít, zapojením rodinných příslušníků do výuky a formami, kterými lze spolupráci uskutečnit. Empirická část práce se zaměřuje na přípravu a realizaci tří projektů, které byly realizovány na třech různých školách. Snahou bylo do těchto projektů zapojit rodinné příslušníky žáků a toto zapojení popsat. Na základě polostrukturovaných rozhovorů se zapojenými učitelkami 1. stupně základní školy a dotazníků s rodinnými příslušníky žáků, kteří se do projektové výuky zapojili či se nezapojili, ale zapojení jim bylo umožněno, bylo zodpovězeno to, jak lze zapojit rodinné příslušníky do projektové výuky, jaké do této problematiky vstupují faktory a jaká mají učitelé a rodiče od vzájemné spolupráce očekávání. Zároveň byla na základě...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.