Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Realizování kariérového poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji
Januška, Martin ; Prokop, Jiří (oponent)
Rigorózní práce na téma Realizování kariérního poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji se v rešeršní části zabývá ontogenetickými aspekty v období adolescence v kontextu volby povolání. Je zohledňována osobnost dospívajícího jedince, přičemž jsou obsaženi sociálně-psychologičtí činitelé v procesu přecházení na trh práce. Jedna z kapitol se věnuje kariérovým koncepcím. Následně jsou řešeny možnosti poradenství v oblasti kariéry na úrovni středních odborných škol a Úřadu práce České republiky. V empirické části práce jsou naplňovány stanovené výzkumné cíle. Naplnění stanovených cílů spočívá v ověření spolupráce v kariérovém poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji. V této souvislosti dochází k ověření vlastní realizace kariérového poradenství na jednotlivých úrovních a využívání těchto služeb u žáků. K výzkumnému šetření je využito dotazníkové metody na úrovni středních odborných škol a metody polostrukturovaného rozhovoru na kontaktních pracovištích Úřadu práce. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá nespolupráce a nejednotnost v preferovaných tématech kariérového poradenství na úrovni středních odborných škol a Úřadu práce. Výzkumné šetření přináší zjištění, že žáci považují pozici kariérového poradce za důležitou, ale mnohdy...
Motivace ve výuce anglického jazyka na prvním stupni
Piňosová, Bohdana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V současnosti je poměrně málo studií, které by se zaměřovaly na motivaci k učení se cizích jazyků u dětí. Tato diplomová práce se zaměřuje na postoj žáků prvního stupně k výuce angličtiny. Teoretická část sleduje pojem motivace z pohledu psychologie, pedagogiky i z pohledu současných výzkumů výuky cizího jazyka. Záměrem praktické části pak bylo prozkoumat, jaká je motivace žáků k učení se angličtiny a jaké aspekty výuky je mohou demotivovat. Cílem bylo získaná data zaznamenat, zanalyzovat, vyhodnotit a interpretovat. Výzkum byl proveden na menší pražské základní škole, ve které se s výukou anglického jazyka začíná ve třetím ročníku. Data byla získána nestandardizovaným dotazníkem s otevřenými i uzavřenými otázkami. Analýza byla potom provedena pomocí smíšeného výzkumu. Kvantitativní část analýzy, která sledovala oblíbenost předmětu angličtiny a hodnocení atraktivity jednotlivých aktivit ve výuce, byla provedena jako první. Kvalitativní část výuky pomocí otevřených otázek hledala odpověď na důvody, proč je výuka oblíbená, či neoblíbená a co motivuje žáky k učení se angličtiny. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že většina žáků vnímá výuku jako atraktivní, nicméně nezanedbatelná část žáků s výukou spokojená zcela není. Překvapivým výsledkem bylo, že jsou s výukou v dané základní škole spokojeni...
Didaktické využití životních příběhů slavných hudebníků a jejich tvorby pro prevenci závislostí na střední škole
Hejčová, Kateřina ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl pomocí aktivit spojených s atraktivním tématem známých osobností hudební scény nechat studentům středních škol nahlédnout na závislost na psychoaktivních látkách jako komplexní problém zasahující do zdravotní, sociální a profesní oblasti, poskytnout jim pohled na dvě tváře této problematiky (zdánlivý přínos na začátku kontra prohlubující se pozdější negativní následky) a vést je k úvaze o rizicích užívání těchto látek převažujících nad mylně očekávanými počátečními benefity. Práce využívá příkladů životních příběhů osobností, které samy zažily závislost na psychoaktivních látkách. Práce konkrétně demonstruje využití těchto životních příběhů na praktických ukázkách didaktických aktivit do hodin předmětů anglický jazyk, německý jazyk, hudební výchova. Dané životní příběhy či některé momenty z nich jsou propojeny s obsahem učiva těchto předmětů, využívají slovních metod (práce s písňovým textem, s úryvkem z knihy, se slovní zásobou v cizím jazyce), metody názorně-demonstrační (práce s obrazem), metody diskusní, skupinovou práci, brainstorming, samostatnou práci žáků. Předpokladem je, že jednotlivé aspekty zmiňovaných životních příběhů spojené se závislostí pomohou studentům osvětlit komplexnost problému závislosti a ilustrovat převažující míru rizik. Míra dosažení cílů...
Sociální pedagogika a sociální práce Olgy Fierzové v letech 1933 až 1947
Bláha, Zdeněk ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností československé sociální pedagogiky 1. poloviny 20. století, Olgou Fierzovou. Na základě obsahové analýzy sekundárních písemných pramenů si klade za cíl definovat, jaké sociálně edukační znaky Olga Fierzová užívala v praktické péči o bezprizorní, židovské a německé děti v letech 1933 až 1947 a stanovit jejich přínos a význam. V závěru jsou formulovány výsledky bádání poskytující odpověď na cíle výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální pedagogika, humanismus, křesťanské hodnoty, Olga Fierzová, Přemysl Pitter, Milíčův dům, internační a koncentrační tábory, péče o děti, židovské děti, německé děti, Akce Zámky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 PROKOP, Jakub
15 PROKOP, Jan
4 Prokop, Jakub
15 Prokop, Jan
3 Prokop, Jaromír
2 Prokop, Jaroslav
1 Prokop, Jindřich
5 Prokop, Jiří
1 Prokop, Jonáš
3 Prokop, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.