Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strojové učení pro monitorování počítačových clusterů
Adam, Martin ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Balcar, Štěpán (oponent)
Vzrůstající počet požadavků na zpracovávání neustále rostoucích objemů dat dalo vzniknout novému způsobu správy počítačových systémů. V novém paradigmatu vzkvé- tají dynamicky vytvářené virtualizované servery, na kterých béží distribuované aplikace, každá zabírající mnoho samostatných strojů. Pro hladký a stabilní běh těchto aplikací je rozhodující efektivita detekce a opravy případných chybových stavů, do kterých se servery dostávají. Standardní monitorovací metody s nadstavbovými metodami na chy- bovou signalizaci nedávají při použití v tomto prostředí uspokojívé výsledky. V této práci popisujeme vytvoření systému k nasbírání datasetu tvořeného výkonostními metrikami klastru serverů, na kterých běží distribuovaná aplikace. Na těchto datech jsme následně ozkoušeli několik různých modelů. Navrhujeme pak systém na detekci anomálií, který by upozorňoval na chybné stavy využívající nejlepší z těchto modelů. 1
Kolektivní robotické vyhledávání založené na optimalizaci hejnem částic
Kunc, Ondřej ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
S rozvojem a miniaturizací elektrotechniky se dostává pozornost malým robotům, kteří díky vzájemné spolupráci řeší konkrétní problém. Jedním takovým problémem může být vyhledávání určitého cíle, jenž vyzařuje záření, jehož intenzitu roboti detekují. Jako velmi výhodný přístup se ukázalo použití techniky optimalizace hejnem částic, která pomocí pohybu částic ve vícedimenzi- onálním prostoru hledá optimum. Tato práce se zabývá aplikací tohoto přístupu na hejno robotů. Byl popsán simulátor věnovaný tomuto problému a vyvinutý k vizualizaci a sběru dat, ze kterých byly vyvozeny praktické závěry. Dále byly před- staveny modifikace algoritmu pro lepší vyhledávání při různých vlivech prostředí a nastavení robotů. 1
Terra-Settler vesmírná real-time strategie
Meduna, Lukáš ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
Terra-Settler je real-time 3D vesmírná strategická hra pro jednoho hráče, kde je kladen důraz na ekonomickou simulaci, nutnou k dosažení cílů hry. Cílem hry jsou různé scénáře (např. obsazení zvolené lokace), hráč těchto cílů dosahuje pomocí postupného rozšiřování ze startovní lokace. Hra obsahuje API pro jednodušší psaní umělé inteligence a ukázkovou implementaci. Hra je multiplatformní včetně některých mobilních platforem. 1
Computational Intelligence for Malware Classification
Tomášek, Jan ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Surynek, Pavel (oponent)
S rostoucím používáním počítačů a jiných inteligentních zařízení ve stále více aspektech lidské činnosti, roste i množství škodlivého softwaru (malware), který se snaží tuto činnost znepříjemnit. Jedním z úkolů boje proti malware je tento škodlivý malware rozdělit do příslušných tříd dle škodlivosti a činnosti. V této práci přinášíme obsáhlý přehled možností, jak se s problémem vypořádat, některé známé přístupy rozvíjíme a navíc navrhujeme nové vlastní přístupy. Vybrané přístupy implementujeme a testujeme. Na konci nabízíme několik nápadů pro další pokračování výzkumu v oblasti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Artificial Composition of Multi-Instrumental Polyphonic Music
Samuel, David ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Neruda, Roman (oponent)
David Samuel Představujeme generativní model pro skládání klasické i populární hudby, jehož cílem je vytvářet hudbu na lidské úrovni. Hlavní překážkou je její složitá hierarchická struktura a absence rozumného automatického vyhodnocení její kvality. Na rozdíl od ostatních prací na podobné téma se snažíme generovat symbolickou reprezentaci hudby o více nástrojích hrajících současně, abychom pokryli širší hudební spektrum. Pro samotné skládání využíváme tři moduly založené na LSTM neuronových sítích; velké úsilí je vynaloženo na zjednodušení vstupní hudební reprezentace důkladnou analýzou dostupných dat. Naše práce slouží především jako ukázka toho, že současné technologie umožňují skládání hudby. Věříme, že námi navržený hudební analyzátor a generátor poslouží jako základ pro další výzkum v této oblasti. 1
