Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí148 - 157dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
FE model termomechanické interakce pryžového bloku při cyklickém dynamickém zatížení
Pešek, Luděk ; Šulc, Petr
Program COMSOL založený na slabé formulaci PD rovnic byl použit pro řešení zpětnovazební termo-mechanické interakce stlačeného pryžového bloku. Tento blok slouží jako tlumící člen u složených gumo-odpružených tramvajových kol. Pohybové rovnice a rovnice vedení tepla jsou řešeny interaktivné jako časově proměnný úloha. Rovnost hustoty tepelné energie a disipované mechanické energie zajišťuje vazbu mezi oběma rovnicemi. Disipovaná energie je počítaná podle modelu proporcionálního tlumení. V příspěvku jsou výsledky z termo-mechanické vazby pro případy rovninné deformace 2D modelu a prostorové deformace 3D modelu stlačeného pryžového bloku s cyklickým dynamickým zatížením.
Vlastnosti termo-visko-elastického materiálu 42-809 pro výrobu vibrotlumících prvků-2.část
Svoboda, Jaroslav ; Pešek, Luděk ; Fröhlich, Vladislav ; Klášterka, Petr
Ve zprávě jsou shrnuty výsledky prací, které měly za cíl zjistit třecí vlastnosti pryžových elementů vyrobených z materiálu označeného číslem 42-809. Zkoušky byly realizovány na speciálním přípravku, který umožnil získat řadu výsledků týkajících se závislosti třecí síly na amplitudě kmitání a velikosti přítlačné síly při cyklickém zatěžování.
Vlastnosti termo-visko-elastických materiálů při statickém a dynamickém zatěžování
Svoboda, Jaroslav ; Pešek, Luděk ; Fröhlich, Vladislav
V příspěvku jsou shrnuty výsledky zkoušek pryžových segmentů,používaných u složených kol kolejových vozidel pro tlumení hluku a vibrací.Výsledky byly získány v rámci řešení grantu č. 101/05/2669
Příspěvek k experimentálnímu výzkumu vibroakustiky železničních kol s přídavnými tlumiči
Pešek, Luděk ; Vaněk, František ; Veselý, Jan ; Cibulka, Jan ; Boháč, T.
V příspěvku je prezentována metoda měření a dynamické analýzy provozních zkoušek monoblokových železničních kol s a bez tlumicích prvků. Pomocí experimentální modální analýzy a časo-frekvenční analýzy jsou popsány dynamické vlastnosti těchto kol za jízdy. Vibro-akustická vazba kola s prostředím je analyzována na základě vibračních spektrogramů a spektrogamů akustického tlaku. Při průjezdu obloukem je sledován vznik a modálně frekvenční složení kvílivého hluku a jsou identifikovány módy, které nejvíce přispívají k radiaci hluku do prostředí. Pro kvantitativní srovnání jednotlivých řešení kol byla použita třetinooktávová analýza.
Elastické a tlumící vlastnosti pryžového elementu při laboratorním testování
Půst, Ladislav ; Pešek, Luděk ; Vaněk, František ; Cibulka, Jan
Vzorek pryžového segmentu používaného k potlačení hluku a vibrací u tramvajových kol byl zatěžován harmonickými silami při různých frekvencích a amplitudách a konstantním předpětí. Měření sil a deformací bylo realizováno pomocí dvou aparatur, jež jsou v příspěvku popsány. Dále jsou zde uvedeny a diskutovány výsledky předběžných dynamických zkoušek.
MKP modelování termomechanické interakce v pryžovém bloku
Pešek, Luděk ; Půst, Ladislav ; Šulc, Petr
Program FEMLAB byl použit pro řešení termomechanické interakce tlumícího členu metodou konečných prvků. Pohyb struktury a vedení tepla byly řešeny interaktivně jako časově závislá úloha. Vazba mezi disipovanou mechanickou energií a generovaným teplem byla definována zákonem zachování energie. Disipovaná energie vychází z modelu proporcionálního tlumení. V příspěvku výsledky teplotního rozdělení v závislosti na rozdělení deformační energie jsou prezentovány na případu rovinné deformace při cyklickém dynamickém stlačování se statickým předpětím. Při výpočtu byl uvažován odvod tepla do okolí a změna dynamické tuhosti na teplotě. Materiálové konstanty numerického modelu byly dříve identifikovány při laboratorních zkouškách na pryžových segmentech používaných pro tlumení složených tramvajových kol.
Dynamika strojů 2005 : konference s mezinárodní účastí
Pešek, Luděk
The colloquium is aimed at the dynamics of solids and structures. 32 participants from this country and 8 participants from abroad took part in the colloquium. Proceedings of the colloquium contains 24 contributions on 171 pages.
Modální analýza MKP modelu oběžného kola s průběžnou vazbou
Pešek, Luděk ; Hendrych, Pavel
Cílem této práce byl výpočet frekvenčně-modálních vlastností, tj. vlastních frekvencí v rozsahu do 1.6kHz a odpovídajících vlastních tvarů kmitání, oběžného kola s lopatkami s průběžnou vazbou dle výkresové dokumentace metodou konečných prvků (MKP). Tento cíl byl předmětem hospodářské smlouvy s podnikem Škoda Energo s.r.o., Plzeň.
Hyperelesticita pryžového segmentu při jednoosých tlakových zkouškách
Potel, S. ; Pešek, Luděk ; Svoboda, Jaroslav
Model hyperelasticity materiálu pro rovinnou deformaci byl vytvořen v prostředí ANSYS. V příspěvku jsou presentovány dosažené výsledky na tomto modelu pro pryžový blok s identifikací Mooney-Rivlinových konstant z experimentálních dat pro jednoosé tlakové zatěžování. Dále je modelován kontakt s Coulomovými třením pryž-ocel pro různé koeficienty tření. Cílem příspěvku je identifikace parametrů hyperelasticity s rozložením napjatosti pryžových segmentů používáných k odtlumení tramvajových kol.
Vibro-akustické problémy mechanických systémů s disipační vrstvou - souhrná zpráva o řešení grantového úkolu
Pešek, Luděk
Shrnutí výsledků grantu 101/02/0241 pojednává o matematických modelech, výpočtových metodách, experimentech a vyhodnocení naměřených dat. Na základě numerického a experimentálního výzkumu byly vyšetřeny vztahy mezi konstrukčními parametry tlumené a tlumící části mechanického systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí148 - 157dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 PEŠEK, Lukáš
1 Pešek, Ladislav,
6 Pešek, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.