Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 176 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv způsobu zpoplatnění komunálního odpadu na jeho objem a strukturu
Šubrtová, Karolína ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Tománková, Ivana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je posoudit, zda existuje souvislost mezi způsobem, který obce využívají ke zpoplatnění služeb odpadového hospodářství a množstvím komunálního a separovaného odpadu, vyprodukovaným v jednotlivých obcích. V práci je uvedeno srovnání, zdali je rozdíl co do produkce odpadu, mezi obcemi, využívajícími paušální poplatek dle zákona č.565/1990 Sb. a variabilní poplatek dle zákona č. 185/2001 Sb. Analýza byla provedena na vzorku 22 obcí na základě dostupných dat z roku 2015. Pro stanovení možné závislosti byly stanoveny 3 hypotézy. První hypotéza předpokládá, že při využití paušálního poplatku bude množství vyprodukovaného komunálního odpadu vyšší, než při využití poplatku variabilního. Druhá předpokládá, že pokud obec využije variabilní poplatek, budou obyvatelé více motivováni třídit odpad, a proto bude v takových obcích větší množství separovaného odpadu. Třetí hypotéza zkoumá podíl vytříděných složek odpadu na celkovém množstvím odpadu v dané obci.
Financování politických stran
Remeš, Stanislav ; Dufek, Luboš (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o financování politických stran. Proto ve struktuře od uvedení základních pojmů, principů a fungování financování přecházíme k jednotlivým typům financování a jeho členění. Následuje analýza zpracovaných dat vybraných politických stran za období mezi lety 2006 až 2015. Porovnávány jsou data za roky, kdy proběhly parlamentní volby, s nejbližšími možnými roky, kdy žádné volby nebyly. Vrcholem práce bude srovnání pozorovaných výsledků a posouzení závislosti všech příjmů plynoucích z voleb na volebních výdajích. Z finálních výpočtů je zřejmé, že mezi těmito veličinami existuje významná statistická závislost.
Nepřímé administrativní náklady zdanění a jejich měření
Síbrtová, Veronika ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce jsou nepřímé administrativní náklady zdanění, které vznikají plátcům daně z důvodu existence daňového systému. Hlavním cílem práce je kvantifikovat nepřímé administrativní náklady především z hlediska času, a poté je vyjádřit v peněžních jednotkách. Analýza byla provedena za rok 2016 pro daň z přidané hodnoty a daň z příjmů právnických osob. Na základě dotazníkového šetření byly pro jednotlivé daně zjištěny vyvolané náklady u jednotlivých respondentů. Byly brány v potaz pouze tzv. klasické vyvolané náklady a nebyly započítávány náklady na vedení účetnictví a externí poradce. Podíl vyvolaných nákladů daně z příjmů právnických osob na konečné průměrné zaplacené dani je 2,39 %. Podíl vyvolaných nákladů DPH na konečné zaplacené dani je 1,38 %, na zisku před zdaněním je podíl 0,85 %. Průměrné celkové nepřímé administrativní náklady pro sledované daně činí 195 tisíc Kč za rok.
Analýza veřejných zakázek ve vybraném městě
Volavková, Hana ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou veřejných zakázek ve městě Dačice. Teoretická je zaměřena na legislativu veřejných zakázek v České republice, základní pojmy a zadávací proces veřejných zakázek. Praktická část se zabývá analýzou rozpočtu města Dačice a analýzou veřejných zakázek, které zadává město zadává. Pozornost je věnována možnostem hodnocení veřejných zakázek, typům zadávacích řízení, předpokládané a konečné hodnotě zakázky, počtu nabídek a administrativním nákladům na zadávání veřejných zakázek. Výsledky případové studie jsou komparovány s daty o veřejných zakázkách zadávaných v městě Třeboni a na trhu veřejných zakázek v České republice.
