Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Provázanost vzdělávání a trhu práce: s uplatněním marketingového přístupu v podmínkách vysoké školy
Paulovčáková, Lucie ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Disertační práce s názvem "Provázanost vzdělávání a trhu práce" reaguje na změny, které se odehrávají na národním i mezinárodním trhu a promítají se do změn charakteru práce a požadavků na pracovní sílu. Zájmem společnosti a vysokých škol je připravovat absolventy v takových vzdělávacích programech, jejichž obsah odpovídá požadavkům trhu práce. Snahou je, aby se absolventi stali zaměstnatelnými. Předpokladem naplnění tohoto úkolu je spolupráce vzdělávacích institucí s trhem práce, s firmami. Provázanost vzdělávání a trhu práce se odráží i v rozvojových dokumentech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, které navazují na politiku rozvoje terciárního vzdělávání v Evropě v rámci Boloňského procesu. V teoretické rovině je v první kapitole využit marketingový přístup jako východisko pro zpracování sledované problematiky. Tento přístup zahrnuje navázání kontaktů s vnějším prostředím na straně vstupů i výstupů, umožňuje propojení vzdělávací instituce s pracovním prostředím. Na straně vstupů zejména výsledky marketingového výzkumu přinášejí informace vedení vysoké školy pro vytváření strategií ve vzdělávání s ohledem na vývoj trhu práce a sestavení odpovídajícího vzdělávacího programu a profilu absolventa. Na straně výstupů ověřují zpětnou vazbou účinnost svých programů a přijímají opatření na další období....
Andragogická podpora rozvoje profesní kariéry zaměstnanců
Špicar, Vladimír ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
1 ABSTRAKT Práce se obecně zabývá získáváním a udržením potřebných znalostí a dovedností pro práci v průmyslovém podniku s velkým stupněm automatizace pracovních operací. Pozornost je zaměřena zejména na problematiku vstupní úrovně získané ve škole a následně rozvoj v rámci celoživotního vzdělávání. Současně je zohledněna i problematika stanovení karierních cest a kompetenčních matic, z nichž potřeba vzdělávacích opatření vychází. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání dospělých, kvalifikace, andragogika, lidský kapitál, řízení lidských zdrojů, firemní vzdělávání, celoživotní vzdělávání, rozvoj zaměstnanců.
Metodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možná prevence šikany a zdravý rozvoj žáků.
Nováková, Sandra ; Kazík, Petr (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Metodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možné prevence šikany." poukazuje na oblast her dětí, která je ze své podstaty spojena s takovým fyzickým projevem, že u dospělých jedinců může vzbuzovat nejrůznější obavy. Bojové a úpolové hry, o kterých je řeč, jsou v této diplomové práci uchopeny jako druh her, někdy možná opomíjených, avšak nezbytných pro zdravý vývoj osobnosti dětí. Jestliže je rozvoj dětí a žáků cílem školských zařízení, pak právě možné zařazení bojové a úpolové hry do těchto prostředí se jeví jako vhodně rozvíjející. Alternativní školy, v tomto případě lesní mateřské a základní školy, jsou natolik otevřené inovacím, že si je tato diplomová práce zvolila pro pomyslné zasazení bojové hry do jejich kurikula. Je zde také nastíněn možný kontext mezi vědomou bojovou hrou dětí a jejich vnímání šikany, či případný vliv bojové hry na eliminaci těchto nežádoucích projevů chování. Empirická část formuluje metodický materiál v souladu s blíže popsanou charakteristikou vybraných školských zařízení. Sběr dat probíhá online dotazníkovým šetřením průvodcům lesních mateřských a základních škol. Utváření metodiky ovlivnilo studium relevantních dokumentů a virálních dat s tematikou bojových a úpolových her,...
Analýza marketingové komunikace v prostředí základních škol
Hrdina, Matěj ; Paulovčáková, Lucie (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Marketingová komunikace se nepojí pouze se ziskovou sférou. Své nezastupitelné místo má i v procesu řízení škol a školských zařízení. Marketing školám slouží k naplňování jejich cílů, a i samotný marketingový mix pro oblast vzdělávání je díky svým specifikům rozšířením původního marketingového mixu. Marketingovou komunikací se školy snaží oslovovat jak zájemce o studium a stávající žáky, tak i jejich zákonné zástupce. V dnes tak konkurenčním prostředí musí školy volit vhodné taktiky, jak je oslovovat. Cílem práce bylo zanalyzovat marketingovou komunikaci vybraných základních škol a navrhnout doporučení ke zefektivnění a zatraktivnění komunikace dané školy. Webové stránky základních škol slouží jako primární zdroj požadovaných informací, i když u některých informací, zvláště pak u těch o výuce přejímají prioritu elektronické informační systémy školy. Dle dotazníkového šetření jsou právě webové stránky místem, kam samotní žáci přicházejí pro informace. Webové stránky zkoumaných základních škol vykazují jisté chyby a nedokonalosti, ale cílové skupiny jsou s komunikací většinou spokojeny. Facebook jakož to zástupce sociálních sítí není primárním komunikačním kanálem ani pro jednu z dotázaných skupin respondentů. Samy školy si toho jsou vědomy, a tak k Facebooku přistupují. Jedna ze základních škol ho...
