Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí139 - 148dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití bezdotykového vibrodiagnostického systému ÚT pro měření dynamických vlastností oběžných kol s lopatkami
Vaněk, František ; Pešek, Luděk ; Procházka, Pavel ; Cibulka, Jan ; Turinský, M. ; Laštovka, B.
Proměnné budící síly vyvolávají kmitání rotorových lopatek proudových strojů. Pro popis vibrací lopatek jsou vyhodnocovány tvary, frekvence a amplitudy kmitání při různých provozních režimech stroje. Protože budící síly nejsou plně popsány a mechanické parametry lopatek se mění během provozu, byl pro tyto účely vyvinut vibrodiagnostický měřící systém VDS.IT v ÚT AV ČR. Tento systém lze použít pro dlouhodobé měření vibrací volných lopatek oběžných kol. Tento systém byl dále modifikován a plně otestován pro vývoj bandážovaných lopatek v Experimentální laboratoři Škoda Power, Plzeň. Změny a výsledky jsou disktutovány v tomto příspěvku.
Teplotní účinek na rheologické vlastnosti pryžového prvku
Půst, Ladislav ; Pešek, Luděk ; Vaněk, František ; Bula, Vítězslav
S cílem získat termomechanické charakteristiky pryžového materiálu byla zpracována deformační a teplotní data získaná laboratorním měřením harmonicky zatěžovaného tlumícícho prvku s předpětím F st=6kN. Je ukázáno, že vzrůst teploty při harmonickém buzení s amplitudami F0=0,5 až 3 kN a frekvencemi 10-30 Hz je exponenciální a úměrný čtverci amplitudy zatížení. Navržený matematický model dynamické charakteristiky vzorku sestává s lineární, kvadratické a čtvrté odmocniny amplitudy deformace a lineární funkce teploty.
Měření a analýza vibrací tramvajového kola při jízdě na trati
Pešek, Luděk ; Vaněk, František ; Cibulka, Jan ; Vaněk, P. ; Boháč, T.
V příspěvku je prezentován návrh, realizace a výsledky vibro-akustických měření tramvajových kol při jízdě. Provozní zkoušky byly provedeny na tramvaji KT8D5 Dopravního podniku města Brno. Tramvajové kolo se speciální pryžovou vložkou bylo vybaveno přídavným vibro-akustickým tlumičem. Účinnost přídavných tlumičů byla vyhodnocena ze srovnávacích zkoušek tramvajového kola s a bez tlumiče. Třetinooktávová analýza a časo-frekvenční analýza měřených signálů kmitání pro průjezd obloukem je zde uvedena. Pro analýzu provozních vibračních tvarů byl vytvořen a použit výpočtový MKP model kola s přídavnými tlumiči.
Využití optického korelačního systému pro měření rychlých změn tvaru těles a vibrací
Bula, Vítězslav ; Pešek, Luděk
Tento příspěvek se zabývá měřením optickým digitálním korelačním systémem Q450 firmy DANTEC Dynamics, GmbH. Jsou zde prezentovány první výsledky měření 3D posuvů pro případ rychlého odlehčení zatíženého pryžového segmentu s velkými deformacemi a kmitání vetknutého prostorově zakřiveného nosníku.
Ověření možností využití vibrodiagnostického systému ÚT při měření dynamických vlastností oběžného kola a lopatek s průběžnou vazbou na 1 MW zkušební turbíně
Vaněk, František ; Pešek, Luděk ; Procházka, Pavel ; Veselý, Jan ; Vaněk, Petr ; Cibulka, Jan
Výzkumná zpráva se zabývá měřením a vyhodnocením dynamických vlastností oběžného kola s lopatkami s průběžnou vazbou na 1 MW zkušební turbíně v experimentální laboratoři Škoda Power a.s.
Výpočetní akustická modální analýza vybraných částí potrubního systému parovodu
Zolotarev, Igor ; Horáček, Jaromír ; Pešek, Luděk
Zpráva se zabývá konečněprvkovým modelováním a výpočty akustických frekvenčně modálních vlastností vybraných částí složitých potrubních systémů, kde prudí vodní pára. Ve všech případech prvých 10 akustických vlastních frekvencí leží zhruba ve fekvenčním rozsahu do 150Hz. v tomto rozsahu se neobjevil žádný příčný akustický mod, všechny tvary kmitání jsou podélné, které lze zjednodušeně popisovat 1D rovnicemi pro šíření akustických poruch v jednorozměrném kontinuu.