Faktory ovlivňující postkontraktační chování veřejných zadavatelů
Pospíšil, Václav ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Dufek, Luboš (oponent)
Ústředním tématem této práce je analýza postkontraktačního chování vybraných zadavatelů veřejných zakázek. Postkontraktačním chováním se poté chápou takové procesy, které navazují na uzavřené kontrakty mezi zadavateli a dodavateli. Tyto procesy však nejsou zcela žádoucí, neboť často mívají negativní vliv na konečné ceny zakázek. Identifikace těch faktorů, které mohou podmiňovat postkontraktační chování, je poté hlavní je náplní této práce. Pro tyto účely je sběr a analýza dat, tedy informací o ukončených veřejných zakázkách, stěžejní.
Účinné vládnutí pro Public-Private Partnerships: výzvy a řešení pro stávající modely
Witz, Petr ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent) ; Jurčík, Radek (oponent)
Tato práce zvolila za účelem formulace doporučení pro nové modely vládnutí PPP specifický přístup v několika směrech. Předně se zaměřuje na fázi implementaci projektů a snaží se odhalit míru selhávání dopravních PPP v jednotlivých evropských státech a následně jejich příčiny v rámci institucionálního rámce PPP. Neúspěch PPP přitom definuje jako neuskutečnění či vynucenou restrukturalizaci projektu, do kterého již bylo vloženo nezanedbatelné množství prostředků a snahy ze strany vlády či jiné složky veřejné správy. Teoretické poznatky ohledně institucionálního pole PPP a ideálního typu partnerství práce konfrontuje s množstvím empirických poznatků o fungování reálných PPP programů v Evropě a postojů jednotlivých aktérů. Jako výchozí bod slouží standardizované rozhovory s profesionály s dlouholetou zkušeností v oblasti PPP na straně veřejného i soukromého sektoru a zároveň rozsáhlá databáze charakteristik a zkušeností z PPP programů evropských zemí i jednotlivých projektů nashromážděné individuálně i ve spolupráci s kolegy z akce EU COST TU1001 PPP in transport: Trends and Theory. Mimo tyto zdroje cenných dat a informací byl proveden zvláštní sběr podkladů o implementaci PPP v podmínkách zemí střední a východní Evropy a strukturovaná interview s 22 dlouholetými profesionály v oblasti PPP. Ze všech...
Environmental policy and firm financial performance
Horváthová, Eva ; Lízal, Lubomír (vedoucí práce) ; Janda, Karel (oponent) ; Pavel, Jan (oponent)
Ve své disertační práci zkoumám vztah mezi finančními výsledky firem a jejich vlivem na životní prostředí tzv. environmentální výkonností/profilem firem. Tato kvantitativní měřítka vlivu firem na životní prostředí se začala používat, aby bylo možné porovnávat vliv různých socio­ekonomických jednotek např. podniků, zemí, regionů, na životní prostředí. V disertační práci zkoumám vliv environmentální výkonnosti firem na finanční výkonnost těchto firem. V první kapitole aplikuji meta­analýzu k analýze předchozích studií, které zkoumaly vliv environmentální výkonnosti na finanční výsledky těchto firem. Výsledky ukazují, že je třeba brát v úvahu vliv opomenutých proměnných jako například nezahrnutou heterogenitu firem. Výsledky také naznačují, že trvá určitý čas, než se ve finančních výsledcích firem promítne vliv regulací životního prostředí. V dalších dvou kapitolách studuji české firmy v období let 2004­2008. Nejdříve zkoumám, jak se v čase mění vliv environmentální výkonnosti firem na jejich finanční výsledky. V práci používám standardně používané vysvětlující proměnné jako...