Evolution and Learning of Virtual Robots
Krčah, Peter ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Kvasnička, Vladimír (oponent) ; Pilát, Martin (oponent)
Název práce: Evoluce a učení virtuálních robotů Autor: RNDr. Peter Krčah Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí disertační práce: RNDr. František Mráz, CSc. Abstrakt: Evoluční robotika využívá evoluční algoritmy k automatickému návrhu stavby těla i chování robotů. Tato práce přináší dvě metody do oblasti automatického návrhu virtuálních robotických organizmů. První metoda ukazuje přírodou inspirovaný algo- ritmus, který umožňuje virtuálním robotům měnit jejich morfologii učením v průběhu života. Vysvětlujeme, jak tato morfologická plasticita umožňuje vyvíjet organizmy, které mohou dynamicky měnit svoji stavbu těla podle prostředí, do kterého jsou umístěny. Dále ukazujeme, že učení redukuje výpočetní čas potřebný k evoluci robota s předem určenou hodnotou fitness. V druhé části popisujeme pro vybrané problémy evoluční robotiky, jak změna zaměření evoluce z původního cíle na hledání libovolných nových forem chování může předejít předčasné konvergenci do lokálního minima (tato technika je známá jako Novelty search). Klíčová slova: evoluce virtuálních organizmů, koevoluce stavby těla a chování robota, morfologická plasticita, neuronové sítě, učení
Creating the Game Strategies for PuppetWars Using Neuroevolution
Šmelko, Adam ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
V posledných rokoch nastal v hernom priemysle rozmach. Pre udržanie konkurencieschopnosti sú herné spoločnosti nútené vyvíjať stále viac príťažli- vé počítačové hry, čo implikuje i prítomnosť čo najvernejšej umelej inteligen- cie ovládajúcej herné prvky, na čo sa naša práca zameriava. Implementovali sme jednoduchú 2D programovaciu hru, na ktorej sme predviedli sadu poku- sov učiac umelú inteligenciu v nej, snažiac sa vytvoriť stratégie konkurujúce tým ľudským. Preskúmali sme niekoľko variácií učenia pomocou evolučnej stratégie aplikovanej na neurónové siete a vytvorili sme herné postavičky hodné bytia rovnocenným protivníkom užívateľom hry.
Machine Learning for Simulated Military Vehicles
Závorka, Kamil ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Pilát, Martin (oponent)
Výzkum v oblasti neuronových sítí v poslední době ukázal, že jde o velice slibnou oblast umělé inteligence. Výsledky výzkumů ukazují, že neuronové sítě jsou nyní schopné se v mnoha odvětvích přinejmenším vyrovnat člověku. Jedno z intenzivně zkoumaných odvětví je řízení autonomních vozidel. Přestože se většina lidí soustředí na autonomní vozidla v reálném světě, tato nová umělá inteligence může být přínos i pro řízení vozidel ve světě digitálním. Jelikož je v dnešní době stále více aktivit a experimentů přesouváno z reálných prostředí do prostředí simulovaných, vzrůstají také požadavky na kvalitu umělé inteligence, která se v digitálních prostředích nachází. Cílem této práce bylo prozkoumat možnosti umělé inteligence založené na hlubokém zpětnovazebném učení v oblasti parkování simulovaných vozidel. Na základě tohoto průzkumu jsme vytvořili prototyp neuronové sítě a tento prototyp ohodnotili při parkování v simulovaném prostředí.
Hra založená na evolučních algoritmech
Kotěšovcová, Tereza ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Gemrot, Jakub (oponent)
Evoluce pohybu virtuálních bytostí je zajímavou aplikací evolučních algoritmů v oblasti umělého života. Cílem této práce bylo prozkoumat možnosti jejího využití v počítačových hrách. V rámci práce jsem navrhla hru s tématem evoluce pohybu virtuálních bytostí, vytvořila jsem systém pro jejich evoluci na základě poznatků z existujících prací a rozšířila jej o prvky potřebné pro navrhovanou hru. V průběhu práce se ukázalo, že pro použití ve hře je evoluce příliš výpočetně náročná. Vytvořila jsem proto zjednodušený herní prototyp a v práci jsem se zaměřila spíše na pokusy s různými variantami algoritmů pro evoluci virtuálních bytostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Pilát, Matěj
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.