Stanovení vlastních fekvencí a vlastních tvarů kmitání a ztrátového činitele pro monoblokové železniční kolo
Pešek, Luděk ; Veselý, Jan
Cílem této práce bylo experimentálně stanovit vlastní frekvence, vlastní tvary kmitání a ztrátové činitele pro železniční kolo typu monoblok ve variantě: a) bez akustické tlumící desky, b) s akustickou tlumící deskou. Tento úkol byl předmětem hospodářské smlouvy s podnikem na výrobu dvojkolí Bonatrans a.s., Bohumín. Buzení bylo realizováno elektrodynamickým vibrátorem s různými úrovněmi buzení a kladívkem. Železniční kolo bylo testováno při nalisování v dvojkolí, jež bylo uloženo ve speciálním stojanu. Frekvenční rozsah modální analýzy byl do 6400Hz s krokem 0.25Hz.Dané měření a analýza byla provedena pro všechny identifikovatelné vlastní frekvence s důrazem na identifikaci vlastních tvarů s dvěma až sedmi uzlovými čarami na ploše kola bez uzlové obvodové kružnice. Pro určení vlastních frekvencí a ztrátového činitele příslušných vlastních tvarů byly provedeny modální analýzy pro dané kolo ve všech variantách tlumících desek.
Návrh, vývoj a realizace měření vibrací jedoucího kola metra bez a s přídavným tlumičem
Pešek, Luděk ; Vaněk, František ; Vaněk, Petr ; Cibulka, Jan
Cílem této práce byl návrh, vývoj a realizace měření vibrací (zrychlení) jedoucího kola vozu metra bez a s přídavným tlumičem radiotelemetrickou metodou s čtyřmi měřícími kanály při provozním měření vibrací a hlučnosti. Ve zprávě je popsána metodika měření a způsob dynamické analýzy provozního srovnávacího měření kol metra bez a s přídavnými tlumícím členy při jízdě na různých profilech trati jako oblouk či přímá trať při různých rychlostech a při režimu brždění. Výstupní signály akcelometrů se vysokofrekvenčně přenášely radiotelemetrickou aparaturou vyvinutou v ÚT. Pro digitálně zaznamenané časové průběhy signálů byly vyhodnoceny 1/3 oktávové a časo-frekvenční charakteristiky zrychlení a akustického tlaku pro jednotlivé režimy jízd.
Návrh, vývoj a realizace měření vibrací jedoucího tramvajového kola bez a s přídavným tlumičem
Pešek, Luděk ; Veselý, Jan ; Vaněk, František ; Cibulka, Jan ; Bula, Vítězslav
Cílem této práce byl návrh, vývoj a realizace měření vibrací (zrychlení) jedoucího tram.kola bez a s přídavným tlumičem radiotelemetrickou metodou s čtyřmi měřícími kanály při provozním měření vibrací a hlučnosti. Postup řešení byl rozdělen do čtyř etap: a) návrh, vývoj, laboratorní zkoušky a výroba upravené radiotelemetrické aparatury pro měření na kole tramvaje; b) intalace snímačů a radiotelemtrické aparatury, c) realizace měření vibrací provozních zkoušek na voze KT8D5, d) zpracování měření a zpráva s popisem měřící aparatury a výsledků provozních měření.Ve zprávě je popsána metodika měření a způsob dynamické analýzy provozního srovnávacího měření složených gumo-odpružených tramvajových kol bez a s přídavnými tlumícím členy.
FE model termomechanické interakce pryžového bloku při cyklickém dynamickém zatížení
Pešek, Luděk ; Šulc, Petr
Program COMSOL založený na slabé formulaci PD rovnic byl použit pro řešení zpětnovazební termo-mechanické interakce stlačeného pryžového bloku. Tento blok slouží jako tlumící člen u složených gumo-odpružených tramvajových kol. Pohybové rovnice a rovnice vedení tepla jsou řešeny interaktivné jako časově proměnný úloha. Rovnost hustoty tepelné energie a disipované mechanické energie zajišťuje vazbu mezi oběma rovnicemi. Disipovaná energie je počítaná podle modelu proporcionálního tlumení. V příspěvku jsou výsledky z termo-mechanické vazby pro případy rovninné deformace 2D modelu a prostorové deformace 3D modelu stlačeného pryžového bloku s cyklickým dynamickým zatížením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí139 - 148dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 PEŠEK, Lukáš
1 Pešek, Ladislav,
6 Pešek, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.