Dohoda o vině a trestu
Pavel, Jan ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Zeman, Pavel (oponent)
Résumé Předkládaná rigorózní práce se zabývá problematikou nového právního institutu v trestním právu procesním, a to "dohodou o vině a trestu". Cílem českého zákonodárce při konstrukci české obdoby jinak tradičně anglosaského konceptu dohodovacího řízení bylo zejména zjednodušení a zrychlení trestního procesu, neboť dle jeho závěru v současné době právní úprava nevyužívá všech možností, aby obviněnému zajistila v plném rozsahu právo na rychlý a spravedlivý proces. Přes jistě legitimní potřebu zajistit průběh trestního řízení tak, aby byla zajištěna "rychlá" spravedlnost, je s ohledem na doposud probíhající diskusi nejen odborné veřejnosti, otázka, zda je dohoda o vině a trestu tím správným nástrojem, jak tohoto stavu dosáhnout. Dohoda o vině a trestu je obecně konceptem anglosaským, je tedy produktem právní kultury od tuzemské v principu odlišné, přičemž aby mohl v takovýchto odlišných podmínkách efektivně fungovat, bylo nezbytné poněkud přehlédnout tradiční představu o trestním procesu, jak jej známe ve standardní podobě. Zastánci vzniku tohoto právního institutu před jeho kodifikací argumentovali tím, že díky dohodovacímu řízení podpoří aktivitu procesních stran, zjednoduší řízení, zejména pokud jde o dokazování, že trestní řízení bude tedy hospodárné a zároveň efektivní a v neposlední řadě, že přijetí...
Three Essays on Local Public Finance
Šťastná, Lenka ; Turnovec, František (vedoucí práce) ; Dušek, Libor (oponent) ; Horvath, Julius (oponent) ; Pavel, Jan (oponent)
Three Essays on Local Public Finanace Lenka Šťastná Abstrakt Disertační práce se zabývá rozhodováním lokálních vlád o výdajích. Skládá se ze tří částí, první obsahuje teoretický model a v dalších dvou je provedena empirická analýza pro obce s rozšířenou působností ČR. Teoretický model zkoumá, zda se nevyplatí decentralizovat politické rozhodování v případě, že lokální veřejné statky ve dvou symetrických regionech jsou komplementy. Model uvažuje možnost strategické delegace, kdy volič volí záměrně politika, jehož preference se neshodují s preferencemi voliče, a transferů, jimiž lze dotovat produkci lokálních veřejných statků v ostatních regionech. Podle Oatesova decentralizačního teorému centralizace pareto-dominuje decentralizaci v případě symetrických regionů pro jakoukoliv úroveň efektu přelévání. Pokud jsou však lokální statky komplementy a uvažuje se možnost strategické delegace a transferů, tradeoff může být opačný a decentralizace může pareto-dominovat centralizaci. V druhé části se testuje přítomnost fiskálních interakcí mezi obcemi ČR, které mohou být způsobeny efekty přelévání, konkurencí mezi vládami, napodobováním, či kooperací. Pro data z roku 2006 se odhaduje závislost lokálních veřejných výdajů v prostoru (tj. zda rozhodování o výdajích v sousedních obcích ovlivňuje rozhodování v domácí obci)....
Veřejný rozpočet jako nástroj kontroly veřejných politik
Matušková, Helena ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Diplomová práce Veřejný rozpočet jako nástroj kontroly veřejné politiky se zabývá vztahem veřejné a rozpočtové politiky a možností využít veřejný rozpočet jako nástroj kontroly veřejných politik při využití reformních rozpočtovacích metod, resp. systému alokace veřejných zdrojů. Cílem diplomové práce je identifikovat, jak jsou využívány možnosti veřejného rozpočtu, zda je využíván jako nástroj kontroly veřejných politik a jak je v této oblasti nastaven legislativní rámec. Dalším cílem je identifikovat reálné (politické) působení v praxi, a zda odpovídá nastavenému legislativnímu rámci. Přičemž práce se zaměřuje především na státní rozpočet jako na nejdůležitější rozpočet z rozpočtové soustavy ČR. Zmíněné jevy jsem zkoumala na základě analýzy dokumentů, analýzy teoretického časopisu Ministerstva obrany ČR Vojenské rozhledy a na základě rozhovorů s pracovníky Ekonomické sekce Ministerstva obrany ČR. Hlavním závěrem práce je, že existuje formální snaha o využití státního rozpočtu jako nástroje kontroly vládních politik, která se však liší od reálného využití. Na konkrétním případu Ministerstva obrany ČR je dospěno k závěrům, že metodické vedení zavádění využití státního rozpočtu ke kontrole vládních politik formou cílově orientovaného rozpočtování (COR) je ze strany Ministerstva financí ČR velmi...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 176 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Pavel, Jiří
1 Pavel, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.