Řízení kvality vzdělávání ve středních odborných učilištích na území hlavního města Prahy
Holčáková, Iveta ; Paulovčáková, Lucie (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se systému řízení kvality v oblasti středoškolského vzdělávání, konkrétně ve vztahu k poskytování vzdělání s výučním listem. Systém řízení kvality je většinou spojován se soukromým sektorem, jakožto s výrobním procesem. Kvalita služeb je však stejně důležitá jako jakost výrobků. Řízení kvality už po několik let vstupuje do povědomí také veřejnému sektoru. Systémem řízení kvality se zabývají rovněž organizace státní správy, úřady územně samosprávných celků, vysoké školy apod. Střední školy by tak zcela jistě neměly být z této sféry vyjmuty, neboť se jedná o nezbytnou součást školského vzdělávacího systému. Kvalita poskytovaného vzdělávání, jeho průběhu a výsledků by tak nepochybně měly být systémově řízeny. První část diplomové práce obsahuje vymezení základních pojmů zaměřených na vzdělávání a školský vzdělávací systém, definování kvality, na metody řízení kvality (ISO, TQM, EFQM, CAF) a principy managementu kvality ve vzdělávání. Vymezení pojmů a souvisejících principů vychází ze studia odborné literatury, platných právních předpisů a dalších dokumentů zaměřených na systém řízení kvality. Empirická část diplomové práce je zaměřena na analýzu a vyhodnocení řízení kvality ve středních školách a středních odborných učilištích, nabízejících...
Rozvoj pedagogických pracovníků ve vazbě na trendy v oblasti řízení středních škol
Andr, Jiří ; Paulovčáková, Lucie (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Předmětem diplomové práce nesoucí název Rozvoj pedagogických pracovníků ve vazbě na trendy v oblasti řízení středních škol je analýza přístupů z hlediska národní strategie, ale také z hlediska samotných středních škol. Teoretická část představuje vzdělávací politiku a vzdělávací systém v České republice, legislativní pojetí a vymezení vzdělávání a popis kontrolního orgánu, kterým je Česká školní inspekce. Práce také obsahuje teoretický základ a teoretická východiska zpracovávané problematiky zaměřené na strategické řízení lidských zdrojů v rovině obecné, ale i v pojetí sekundárního vzdělávání. Východiskem zkoumané problematiky je přístup ke strategickému řízení lidských zdrojů v oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků na středních školách dle koncepčních dokumentů se zaměřením na kvalitu vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v České republice a využívání prostředků nabízených výzvou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Zkoumány jsou dokumenty a přístupy vztahující se ke strategii vzdělávací politiky pro následující období, ale i stanovená kritéria kvality středních škol a gymnázií. Na základě zjištěných skutečností z uvedených strategických a koncepčních dokumentů, které se týkají středních škol, a polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími pracovníky vybraných středních škol,...
Analýza managementu kvality vybrané organizace
Kolečková, Barbora ; Paulovčáková, Lucie (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast managementu kvality vybrané vzdělávací organizace. Cílem diplomové práce je identifikovat klíčové oblasti managementu vzdělávací organizace a na základě analýzy stávajícího stavu navrhnout možná zlepšení k zajištění dlouhodobě úspěšné a konkurenceschopné organizace. V diplomové práci jsou popsána východiska tématu jako je vzdělávání, vzdělávací organizace, širší pojetí managementu a jeho funkce, aplikační aspekty managementu, principy zásady managementu kvality se specifiky ve vzdělávání, přístupy k nastavování systémových opatření k navýšení kvality ve vzdělávací organizaci apod. Diplomová práce obsahuje metodologii k výzkumnému šetření, výstupy, návrhy a doporučení k navýšení kvality vybraných oblastí. U těchto oblastí jsou zkoumány zejména procesy ovlivňující úspěšnost organizace a efektivitu činností. Výzkumné šetření práce je zaměřeno na tři konkrétní oblasti s procesy, které jsou pro udržitelnost organizace nejvýznamnější, a to komunikace v rámci marketingových aktivit souvisejících se získáním nových klientů, komunikací se stávajícími klienty a přihlašování klientů do kurzů opět s členěním na tyto dvě cílové skupiny. V návaznosti na naplnění cíle práce je zvolena metoda obsahové analýzy současného stavu jednotlivých procesů v organizaci, dotazníkového...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.